امروز: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
وبلاگدهی و سابدایرکتوری آذین بلاگ

قیمت لامبورگینی در ایران و خارج (انواع لامبورگینی)

خودرو تاریخ انتشار: 23/04/23 يک نظر   912 بازدید

اندازه فونت    
قیمت لامبورگینی در ایران و خارج (انواع لامبورگینی)

قیمت لامبورگینی که یکی از برندهای معروف خودروسازی در جهان است و برای طراحی شیک، ارائه قدرت و سرعت بالا و تجهیزات پیشرفته معروف هستند، بسیار بالاست و برای بیشتر افراد قابل دسترس نیست. لامبورگینی یک برند خودرو ایتالیایی است که به دلیل تولید برخی از لوکس‌ترین خودروهای اسپرت موجود در بازار شناخته می‌شود. لامبورگینی های معمولی حدود 200000 دلار (با دلار 50 هزار تومانی و بدون در نظر گرفتن مالیات و گمرکی حدود 10 میلیارد تومان) قیمت دارند. لوکس بودن به این معنی است که برچسب قیمت سنگینی در ارتباط با برند وجود دارد. فروچیو لامبورگینی که در سال 1963 در ایتالیا توسعه یافت، از تولید تراکتور در طول جنگ جهانی دوم به کسب و کار عملی خود به یک ماجراجویی هیجان انگیزتر رفت. برخی از محبوب ترین مدل های لامبورگینی مورسیه لاگو، آونتادور و گالاردو هستند.
لیست برخی از مدل‌های معروف خودروهای لامبورگینی

    • لامبورگینی آونتادور
    • لامبورگینی رونتون
    • لامبورگینی کانتاچ (کانتاش)
    • لامبورگینی هوراکان
    • لامبورگینی رولتو
    • لامبورگینی اوروس
    • لامبورگینی مورسیه لاگو
    • لامبورگینی گالاردو
    • لامبورگینی سیان
    • لامبورگینی دیابلو
    • لامبورگینی اسپادا
    • لامبورگینی جالپا

قیمت لامبورگینی آونتادور

لامبورگینی آونتادور

قیمت لامبورگینی آونتادور در بازار جهانی بستگی به سال ساخت، مدل و شرایط بازار دارد. مدل 2022 آن 500 و مدل 2023 حدود 800 هزار دلار یا 40 میلیارد تومان قیمت دارد.

قیمت لامبورگینی رونتون

لامبورگینی رونتون

لامبورگینی رونتون گران‌ترین لامبورگینی است که تا قبل از 2007 فروخته شده است، با قیمت سرسام‌آور 1.6 میلیون دلار. این سوپراسپرت نسخه محدود در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2007 رونمایی شد و تنها 20 دستگاه از آن تولید شد. این خودرو بر اساس لامبورگینی Murcielago LP640 ساخته شده بود و دارای یک موتور 6.5 لیتری V12 بود که 650 اسب بخار قدرت داشت. نمای بیرونی شبیه یک جت جنگنده رادارگریز با خطوط زاویه دار و رنگ خاکستری مات منحصر به فرد طراحی شده است. فضای داخلی نیز مجلل بود.

قیمت لامبورگینی کانتاچ

لامبورگینی کانتاچ

لامبورگینی کانتاچ یک خودروی ویژه با قابلیت‌های خاص است که قیمت آن نسبت به دیگر خودروهای لامبورگینی بسیار بالاست. این خودرو در لامبورگینی مونترال با قیمت 6.75 میلیون دلار (حدود 330 میلیارد تومان) فهرست شده است.

قیمت لامبورگینی هوراکان

لامبورگینی هوراکان

لامبورگینی Huracan ارزان ترین لامبورگینی برای خرید در سال 2022 است. قیمت اولیه هوراکان 209 هزار دلار است.

قیمت لامبورگینی رولتو

لامبورگینی رولتو

قیمت لامبورگینی رولتو مدل 2024 در حال حاضر حدود 890 هزار دلار می باشد.

قیمت لامبورگینی اوروس

لامبورگینی اوروس

اوروس دومین شاسی بلند لامبورگینی است. قیمت لامبورگینی اورروس مدل 2024 حدود 230 هزار دلار می باشد.

