امروز: January 19, 2025
وبلاگدهی و سابدایرکتوری آذین بلاگ

تعمیرگاه تخصصی گیربکس جیلی در تهران

متفرقه تاریخ انتشار: 24/12/22 بدون نظر   11 بازدید

اندازه فونت    
تعمیرگاه تخصصی گیربکس جیلی در تهران

خودروهای جیلی که یکی از برندهای مطرح چینی در صنعت خودروسازی است، به دلیل کیفیت ساخت بالا و استفاده از تکنولوژی‌های مدرن، محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. یکی از اجزای کلیدی این خودروها، گیربکس یا جعبه‌دنده است که وظیفه انتقال قدرت از موتور به چرخ‌ها را بر عهده دارد. شرکت جیلی در مدل‌های مختلف خودرو، از انواع متنوع گیربکس‌ها استفاده می‌کند که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

تعمیرگاه تخصصی گیربکس جیلی

انواع گیربکس‌های مورد استفاده در خودروهای جیلی

  1. گیربکس دستی (Manual Transmission)
    این نوع گیربکس به راننده امکان تغییر دنده به صورت دستی را می‌دهد. جیلی در برخی مدل‌های اقتصادی‌تر از گیربکس‌های دستی استفاده می‌کند.
    ویژگی‌ها:

    • ساده و کم‌هزینه‌تر نسبت به گیربکس‌های اتوماتیک
    • تعمیر و نگهداری آسان
    • مناسب برای رانندگانی که کنترل بیشتری روی خودرو می‌خواهند
  2. گیربکس اتوماتیک (Automatic Transmission)
    در این سیستم، فرآیند تعویض دنده به صورت خودکار انجام می‌شود. این نوع گیربکس در مدل‌های لوکس‌تر و پیشرفته‌تر جیلی به کار می‌رود.
    ویژگی‌ها:

    • راحتی در رانندگی
    • کارایی بالا در ترافیک شهری
    • نیاز به تعمیرات تخصصی‌تر
  3. گیربکس CVT (Continuously Variable Transmission)
    گیربکس CVT یکی از پیشرفته‌ترین نوع گیربکس‌ها است که در برخی مدل‌های جیلی مانند جیلی امگراند استفاده می‌شود. این گیربکس با ایجاد نسبت دنده پیوسته، راندمان مصرف سوخت را بالا می‌برد.
    ویژگی‌ها:

    • حرکت نرم‌تر خودرو
    • کاهش مصرف سوخت
    • مناسب برای خودروهای هیبریدی و اقتصادی
  4. گیربکس دوکلاچه (DCT – Dual Clutch Transmission)
    در برخی مدل‌های جیلی، گیربکس‌های دوکلاچه به کار می‌روند که سرعت تعویض دنده بالاتری دارند و عملکردی مشابه گیربکس دستی و اتوماتیک ارائه می‌دهند.
    ویژگی‌ها:

    • تعویض دنده سریع و بدون وقفه
    • کارایی بالا در شتاب‌گیری
    • مناسب برای خودروهای اسپرت

قطعات اصلی گیربکس خودروهای جیلی

گیربکس، مجموعه‌ای پیچیده از قطعات مختلف است که با همکاری یکدیگر، انتقال قدرت را ممکن می‌سازند. برخی از قطعات اصلی گیربکس خودروهای جیلی عبارتند از:

