امروز: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
وبلاگدهی و سابدایرکتوری آذین بلاگ

بوگاتی شیرون قیمت، اطلاعات جالب و مشخصات فنی

خودرو تاریخ انتشار: 23/05/21 بدون نظر   776964 بازدید

اندازه فونت    
بوگاتی شیرون قیمت، اطلاعات جالب و مشخصات فنی

بوگاتی شیرون یک خودروی اسپرت دو نفره موتور وسط است که توسط شرکت فرانسوی بوگاتی طراحی و ساخته شده است. این خودرو در سال 2016 جانشین بوگاتی ویرون شده و تا به امروز تولید می شود.
هنگام صحبت در مورد بوگاتی شیرون از چه چیزی می توانید برای مقایسه استفاده کنید؟ این خودرویی است که 1500 اسب بخار قدرت و 1180 پوند فوت گشتاور تولید می کند. شتاب آن از حالت سکون تا 100 فقط 2.3 ثانیه است و حداکثر سرعت آن 420 کیلومتر در ساعت است.

بوگاتی شیرون جدید

مشخصات فنی بوگاتی شیرون

  • حجم موتور: 8000 سی سی چهار توربوشارژ
  • قدرت: 1500 اسب بخار 6700 دور در دقیقه
  • گشتاور: 1600 نیوتن متر
  • پیشرانه: هالدکس چهار چرخ متحرک (AWD)
  • گیربکس: 7 سرعته DSG گیربکس اتوماتیک دوکلاچه
  • شتاب: 0 تا 100 کیلومتر در 2.3 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 420 کیلومتر در ساعت
  • سیستم خنک کننده: پمپ های خنک کننده 800 لیتر آب را در یک دقیقه در کل موتور به گردش در می آورند
  • ایربگ: 6 عدد
  • طول: 4544 میلی متر
  • عرض: 2038 میلی متر
  • تعداد صندلی: 2 عدد
  • وزن: 1995 تا 2043 کیلوگرم
  • گارانتی: 2 سال یا 50 هزار کیلومتر

عکس بوگاتی

آیا بوگاتی سریعترین خودرو جهان است؟

در حال حاضر پاسخ ما به این سوال خیر است. خودرو هنسی ونوم جی تی با سرعت 434 کیلومتر در ساعت این جایگاه را از بوگاتی شیرون گرفته اما به گفته مدیران شرکت، مدل جدید بوگاتی به زودی این رتبه را پس خواهد گرفت.

سریعترین خودروهای جهان:

1- هنسی جی تی 434 کیلومتر

2- بوگاتی شیرون 420 کیلومتر

3- بوگاتی ویرون سوپر اسپرت 415 کیلومتر

4- کونیگزگ رگرا 400 کیلومتر

5- فراری لافراری 350 کیلومتر

6- مک لارن P1 با 349 کیلومتر

7- پورشه 918 با 344 کیلومتر

شیرون

نگاهی به موتور و مصرف سوخت

بوگاتی شیرون برای اولین بار در مارس 2016 به عنوان جانشینی شایسته برای ویرون به نمایش گذاشته شد و استانداردهای جدیدی را برای خودروهای فوق اسپرت ایجاد کرد. هر دو ویرون و شیرون از موتور فوق‌العاده 8 لیتری W-16 مشترک استفاده می‌کنند، که البته تقریباً به طور کامل برای ماشین جدیدتر مهندسی شده است و در شیرون دارای چهار توربوشارژر دو مرحله‌ای است.

موتور 8 لیتری 16 سیلندر 64 سوپاپه چهار توربو فیبر کربنی، بدون شک مادر اژدها واقعی است. این یک شگفتی مدرن از انتقال حرارت و آیرودینامیک است. مقابله با فشار زیاد هوا چالش کوچکی نیست و چند تغییر مهم، کلیدی بودند. هندسه اسپلیتر جلو بازنگری شد، که به اضافه کردن نیروی رو به پایین کمک کرد و در عین حال کشش زیادی را اضافه نکرد.
مصرف سوخت بوگاتی شیرون در هر 100 کیلومتر شهر 8 لیتر، بزرگراه 13 و ترکیبی 10 لیتر است. با فشار کامل پدال گاز، مخزن سوخت 22 گالنی را در حدود 9 دقیقه تخلیه می کند.

آیا بوگاتی سریعتر از لامبورگینی است؟

بوگاتی شیرون در برابر لامبورگینی سیان: لامبورگینی می تواند 100 کیلومتر در ساعت را در 2.8 ثانیه یا کمتر انجام دهد و حداکثر سرعت آن 340 کیلومتر است. از سوی دیگر، بوگاتی می تواند 0 تا 100 را در 2.3 ثانیه طی کند و حداکثر سرعت آن 420 کیلومتر در ساعت است.

