امروز: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
وبلاگدهی و سابدایرکتوری آذین بلاگ

بنتلی آرناژ، تصاویر سدان با شکوه و قدیمی بنتلی

متفرقه تاریخ انتشار: 24/05/26 بدون نظر   46 بازدید

اندازه فونت    
بنتلی آرناژ، تصاویر سدان با شکوه و قدیمی بنتلی

بنتلی آرناژ یک سدان بزرگ و باشکوه است که به نگرانی‌های معاصر مانند مصرف سوخت و قیمت توجهی ندارد. مدل 2007 قدرت بیشتری به مدل‌های بالاتر T، R و RL با فاصله طولانی‌تر بین دو محور اضافه کرد و تمامی نسخه‌ها با یک گیربکس خودکار شش سرعته عرضه شدند. این خودرو بنتلی در سال‌های 1998 تا 2009 تولید می‌شد.

بنتلی آرناژ یک سدان لوکس اسپرت چهار در با ظرفیت حمل پنج سرنشین است که در سه تریم مختلف، از R تا RL، موجود است. در زمان معرفی، مدل R با یک موتور استاندارد V8 توربوشارژ 6.75 لیتری با قدرت 450 اسب بخار تجهیز شده است که مصرف سوخت آن در شهر 11 مایل بر گالن و در بزرگراه 16 مایل بر گالن است. مدل RL نیز با موتور استاندارد V8 توربوشارژ 6.75 لیتری با قدرت 450 اسب بخار عرضه می‌شود که مصرف سوخت آن در شهر 10 مایل بر گالن و در بزرگراه 15 مایل بر گالن است. هر دو تریم دارای گیربکس خودکار شش سرعته با اوردرایو به صورت استاندارد هستند.

بنتلی آرناژ 2009

مشخصات فنی و موتوری

  • موتور: توربوشارژ 6.75 لیتری
  • قدرت: 493 اسب بخار
  • گشتاور: 738 پوند فوت
  • شتاب: 5.5 ثانیه
  • تولید: بین سال‌های 1998 تا 2009

قیمت بنتلی آرناژ

قیمت بنتلی آرناژ

قیمت بنتلی آرناژ در زمان تولید حدود 220 هزار دلار بود که در حال حاضر قیمت کارکرده آن حدود 30 هزار دلار قیمت دارد.

روند تغییرات خودرو

Bentley Arnage ابتدا در سال 1998، زمانی که بنتلی تحت چتر گروه فولکس‌واگن قرار داشت، عرضه شد. ابتدا موتور آن از بی‌ام‌و بود، یک V8 توربوشارژ 4.4 لیتری با 344 اسب بخار قدرت، برای جلوگیری از شرمساری بعد از تصاحب، فولکس‌واگن در سال 1999 موتور قدیمی V8 6.75 لیتری از بنتلی توربو R را اضافه کرد و بدنه آرناژ را نیز تقویت کرد. سپس یک سال بعد، موتور بی‌ام‌و را کنار گذاشت. تغییرات کوچکی در نام‌گذاری برای تمایز بین دو موتور ایجاد شد که خودروهای مجهز به موتور بی‌ام‌و با نام Green Label و خودروهای مجهز به موتور فولکس‌واگن با نام Red Label شناخته شدند.

در سال 2001، نسخه‌ای طولانی‌تر از آرناژ با نام RL معرفی شد که 25 سانتی‌متر به فاصله بین محورهای آن اضافه شده بود و موتور آن با اضافه کردن دو توربوشارژر و تزریق سوخت به‌روزرسانی شد تا با مقررات آینده مربوط به آلایندگی مطابقت داشته باشد. یک سال بعد، نام Red Label به آرناژ R تغییر یافت و چند ماه بعد، آرناژ T با موتوری بهبود یافته معرفی شد که قدرتی معادل 453 اسب بخار و 645 پوند-فوت گشتاور تولید می‌کرد. در نهایت، در سال 2007، این موتور به 493 اسب بخار و 738 پوند-فوت افزایش یافت.