  1. چرخ‌دنده‌ها (Gears):
    • انواع چرخ‌دنده‌ها شامل چرخ‌دنده‌های خورشیدی، مخروطی و ساده
    • وظیفه تغییر نسبت دنده‌ها را بر عهده دارند.
  2. شافت‌ها (Shafts):
    • شامل شافت ورودی، شافت خروجی و شافت میانی
    • انتقال نیرو بین اجزای مختلف گیربکس
  3. کلاچ (Clutch):
    • در گیربکس دستی، کلاچ برای قطع و وصل کردن ارتباط بین موتور و گیربکس استفاده می‌شود.
    • در گیربکس‌های دوکلاچه، دو مجموعه کلاچ وجود دارد.
  4. توربین و مبدل گشتاور (Torque Converter):
    • در گیربکس‌های اتوماتیک به جای کلاچ استفاده می‌شود.
    • انتقال نیرو از موتور به گیربکس را تنظیم می‌کند.
  5. بلبرینگ‌ها (Bearings):
    • برای کاهش اصطکاک میان قطعات متحرک استفاده می‌شوند.
  6. بدنه گیربکس (Gearbox Housing):
    • تمامی قطعات داخلی گیربکس را در خود جای می‌دهد.
  7. روغن گیربکس (Transmission Fluid):
    • وظیفه روانکاری و کاهش اصطکاک میان قطعات را بر عهده دارد.
    • در گیربکس‌های اتوماتیک، به عنوان محیط انتقال نیرو نیز عمل می‌کند.
  8. کنترلر الکترونیکی (TCU – Transmission Control Unit):
    • در گیربکس‌های اتوماتیک و CVT، تنظیم و مدیریت تعویض دنده را انجام می‌دهد.
    • ارتباط مستقیم با ECU خودرو دارد.

مشکلات رایج گیربکس خودروهای جیلی و راهکارها

گیربکس جیلی، مانند هر گیربکس دیگری، ممکن است با مشکلاتی مواجه شود که ناشی از استهلاک، شرایط رانندگی یا نقص‌های فنی باشد. در ادامه، مشکلات رایج گیربکس خودروهای جیلی و راهکارهای پیشنهادی برای رفع آن‌ها آورده شده است:

1. لرزش در هنگام تعویض دنده

علت‌ها:

  • فرسودگی یا خرابی کلاچ (در گیربکس دستی و دوکلاچه).
  • کمبود یا کیفیت پایین روغن گیربکس.
  • خرابی توربین یا مبدل گشتاور (در گیربکس‌های اتوماتیک).

راهکارها:

  • بررسی و تعویض کلاچ و دیسک در صورت نیاز.
  • اطمینان از پر بودن و کیفیت مناسب روغن گیربکس و در صورت نیاز تعویض آن.
  • بررسی توربین و مبدل گشتاور توسط مکانیک متخصص و تعمیر یا تعویض آن.

2. عدم تعویض دنده یا گیرکردن دنده

علت‌ها:

  • خرابی سیستم کنترل الکترونیکی گیربکس (TCU).
  • خرابی سنسورهای سرعت یا موقعیت دنده.
  • مشکلات در شافت یا چرخ‌دنده‌های داخلی.

راهکارها:

  • بررسی کنترلر الکترونیکی (TCU) با استفاده از دستگاه دیاگ و تعمیر یا به‌روزرسانی نرم‌افزار آن.
  • بررسی و تعویض سنسورهای گیربکس در صورت خرابی.
  • باز کردن گیربکس برای بررسی وضعیت چرخ‌دنده‌ها و شافت‌ها و تعمیر یا تعویض آن‌ها.

3. صداهای غیرمعمول از گیربکس

علت‌ها:

  • خرابی یا فرسودگی بلبرینگ‌ها.
  • خرابی یا شکستگی دنده‌های داخلی.
  • کمبود روغن یا کیفیت پایین آن.

راهکارها:

  • تعویض بلبرینگ‌های گیربکس در صورت خرابی.
  • تعویض یا تعمیر دنده‌های داخلی گیربکس.
  • بررسی سطح و کیفیت روغن گیربکس و تعویض آن در صورت نیاز.

4. تاخیر در تعویض دنده (گیربکس اتوماتیک)

علت‌ها:

  • خرابی مبدل گشتاور.
  • گرفتگی یا مشکل در سوپاپ‌های هیدرولیکی گیربکس.
  • کثیفی یا گرفتگی فیلتر روغن گیربکس.