قیمت لامبورگینی مورسیه لاگو

لامبورگینی مورسیه لاگو

لامبورگینی مورسیه لاگو یک خودروی قدیمی است که مابین 2001 تا 2009 تولید میشده است و قیمت آن حدود 300 هزار دلار می باشد.

قیمت لامبورگینی گالاردو

لامبورگینی گالاردو

لامبورگینی گالاردو نیز یک خودرو قدیمی است که مابین 2003 تا 2013 تولید میشده است و قیمت آن حدود 160 هزار دلار می باشد.

قیمت لامبورگینی سیان

لامبورگینی سیان

در زیر بدنه شش ضلعی چشمگیر لامبورگینی سیان 2021 و مجموعه ای از ورودی های هوا، یک پیشرانه هیبریدی V-12 پنهان شده است که 808 اسب بخار قدرت را مهار می کند. درست است، این هایپرکار هیبریدی است. این مدل عجیب و غریب که اساساً یک نسخه به شدت اصلاح شده از آونتادور قدیمی است، در فرم های کوپه و رودستر عرضه می شود و تولید خود را با تعداد اندک 82 نسخه محدود کرده است که همه آنها فروخته شده اند. ما گمان می کنیم که هر کوپه برچسب قیمتی در حدود 3 میلیون دلار دارد، در حالی که نمونه دیگر حتی گرانتر است.

قیمت لامبورگینی دیابلو

لامبورگینی دیابلو یک خودروی اسپرت موتور وسط است که بین سال‌های 1990 تا 2001 ساخته شد. این اولین لامبورگینی تولیدی است که قادر به دستیابی به حداکثر سرعت بیش از 320 کیلومتر در ساعت است. پس از پایان دوره تولید خود در سال 2001، دیابلو با لامبورگینی مورسیلاگو جایگزین شد. نام دیابلو در اسپانیایی به معنای شیطان است.

قیمت لامبورگینی اسپادا

لامبورگینی اسپادا یک کوپه بزرگ تورینگ 4 صندلی است که بین سال‌های 1968 تا 1978 ساخته شد.. در حال حاضر، لامبورگینی اسپادا به دلیل کمیابی و ارزش تاریخی‌اش، بیشتر به عنوان یک خودروی کلکسیونی تلقی می‌شود و معمولاً در حراجی‌های خودروهای کلاسیک به فروش می‌رسد.

لامبورگینی جالپا

لامبورگینی جالپا یک خودروی اسپرت است که از سال 1981 تا 1988 تولید شده است. این خودرو در سال 1981 در نمایشگاه خودرو ژنو به نمایش درآمد. جالپا آخرین لامبورگینی بود که از موتور V8 استفاده کرد تا اینکه Urus در سال 2018 عرضه شد.

فکت های جالب در مورد لامبورگینی

فروچیو لامبورگینی، بنیانگذار شرکت خودروسازی ایتالیایی، نام خود را بر برند گذاشت. اشتیاق او به ماشین در دهه 1940 زمانی که شروع به ساخت تراکتور از قطعات یدکی کرد آغاز شد. او پس از جنگ تصمیم گرفت خودرویی بسازد که بتواند با بهترین های دنیا رقابت کند و در سال 1963 برند لامبورگینی متولد شد. از آن زمان، لامبورگینی به یکی از شناخته‌شده‌ترین و پرطرفدارترین برندهای خودرو در جهان تبدیل شده است و خودروهایش به دلیل قدرت، سرعت و سبک خود مشهور هستند.

لامبورگینی

لامبورگینی سریع ترین خودرو جهان

لامبورگینی مورسیه لاگو R-GT سریع ترین خودروی جهان است که حداکثر سرعت آن 370 کیلومتر بر ساعت است. این شاهکار مهندسی قابل توجه با موتور 6.2 لیتری V12 آن امکان پذیر شده است که 572 اسب بخار قدرت باورنکردنی تولید می کند. Murcielago R-GT با بدنه سبک وزن فیبر کربن و طراحی آیرودینامیکی خود، قادر است به سرعت هایی دست یابد که کمتر خودرویی می تواند به آن برسد. جای تعجب نیست که این لامبورگینی مورد حسادت علاقه مندان به خودرو در سراسر جهان باشد.

