چکیده: تعمیر گیربکس اتوماتیک 207 یکی از مهمترین بخشهای خودرو محسوب میشود که باید توسط افراد باتجربه انجام شود. در واقع گیربکس قلب خودرو شناخته میشود که در صورت خرابی به بخشهای دیگر صدمه وارد میکند
تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو 207 ام سی به تخصص و تجربه بالایی نیاز دارد. تعمیر گیربکس 207 اتوماتیک بهصورت حرفهای در تعمیرگاه دنالند توسط تعمیرکاران آموزشدیده و باتجربه همراه با گارانتی کتبی انجام میشود. اگر برای گیربکس 207 خودروی شما مشکلاتی پیشآمده است، میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. در صورت جدی بودن مشکلات و نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک 207 میتوانید وقت رزرو کنید و به تعمیرگاه مراجعه کنید. تعمیرکاران دنالند، بازدید و عیبیابی گیربکس اتومات 207 ام سی را بهصورت رایگان با پیشرفتهترین امکانات انجام میدهند. بازسازی، تعویض گیربکس اتوماتیک 207 ام سی، بررسی مشکلات فنی، سرویسهای دورهای و تعمیر تخصصی گیربکس 207 ام سی از خدمات اصلی مجموعه دنالند است.
گیربکس اتوماتیک یکی از قسمتهای حیاتی خودرو است که وظیفه انتقال نیرو از موتور به چرخها را برعهده دارد. تعمیر گیربکس اتوماتیک 207 ام سی نسبت به گیربکس معمولی بسیار پیچیده و حساستر هستند، و در صورت خرابی حتماً باید به یک تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک 207 ام سی مراجعه کنید. تعمیرگاههای غیرحرفهای توانایی تشخیص ایرادات جعبهدندههای اتومات را ندارند و ممکن است با تشخیص ایرادات اشتباهی، هزینهها و مشکلات جعبهدنده را افزایش دهند. تعمیرگاه گیربکس دنالند از یک تیم حرفهای و باتجربه تشکیل شده و بیش از 20 سال است که بهصورت حرفهای تعمیرات انواع گیربکسهای اتوماتیک را انجام میدهد.
یکی از ایرادهای رایج در گیربکسهای al4 نصب شده بر روی خودرو پژو 207 اتومات که بیشتر در خودروهای 207 ایرانیزه مدل 96 به بعد اتفاق میافتد ضربه هنگام ایست کامل بهطوریکه کسی از پشت به خودرو میکوبد یا زمانی که خودرو از حرکت ایستاده و مجدداً شروع به حرکت میکند ابتدا خودرو یک گاز خلاص خورده و بعد با یک ضربه شروع به حرکت میکند این ایراد معمولاً در زمان گرمشدن خودرو اتفاق میافتد.
در این حالت ممکن است تقه خوردن همزمان و سنگینشدن و عدم تعویض دنده خودرو اتفاق بیفتد. لازم به ذکر است در این حالت دنده بر روی حالت منوآل (دستی) نشان داده نمیشود. چراغ چک گیربکس در 207 های ایرانیزه به شکل چرخدنده زرد و در 207 های قدیمیتر به شکل S است.
شاید برای شما پیشآمده باشد که زمانی که اول صبح یا مواقعی که ماشین سرد است اقدام به حرکت کرده باشید و خودرو با اولین یا دومین تعویض دنده ضربهای زده و چراغ چک گیربکس که در 207 های جدید چرخنده زرد و در 207 های قدیمی S و * است روشن شده و خودرو به حالت اضطراری برود در این مواقع با روشن و خاموشکردن خودرو این حالت موقتاً تا زمانی که دوباره خودرو کاملاً سرد شود برطرف میشود. برای رفع مشکل نیازی به باز کردن کامل گیربکس نیست و روی کار گیربکس تعمیر میشود زمان تعمیر 1 الی 2 ساعت است.
تقه زدن یا ضربهزدن در گیربکسهای اتوماتیک دلایل بسیار زیادی دارد که میتواند حتی این ایراد از گیربکس نباشد مثل خرابی دستهموتورها که ایرادی خارج از ایرادهای مربوط به گیربکس اتوماتیک است و ربطی به سیستم گیربکس ندارد؛ اما با خرابی و پارگی دستهموتورها خودرو در هنگام تعویض دنده تقه میزند.
یکی دیگر از دلایل روشنشدن چراغ چک گیربکس ایرادات برقی گیربکس بوده ایراد برقی میتواند از کامپیوتر گیربکس سیمکشی و یا حتی به برقی به وجود آمده در سنسورهای مربوط به موتور مثل دریچه گاز یا حتی کامپیوتر موتور باشد که این مسئله باید توسط متخصص گیربکس اتوماتیک آشنا به مبانی برق خودرو با استفاده از دستگاه دیاگ بررسی شود.