راهکارها:

  • بررسی و تعمیر یا تعویض مبدل گشتاور.
  • تمیز کردن یا تعویض فیلتر روغن گیربکس.
  • شستشو و رفع گرفتگی سوپاپ‌های هیدرولیکی.

5. نشتی روغن گیربکس

علت‌ها:

  • خرابی واشرها و اورینگ‌ها.
  • ترک یا شکستگی در بدنه گیربکس.
  • نصب نادرست درپوش یا پیچ‌های گیربکس.

راهکارها:

  • تعویض واشرها و اورینگ‌های معیوب.
  • در صورت وجود ترک یا شکستگی، تعمیر یا تعویض بدنه گیربکس.
  • اطمینان از نصب صحیح درپوش‌ها و پیچ‌ها.

6. داغ شدن بیش از حد گیربکس

علت‌ها:

  • کیفیت پایین یا کمبود روغن گیربکس.
  • خرابی سیستم خنک‌کننده گیربکس (در گیربکس‌های اتوماتیک).
  • رانندگی با بار زیاد یا در شرایط ترافیک سنگین.

راهکارها:

  • تعویض یا اضافه کردن روغن گیربکس با مشخصات توصیه‌شده توسط سازنده.
  • بررسی و تعمیر سیستم خنک‌کننده گیربکس (مانند رادیاتور روغن).
  • اجتناب از رانندگی‌های طولانی در شرایط سخت و استفاده مناسب از خودرو.

7. روشن شدن چراغ هشدار گیربکس در پشت آمپر

علت‌ها:

  • نقص در سیستم کنترل الکترونیکی گیربکس (TCU).
  • خرابی سنسورهای گیربکس.
  • مشکلات داخلی گیربکس مانند خرابی قطعات مکانیکی.

راهکارها:

  • اتصال خودرو به دستگاه دیاگ برای شناسایی کد خطا و رفع مشکل.
  • بررسی و تعویض سنسورهای معیوب.
  • در صورت خرابی داخلی، مراجعه به تعمیرکار متخصص و تعمیر گیربکس.

8. لغزش گیربکس (Gear Slipping)

علت‌ها:

  • خرابی دیسک‌های کلاچ در گیربکس‌های اتوماتیک.
  • کمبود فشار در سیستم هیدرولیکی گیربکس.
  • کیفیت پایین روغن یا آلودگی آن.

راهکارها:

  • تعویض دیسک‌های کلاچ در صورت خرابی.
  • بررسی و تعمیر سیستم هیدرولیکی گیربکس.
  • تعویض روغن گیربکس و اطمینان از استفاده از نوع مناسب.

9. لرزش یا صدای غیرعادی در هنگام حرکت اولیه خودرو

علت‌ها:

  • خرابی توربین یا مبدل گشتاور.
  • شکستگی یا ساییدگی چرخ‌دنده‌های ابتدایی.

راهکارها:

  • بررسی و تعمیر یا تعویض توربین.
  • تعمیر یا تعویض چرخ‌دنده‌های معیوب.

10. کاهش راندمان و افزایش مصرف سوخت

علت‌ها:

  • خرابی سنسورهای موقعیت دنده.
  • کارکرد نادرست سیستم کنترل گیربکس.
  • سایش یا خرابی قطعات داخلی.

راهکارها:

  • بررسی و تعویض سنسورهای موقعیت دنده.
  • به‌روزرسانی یا تعمیر کنترلر الکترونیکی (TCU).
  • بررسی و تعویض قطعات معیوب داخلی.

گیربکس اتوماتیک

چرا گیربکس جیلی خراب می‌شود؟

خرابی گیربکس ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد که برخی از آنها به نوع رانندگی، شرایط محیطی یا نگهداری نادرست مربوط می‌شود. در زیر به دلایل اصلی خرابی گیربکس جیلی اشاره شده است:

1. نگهداری نامناسب

  • عدم تعویض به‌موقع روغن گیربکس یا استفاده از روغن بی‌کیفیت.
  • استفاده از روغن نامناسب با مشخصات غیرمجاز.

