امروز: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
وبلاگدهی و سابدایرکتوری آذین بلاگ

کانسپت لامبورگینی لانزادور، تصاویر واقعی و داخل کابین

متفرقه تاریخ انتشار: 23/08/27 بدون نظر   714 بازدید

اندازه فونت    
کانسپت لامبورگینی لانزادور، تصاویر واقعی و داخل کابین

کانسپت لامبورگینی لانزادور که احتمالاً با قیمت 300 هزار دلار در سال 2028 تولید خواهد شد، فارغ از هیاهو می‌توان به این شکل توصیف کرد: ناامید کننده برای طرفداران و جذاب برای عموم مردم؛ شاید اگر این خودرو را شرکتی مانند بنز رونمایی کرده بود، می‌توانستیم نمره قبولی دهیم. اما انتظارات از شرکت لامبورگینی بالاست. همه از این شرکت انتظار خودرویی لوکس مانند اونتادور، رونتون یا هوراکان را دارند. سیاست‌های شرکت به سمت فروش بیشتر چرخش پیدا کرده و بعد از تولید و فروش موفق لامبورگینی اوروس که با ساخته‌های قبلی شرکت همخوانی نداشت، آنها به سمت تولید خودرو همه‌پسند و پرفروش حرکت کرده‌اند.

کانسپت لامبورگینی لانزادور

در همین زمینه استفان وینکلمن مدیر عامل لامبورگینی، اظهار داشت: با کانسپت Lamborghini Lanzador، ما در حال وارد کردن یک بخش جدید خودرو، یعنی Ultra GT، هستیم که قصد دارد به مشتریان تجربه رانندگی جدید و بی‌نظیری ارائه دهد. لانزادور نمایانگر یک دستاورد واقعی برای لامبورگینی است، زیرا این شرکت به فعالیت‌های فعال برای الکتریفیکه کردن کل مجموعه خودروها و دستیابی به کاهش کربن پایه خود ادامه می‌دهد. خودروی مفهومی جدید بخشی از یک استراتژی گسترده برای کاهش انتشارات CO2 و پذیرش یک چشم‌انداز پایدارتر برای آینده است.

نمای جلو خودرو

ویژگی های کلیدی

  • خودروی GT کاملاً الکتریکی
  • لامبورگینی ادعا می‌کند که داخلی لانزادور از فضاپیماها الهام گرفته شده است.
  • ترمودینامیک فعال یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی لانزادور است که در جلو و عقب استفاده می‌شود تا کارایی هوادهی در حالت‌های مختلف رانندگی را به حداکثر برساند. این فناوری امکان مدیریت دقیق جریان هوا را به خودرو می‌دهد، در حالت شهری میزان برد را افزایش داده و در حالت عملکرد(پرفورمنس)، نیروی فشار به پایین را افزایش می‌دهد.
  • حدود 1341 اسب بخار
  • در دسترس در سال 2028

خودرو مفهومی لامبورگینی لانزادور

لامبورگینی لانزادور یکی از بزرگترین سورپرایزهای هفته خودرو Monterey بود. به نظر می‌رسد لامبورگینی با لانزادور تولید خودروهای عجیب و غریب را وارد دوره خودروهای الکتریکی می‌کند. طرح لانزادور با ظاهری وحشی، پیش نمایش تلاش‌های آینده شرکت برای گذار به قدرت الکتریکی است.
لامبورگینی اعلام کرده است که دو موتور الکتریکی آن بیش از یک مگاوات توان تولید خواهند کرد؛ به اصطلاح برای کسانی که تا به حال با واحد مگاوات آشنا نبوده‌اند، این برابر با بیش از 1341 اسب بخار است. با اینکه طرح لانزادور نسبت به نسبت‌های اصلی موتور وسطی لامبورگینی پایدار مانده است، اما واقعیت اینکه به علت عدم وجود یک موتور V-10 با توربوشارژ بزرگ در پشت صندلی‌های جلو مانند مدل هوراکان، فضایی برای قرار دادن یک جفت صندلی عقب باقی مانده است.

طراحی داخلی این مدل به نظر می‌رسد که بر اساس یک جت جنگنده مدل‌سازی شده است، با یک فرمان پایین صفحه، یک کنسول مرکزی بلند که به بالای داشبورد متصل می‌شود و صفحه‌نمایش‌های دیجیتال جداگانه برای راننده و مسافر جلو. می‌توانیم بگوییم که این موشک چندمنظوره آماده تولید به نظر می‌رسد، و دوست داریم آن را به زودی روی جاده ببینیم. متأسفانه، لامبورگینی اعلام کرده است که خودروی تولیدی تا سال 2028 آماده نخواهد بود.

کانسپت لامبورگینی

نخستین محصول الکتریکی با باتری لامبورگینی

لامبورگینی لانزادور به عنوان یک نام تجاری جدید در خط محصولات لامبورگینی معرفی می‌شود، همچنین این خودرو نخستین محصول الکتریکی با باتری برای این برند خواهد بود که به احتمال زیاد به عنوان یک مدل سال 2028 به بازار عرضه خواهد شد.

