امروز: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
وبلاگدهی و سابدایرکتوری آذین بلاگ

قیمت شاسی بلند لامبورگینی، لامبورگینی اوروس

خودرو تاریخ انتشار: 23/05/29 بدون نظر   786 بازدید

اندازه فونت    
قیمت شاسی بلند لامبورگینی، لامبورگینی اوروس

شاسی بلند لامبورگینی با نام لامبورگینی اوروس برای اولین بار در سال 2018 تولید شد. لامبورگینی اوروس اولین خودروی سوپر اسپرت در جهان است که روح یک ماشین اسپرت را با عملکرد عملی یک شاسی بلند ادغام می‌کند. اوروس اولین خودروی شاسی بلند لامبورگینی، شرکت خودروساز ایتالیایی می باشد.

میزان فروش لامبورگینی اوروس در این سالها به شدت افزایشی بوده و استقبال چشمگیری از آن شده است. در سال 2018 حدود 3500 دستگاه، در سال 2020 حدود 10 هزار دستگاه و در 20222 حدود 20 هزار دستگاه تولید و فروخته شده است.

شاسی بلند لامبورگینی

قیمت شاسی بلند لامبورگینی

مشخصات فنی لامبورگینی اوروس

  • موتور: 4 لیتری V8 با تعداد 8 سیلندر
  • حداکثر سرعت: 305 کیلومتر
  • شتاب: 0 تا 100 کیلومتر در 3.5 ثانیه
  • مصرف سوخت ترکیبی: 14 لیتر
  • حداکثر قدرت: 666 CV (490 کیلو وات) 6000 دور در دقیقه
  • گشتاور: 850 نیوتن متر 2300-4500 دور در دقیقه
  • نوع انتقال: چهار چرخ متحرک با دیفرانسیل مرکزی
  • وزن: 2197 کیلوگرم

لامبورگینی اوروس

بررسی موتور و گیربکس

لامبورگینی اوروس دقیقاً یک ایتالیایی اصیل نیست. این خودرو بر روی پلتفرمی در آلمان ساخته می شود. تمامی مدل های Urus 2023 از یک موتور 4 لیتری V8 با قدرت 657 اسب بخار نیرو می گیرند. موتور در هنگام دور آرام به شدت می جوشد و در زیر گاز کامل زوزه می کشد. سیستم چهار چرخ متحرک دائمی و یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک با تمام این قدرت برای ایجاد شتاب فوق العاده مهیا می کنند.

مصرف سوخت شاسی بلند لامبورگینی

آنهایی که به اندازه کافی ثروتمند هستند که بتوانند یک اوروس را بخرند، احتمالاً به مصرف سوخت اهمیتی نمی دهند، اما سنگین ترین مدل لامبورگینی مطمئناً دوست دارد نوشیدنی بنوشد. مصرف ترکیبی این خودرو به گفته شرکت لامبورگینی حدود 14 لیتر می باشد. که از سوخت پریمیوم بنزین بدون سرب استفاده می کند.

اوروس

قیمت لامبورگینی اوروس

قیمت شاسی بلند لامبورگینی مدل 2022 حدود 235 هزار دلار یا 12 میلیارد تومان (با دلار 50 هزار تومانی) بدون محاسبه مالیات و گمرکی می باشد. در حال حاضر حدود چند دستگاه لامبورگینی اوروس در ایران وجود دارد که قیمت یک نمونه لامبورگینی اوروس 2019 در سال 98 حدود 8 میلیارد تومان بود!

ویژگی های ایمنی و کمک راننده

شاسی بلند لامبورگینی همچنین مجموعه ای از فناوری های استاندارد و اختیاری کمک راننده، از جمله دوربین دید در شب را ارائه می دهد. ویژگی های ایمنی کلیدی عبارتند از:

  • کروز کنترل تطبیقی استاندارد با فناوری توقف و حرکت
  • مانیتور نقطه کور استاندارد و هشدار ترافیک متقابل عقب
  • کمک پارک خودکار
  • پوشش گارانتی و نگهداری

در بخش ایمنی، تا هشت کیسه هوا، کنترل پایداری الکترونیکی (ECS) و سیستم‌های پیشرفته کمک راننده (ADAS) دارد. لامبورگینی با سه سال و بدون سقف مسافت پیموده شده، گارانتی طولانی ارائه نمی کند. به همین ترتیب، با تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده رایگان همراه نیست. با این حال، خودروساز ایتالیایی برنامه های گارانتی و تعمیر و نگهداری بیشتری را به عنوان آپشن اضافی ارائه می دهد.

شاسی بلند لامبورگینی اوروس

آیا لامبورگینی یک خودرو مناسب استفاده روزمره است؟

شکی نیست که هر لامبورگینی خودرویی بسیار توانا و با کارایی بالا است، اما فرض کنید شما یکی از آن ها مانند اوروس یا اونتادور را دارید و می توانید از پس هزینه تعمیر آن برآیید. صادقانه بگویم، یک لامبورگینی به عنوان خودرو روزانه بهترین ایده نیست و به همین دلیل است که اکثر افرادی که آنها را دارند آنها را قفل می کنند و فقط برای موارد خاصی از آن استفاده می کنند. با این حال، به دلیل تمام نوآوری‌های مدرنی که شامل می‌شوند، می‌توان در اکثر مواقع به راحتی از آنها استفاده کرد.

سریع ترین شاسی بلندهای جهان

روزهایی که همه خودروهای شاسی بلند کند بودند، گذشته است. پیشرفت در فناوری پیشرانه و تغییر تمرکز از عملکرد خارج از جاده به عملکرد در جاده به این معنی است که حتی بزرگترین شاسی بلندها نیز اکنون می توانند در شتاب با ابرخودروها رقابت کنند. در واقع، محبوبیت شاسی بلند در سراسر بازار خودروهای مدرن، باعث شده است که بسیاری از تولیدکنندگان ابرخودرو، یکی از آنها را بسازند. همه اینها بدان معنی است که عنوان سریع ترین شاسی بلند بیش از هر زمان دیگری مورد رقابت قرار گرفته است.

  • تسلا مدل X Plaid شتاب 2.5 ثانیه
  • استون مارتین DBX 707 در 3.3 ثانیه
  • لامبورگینی اوروس پرفورمانته در 3.3 ثانیه
  • فراری پروسانگوئه در 3.3 ثانیه

لامبورگینی اوروس 2023

چند مدل لامبورگینی اوروس تولید شده است؟

در حال حاضر 2 مدل اصلی لامبورگینی اوروس به نام S و Performante بصورت انبوه تولید شده است. هر دو نوع Urus دارای موتور یکسانی هستند: یک موتور 4 لیتری توئین توربو V8 (666 اسب بخار و گشتاور 850 نیوتن متر) که به یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک متصل می شود. نسخه Performante می تواند در 3.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن 306 کیلومتر در ساعت است. Urus S همین حرکت را در 3.5 ثانیه انجام می دهد و حداکثر سرعت آن 305 کیلومتر در ساعت است.

منبع: آذین بلاگ

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
رفتن به ابتدای صفحه