امروز: ۵ فروردین ۱۴۰۳
وبلاگدهی و سابدایرکتوری آذین بلاگ

قیمت بوگاتی در ایران و خارج (انواع بوگاتی)

خودرو تاریخ انتشار: 23/05/10 بدون نظر   958 بازدید

اندازه فونت    
قیمت بوگاتی در ایران و خارج (انواع بوگاتی)

قیمت بوگاتی باید متمایز و کاملاً متفاوت از بقیه ماشین‌های موجود در جاده باشد. اولویت به حدی است که تقریباً هر مدلی با دست ساخته شده است تا بر جزئیات و عملکرد تاکید کند. این شرکت که به دلیل خودروهای بسیار شیک و سریع خود شناخته شده است، همانند لامبورگینی در واقع متعلق به یک شرکت خودروسازی بزرگتر به نام گروه فولکس واگن است.
خودروهای بوگاتی نه تنها خیره کننده به نظر می رسند. در واقع، آنها یکی از سریع ترین ها در جهان هستند. این شرکت از برنده شدن در برخی از مهم ترین مسابقات جهان لذت برده است. یکی از مدل های این شرکت، تایپ 35، در واقع عنوان موفق ترین خودروی مسابقه ای تمام دوران را به خود اختصاص داده است، شاهکاری که هنوز شکست نخورده است.

لیست انواع بوگاتی

  • بوگاتی شیرون
  • بوگاتی ویرون
  • بوگاتی EB 110
  • بوگاتی دیوو
  • بوگاتی چنتودیچی
  • بوگاتی بولاید
  • بوگاتی میسترال

قیمت بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون یک خودروی اسپرت است که توسط فولکس واگن توسعه و طراحی شده و در مولشیم فرانسه مونتاژ شده است. اولین بار در سال 2016 در نمایشگاه خودرو ژنو عرضه شد. نام آن از لویی شیرون، یک راننده قدیمی گرفته شده است. بوگاتی شیرون 2022 بهترین و آخرین تولیدی بوگاتی است. قیمت بوگاتی شیرون 2022 حدود 3 میلیون دلار یا 150 میلیارد تومان است. که به لطف یک موتور 16 سیلندر که دارای چهار توربوشارژر است، حداقل 1500 اسب بخار قدرت دارد.

بوگاتی
تمام مدل‌های بوگاتی شیرون از یک موتور 16 سیلندر 8 لیتری استفاده می‌کنند. این هیولا از چهار توربوشارژر برای تولید 1500 اسب بخار قدرت و 1180 پوند فوت گشتاور استفاده می کند. bugatti ادعا می کند که شیرون شتاب صفر تا 100 را تنها در 2.3 ثانیه انجام می دهد و حداکثر سرعت آن 420 کیلومتر در ساعت است.

قیمت بوگاتی ویرون

بوگاتی ویرون

بوگاتی ویرون که به افتخار یک مهندس و راننده قدیمی ساخته شد، واقعاً خودرویی است که تجربه‌های رانندگی با کارایی بالا و لوکس را ارائه می‌دهد! این خودرو از 2005 تا 2015 تولید میشده است و اکنون شیرون جای آن را گرفته است.

اولین خودروی بوگاتی ویرون در سال 2005 از خط تولید مولشیم این برند خارج شد و در مجموع 450 نمونه از آن زمان تا پایان تولید یک دهه بعد در سال 2015 تولید شد.
قیمت بوگاتی ویرون بین 1.5 تا 1.9 میلیون دلار است که این رقم برای مدل‌های نسخه ویژه افزایش می‌یابد.

قیمت بوگاتی EB 110

بوگاتی EB 110

شاید یکی از کمیاب‌ترین ابرخودروهایی که تا کنون ساخته شده است، بوگاتی EB 110 خودرویی با کالیبر افسانه‌ای است. در مجموع و بین سالهای 1991 تا 1995 از این مدل 140 دستگاه ساخته شد. در حال حاضر قیمت بوگاتی EB 110 به خاطر تعداد محدود و کلکسیونی بودن آن بالا بوده و بین 1.2 تا 2 میلیون دلار است. رومانا آرتیولی، که زمانی مالک بوگاتی بود، به دنبال ساخت خودرویی بود که در خور شهرت این شرکت خودروسازی باشد. بوگاتی EB 110 با رنگ ایتالیایی تنها مدلی بود که تحت تصدی مالک مذکور عرضه شد. بوگاتی EB 110 با تولید محدود و کیفیت عملکرد بالا به نوبه خود به عنوان یک افسانه ساخته شد. به دلیل تولید محدود، جای تعجب نیست که بوگاتی EB 110 وسیله نقلیه‌ای است که همچنان مورد علاقه کلکسیونرهای سخت‌کوش است.
بوگاتی با EB 110 برای اولین بار یک موتور قدرتمند V12، چهار توربوشارژر با اینترکولر، یک مونوکوک کربنی فوق سبک، سیستم چهار چرخ متحرک و دو دیفرانسیل را ترکیب کرد. همچنین قدرتی بین 560 تا 610 اسب بخار را ارائه می دهد که 30 سال پیش بی نظیر بود و حتی امروز نیز چشمگیر است.
در سریعترین حالت خود تنها در 3.20 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و آن را به سریع ترین خودروی تولیدی زمان خود تبدیل می کند. این خودرو می تواند به حداکثر سرعت 350 کیلومتر در ساعت دست یابد که باز هم یک رکورد جهانی برای یک خودروی اسپرت تولیدی بود.