2. رانندگی نامناسب

  • رانندگی با شتاب‌های ناگهانی یا استفاده مداوم از دنده‌های سنگین.
  • رانندگی در شرایط بار سنگین یا جاده‌های ناهموار بدون توجه به ظرفیت خودرو.

3. خرابی سیستم خنک‌کننده گیربکس

  • داغ شدن بیش از حد گیربکس به دلیل خرابی رادیاتور روغن یا کاهش سطح روغن.

4. نشتی روغن گیربکس

  • کاهش روغن به دلیل خرابی واشرها یا ترک در بدنه گیربکس.

5. خرابی قطعات داخلی

  • ساییدگی یا شکستگی چرخ‌دنده‌ها، بلبرینگ‌ها یا دیسک‌های کلاچ به دلیل استهلاک یا استفاده مفرط.

6. نقص در سیستم الکترونیکی (در گیربکس‌های اتوماتیک)

  • خرابی کنترلر الکترونیکی (TCU) یا سنسورهای موقعیت دنده.
  • به‌روزرسانی نشدن نرم‌افزار TCU.

7. ورود آب یا آلودگی به داخل گیربکس

  • خرابی واشرها یا دریچه‌های ورودی که باعث نفوذ آب یا ذرات خارجی به گیربکس می‌شود.

سرویس و تعویض روغن گیربکس خودروهای جیلی

سرویس و تعویض روغن گیربکس یکی از مهم‌ترین اقدامات برای نگهداری درست از گیربکس خودروهای جیلی است. روغن گیربکس، نقش اساسی در کاهش اصطکاک، روان‌کاری قطعات داخلی و خنک کردن گیربکس دارد. اگر این روغن به موقع تعویض نشود، ممکن است باعث آسیب جدی به گیربکس شود.

اهمیت تعویض روغن گیربکس خودروهای جیلی

  1. کاهش اصطکاک:
    روغن گیربکس با ایجاد یک لایه روان‌کننده میان قطعات، از اصطکاک بیش از حد جلوگیری می‌کند.
  2. جلوگیری از داغ شدن:
    روغن، گرمای تولیدشده در گیربکس را کاهش داده و از داغ شدن بیش از حد آن جلوگیری می‌کند.
  3. افزایش عمر گیربکس:
    روغن تمیز و باکیفیت، عمر قطعات داخلی گیربکس را افزایش می‌دهد.
  4. بهبود عملکرد:
    گیربکس با روغن مناسب به نرمی کار کرده و تعویض دنده‌ها به راحتی انجام می‌شود.

زمان مناسب برای تعویض روغن گیربکس جیلی

  • گیربکس دستی:
    هر 40,000 تا 60,000 کیلومتر یا بر اساس توصیه دفترچه راهنمای خودرو.
  • گیربکس اتوماتیک یا CVT:
    هر 30,000 تا 50,000 کیلومتر یا طبق زمانبندی کارخانه.
  • بررسی سطح روغن:
    بهتر است هر 10,000 کیلومتر سطح و کیفیت روغن بررسی شود.

انواع روغن گیربکس برای خودروهای جیلی

روغن گیربکس باید بر اساس نوع گیربکس (دستی، اتوماتیک، CVT یا دوکلاچه) و استانداردهای توصیه‌شده توسط شرکت سازنده انتخاب شود.

1. روغن گیربکس دستی (Manual Transmission Fluid – MTF):

  • مناسب برای گیربکس‌های دستی.
  • ویژگی‌ها:
    • مقاومت در برابر حرارت و فشار بالا.
    • روان‌کاری مناسب برای چرخ‌دنده‌ها.
  • مثال: روغن‌های با استاندارد GL-4 یا GL-5.