اولین لامبورگینی که در یک نمایشگاه خودرو به نمایش گذاشته شد، موتور نداشت

در میان دیگر حقایق جالب لامبورگینی، شگفت‌انگیزترین آنها این است که اولین لامبوی که در نمایشگاه خودرو به نمایش گذاشته شد، موتور نداشت. امروزه لامبوها به خاطر موتورهای قدرتمندشان شناخته می شوند، اما آیا می دانستید که اولین لامبورگینی که برای عموم عرضه شد، حتی موتوری هم نداشت.
با این حال، زمانی که فروچیو لامبورگینی 350 GTV را در نمایشگاه خودروی تورین 1963 به نمایش گذاشت، این مدل فاقد موتور بود. زیر کاپوت آجر بود نه موتور. این به این دلیل اتفاق افتاد که این مدل تنها در مدت زمان چهار ماهه توسعه یافت. با این حال، مهندسان هنگام نصب موتور در خودرو با مشکل مواجه شدند. مناسب نبود بنابراین، هنگامی که خودرو به نمایش گذاشته شد، آجر زیر کاپوت داشت.

از تراکتورسازی تا برند خودروهای اسپرت لوکس

لامبورگینی که در سال 1963 تأسیس شد، کار خود را به عنوان یک تولید کننده تراکتور آغاز کرد و چندین سال قبل از انتقال به برند خودروهای اسپرت لوکس که امروزه می شناسیم، ماشین های قابل اعتماد و قدرتمندی تولید کرد. اولین تراکتور این شرکت، لامبورگینی تراتوری، در سال 1964 عرضه شد و به سرعت به یک انتخاب محبوب در میان کشاورزان و کارگران کشاورزی تبدیل شد.

سنت نامگذاری لامبورگینی به افسانه های اسپانیایی احترام می گذارد

لامبورگینی به خاطر خودروهای لوکس و قدرتمند خود مشهور است، اما آیا می‌دانستید که بسیاری از آنها به نام افسانه‌های اسپانیایی نامگذاری شده‌اند؟ از مدل نمادین Countach گرفته تا آونتادور، هر مدل به نام یک گاوباز یا گاوباز معروف نامگذاری شده است که به فرهنگ اسپانیا و تاریخ غنی آن ادای احترام می کند. تعهد لامبورگینی به ارج نهادن به افسانه‌های اسپانیایی، گواهی بر تعهد این شرکت برای خلق خودروهایی است که به اندازه اسطوره‌هایی که از آنها نامگذاری شده، منحصربه‌فرد و قدرتمند هستند.

لامبورگینی زیرمجموعه گروه فولکس واگن شده است

لامبورگینی که زمانی یک شرکت مستقل بود، اکنون متعلق به فولکس واگن AG، شرکت مادر آئودی است. این بدان معناست که لامبورگینی اکنون بخشی از گروه فولکس واگن است، یک شرکت خودروسازی چند ملیتی که برخی از لوکس ترین و قدرتمندترین خودروهای جهان را تولید می کند. با حمایت فولکس واگن AG، لامبورگینی توانسته است تولید خود را گسترش دهد و مدل های جدیدی مانند هوراکان و آونتادور را توسعه دهد که به برخی از محبوب ترین خودروهای جهان تبدیل شده اند.

لامبورگینی به نام موسس آن نامگذاری شده است

یک برند خودروسازی شناخته شده در جهان توسط فروچیو لامبورگینی در سال 1963 تاسیس شد. این شرکت به نام او نامگذاری شده است. فروچیو لامبورگینی در جوانی به مکانیک و ماشین آلات کشاورزی علاقه داشت. او در سال 1940 به عنوان مکانیک در نیروی هوایی سلطنتی ایتالیا خدمت کرد.

فروچیو لامبورگینی به مسابقات اتومبیل رانی اعتقادی نداشت

این یک واقعیت شناخته شده است که برخی از سازندگان برجسته خودروهای لوکس نیز یک تیم مسابقه دارند. به عنوان مثال، فراری و مازراتی تیم های خود را دارند که در مسابقات اتومبیل رانی شرکت می کنند. با این حال، فروچیو لامبورگینی همیشه با مسابقات اتومبیل رانی مخالف بود. مهندس معروف ایتالیایی معتقد بود این رویدادها اتلاف وقت و منابع است و از راه اندازی یک تیم مسابقه امتناع کرد. از زمانی که این یک قانون سختگیرانه در شرکت بود. گفتنی است، در سال های اخیر، این شرکت مجبور شد در این استراتژی تجدید نظر کند. اکنون این شرکت در صنعت اتومبیل رانی حضوری مشهود دارد. اما همیشه اینطور نبود.