خودرو پژو 207 دارای یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک ساخت کشور فرانسه است این خودرو با نام انحصاری DP0 به گیربکس AL4 معروف است
گیربکس بر روی بسیاری از خودرو های ساخت کشور فرانسه مورداستفاده قرار گرفته است و به دلیل زیاد بودن خودروهای فرانسوی در ایران یکی از پرمصرفترین گیربکسهای اتوماتیک حال حاضر کشور ما بهحساب میآید. این گیربکس بر روی خودروهای گروه پژو 206 و پژو 207 و پژو 407 پژو پارس با موتور TU5 و در گروه خودروسازی رنو در خودروهای مگان و ساندرو و داستر و در گروه سیتروئن بر روی سیتروئن C5 و زانتیا اتوماتیک مورداستفاده قرار گرفته است.
هزینه تعمیر گیربکس اتومات پژو 207 بستگی به لوازم موردنیاز گیربکس است معمولاً در سرویس کلی و تعمیر اساسی گیربکس 90 درصد قطعات مصرفی که در ادامه به طور کامل توضیح دادهایم تعویض خواهند شد. هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو 207 ام سی از 500 هزار تومان تا 30 میلیون تومان میتواند متغیر باشد.
برای مثال تعویض شیر برقی بسته به نوع کیفیت شیر برقی از 2 میلیون تومان تا 4 میلیون تومان متغیر است؛ اما تعمیر اساسی گیربکس و اورحال کامل قطعات مصرفی با قطعات اورجینال از 20 میلیون تومان تا 35 میلیون تومان میتواند تغییر کند.
مهمترین نکته در رابطه با سرویسهای دورهای تعمیرگاه گیربکس پژو 207 ام سی به این نکته میتوان اشاره کرد که به دلیل وجودداشتن فیلتر روغن یا صافی روغن این مدل گیربکس اتوماتیک در داخل گیربکس باید بسیار نسبت به تعویض روغن این گیربکس توجه زیادی کرد؛ چراکه در صورت تأخیر در تعویض روغن از تاریخ مشخص شده بهمرورزمان روغن گیربکس اتوماتیک 207 کثیف شده و به دنبال آن فیلتر گیربکس اتوماتیک 207 ام سی را نیز کثیف میکند و با کثیفشدن فیلتر گرفتگی در فیلتر گیربکس به وجود میآید که این امر با عیوبی مانند ضربهزدن و گاز هرز همراه خواهد بود و برای تعویض این فیلتر باید گیربکس به طور کامل از روی خودرو پیاده شده و به طور کامل اوراق شود که این امر باعث بروز هزینههای زیادی برای مالک خودرو است به همین دلیل توصیه تیم فنی تعمیرگاه دنالند به مالکان این خودروها این است که نسبت به تعویض روغن در زمان مشخص حساسیت بیشتری داشته باشند.
نکته مهم برای تعویض روغن گیربکس اتومات 207 ام سی عدم استفاده از دستگاه ساکشن برای تخلیه کامل حجم روغن در این مدل گیربکسها است. زمانی که شما برای تعویض روغن اقدام می کنید با باز کردن پیچ تخلیه تنها نصف حجم روغن که 3 لیتر از کل شش لیتر حجم روغن داخل گیربکس است خالی می شود و برای خالی کردن کامل حجم روغن باید از دستگاه ساکشن استفاده شود
در حقیقت زمانی که شما با استفاده از دستگاه ساکشن اقدام به خالیکردن کامل حجم روغن گیربکس میکنید با ساکشن و مکش تمامی ضایعات روغنسوخته و رسوبات داخل گیربکس را به داخل فیلتر یا همان صافی روغن گیربکس راهی میکنید و همین باعث گرفتگی یا کیپ شدن فیلتر روغن موجود در گیربکس اتوماتیک 207 شما میشود.
اغلب مالکان خودرو های دارای گیربکس اتوماتیک 207 بعد از تعویض روغن با استفاده از دستگاه ساکشن با کارشناسان ما تماس میگیرند و دررابطهبا وجود مشکلاتی مانند عدم روان بودن خودرو، گاز هرز خوردن و ضربهزدن در حین تعویض دندهها شکایت میکنند. تمام این مشکلها به نسبت مرور زمان به خسارتهای زیادی منتهی میشود که ناشی از عدم اطلاع از روشهای نگهداری مدل گیربکس اتوماتیک است.
