استراتژی چیست؟
به هرگونه اقدامات و فعالیت هایی که به سبب آن ها بقای سازمان و یا یک بیزینس را تضمین کند، استراتژی میگویند. این اقدامات ارتباط مستقیم با نوع کسب کار شما دارد. با توجه به اینکه اکثر مشاغل به سمت کسب و کارهای اینترنتی سوق یافته اند، استفاده و راه اندازی این نوع از تجارت، باعث میشود بقای سازمان تضمین گردد و فروش و یا درآمد سازمان نیز افزایش یابد.
برای اینکار باید یک بستر مناسب، ابزار و یا روشی که با سازمان و شغل شما سازگار می باشد را انتخاب کنید. وبسایت های فروشگاهی، شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و اپلیکیشن و وب اپلیکیشن های فروش آنلاین از شناخته شده ترین روش ها می باشند. پس از اه اندازی یک وبسایت باید اقداماتی صورت پذیرند تا بتوانید افزایش درآمد از طریق فروش اینترنتی را تجربه کنید.
ار ابتدای امر که شما برای شرکت خود وبسایت طراحی کردهاید، در نتایج موتورهای جست جو رتبه خوبی ندارید و ممکن است در صفحات پنجم، ششم و یا حتی پائینتر باشید، که میتوان گفت در این زمان امکان تعامل و ورود مشتری به وبسایت شما نزدیک به صفر می باشد. در ادامه شما باید اقداماتی انجام دهید تا بتوانید وبسایت خود را به مشتریان نمایش دهید.
در این روش که کاری بسیار تخصصی می باشد باید اقداماتی را در زمینه تکنیکال و تولید و بهبود محتوای خود انجام دهید، تا خزنده های موتور های جستجو به وبسایت و بیزینس شما اعتماد کنند و به مرور زمان و به صورت پلکانی رتبه شما در نتایج جستجو بهبود یابد. این روش بسیار زمان بر می باشد و تا زمانی که افزایش رتبه سایت صورت نپذیرد، عملاً فروش صفر می باشد و همچنن تجربه و تخصص در زمینه سئو نکته مهمی است، تا بتوان این فرایند زمان بر را به درستی پیاده سازی کنید.
دومین روش برای افزایش فروش اینترنتی استفاده از ابزارها و سولوشن های تبلیغات کلیکی می باشد، این روش ابزارهای متعددی دارد، که انتخاب بیم یکی از آنها به نوع بیزینس و هدفی که قصد دارید به آن برسید مرتبط میباشد. این یک روش تبلیغ آنلاین است که در آن شما باید به ازای هر کلیک از طرف کاربران به سرویسدهنده و سایت نشر کننده هزینه پرداخت کنید. شما در این روش تنها در صورتی هزینه پرداخت میکنید که کاربر روی تبلیغ شما کلیک کرده باشد.
در این نوع از تبلیغات شما یک قسمت از یک سایت معتبر با ترافیک بالا را در ازای پرداخت مبلغی در اختیار میگیرید و سایت و کسبوکار خود را در آن نمایش می دهید. کاربر در صورت کلیک بر روی آن وارد سایت شما میشود، هر چقدر سایت پر ترافیکتر به مراتب هزینه تبلیغ نیز بالاتر می رود. این نوع تبلیغات آشنا ترین نوع می باشد؛ چرا که در ساید بار اکثر سایتهای خبری از این نوع تبلیغات استفاده می شود.
در این نوع تبلیغات موضوع و محتوا باید با بستر و موضوع سایت ناشر تبلیغ یکسان باشد. در این نوع آگهی موضوعات مشابه با لینک های متفاوت ولی عنوان های مشابه نمایش داده می شود. وجه تمایز دو سایت استفاده از کلمه ad در کنار لینک سایت تبلیغ شونده می باشد.