2. روغن گیربکس اتوماتیک (Automatic Transmission Fluid – ATF):

  • مناسب برای گیربکس‌های اتوماتیک.
  • ویژگی‌ها:
    • انتقال قدرت بهتر.
    • مقاومت در برابر اکسیداسیون.
  • مثال: ATF+4، Dexron III یا VI (بر اساس توصیه شرکت جیلی).

3. روغن گیربکس CVT:

  • مخصوص گیربکس‌های CVT که نیازمند روغن‌هایی با فرمولاسیون خاص هستند.
  • ویژگی‌ها:
    • کاهش سایش تسمه‌ها و پولی‌ها.
    • حفظ نسبت دنده پیوسته.
  • مثال: روغن‌های مخصوص CVT مانند NS-2 یا NS-3.

4. روغن گیربکس دوکلاچه (DCT):

  • مناسب برای گیربکس‌های دوکلاچه (DCT).
  • ویژگی‌ها:
    • پایداری در دمای بالا.
    • عملکرد نرم و کاهش سایش.
  • مثال: روغن‌های مخصوص DCT مانند FFL-4.

نحوه بررسی و تعویض روغن گیربکس جیلی

1. بررسی سطح و کیفیت روغن:

  • خودرو را روی سطح صاف قرار دهید و موتور را خاموش کنید.
  • میله اندازه‌گیری (Dipstick) را خارج کرده و سطح و رنگ روغن را بررسی کنید:
    • روغن سالم: شفاف و با رنگ قرمز یا کهربایی.
    • روغن خراب: تیره، کدر یا با بوی سوختگی.

2. تعویض روغن گیربکس:

  • گیربکس دستی:
    1. خودرو را بر روی جک یا سطح بالاتر قرار دهید.
    2. پیچ تخلیه را باز کرده و روغن قدیمی را تخلیه کنید.
    3. پیچ تخلیه را بسته و روغن جدید را از طریق پیچ پرکننده اضافه کنید.
  • گیربکس اتوماتیک یا CVT:
    1. روغن قدیمی را از مخزن تخلیه کنید.
    2. فیلتر روغن را تعویض کنید.
    3. روغن جدید را اضافه کرده و سطح آن را بررسی کنید.

نکات مهم هنگام تعویض روغن گیربکس جیلی

  1. استفاده از روغن توصیه‌شده:
    فقط از روغن‌هایی که در دفترچه راهنمای خودرو ذکر شده یا توسط سازنده تأیید شده‌اند، استفاده کنید.
  2. تعویض فیلتر گیربکس:
    هنگام تعویض روغن، فیلتر روغن گیربکس را نیز تعویض کنید تا از ورود آلودگی‌ها جلوگیری شود.
  3. بررسی نشتی روغن:
    پس از تعویض روغن، محل پیچ‌ها و واشرها را برای جلوگیری از نشتی بررسی کنید.
  4. اجتناب از پر یا خالی بودن بیش از حد روغن:
    میزان روغن باید دقیقاً مطابق با سطح تعیین‌شده باشد.

توجه به علائم نیاز به تعویض روغن گیربکس

  • تعویض دنده سخت یا گیر کردن دنده.
  • صداهای غیرعادی از گیربکس.
  • کاهش روانی حرکت خودرو.
  • بوی سوختگی یا روغن تیره.
  • داغ شدن بیش از حد گیربکس.

سرویس‌های تکمیلی گیربکس جیلی

  1. شستشوی گیربکس:
    در برخی موارد، ممکن است نیاز به شستشوی کامل گیربکس با دستگاه برای حذف آلودگی‌های داخلی باشد.
  2. به‌روزرسانی نرم‌افزار TCU (در گیربکس‌های اتوماتیک):
    این سرویس می‌تواند به بهبود عملکرد و هماهنگی بیشتر میان موتور و گیربکس کمک کند.