تعمیرگاه گیربکس دنالند برای رفع این مشکل بزرگ و تعویض حجم کامل روغن گیربکس اتومات از یک دستگاهی ویژه که بسیار متفاوت با دستگاه ساکشن است بهره میگیرد که هیچگونه آسیبی به فیلتر روغن گیربکس اتومات شما در زمان تعویض روغن وارد نمیشود وبا استفاده از بهترین روغنهای باکیفیت و دارای ضمانت، تمامی روغن داخل گیربکس اتومات را با شستشوی کامل در حضور شما مشتریان محترم تعویض میکند.
هزینه تعویض روغن به نوع تعویض و روش تعویض بستگی دارد برای مثال اگر شما بخواهید روغن را از پیش تخلیه تعویض کنید صف حجم روغن گیربکس 3 لیتر است خالی شده و تعویض میشود و در این روش دستمزد تعویض روغن ناچیز است
در گیربکس اتوماتیک 207 یا همان AL4 یکسری قطعات مصرفی وجود دارند که طبق تعرفه کمپانی سازنده این گیربکس باید پس از طی 100 الی 160 هزار کیلومتر سرویس گیربکس انجام شود و این قطعات مصرفی تعویض شوند که در صورت عدم توجه به این مسئله بعد از تمامشدن موعد مشخص شده برای سرویس؛ گیربکس با ایرادهایی که در بالا ذکر شد مواجه میشود که مالک خودرو بعد از مراجعه به تعمیرگاه و باز کردن گیربکس برای تعمیر علاوه بر پرداختکردن هزینههای مربوط به قطعات مصرفی باید هزینههای اضافهتر بابت خسارت ناشی از بیتوجهی و عدم سرویس بهموقع گیربکس پرداخت کند. در صورت عدم سرویس بهموقع گیربکس این مسئله باعث خرابشدن دیگر قطعات داخلی گیربکس اتوماتیک شما نیز میشود.
شیر برقی گیربکس اتوماتیک 207 از یک هسته باخاصیت الکترومغناطیسی و یک فنر و یک سیمپیچ یا سلف که قطعهای برقی است تشکیل شده، شیر برقیها بسته وظیفه آنها کاربردهای مختلفی در گیربکس اتوماتیک دارند. اما رایجترین کار شیر برقیها در گیربکس اتوماتیک باز و بسته کردن مسیر روغن برای درگیرشدن کلاچها و تعویض دندهها است؛ در صورت خرابی شیر برقی گیربکس با ایراد ضربه یا اصطلاحاً تقه مواجه میشود. این شیر برقیها نقش بسیار کاربردی را در تمامی گیربکسهای اتوماتیک ایفا میکنند.
زمانی که خودرو در حال حرکت تقه شدیدی بزند و چراغ اسپرت و برف یا Sport & Snow روشن شود خودرو به حالت اضطراری در میاید و در دنده 3 باقی میماند و تا زمانی که خودرو خاموش و روشن نشود از این حالت خارج نمی شود و معمولا این مشکل در حالت سرد بودن خودرو بوجود می اید که در این صورت باید دستگاه دیاگ وصل شود و در بیشتر این موارد کمشدن روغن و یا خرابی شیر برقی (Solenoid) وجود دارد معمولا در دستگاه دیاگ عبارت: Fault in pressure regulation ) variation recommendation) به معنای مشکل در عملکرد سیستم فشار (شیر برقی خراب است) مشاهده می شود اجرت تشخیص وتعویض و تعمیر شیربرقی یک و نیم میلیون تومان است مدت زمان تعمیر حدود 3 ساعت است و شامل گارانتی است.
پیستونهای گیربکس اتوماتیک 207، یا همان Al4 با اعمال فشار روغن پشت آنها باعث درگیری کلاچها و تعویض دنده میشوند و جنس لاستیک مانندی دارند که بسته به مرغوبیت روغنی که برای گیربکس اتوماتیک استفاده میشود بعد از مدتی خشک شده و نمیتواند صفحات مربوط به خود را به طور کامل فشرده و درگیر کند و باعث هرز گردی یا اصطلاحاً بکس و بادکردن در صفحات و سوختن صفحات و در نهایت از سوختن گیربکس میشود.
برای کاهش خرابی گیربکس اتوماتیک 207 یا AL4 موارد ذیل را رعایت کنید:
بههیچوجه با دور موتور بالاتر از حد نرمال موتور (زمانی که گیربکس در حالت P یا N قرار دارد) اقدام به شروع حرکت و گذاشتن ناگهانی اهرم دست دنده روی حالت D (لانچ) نکنید.
