خودروهای تجاری فولکس واگن T1 Samba یک مینی بوس تمام الکتریکی منحصر به فرد را معرفی کرد. این وسیله نقلیه زیبا که به سادگی e-BULLI نامیده می شود، نشان دهنده تلاش خودروساز برای زنده کردن یک افسانه فراموش شده از گذشته – کلاسیک T1 Samba (1966) است.
نتیجه یک مینیبوس مفهومی با ظاهری شیک و مجهز به آخرین فناوری سیستم درایو است.
در زیر کاپوت، موتور باکسر 4 سیلندر قدیمی T1 Samba با ترکیبی از یک موتور الکتریکی (83 اسب بخار) و یک بسته باتری لیتیوم یونی با ظرفیت قابل استفاده حدود 45 کیلووات ساعت جایگزین شده است.
گیربکس مورد استفاده از نوع اتوماتیک انقلابی و تک دنده است. یکی از ویژگی های فنی منحصر به فرد e-BULLI موقعیت دسته دنده است که دقیقاً بین صندلی های راننده و سرنشین جلو قرار گرفته است.
یک جزئیات قابل توجه موقعیت دکمههایی است که درایور e-BULLI را قادر میسازد بین حالتهای مختلف درایو موجود انتخاب کند. نکته ویژه در مورد آنها این واقعیت است که در یک حالت خاص، درایو e-BULLI می تواند درجه بازیابی را انتخاب کند.
کانسپت زیبای e-BULLI اگرچه ظاهری کاملا جمعوجور دارد، اما میتواند به حداکثر سرعت 131 کیلومتر در ساعت (به صورت الکترونیکی محدود) برسد – بسیار بیشتر از نسل قبلی.
سیستم محرک الکتریکی eBulli محصول همکاری VWCV (وسایل نقلیه تجاری فولکس واگن) و eClassics است. این دستگاه که در عقب خودرو قرار دارد، جریان انرژی بین موتور و بسته باتری لیتیوم یون را کنترل می کند. در طی این فرآیند تبادل انرژی است که جریان مستقیم ذخیره شده به جریان متناوب تبدیل می شود.
تمام قطعات استانداردی که برای سیستم محرک الکتریکی استفاده می شود، توسط کارخانه تولید قطعات گروه VW ساخته شده است.
درست مانند ID.3 و ID.BUZZ آینده، باتری e-BULLI در زیر پانل های کف قرار گرفته است – فضای بیشتری را برای سواری راحت مسافران ایجاد می کند. این همچنین مرکز ثقل e-BULLI را کاهش میدهد و آن را پایدارتر، ایمنتر و با عملکرد بهتر در حین سواری میسازد.
یکی از جزئیات جالب e-BULLI فرآیند شارژ باتری است. این از طریق یک سوکت سیستم شارژ ترکیبی اتفاق می افتد، به این معنی که e-BULLI می تواند از جریان مستقیم یا جریان متناوب برای پر کردن باتری خود استفاده کند.
هنگام استفاده از جریان مستقیم، باتری VW e-BULLI تنها به 40 دقیقه نیاز دارد تا 80 درصد ظرفیت خود را بازیابی کند. در صورت شارژ کامل، مینیبوس فولکسواگن دارای برد خودکاری در حدود 200 کیلومتر خواهد بود.
جدا از سیستم محرکه نوآورانه، این خودرو با ظاهری قدیمی با سیستم تعلیق اصلاح شده عرضه می شود – اکنون دارای کمک فنرهای قابل تنظیم به روز شده و پایه های کویل اور و همچنین مکانیزم جدید فرمان رک و پینیون است.
درست مانند نمای بیرونی، فضای داخلی کانسپت نیز ترکیبی از جزئیات قدیمی و مدرن است. روکش چرم نرم در رنگ های روشن با ظاهری به روز از سرعت سنج در مرکز قرار گرفته است. با دو صفحه نمایش دیجیتال همراه است که راننده را قادر می سازد تا به راحتی اکثر عملکردهای خودرو را کنترل کند.
نظر شما