بوگاتی شیرون 2022

قیمت بوگاتی شیرون

قیمت بوگاتی شیرون 2022 حدود 3 میلیون دلار یا 150 میلیارد تومان است. در صورت اضافه شدن آپشن ها تا 5 میلیون دلار نیز بالا خواهد رفت. در مجموع 500 خودرو ساخته خواهد شد که تقریباً 70 خودرو در سال 2017 و باقی در دیگر سالها تحویل شده است. تولید بوگاتی شیرون رو به پایان است و تنها ساخت 100 عدد باقی مانده تا این سوپراسپرت از آن خارج شود. البته نسخه های دیگر Bugatti Chiron مانند Chiron Super Sport و Pur Sport همچنان تولید و فروخته خواهند شد. شاید قابل توجه ترین واقعیت این باشد که بوگاتی برای اکثر خودروهای خود سپرده های قطعی گرفته است و همه از مشتریانی هستند که هنوز آن را رانندگی نکرده اند. این به همان اندازه که نشان دهنده قدرت برند بوگاتی است، عادات خرید افراد فوق ثروتمند را نیز نشان می دهد.

کریس رونالدو چند بوگاتی دارد؟

اگر به خودروهای رونالدو نگاه کنیم، او چندین خودرو با یک برند دارد. او دو خودرو آئودی، پنج فراری، سه پورشه، سه مرسدس بنز و سه بوگاتی در میان دیگر خودروهای مجموعه خود دارد. مسی هیچ ماشین بوگاتی ندارد، اما همانطور که همه ما می دانیم او پردرآمدترین فوتبالیست جهان است، بنابراین این احتمال وجود دارد که در آینده یک ماشین بوگاتی بخرد.
لیونل مسی عاشق اتومبیل های آلمانی و اتومبیل های مختلف آئودی است. آئودی اسپانسر بارسلونا بوده که مسی تا سال 2021 برای سال‌ها نماینده آن بود. مسی دارای اتومبیل های آئودی RS6، آئودی A7 و آئودی Q7 است.
در کل مسی حدود 12 تا 15 ماشین در گاراژ خود دارد. او همچنین از علاقه مندان به عرضه خودرو توسط نام های بزرگی مانند فراری، پاگانی و مازراتی بوده است.

بوگاتی شیرون رونالدو

گران ترین بوگاتی

بوگاتی La Voiture Noire یکی از گران ترین خودروهایی است که تا به حال فروخته شده است و قیمت آن 19 میلیون دلار است. این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو در سال 2019 معرفی شد و ادای احترامی به بوگاتی تایپ 57 آتلانتیک است.
ارزان‌ترین بوگاتی، ویرون با 1.9 میلیون دلار است.

خارجی و داخلی خودرو

نمای بیرونی به سبک کلاسیک بوگاتی با فرم مشخص و خطوط تیز طراحی شده است. شکل گرد و شبح گلوله مانند هایپرکار سرعت و سهولت را نشان می دهد. فضای داخلی خودرو ترکیبی از رویکرد سبک مدرن با ادای احترام به معماری تاریخی است. رنگ‌های داخلی به خوبی با هم ترکیب می‌شوند و توجه را به جنبه‌های مهمی از جمله کنسول مرکزی جلب می‌کنند که مانند پایه‌های پرنده‌ای طراحی شده است که بر معماری گوتیک تأثیر گذاشته است. Chiron با دو صفحه نمایش با وضوح بالا که در برابر سرعت سنج آنالوگ متعادل شده اند، طراحی مینیمالیستی را در مورد لوازم الکترونیکی منعکس می کند.

بوگاتی به گونه‌ای ساخته شده است که عملکردی شبیه به یک خودروی مسابقه‌ای داشته باشد و از فناوری‌های پایین‌تری برخوردار باشد. صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی وجود ندارد و فناوری هایی مانند Apple CarPlay و Android Auto در دسترس نیستند.

داخلی خودرو

تفاوت های بوگاتی شیرون و بوگاتی ویرون

بوگاتی شیرون دقیقاً جایگزینی برای ویرون نیست زیرا برخی از معماری اولیه خودرو و موتور W16 را در خود جای داده است. فاصله بین دو محور یکسان است، اما سبک طراحی جدید است و شیرون کمی طولانی تر و عریض تر از رکورد جهانی قبلی است. با این حال، موتور کاملاً بازسازی شده است و اکنون 1500 اسب بخار قدرت و 1600 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که بوگاتی می گوید عملکرد آن 25 درصد افزایش یافته است. چهار توربوشارژر پیکربندی شده‌اند تا اطمینان حاصل شود که حداکثر گشتاور از 2000 دور در دقیقه تا 6000 دور در دقیقه تحویل می‌شود.

منبع: سایت آذین بلاگ

مطالب مرتبط

یک نظر برای این مطلب

  1. امید گفت:

    به درد نمیخوره که
    مناسب سطل آشغاله

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
رفتن به ابتدای صفحه