گیربکس جیلی

انواع صداهای غیرمعمول گیربکس جیلی و دلایل آن

گیربکس خودرو یکی از اجزای پیچیده و حساس است و صداهای غیرعادی از آن می‌تواند نشان‌دهنده خرابی یا مشکل در یکی از اجزا باشد. در ادامه به انواع صداهای رایج گیربکس در خودروهای جیلی و دلایل احتمالی آن پرداخته شده است:

1. صدای زوزه یا ناله (Howling or Whining Sound)

علائم:

  • صدای زوزه در هنگام حرکت یا تعویض دنده.
  • صدا ممکن است با افزایش سرعت خودرو بیشتر شود.

دلایل:

  1. کمبود روغن گیربکس:
    کاهش سطح روغن باعث عدم روان‌کاری مناسب قطعات داخلی و ایجاد صدا می‌شود.
  2. کیفیت نامناسب روغن:
    استفاده از روغن بی‌کیفیت یا ناسازگار با مشخصات گیربکس.
  3. خرابی بلبرینگ‌ها یا یاتاقان‌ها:
    بلبرینگ‌های فرسوده یا معیوب ممکن است باعث تولید صدای زوزه شوند.
  4. سایش یا خرابی دنده‌ها:
    چرخ‌دنده‌های فرسوده یا آسیب‌دیده می‌توانند باعث ایجاد این صدا شوند.

راهکارها:

  • بررسی و تعویض روغن گیربکس.
  • بررسی و تعویض بلبرینگ‌ها و چرخ‌دنده‌های معیوب.

2. صدای تق‌تق یا ضربه (Clunking Sound)

علائم:

  • صدای ضربه یا تق‌تق هنگام تعویض دنده یا تغییر سرعت.

دلایل:

  1. شل شدن قطعات داخلی گیربکس:
    قطعاتی که به درستی در جای خود نصب نشده‌اند یا شل شده‌اند.
  2. خرابی پلوس یا یاتاقان:
    پلوس یا یاتاقان فرسوده می‌توانند باعث تولید این صدا شوند.
  3. خرابی سیستم تعلیق:
    سیستم تعلیق یا پایه‌های نگه‌دارنده گیربکس ممکن است آسیب دیده باشد.

راهکارها:

  • بررسی و سفت کردن قطعات داخلی.
  • تعمیر یا تعویض پلوس‌ها و یاتاقان‌ها.
  • بررسی سیستم تعلیق و پایه‌های گیربکس.

3. صدای تق‌تق هنگام شروع حرکت یا توقف (Clicking Sound)

علائم:

  • صدای تق‌تق هنگام شروع حرکت یا توقف کامل خودرو.

دلایل:

  1. خرابی مبدل گشتاور (Torque Converter):
    در گیربکس‌های اتوماتیک، خرابی این قطعه می‌تواند چنین صدایی ایجاد کند.
  2. خرابی دنده‌های ابتدایی:
    دنده‌های ابتدایی ممکن است فرسوده یا شکسته باشند.
  3. خرابی کلاچ یا دیسک:
    در گیربکس‌های دستی، خرابی کلاچ یا دیسک می‌تواند علت باشد.

راهکارها:

  • بررسی و تعویض مبدل گشتاور یا کلاچ و دیسک.
  • تعمیر یا تعویض دنده‌های آسیب‌دیده.

4. صدای جیرجیر یا سوت (Squealing or Squeaking Sound)

علائم:

  • صدای جیرجیر هنگام حرکت خودرو.

دلایل:

  1. خشکی یا فرسودگی بلبرینگ‌ها:
    بلبرینگ‌های خشک یا معیوب می‌توانند صدای جیرجیر ایجاد کنند.
  2. آلودگی در قطعات داخلی گیربکس:
    ورود گرد و غبار یا ذرات خارجی به داخل گیربکس.
  3. کمبود روغن:
    سطح روغن پایین می‌تواند اصطکاک بین قطعات را افزایش دهد.

راهکارها:

  • بررسی و روان‌کاری بلبرینگ‌ها.
  • تمیز کردن گیربکس و تعویض روغن.