فروچیو لامبورگینی از طرفداران گاوبازی اسپانیایی بود

او علاقه مندی بود که در اوقات فراغت خود از تماشای بازی لذت می برد. او واقعاً عاشقانه از مسابقات گاوبازی لذت می برد و از طرفداران پر و پا قرص این حیوان قدرتمند بود. او این قدرت را با قدرت وسایل نقلیه خود یکی دانست. بنابراین، لوگوی لامبورگینی یک گاو خشمگین است مملو از شور، قدرت و توانمندی. علاوه بر این، اولین مدلی که از تم گاو نر استفاده کرد، لامبورگینی میورا بود. میورا نام یک گاو نر است. بعدها چندین مدل از خودروساز ایتالیایی به نام یک گاو گاوبازی معروف نامگذاری شد. لامبورگینی آونتادور نیز به افتخار گاو نر معروف به شجاعت برجسته اش نامگذاری شده است.

بسیاری از سلبریتی ها لامبو دارند

از آنجایی که لامبورگینی ها خودروهای لوکس اسپرت هستند، تعداد زیادی نمی توانند این خودروها را بخرند. با این حال، بسیاری از افراد مشهور مشهور لامبو دارند، زیرا این خودرو نشان دهنده قدرت، موقعیت و ثروت است. اینها برخی از جذاب ترین حقایق لامبورگینی بودند.

قیمت لامبورگینی به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت خودروهای لامبورگینی بستگی به عوامل مختلفی دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

  • مدل خودرو: هر مدل خودروی لامبورگینی قیمت متفاوتی دارد که بسته به سایز، قدرت و ویژگی‌های خاص آن متغیر است.
  • وضعیت بازار: قیمت خودروهای لامبورگینی، مانند بسیاری از خودروهای لوکس دیگر، به شدت وابسته به بازار خودرو است. عواملی مانند تقاضا، عرضه، نوسانات ارز و شرایط اقتصادی می‌توانند تأثیر گذار باشند.
  • وضعیت خودرو: خودروهای لامبورگینی اغلب برای استفاده شخصی خریداران خریداری می‌شوند، بنابراین وضعیت خودرو می‌تواند بر روی قیمت آن تأثیر بگذارد. خودروهای با کیلومتر کمتر، سال تولید جدیدتر و وضعیت فنی بهتر معمولاً قیمت بیشتری دارند.
  • وضعیت جغرافیایی: قیمت خودروهای لامبورگینی در کشورهای مختلف متفاوت است و تأثیر شرایط مالی، مالیات و محدودیت‌های وارداتی را در هر کشور می‌توان در نظر گرفت.

به طور کلی، قیمت لامبورگینی بر اساس عوامل فوق و تعدادی دیگر متغیر است که باعث می‌شود قیمت آن‌ها بسیار بالا باشد.

کیفیت خودروهای لامبورگینی

خودروهای Lamborghini با توجه به برند معتبر و ارزشمندی که دارند، تلاش می‌کنند تا کیفیت و عملکرد بالایی را برای خودروهای خود فراهم کنند. به طور کلی، خودروهای لامبورگینی با داشتن کیفیت و ایمنی بالا، از طراحی و تکنولوژی مدرن، قطعات با کیفیت و موتورهای پیشرفته برخوردار هستند.
همچنین برند لامبورگینی، دارای یک سابقه قدیمی در صنعت خودروسازی است و به عنوان یکی از پیشروان در زمینه تولید خودروهای لوکس شناخته می‌شود. این برند با مجموعه‌ای از استانداردها و روش‌های کنترل کیفیت، تلاش می‌کند تا به بهترین کیفیت و عملکرد ممکن در تولید خودروهای خود برسد.

امیدوارم از مطلبی که توسط سایت آذین بلاگ آماده شده بود لذت برده باشید.

 

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
رفتن به ابتدای صفحه