امروز: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
وبلاگدهی و سابدایرکتوری آذین بلاگ

قیمت سوبارو ایمپرزا 2024، کابین و داخلی خودرو

متفرقه تاریخ انتشار: 23/12/04 بدون نظر   392 بازدید

اندازه فونت    
قیمت سوبارو ایمپرزا 2024، کابین و داخلی خودرو

سوبارو ایمپرزا یک خودرو هاچ‌بک کوچک و جادار است. این خودرو با قیمت مناسب و دارا بودن سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد، مزیتی جذاب دارد. اما تجربه رانندگی ضعیف و طراحی معمولی کابین، از مشکلات بزرگ آن به حساب می‌آیند. از لحاظ مکانیکی، ایمپرزا 2024 در رانندگی بهتر و پر اعتمادتر عمل می‌کند و موتور قوی‌تری در مدل جدید RS دریافت کرده است.

سوبارو ایمپرزا 2024 با یک کابین کم‌صدا، ساختار بدنه‌ی سفت‌تر، شاسی بهبود یافته و تجهیزات استاندارد بیشتر، مرحله‌ی تکاملی جدید را پشت سر گذاشته است. ایمپرزا همچنان توسط یکی از دو موتور فلت چهار سیلندری قدرت گرفته است و مانند سایر خودروهای سوبارو به جز خودروی BRZ، دارای سیستم چهار چرخ متحرک به صورت استاندارد است. ایمپرزا به اندازه‌ی سدان WRX با موتور توربو شارژ، هیجان‌انگیز نیست و مواد کابین آن هم با آنچه در رقبایی مانند مزدا 3 یا کرایسلر پاسیفیکا می‌توان یافت، هم‌سطح نیست.

سوبارو ایمپرزا 2024

مشخصات فنی سوبارو ایمپرزا

  • نوع خودرو: موتور جلو، چهار چرخ متحرک، 5 سرنشین، هاچ‌بک 4 درب
  • موتور: 4 سیلندر 2.5 لیتری
  • قدرت: 182 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
  • گشتاور: 178 پوند فوت @ 3700 دور در دقیقه
  • تعداد سیلندر: 4
  • سوپاپ: 16
  • گیربکس: گیربکس متغیر پیوسته CVT
  • شتاب: 0 تا 100 کیلومتر 7.8 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 200 کیلومتر
  • وزن: 1490 کیلوگرم

قیمت سوبارو ایمپرزا

قیمت سوبارو ایمپرزا

قیمت سوبارو ایمپرزا مدل 2024 حدود 24 هزار دلار یا با دلار 50 هزار تومانی بیش از 1.2 میلیارد تومان می‌باشد. تریم Sport و RS به ترتیب 26 و 29 هزار دلار قیمت دارند.

نمای لاستیک خودرو

مدل 2024

برای مدل سال 2024، سوبارو ایمپرزا نسل ششم خودرو را معرفی می‌کند، که همراه با آن ظاهر جدید، فناوری‌های جدید، گزینه‌ی جدیدی برای موتور و بازگشت سطح بالای RS با الهام از رالی دهه 1990 است. سطح RS دارای تزئینات خارجی اسپرت‌تر و موتور فلت چهار سیلندری 2.5 لیتری با قدرت 182 اسب بخار است که 30 اسب بخار قدرت بیشتر از موتور 2 لیتری خودروی پایه دارد.

سوبارو دیگر گیربکس دستی را از بازار خارج کرده و از گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته (CVT) به عنوان استاندارد برای همه‌ی ایمپرزاهای 2024 خود استفاده می‌کند. تغییراتی در طراحی داخلی Subaru Impreza ایجاد شده است که آن را تقریبا مشابه با رقبای جدیدترش، به‌ویژه Crosstrek، می‌کند. صفحه نمایش لمسی 11.6 اینچی برای اولین بار در ایمپرزا موجود است و به عنوان استاندارد برای سطوح Sport و RS استفاده می‌شود. هاچبک ایمپرزای 2024 همچنین مخزن سوخت بزرگتری دارد که از 13 گالن خودرو قبلی به 16 گالن افزایش یافته است.