5. صدای ضربه هنگام تعویض دنده (Thudding or Thumping Sound)

علائم:

  • صدای ضربه یا کوبش هنگام تعویض دنده در گیربکس‌های اتوماتیک یا دستی.

دلایل:

  1. خرابی سیستم کنترل الکترونیکی گیربکس (TCU):
    تنظیمات نادرست یا خرابی TCU می‌تواند تعویض دنده را غیرطبیعی کند.
  2. فرسودگی دیسک‌های کلاچ:
    در گیربکس اتوماتیک، خرابی دیسک‌های کلاچ می‌تواند این صدا را ایجاد کند.
  3. خرابی شافت‌های داخلی گیربکس:
    شافت‌ها یا دنده‌های داخلی ممکن است آسیب دیده باشند.

راهکارها:

  • به‌روزرسانی یا تعمیر TCU.
  • بررسی و تعویض دیسک‌های کلاچ یا شافت‌ها.

6. صدای خرخر یا سائیدگی (Grinding Sound)

علائم:

  • صدای خرخر یا سائیدگی هنگام تعویض دنده در گیربکس دستی.

دلایل:

  1. فرسودگی یا خرابی دنده‌ها:
    چرخ‌دنده‌های معیوب باعث تولید این صدا می‌شوند.
  2. خرابی کلاچ یا تنظیم نادرست آن:
    کلاچی که به درستی تنظیم نشده یا فرسوده شده است.
  3. خرابی سینکرونایزرها:
    در گیربکس دستی، خرابی سینکرونایزرها می‌تواند باعث این مشکل شود.

راهکارها:

  • تنظیم یا تعویض کلاچ.
  • تعمیر یا تعویض دنده‌ها و سینکرونایزرهای معیوب.

7. صدای هیس یا نشت (Hissing or Leaking Sound)

علائم:

  • صدای شبیه به نشت هوا یا هیس از ناحیه گیربکس.

دلایل:

  1. نشتی روغن:
    کاهش سطح روغن به دلیل خرابی واشرها یا اورینگ‌ها.
  2. مشکل در سیستم هیدرولیک:
    در گیربکس‌های اتوماتیک، نشت یا کاهش فشار روغن هیدرولیک.

راهکارها:

  • بررسی و رفع نشتی روغن.
  • تعمیر یا تعویض قطعات هیدرولیک معیوب.

نکات نگهداری از گیربکس خودروهای جیلی

  1. تعویض منظم روغن گیربکس:
    روغن گیربکس باید طبق دستورالعمل کارخانه، در زمان‌های مشخص تعویض شود.
  2. بررسی دوره‌ای کلاچ و بلبرینگ‌ها:
    این قطعات به دلیل استفاده مداوم، نیاز به نگهداری و بررسی منظم دارند.
  3. اجتناب از رانندگی پرتنش:
    رانندگی با شتاب‌گیری‌های ناگهانی یا در ترافیک سنگین می‌تواند عمر گیربکس را کاهش دهد.
  4. به‌روزرسانی نرم‌افزار TCU:
    در خودروهای مجهز به گیربکس اتوماتیک یا CVT، نرم‌افزار کنترلر گیربکس باید به‌روز باشد.

تعمیرگاه گیربکس جیلی

تعمیرگاه تخصصی گیربکس پرشین

برای دریافت بهترین خدمات تعمیر گیربکس جیلی با کارشناسان ما تماس بگیرید:
میلاد کورد: 09129098950
وبسایت: persian-gearbox.com
https://persian-gearbox.com/?p=1654

برچسب ها: تعمیر گیربکس جیلی، تعمیرگاه گیربکس جیلی، گیربکس جیلی، تعمیر گیربکس جیلی در تهرانسر، تعمیر گیربکس جیلی در تهران، تعمیر گیربکس جیلی در غرب تهران، میلاد کورد

برچسب ها:

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
رفتن به ابتدای صفحه