عکس داخل کابین

مزایا

  • چابکی چشمگیر برای خودرویی به این بزرگی
  • حضور پرقدرت در جاده
  • تصویری کلاسیک و مجلل

معایب

  • اندازه بزرگ
  • قدیمی شدن
  • هزینه‌های نگهداری بالا

عکس موتور خودرو

مدل‌ها

بنتلی آرناژ 1998

بنتلی آرناژ که توسط ویکرز توسعه یافته و برای اسپرت‌تر بودن نسبت به سیلور سراپ طراحی شده بود، با موتور 4.4 لیتری V8 بی‌ام‌و M62 با توربوشارژ دوقلو عرضه شد که 349 اسب بخار قدرت و 420 پوند فوت گشتاور تولید می‌کرد.

آرناژ رد لیبل و گرین لیبل 2000

با توجه به انتقادهای علاقه‌مندان بنتلی نسبت به موتور بی‌ام‌و، شرکت به سرعت مدل آرناژ رد لیبل را در اکتبر 1999 معرفی کرد. موتور این مدل، نسخه‌ای از موتور معروف 6.75 لیتری بنتلی از مدل توربو R بود. مدل رد لیبل دارای گشتاور 616 پوند فوت بود که بسیاری از علاقه‌مندان بنتلی معتقد بودند که آرناژ بالاخره موتور مناسبی پیدا کرده است.

بنتلی آرناژ بیرکین 2000

آخرین آرناژ با موتور 4.4 لیتری بی‌ام‌و، نسخه ویژه بنتلی آرناژ بیرکین بود که به افتخار راننده مسابقات بریتانیایی دهه 1920، سر هنری رالف استنلی تیم بیرکین، ساخته شد.

بنتلی آرناژ R و T 2002

در سال 2002، بنتلی مدل رد لیبل را به عنوان آرناژ R به‌روزرسانی کرد و مدل جدید و حتی اسپرت‌تر آرناژ T را معرفی کرد که در زمان خود قدرتمندترین بنتلی تولیدی بود. آرناژ R با استفاده از دو توربوشارژر گرت، 400 اسب بخار تولید می‌کرد. در سال 2007، این توربوشارژرها با توربوشارژرهای میتسوبیشی جایگزین شدند و گیربکس خودکار شش سرعته ZF معرفی شد. این تغییرات قدرت آرناژ T را به 500 اسب بخار و 1000 نیوتن متر گشتاور افزایش داد.

ویژگی‌ها و تغییرات مهم

  • سیستم ناوبری پاپ آپ آلپاین استاندارد
  • کنترل فاصله پارک جلو و عقب
  • افزایش فضای پا در صندلی‌های عقب
  • آینه‌های خارجی تاشوی برقی
  • تغییرات در سیستم فرمان برای کاهش تلاش فرمان در سرعت‌های پایین

بنتلی آرناژ قدیمی

بررسی شتاب و قدرت

اگر به دلایلی بلافاصله جذب این خودروی باشکوه بریتانیایی نشدید، باید با این حقیقت شروع کنیم که این آرناژ بزرگ، جذابیتی کلاسیک دارد. موتورهای آن نیز با قدرت زیاد و گزینه‌های مختلف قابل توجه هستند. مدل‌ها بیشتر موتور 6.75 لیتری توربوشارژ زیر کاپوت خود دارند که گشتاوری عظیم تولید می‌کنند، به اندازه‌ای که مدل آرناژ T می‌تواند در عرض 5.5 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر در ساعت برسد.

به طرز شگفت‌آوری، با توجه به حجم آن، آرناژ در پیچ‌ها نیز عملکرد خوبی دارد. و بله، اگر مهارت لازم را داشته باشید، می‌توانید آن را در یک دریفت طولانی و دیدنی تنظیم کنید. همانطور که گفتم، این خودرو شما را مجذوب خود می‌کند. همه مدل‌های بنتلی آرناژ عملکرد شگفت‌انگیزی را ارائه می‌دهند. حتی مدل آرناژ R نیز در 5.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد، در حالی که مدل T این زمان را به 5.2 ثانیه کاهش می‌دهد. حداکثر سرعت نهایی مدل استاندارد 270 کیلومتر در ساعت است، مدل T این سرعت را به 290 کیلومتر در ساعت افزایش می‌دهد. شاسی خودرو می‌تواند با این سرعت‌ها کنار بیاید، به ویژه اکنون که به آخرین نسل از کمک‌های ایمنی مجهز شده است.