نمای جلو خودرو

موتور و گیربکس

مدل‌های پایه و اسپرت ایمپرزا موتور 4 سیلندر 2 لیتری را حفظ می‌کنند که همچنان به 152 اسب بخار قدرت و 145 پوند-فوت گشتاور می‌رساند. موتور چهار سیلندر بزرگتر 2.5 لیتری، به صورت اختصاصی برای مدل جدید RS در دسترس است که باعث افزایش 30 اسب بخار قدرت و 33 پوند-فوت گشتاور می‌شود و مجموع قدرت این موتور به 182 اسب بخار و 178 پوند-فوت گشتاور می‌رسد. علی‌رغم قدرت اضافی نسبت به موتور پایه، موتور بزرگ‌تر RS باکسر ما را وادار می‌کند که آرزو کنیم ای کاش سوبارو آن را به یک توربوشارژر مجهز می‌کرد. در آزمایش‌ها ایمپرزا در 7.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت رسید. یک CVT به عنوان استاندارد بر روی تمام ایمپرزاهای 2024 به همراه تقویت گشتاور، که کیفیت سیستم همه چرخ محرک استاندارد را ارتقا می‌دهد.

کابین سوبارو ایمپرزا

داخل و کابین سوبارو ایمپرزا

داخلی سوبارو بیشتر به خاطر کارآمدی‌اش و نه به خاطر فخرآوری مشهور است و این روند با ایمپرزا 2024 ادامه پیدا می‌کند. هاچ‌بک ایمپرزا یکی از خودروهای راحت در کلاس خودش است. صندلی‌های جلو نرم هستند و حمایت مناسبی را ارائه می‌دهند. صندلی عقب کمی تخت است اما به طور کلی راحت است. کنترل‌های تهویه مطبوع دو منطقه‌ای برای کل مدل‌ها به صورت استاندارد می‌باشد.

این خودروساز می‌گوید تلاش‌های خود را بر طراحی ارگونومیک‌تر صندلی‌های جلو و کاهش صدای کابین انجام داده است. در آزمایش اولیه ما تایید کردیم که کابین ایمپرزا جدید به نظر می‌رسد واقعا ساکت‌تر از مدل نسل پنجم است. داخلی مانند پیشرفت طبیعی از طراحی نسل قبلی به نظر می‌رسد، و ما از داشتن دکمه‌های سخت برای نمایشگر سیستم رایانه‌ای لذت بردیم. با تاکردن صندلی‌های عقب، این هاچ‌بک میزان بارگیری فراوانی به میزان 56 فوت مکعب را ارائه می‌دهد.

نمای جلو خودرو

سیستم سرگرمی و تکنولوژی

سوبارو ایمپرزا 2024 سیستم چندرسانه‌ای Starlink را بر روی مدل‌های اسپرت و RS به صورت استاندارد ارائه می‌دهد. این سیستم سازگاری کامل با Apple CarPlay و Android Auto بی‌سیم را دارد و دارای صفحه نمایش لمسی 11.6 اینچی با کنترل‌های سیستم صوتی، سیستم تهویه و برخی عملکردهای خودرو است. در عوض، مدل‌های پایه دارای صفحه نمایش استاندارد 7 اینچی هستند.

برای مدل‌های مجهز به Starlink، سوبارو همچنین خدمات اتصال امنیتی و ایمنی خود را ارائه می‌دهد، مانند کمک‌های اضطراری SOS و خدمات بازیابی خودروی دزدیده شده، همچنین سهولت‌هایی مانند مکان‌یاب خودرو از راه دور دارد. ایمپرزای جدید برای مسافران خود پورت ورودی کمکی، یک پورت USB-C و یک پورت USB-A فراهم می‌کند، بنابراین شما می‌توانید از هر گوشی هوشمندی که دارید استفاده کنید. همچنین یک سیستم صوتی با 10 اسپیکر نیز موجود است، اما تنها بر روی تریم برتر RS ارائه می‌شود.

مصرف سوخت

ایمپرزای 2024 یک مخزن سوخت بزرگتر از مدل نسل قبلی دارد و این چیز خوبی است. در مقایسه با هاچ‌بک‌های پایه، سازمان حفاظت محیط زیست تخمین می‌زند که ایمپرزای جدید مصرف سوخت 27 مایل در گالن شهری و 34 مایل در گالن برای جاده‌های بیرون شهری دارد. علی‌رغم کاهش در مصرف سوخت، مخزن بزرگتر برای مدل‌های پایه و اسپرت تقریبا 800 کیلومتر مسافت بر روی هر مخزن سوخت فراهم می‌کند.