لامبورگینی هنوز قیمت لانزادور را اعلام نکرده است و ما انتظار داریم که شاهد معرفی چندین نسخه مختلف از این خودرو باشیم، از جمله احتمالاً نسخه کابریو (کابریو یک اصطلاح خودرویی است که به معنای خودروهای Convertible می‌باشد. این نوع خودروها دارای سقفی هستند که قابلیت باز و بسته شدن دارد، به این ترتیب که می‌توانند سقف خود را باز یا بسته کرد و رانندگان و مسافران خود را به آسمان و مناظر طبیعی نزدیک‌تر بیاورند. در خودروهای کابریو، معمولاً سقف برای بسته شدن به داخل خودرو جمع می‌شود و در هنگام باز شدن، به عقب یا به عقب و بالا می‌رود. این نوع خودروها به عنوان نمادی از سبک زندگی شیک و ویژه شناخته می‌شوند و از زیبایی و جذابیت خاصی برخوردار هستند).

کابین لامبورگینی لانزادور

موتور الکتریکی، قدرت و توان

این کانسپت به عنوان بخشی از استراتژی Direzione Cor Tauri برند، یک قدم مهم به سمت کاهش کربن و الکتریفیکیشنی است که در سال 2021 اعلام شده بود. لامبورگینی هنوز اطلاعات رسمی در مورد اسب بخار خودروی الکتریکی لانزادور را منتشر نکرده است، اما اعلام کرده است که سیستم دیفرانسیل چهار چرخ (همه چرخ محرک) به عنوان استاندارد در این خودرو استفاده خواهد شد.

خودرو دارای دو موتور الکتریکی خواهد بود، با قدرت بیش از یک مگاوات در حالت بالقوه. اگر محاسبات ما درست باشند، این به لانزادور بیش از 1341 اسب بخار قدرت خواهد داد. علاوه بر این، لامبورگینی می‌گوید موتور الکتریکی نصب شده در دستگاه عقب می‌تواند مانند یک دیفرانسیل محدود مصنوعی در مواقع پیچیدگی و خمش به عنوان یک سیستم کمکی به رفتار خودرو در خمش کمک کند.

داخلی و فرمان

داخلی خودرو

خودرو مفهومی لامبورگینی لانزادور دارای بدنه دو در است، اما شامل صندلی‌گذاری برای چهار نفر می‌شود، با دو صندلی بوکت در ردیف دوم، داخلی آن شیک و با کیفیت است، اما همچنان به سبک لامبورگینی شناخته می‌شود، با فرمان پایین صفحه، یک کنسول مرکزی شناور که بین راننده و مسافر قرار دارد و صندلی‌های اسچرت با لوگوهای تراشه شده. یک فضای باری با اندازه‌ای بزرگ برای یک هایپرکار در قسمت عقب وجود دارد که با تاشدن صندلی‌های عقب می‌تواند گسترش یابد. همچنین یک جعبه جلویی نیز وجود دارد که به طور معمول هم در EVها و هم در مدل‌های دیگر موتور میانی لامبورگینی استفاده می‌شود.

لانزادور 2028

سیستم سرگرمی و اتصالات

راننده می‌تواند از طریق کنترل‌های موجود بر روی فرمان اسپرت در حین رانندگی به‌طور مستقل سیستم‌های کنترل را تنظیم کند، تغییراتی در رفتار خودرو ایجاد کند و پروفایل شخصی خود را ایجاد کند تا بهترین تجربه رانندگی متناسب با نیازهای خود ایجاد کرده و احساسات بی‌نظیری را تجربه کند.

از این خودرو انتظار نمی‌رود که صفحه‌نمایش معمولی سرگرمی در وسط داشبورد داشته باشد. به جای آن، لامبورگینی دو نمایشگر جداگانه را نصب کرده است، یکی پشت فرمان برای راننده و دیگری در جلوی مسافر، هنوز شنیده نشده که سایر ویژگی‌های سرگرمی و تفریحی چه خواهد بود، و از آنجا که تاریخ تولید لانزادور به اندازه‌ای دور است، تکنولوژی خودرو ممکن است به جایی برسد که از امروزه فراتر برود. با این حال، انتظار داریم که ویژگی‌هایی مانند Apple CarPlay و Android Auto همچنین سیستم صوتی پیشرفته و شارژ بی‌سیم گوشی همراه را ببینیم.

عکس از جلو کانسپت

سوالات متداول

طراحی جدید لامبورگینی لانزادور شبیه کدام خودرو است؟

دقت کنید که همیشه وقتی فکر می‌کنید لامبورگینی‌ها نمی‌توانند خیلی عجیب‌تر شوند، این برند ایتالیایی با چیزی مانند لانزادور شما را شگفت‌زده می‌کند. ظاهرش کمی شبیه فرزند ناخلف یک هوراکان و یک اوروس به نظر می‌رسد.

لانزادور قوی‌تر است یا روولتو؟

در دنیای واقعی، قدرت لانزادور معادل 1360 اسب بخار است، که 300 اسب بخار بیشتر از لامبورگینی روولتو با موتور هیبرید V12 می‌باشد.

داخلی لامبورگینی لانزادور شبیه چیست؟

لامبورگینی ادعا می‌کند که لانزادور از فضاپیماها الهام گرفته شده است. ما به شما اجازه می‌دهیم تا درباره هر گونه ارتباط فضایی خودتان تصمیم بگیرید، اما قطعاً داخلی آن به شکل آینده‌نگرانه‌ای به نظر می‌رسد.

منبع: آذین بلاگ

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
رفتن به ابتدای صفحه