کابین بنتلی آرناژ

کابین بنتلی آرناژ

در داخل کابین، یک فضای دنج و پر از چرم با تزیینات چوبی وجود دارد. فضای زیادی ندارد، اما لوکس است. برخی قطعات ممکن است اینجا و آنجا جدا شوند، اما این هم بخشی از جذابیت کلاسیک بنتلی است.

بله، نگهداری آرناژ هزینه زیادی خواهد داشت، اما شما در اینجا فرصتی برای حفظ یک گونه شگفت‌انگیز دارید. سدان‌های بنتلی فلایینگ اسپور و مولسان که بعد از آرناژ معرفی شدند، هر کدام به‌نوعی خوب هستند، اما بوی مشخصی از راین را به همراه دارند.

تغییرات عمده در سال 2006

بنتلی آرناژ در سال 2006 از تغییرات عمده‌ای بهره‌مند شد. تغییر اصلی، افزایش قدرت موتور کلاسیک 6.75 لیتری V8 مدل آرناژ T بود که اکنون 500 اسب بخار و 1000 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. یک گیربکس خودکار شش سرعته کنترل‌شده توسط کامپیوتر، تمامی این قدرت را مدیریت می‌کند. حتی موتور استاندارد V8 بدون توربو نیز 450 اسب بخار و 875 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. خوشبختانه، سیستم ESP جدید به رانندگان کمک می‌کند تا این سدان فوق لوکس با دیفرانسیل عقب را به‌خوبی کنترل کنند و همچنین سیستم نظارت بر فشار تایرها نیز به کار گرفته شده است.

چگونه می‌توان این مدل‌های به‌روزرسانی شده را از مدل‌های قبلی تشخیص داد؟ نمادهای بنتلی B اکنون روی ستون‌های D نصب شده‌اند، در حالی که آرناژ T دارای یک رنگ تیره جدید برای رادیاتورهای خود است. مدل‌های R و RL با فاصله بین محورهای بلندتر دارای یک روکش کروم روشن استاندارد هستند. در داخل کابین، ستون فرمان دارای دامنه تنظیم گسترده‌تری است و یک پنل اطلاعات چندرنگ جدید بین دایل‌ها قرار گرفته است. مدل RL حتی دارای دوربین دید عقب برای پارک است.

عکس صندوق عقب

آرناژ یک خودروی لوکس کلاسیک

بنتلی آرناژ یک خودروی لوکس و سایز بزرگ است که توسط شرکت بنتلی موتورز در کرو، انگلستان، از سال 1998 تا 2009 تولید می‌شد. آرناژ و مدل هم‌خانواده آن با برند رولز رویس، یعنی سیلور سراف، در بهار 1998 معرفی شدند. این دو خودرو اولین طراحی کاملا جدید برای این دو برند از سال 1980 بودند. این خودرو می‌تواند به مانند یک خودروی کوچکتر به راحتی در پیچ‌ها حرکت کند و راننده را به طریقی سرگرم کند که واقعا نباید از یک مدل گران‌قیمت و مجلل انتظار داشت. خرید و نگهداری آرناژ ارزان نیست، اما این بنتلی کلاسیک بریتانیایی هنوز جذابیت خود را دارد.

اینکه خریداران می‌توانند از بین دو سدان لوکس انتخاب کنند که هر کدام به شیوه‌ای متفاوت کار خود را انجام می‌دهند، آرزوی ثروتمند بودن را برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر به یک سوپراسپرت چهار در لوکس نیاز دارید، بنتلی آرناژ در بالای یک مجموعه بسیار انحصاری قرار دارد. شاید به اندازه برخی از رقبا در جاده‌های پیچ‌در‌پیچ چابک نباشد، اما آرناژ دارای کلاسی غیرقابل تعریف و حس خاصی است که هیچ یک از رقبا نمی‌توانند به آن برسند. آرناژ در سال 1998 به عنوان مدل سریع‌تر و چابک‌تر نسبت به رولزرویس سیلور سراپ وارد بازار شد.

منبع: آذین بلاگ

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
رفتن به ابتدای صفحه