صندوق عقب

عملکرد و امنیت

علاوه بر خدمات اتصال امنیتی و ایمنی Starlink که برای مدل‌های مجهز به آنها موجود است، سوبارو فناوری کمک راننده EyeSight را به صورت استاندارد برای همه سه سطح ایمپرزا قرار داده است. سوبارو همچنین چندین خدمت جدید را برای ایمپرزای 2024 معرفی می‌کند که شامل حالت Valet، گزارش سفر و یادداشت رانندگی، و تنظیمات خودرو از راه دور می‌شود. هنوز نتایج آزمایش تصادفی اداره ملی ایمنی ترافیک جاده‌ای موجود نیست. ویژگی‌های کلیدی ایمنی عبارتند از:

– نظارت بر نقطه کور و هشدار ترافیک عقب
– فرمان اضطراری خودکار
– کروز کنترل تطبیقی و دستیار حفظ مسیر

سوالات متداول

رانندگی با ایمپرزا چگونه است؟

ما توانستیم نسخه RS ایمپرزا را تست کنیم که به طور انحصاری با موتور قدرتمندتری عرضه می‌شود. متاسفانه، خودروی تست ما از 0 تا 100 کیلومتر در ساعت در 8.4 ثانیه، که کمی غیرقابل توجه است، طی کرد. این زمان کمی از زمان‌هایی اعلامی شرکت، بیشتر است و می‌توانید انتظار داشته باشید که دیگر نسخه‌های ایمپرزا حتی کندتر باشند. ما همچنین از کیفیت سواری ایمپرزا و صافی کلی آن روی تراکم‌ها خوشمان می‌آید. این خودرو بیشتر اوقات بی‌صدا است، اگرچه موتور در حالت تمام گاز بسیار بلند صدا می‌دهد.

داخلی سوبارو ایمپرزا چگونه هست؟

هاچبک سوبارو ایمپرزا یکی از بزرگترین داخلی‌ها در کلاس خود دارد و بیشترین فضای سر و پا را نسبت به تقریبا هر هاچبک کوچک دیگری ارائه می‌دهد. فضای سر و پا در قسمت عقب بیشتر است، بنابراین مسافران بلند قد نباید احساس تنگی کنند. جلو هم فضای خوبی دارد و رانندگان نباید مشکلی در پیدا کردن یک موقعیت رانندگی راحت داشته باشند.

همچنین ورود و خروج از خودرو به دلیل دربهای کوتاه ولی باز شونده گسترده نیز آسان است. اگر ترجیح می‌دهید از تلفن همراه خود استفاده کنید، سوبارو در هر زاویه‌ای شما را پوشش داده است. Apple CarPlay و Android Auto با اتصال بی‌سیم هر دو به صورت استاندارد موجود هستند. همچنین، بسته به نسخه، سوبارو هر دو پورت USB-A و USB-C، یک چاشنی کمکی و یک پایه شارژ بی‌سیم را ارائه می‌دهد.

آیا ایمپرزا ارزش خرید دارد؟

هاچبک ایمپرزا یکی از خودروهای مقرون به صرفه‌تر در کلاس خود است، با قیمت پایه که کمتر از بسیاری از رقباست. علاوه بر داشتن سیستم داخلی، ایمپرزا دارای لیست قابل قبولی از کمک‌های راننده و تکنولوژی است و قیمت را به اندازه هوندا یا مزدا بالا نمی‌برد. در حالی که چیزی واقعا اشکال‌دار در ایمپرزا وجود ندارد، اما در مقایسه با دیگر خودروهای کوچک، داخلی آن کمی ارزان به نظر می‌رسد.

قطعات بیشتری از جنس پلاستیک سخت استفاده شده است و طراحی به اندازه‌ی کافی تمیز نیست. در کل، اتومبیل‌های سوبارو هرگز به طور ویژه چشم‌نواز نبوده‌اند و ایمپرزا هم در همین الگو قرار دارد. طراحی بیرونی آخرین نسل ایمپرزا به نظر تازه می‌آید، اما به طور کامل با نسل‌های قبلی تفاوت نکرده است. هاچبک‌های کوچک دیگر ظاهر و احساسی بهتر را ارائه می‌دهند.

منبع: آذین بلاگ

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
رفتن به ابتدای صفحه