قیمت بوگاتی دیوو

بوگاتی دیوو

بوگاتی دیوو یک خودروی اسپورت محور موتور وسط است. نام این خودرو به افتخار راننده مسابقه فرانسوی آلبرت دیوو گرفته شده است که در دهه 1920 برای بوگاتی مسابقه داد و دو بار برنده شد. تولید Bugatti Divo به 40 دستگاه محدود شده است که همه 40 خودرو قبل از عرضه عمومی از طریق دعوت ویژه توسط فروشندگان پیش فروش شدند. بوگاتی دیوو در اولین روز عرضه به فروش رسید. در سال 2020 اولین خودرو تحویل داده شد و در جولای 2021 آخرین بوگاتی دیوو تولید شد. به دلیل تعداد محدود قیمت آن حدود 5.8 میلیون دلار (حدود 300 میلیارد تومان) برآورد می شود.

قیمت بوگاتی چنتودیچی

بوگاتی چنتودیچی

بوگاتی چنتودیچی یک خودروی اسپورت با موتور وسط تولید محدود است که برای ادای احترام به بوگاتی EB110 و جشن تولد 110 سالگی مارک بوگاتی تولید شده است. دارای یک موتور 8 لیتر چهار توربوشارژ W16 با قدرت1600 اسب بخار است. تولید بوگاتی چنتودیچی به 10 دستگاه با قیمت 8 میلیون دلار محدود شد.این خودرو قادر است شتاب 0 تا 100 کیلومتر را در را در 2.4 ثانیه برساند.
Bugatti Centodieci به صورت دستی در کارخانه بوگاتی ساخته شد و تحویل به مشتریان در سال 2022 آغاز شد.

قیمت بوگاتی بولاید

بوگاتی بولاید

در سال 2021، بوگاتی اعلام کرد که اولین تحویل خود را برای سال 2024 با قیمت 4 میلیون یورو و محدود به 40 دستگاه برنامه ریزی کرده است. نسخه تولیدی دارای توان1578 اسب بخار با گشتاور 1600 نیوتن متر در 2250 دور در دقیقه با استفاده از گاز 98 RON خواهد بود. وزن نسخه تولیدی 1450 کیلوگرم خواهد بود.

قیمت بوگاتی میسترال

بوگاتی میسترال

بوگاتی میسترال که بوگاتی دبلیو 16 میسترال نیز نامیده می‌شود، یک خودروی اسپورت دو نفره موتور وسط است که در مولشیم فرانسه تولید می‌شود. میسترال به عنوان سریع ترین رودستر در جهان به بازار عرضه می شود. تحویل به مشتریان در اوایل سال 2024 آغاز خواهد شد. تمامی 99 دستگاه به قیمت 5 میلیون یورو پیش فروش شدند.

شروع به کار شرکت بوگاتی

بوگاتی علیرغم مالک ایتالیایی خود، یک شرکت مستقر در فرانسه بود. موسس آن، اتوره بوگاتی، ساخت خودرو را به یک هنر واقعی تبدیل کرد، اما در عین حال به مسابقه‌ها علاقه داشت. این ترکیب غیرمعمول تولید برخی از مدل های باشکوه را تحریک کرد. مرگ او در سال 1947 منجر به تعطیلی شرکت چند سال بعد شد. تلاش برای احیای این شرکت در سال 1987 از نظر مالی ناموفق بود و بوگاتی بار دیگر درهای خود را در سال 1995 بست. تلاش دوم در سال 1998 انجام شد و امروزه این شرکت متعلق به گروه فولکس واگن است.

فکت های جالب در مورد بوگاتی

چند فکت شگفت انگیزی که درباره بوگاتی نمی دانستید را با هم مرور خواهیم کرد.

بوگاتی در سال 1939 توسط پسر اتوره بوگاتی تصاحب و بعد ورشکست شد

اتوره بوگاتی شرکت خودروسازی بوگاتی را در سال 1909 در فرانسه تأسیس کرد. او در کارخانه خود ماشین می ساخت و قطعات لوکوموتیو تولید می کرد. پس از مرگ غم انگیز، پسر دیگر اتور شرکت را بر عهده گرفت. پس از مدتی ورشکست شد.

کارخانه بوگاتی تقریباً سوخت

یک بار در سال 1939 و سپس در سال 2011 در حین آزمایش موتور ویرون، کارخانه بوگاتی دو بار از خطر سوختن در آتش نجات یافت.

تزیین با الماس
بوگاتی خودروهای خود را با الماس های یک قیراطی تزئین می کند.

سریع‌ترین خودروی جهان
بوگاتی ویرون سوپر اسپورت سریع‌ترین خودرویی است که تاکنون تولید شده است.

بوگاتی دو بار قهرمان مسابقات اتومبیلرانی شده است
همه ما می دانیم که بوگاتی دوست دارد در مسیر تست خودنمایی کند، اما قبلاً در مسیر مسابقه نیز همین کار را می کرد. اگرچه این برند مدت زیادی است که در هیچ رقابت بزرگی شرکت نکرده است، اما قبلاً شرکت می کرد. در واقع، بوگاتی در طول دهه 20 تا 30 میلادی در مسابقات اتومبیلرانی حاضر بود. بوگاتی اولین جایزه بزرگ موناکو را در سال 1929 برنده شد، اما بزرگترین پیروزی این مارک در مسابقات 24 ساعته لمان رخ داد، جایی که خودروهایی که توسط ژان پیر ویمیل هدایت می شد در سال 1937 پیروز شدند.

مطالب مرتبط

یک نظر برای این مطلب

  1. امید گفت:

    به درد نمیخوره که
    مناسب سطل آشغاله

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
رفتن به ابتدای صفحه