این خودروساز اسپانیایی رسما سال قبل، 2019 را به عنوان یکی از موفق ترین سال ها از نظر تعداد خودروهای فروخته شده در مقیاس جهانی اعلام کرده است. با فروش تقریباً 574 078 دستگاه، فروش SEAT با حدود 10.9 درصد بیشتر در مقایسه با سال 2018 رشد کرده است.
این شرکت خودروسازی این نتایج را به راه اندازی موفقیت آمیز CUPRA به عنوان یک برند مستقل و خط SUV خود که به سرعت در حال گسترش است (از جمله Arona، Ateca، Tarraco) است.
تنها در بریتانیا، یکی از سختترین بازارهای خودرو در اروپا، سئات توانسته است تعداد خیرهکننده 68822 دستگاه را بفروشد که 9 درصد بیشتر از فروش ثبتشده در سال 2018 است.
همانطور که قبلاً گفته شد، خط وسیع SUV و مدلهای برتر CUPRA است که فروش شرکت را بالاتر از میانگین میبرد.
به گفته مقامات این برند، موفقیت 2019 مبتنی بر پایه های محکم و حرفه ای SEAT در ساخت خودرو است – ترکیبی از فناوری نوآورانه، طراحی جذاب، عملکرد و قابلیت اطمینان.
این بیانیه با این واقعیت پشتیبانی می شود که SEAT سرمایه گذاری کرده و قصد دارد مقدار قابل توجهی از سود خود را در توسعه فناوری و آزمایش سرمایه گذاری کند. البته، بدون کمک شرکت مادر SEAT – VW Group – این اتفاق نمی افتد.
از سوی دیگر، Cupra، زیرمجموعه سابق SEAT، امیدوار است که موقعیت ثابت خود را در بازار خودرو حفظ کند و حتی سهم فروش خود را با وجود همهگیری COVID-19 افزایش دهد.
در مورد آینده، SEAT قصد دارد حداقل پنج وسیله نقلیه جدید را تا پایان سال 2021 روانه بازار کند. در میان آنها می توان به نسخه تولیدی SEAT Mii و El-Born الکتریکی، SEAT Leon و گونه های هیبریدی پلاگین CUPRA Leon، SEAT Tarraco اشاره کرد. PHEV و همچنین CUPRA Formentor PHEV.
برای سال 2020، برنامه های تجاری SEAT شامل گسترش به سمت بازارهای گرسنه آمریکای لاتین است. در بحبوحه بحران کرونا، بازار اسپانیا از برنامه های خود برای ورود به بازارهای گسترده چین خودداری خواهد کرد.
نظر شما