چکیده: در این بخش درباره داستان برند: راز مخفی موفقیت برندهای برتر صحبت میکنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره همراه ما باشید.
تمامی برندهای کوچک و بزرگ قبل از این که به شهرت قابل توجهی دست پیدا کنند، داستان و سرنوشت خاصی را پشت سر گذاشته اند. برای اثبات این موضوع کافی است که همین الان در ذهن خود نام یکی از برندهای محبوب و معروف خود را به یاد بیاورید و در موتورهای جستجو درباره داستان آن ها تحقیق کنید.
واقعیت این است که برندها هم مانند انسان ها برای رسیدن به اهداف خود اتفاقات جذابی را پشت سر می گذارند و حتی روزهای تلخی را هم سپری می کنند؛ از همین رو دانستن داستان برندها برای مشتریان، جذابیت زیادی دارد و حتی به معروف تر شدن آن ها هم کمک بزرگی می کند.
از طرفی در حال حاضر با توجه به تعداد زیاد برندها و رقابت شدید بین آن ها، کسب و کارهایی که بیشتر در قلب مخاطبان خود قرار می گیرند، داستان برند جذاب تری دارند. داستان برند درواقع برگ برنده مخفی برای برندهایی است که شاید هنوز خیلی شناخته شده نیستند؛ از همین رو پیشنهاد می کنیم که با کمک مشاوران برتر در وبسایت برنداکسین، داستان برند جذابی به وجود بیاورید.
برای برخی از افراد این سوال وجود دارد که چرا باید سرگذشت برند خود را با مشتریان درمیان بگذاریم؟ اصلا چه دلیلی برای گفتن داستانی است که تفاوتی برای مشتریان ندارد؟ اگر شما هم به این شکل فکر می کنید، بهتر است که از جهت دیگری به آن نگاه کنید.
همانطور که انسان ها با شنیدن اتفاقات جالب در زندگی اطرافیان خود احساس نزدیکی با آن ها پیدا می کنند، با کمک داستان برند هم ارتباط قوی تری بین برندها و مشتریان به وجود می آید.
از طرفی زمانی که مخاطبان با چالش ها و فراز و فرودهای برند آشنا شوند، ارزش بیشتری برای آن قائل می شوند؛ اما در ادامه برخی از موارد مهم در خصوص مزایای داستان برند برای کسب و کار را معرفی می کنیم:
زمانی که مخطبان برای اولین بار نام برند شما را می شنود، تاثیرپذیری داستان برند شما مشخص می شود. در واقع مشتری با شنیدن داستان سرایی برند، اخلاق و نوع خدمات کسب و کار شما را متوجه می شود. از همین رو خیلی مهم است که چگونه برای خلق داستان برند خود اقدام کنید.
ممکن است که تنها با داستان سرایی نامناسب، تعداد زیادی از مخاطبان خود را از دست دهید. بنابراین لازم است که در طراحی داستان برند، به عناصر کلیدی آن توجه کنید که در ادامه چند مورد از آن ها را معرفی می کنیم:
یکی از نکات مهم و اصلی برای داشتن داستان برند قوی، اعتبار و ثبات است. تا زمانی که مشتریان از معتبر بودن برند شما مطمئن نشوند، نمی توانند داستان برند شما را قبول کنند. برای این که داستان باثباتی ایجاد کنید، باید علت وجود خود را مشخص کنید.
از خود بپرسید که اصلا چرا برند و جود دارد و چه مشکلی سبب شکل گیری کسب و کارشما شده است. لحظات خاص و جادویی کسب و کار شما برای ساخت شرکت چیست؟ چه چیزی شما را از رقیبان متمایز می کند؟ با پاسخ دقیق و واقع بینانه به این سوالات، حتما داستان برند قوی تری ایجاد می کنید.
مراقب باشید که در داستان سرایی برند خود، به هیچ عنوان دروغ نگویید. چرا که مخاطبان متوجه می شوند و اعتماد خود را نسبت به شما از دست می دهند. داستان برند شما باید کاملا حقیقت داشته باشد تا در نظر مشتریان معتبر به نظر برسد. اگر می خواهید داستان برند واقع بینانه و کاملا معتبر ایجاد کنید، مشاوران برندینگ در وبسایت برنداکسین به شما کمک می کنند.
برای تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطبان خود، باید تحقیقات لازم درباره مشتریان انجام دهید. برای آن که مخاطبان شما را انتخاب کنند، باید اول اولویت های آن ها را بشناسید و اطلاعات کاملی از آن ها به دست بیاورید. توجه کنید که هر کدام از گروه های سنی افراد، علایق خاصی دارند و داستان برند باید بر اساس شرایط سنی آن ها تعیین شود.
همه داستان ها از نظر مشتریان جذابیت زیادی ندارند؛ از همین رو در پیام های خود حتما راهکارهایی برای رفع نیازهای آن ها ارائه دهید. با این کار می توانید با مشتریان همدلی کنید و بهترین راه را به آن ها پیشنهاد دهید.
برای طراحی داستان برند قوی، باید شخصیت برند خود را تعیین کنید؛ چرا که مخاطبان بر اساس شخصیت برند با شما ارتباط برقرار می کنند. مثلا اگر در شرکت های رسمی مشغول به کار هستید، زبان رسمی مناسب تر است و برعکس برای برندهای کوچک تر و جدید، زبان شوخ و عامیانه مناسب است. برای آگاهی از بهترین زبان و شخصیت برند، پیشنهاد می کنیم که از مشاوره برندینگ و برندسازی کمک بگیرید.
از گذشته تاکنون برندهای معروف خارجی و ایرانی مختلفی با وجود داستان برند قوی به موفقیت رسیده اند که در ادامه 3 نمونه از آن ها را معرفی می کنیم:
لوگو ساده و تک رنگ برند اپل، نمایان گر داستان برند قوی آن است. استیوجابز قبل از این که برند اپل را راه اندازی کند، در باغ سیب کار می کرد و به رژیم های میوه خواری علاقه زیادی داشت؛ از همین رو نام این برند، اپل نام گذاری شده است.
ماشین های برند BMW که امروزه طرفداران زیادی دارد، لوگو چهار قسمتی با رنگ های متناوب آبی و سفید دارد که این لوگو مربوط به داستان آن برند است. در واقع تاریخچه هوانوردی این برند مربوط به جنگ جهانی دوم می شود. این شرکت در زمان جنگ جهانی دوم، موتورهای هواپیما برای ارتش آلمان ساخته است.
برند آپارات یکی از بزرگترین سرویس های اشتراک ویدئو در ایران است. این برند زمانی که اشتراک گذاری ویدئو بین المللی در ایران مسدود شده بود، شروع به کار کرد و در حال حاضر با تمام چالش های پیش رو، خدمات مختلفی را به مخاطبان ارائه می کند.
برای آن که بتوانید داستان برند قوی و خاص خلق کنید، باید به نکات و موارد مختلفی توجه داشته باشید؛ از همین رو حتما نیاز به مشاوره برندینگ متخصص پیدا می کنید. وبسایت برنداکسین با همکاری مشاوران برتر در زمینه برندینگ، به شما در خلق داستان برند و جذب مشتریان کمک می کند. بر همین اساس پیشنهاد می کنیم که برای مشاهده خدمات این مجموعه، به سایت برنداکسین مراجعه کنید.
برچسب ها : برندینگ، برندسازی، داستان برند، تبلیغات، برنداکسین
نظر شما