این نوع تبلیغات همانطور که از نامش پیداست، به معنی هدف گیری مجدد مشتریان بالقوه می باشد. این نوع تبلیغات برای کسانی که قبلاً از سایت شما دیدن کرده اند ولی اقدام به خرید نکردهاند ارسال میگردد. در مرتبه دومی که مشتری با کسب و کار شما مواجه میشود، احتمال برقراری تعامل و خرید توسط مشتری بالاتر می رود. این نوع تبلیغات کاملاً هدفمند و بار روانشناسی دارد. زمانی که در مرتبه دوم مشتری وارد سایت شما میشود به صورت ناخودآگاه حس اعتماد بیشتری نسبت به مرتبه اول دارد و احتمال اینکه در مرتبه دوم بین شما و کاربر مورد نظر تعامل برقرار شود، تا حد بسیار زیادی بالا میرود.
گوگل یک آپشنی در اختیار کاربران خود قرار داده، تا بتوانند در ازای پرداخت مبلغی گوگل آن ها را در نتایج جستجو در رتبه های برتر نمایش دهد. در این روش پس ایجاد اکانت گوگل ادز(google ads) باید حساب کاربری خود را شارژ نموده تا گوگل اجازه انجام تبلیغات را بدهد، در تبلیغات در گوگل ادوردز وبسایت شما در لینک های ابتدایی نمایش داده می شود و به ازای هر کلیک توسط کاربران مقداری از مبلغ حساب گوگل ادز شما کاسته میشود، این روند تا زمانی موجودی شما به اتمام برسد ادامه پیدا خواهد کرد و می توانید با شارژ حساب کاربری خود، مجدداً این فرآیند را تکرار کنید.
این روش مانند روش قبلی می باشد، با این تفاوت که بستر متفاوتی دارد. بجای استفاده از موتور جستجوی گوگل از شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک، لینکدین و اینستاگرام استفاده میشود. در این روش هم با هر کلیک مقداری از شارژ حساب کاربری کاهش پیدا می کند و تا زمان اتمام موجودی تبلیع پا برجا می باشد و با شارژ مجدد این فرایند ادامه دار خواهد بود.
این روش از تبلیغات در سایت های انتشار ویدئو مانند یوتوب و آپارات استفاده میشود. طراحی آگهیهایی که در ثانیه های ابتدایی ویدئوها پخش میشود و کاربران با کلیک بر روی آنها وارد سایت تبلیغ شونده میشود. این نوع تبلیغات اگر در بستر سایت های معتبر انجام شود در کوتاه مدت و بلند مدت تاثیر گذار می باشد. این روش برای سازمان هایی که قصد برندسازی دارند بسیار کارا و اثربخش خواهد بود.
تبلیغات کلیکی درون برنامهای از دیگر روشهای پربازده تبلیغات کلیکی در ایران است. شرکتهای سازنده نرمافزار موبایل و کامپیوتر بستری را برای تبلیغات در نظر میگیرند و از این روش برای خود کسب درآمد میکنند و هزینههای خود را جبران میکنند. امروزه به علت دسترسی بیشتر افراد به موبایل و اینترنت استفاده از این روش تاثیر پذیری بالایی خواهد داشت، از جمله مواردی که اکثر افراد با آن مواجه شده اند؛ تبلیغاتی است که در بازی ها و برنامه های آنلاین به صورت اجباری پخش می شوند.
هر یک از این روش ها برتری خاصی نسبت به سایر روش ها ندارند و این شما هستید که باید با توجه به بودجه و استراتژی سازمان و یا کسب و کار خود باید تصمیم بگیرد که کدام روش میتواند کارآمدتر باشد. استفاده همزمان از تبلیغات کلیکی و سئو و بهینه سازی سایت خود در دراز مدت می توانید نیازمندی های خود برای تبلیغات را کاهش دهید و به صورت ارگانیک در نتایج گوگل به رتبه های برتر ارتقاء پیدا کنید.
شرکت رتبه یک به آدرس اینترنتی(https://rotbe.one) با چندین سال تجربه در زمینه دیجیتال مارکتینگ، آماده ارائه مشاوره و ارائه مناسب ترین و سازگار ترین روش برای کسبوکار شما میباشد.
نظر شما