انجام سرویسهای دورهای گیربکس پژو 207 اتومات بهصورت منظم باعث میشود از وقوع مشکلات احتمالی و نقاط ضعف جعبهدنده آگاهی داشته باشید و برای برطرفکردن آن اقدام کنید. سرویس گیربکس اتوماتیک 207 معمولاً در فاصله بین 30000 تا 60000 کیلومتر توصیه میشود که باتوجهبه شرایط رانندگی برخی از افراد میتواند این فاصله زمانی تغییر باشد.
عدم استفاده از حالت پارک موقع رانندگی
هنگام رانندگی بههیچعنوان از ترمزهای پارک استفاده نکنید، چرا که باعث صدمه دیدن سیستم ترمزهای گیربکس میشود.
دمای گیربکس 207 ام سی
داغشدن بیش از حد گیربکس باعث آسیب رسیدن به قطعات میشود و بر عملکرد و کارایی جعبهدنده تأثیر میگذارد.
تعویض فیلتر گیربکس 207 ام سی
تعویض بهموقع فیلتر گیربکس اتومات 207 از کاهش کیفیت روغن گیربکس، ورود ذرات جسمانی و خرابیهای ناشی از ذرات خارجی پیشگیری میکند.
رانندگی آرام
رانندگی بهصورت صحیح و آرام نقش مهمی در افزایش طول عمر گیربکس دارد. از شتابگیریهای ناگهانی و حرکات نمایشی بپرهیزید.
چراغ خطاها و هشدارها
روشنشدن چراغ هشدارها و خطاها را جدی بگیرید و با مشاهده هر کدام از آنها در اولین فرصت به یک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک 207 مراجعه کنید. بیتوجهی به این علائم میتواند در آینده، مشکلات بیشتری برای گیربکس 207 خودروی شما ایجاد کند.
هزینه تعمیر گیربکس 207 به عوامل مختلفی بستگی دارد:
تعمیرگاههای غیرحرفهای توانایی تشخیص مشکلات گیربکسهای اتوماتیک را ندارند و ممکن است با تشخیص ایرادات نابجا اقدام به تعویض قطعات سالم کنند و هزینه تعمیر گیربکس 207 را افزایش دهند. تمام تلاش تعمیرکاران ما بر این است تا جایی که امکان دارد با تعمیر تخصصی گیربکس 207 مشکلات را حل کنند تا هزینههای شما عزیزان افزایش پیدا نکند.
پژو 207 با گیربکسهای اتوماتیک و نیمه اتوماتیک روانه بازار شده است.
گیربکس اتوماتیک: گیربکس اتوماتیک پژو 207 بهصورت خودکار و بدون نیاز به دخالت دستی راننده، حالت دندهها را تغییر میدهد و رانندگی بسیار راحتتری برای رانندگان خود فراهم میکند.
گیربکس نیمه اتوماتیک (تیپ ترونیک): برخی از خودروهای 207 از گیربکس تیپ ترونیک یا نیمه اتوماتیک استفاده میکنند. در این نوع گیربکسها راننده میتواند با استفاده از دستهدنده، حالت دنده را تغییر دهد. یا آن را تنظیم کند تا تعویض دنده بهصورت خودکار انجام شود. پژو 207 اتوماتیک یک خودروی کوچک شهری است که توسط شرکت خودروسازی فرانسوی تولید شده است. پژو 207 اتوماتیک سال 2006 جایگزین خودرو 206 شده و در بازارهای جهانی عرضه شده است.
تعمیر گیربکس اتوماتیک 207 ام سی یکی از مهمترین بخشهای خودرو محسوب میشود که باید توسط افراد باتجربه انجام شود. در واقع گیربکس قلب خودرو شناخته میشود که در صورت خرابی به بخشهای دیگر صدمه وارد میکند. اگر در گیربکس خودروی خود مشکلاتی احساس میکنید حتماً به یک تعمیرگاه تخصصی گیربکس 207 اتوماتیک مراجعه کنید تا خیالتان از تعمیر اساسی و حرفهای آن آسوده باشد. در تعمیرگاه گیربکس دنالند تعمیر گیربکس 207 ام سی بهصورت تخصصی و تضمینی انجام میشود و در مدت گارانتی اگر مشکلاتی برای جعبهدنده شما رخ دهد بدون دریافت هیچ هزینهای آن را بر طرف خواهد کرد.
برای دریافت بهترین خدمات تعمیر گیربکس 207 ام سی با کارشناسان ما تماس بگیرید:
عباس حاج میری: 09106817283
وبسایت: daeland.com
نظر شما