فورد تاروس که زمانی نامی آشنا بود، اکنون به پایان خود رسیده است و سال 2019 آخرین سال فروش آن بود. به گزارش سایت آذین بلاگ، در واقع تولید تاروس رسما در مارس 2019 متوقف شد، بنابراین هر چه در انبار نمایندگیهای فورد محلی شما باقی مانده، آخرین مدلهای این خودرو است.
قیمت فورد تاروس مدل 2019 حدود 29 هزار دلار یا با دلار 60 هزار تومانی بیش از 1.7 میلیارد تومان میباشد. تریم SEL و Limited و SHO نیز 31 و 38 و 44 هزار دلار قیمت خواهند داشت.
بیشتر مدلهای فورد تاروس توسط یک موتور 3.5 لیتری V-6 با قدرت 288 اسب بخار و انتقال قدرت دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ متحرک از طریق یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته، تامین میشوند. این ترکیب از سال 2010 در دسترس بوده، اگرچه موتور در آن زمان تنها 263 اسب بخار قدرت داشت. مدلی از سال 2013 که 288 اسب بخار قدرت داشت، توانست در تستهای ما در 7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.
در حالی که سواری آن راحت است، سیستم تعلیق هیجان خاصی فراهم نمیکند. یک مدل عملکرد بالا به نام SHO نیز به صورت اختیاری در دسترس است که دارای یک موتور 3.5 لیتری V-6 با دو توربو است که 365 اسب بخار قدرت تولید میکند. در تستهای ما، این مدل بسیار سریعتر بود و توانست در 5.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و هیجان بیشتری در رانندگی ارائه دهد.
فورد تاروس یکی از نامهای شناختهشده در صنعت خودرو است. با این حال، بسیاری از این شهرت به دلیل موفقیتهای گذشته است و نه عملکرد کنونی، این نسل از فورد تاروس، که مدل 2019 نماینده آن است، به یک دهه قبل بازمیگردد و بهجز فیسلیفت در سال 2013 و اضافه شدن سیستم اطلاعات و سرگرمی Sync 3 در سال 2016، تغییرات زیادی نداشته است.
به اعتبار خود، فورد تاروس به دلایل متعددی همچنان جذاب است. سواری بسیار راحت است، حتی در نسخه SHO با چرخهای بزرگتر و سیستم تعلیق اسپرت، ما همچنین از برخی جنبههای داخلی مانند مواد با کیفیت بالا، سواری آرام و ورود و خروج آسان خوشمان میآید. سیستم Sync 3 یکی دیگر از نکات برجسته است و ما فکر میکنیم که یکی از رابطهای کاربری بسیار کاربرپسند در بازار است.
با این حال، خودرو Ford Taurus نقاط ضعف بسیاری دارد که مجموعا به خودرویی منجر میشود که برای همه مناسب نیست. کابین برای خودرویی به این بزرگی، به ویژه در صندلی عقب غیرعادی تنگ به نظر میرسد. صندلی بلند و سقف کوتاه فضای سر را کاهش میدهد و فضای پا نیز چندان زیاد نیست. حتی در پایینترین موقعیت، راننده بهطور غیرعادی بالاست و به داشبورد یا بیرون از پنجره نگاه میکند. فورد تاروس 2019 خودروی بدی نیست، اما تقریبا همه رقبای آن جدیدتر و کارآمدتر هستند.
باید بدانید که کابین فورد تاروس به اندازه بدنه بزرگ آن جادار نیست، اما چهار بزرگسال میتوانند برای سفرهای طولانی موقعیتهای راحتی پیدا کنند. با گذشت زمان، فورد تغییرات کمی در داخل خودرو اعمال کرده است. بنابراین انتظار ویژگیهای مدرن اطلاعات و سرگرمی یا لوکس نداشته باشید. صندوق عقب فضای زیادی برای چمدان دارد؛ مدلهای تاروس لیمیتد و SHO دارای کروز کنترل تطبیقی، سیستم کمک به حفظ خط و قابلیت پارک خودکار هستند.
فورد تاروس یک سدان پنج نفره بدی نیست، اما احساس کهنگی و از رده خارج شدن در مقایسه با رقبا مانند بیوک لاکراس، دوج چارجر، نیسان ماکسیما و تویوتا آوالون دارد. در حالی که کابین فورد تاروس برای سرنشینان جلو جادار است، صندلی عقب به اندازه رقبا راحت نیست. با این حال، فضای صندوق عقب فراوان است. همانطور که تاروس پیرتر شد، فورد تغییرات کمی در فضای داخلی ایجاد کرد، بنابراین انتظار امکانات مدرن و لوکس را نداشته باشید.
فورد تاروس همچنان در چین و خاورمیانه به حیات خود ادامه میدهد و حتی فیسلیفت میشود. این تفاوت سلیقه مصرفکنندگان در ایالات متحده و چین را نشان میدهد. فورد در سال 2019، پس از شش نسل و بیش از سه دهه تولید، با تاروس در ایالات متحده خداحافظی کرد. این تنها یکی از قربانیان تصمیم فورد برای بازآرایی تمام خط تولید خودروهای سواری خود در ایالات متحده بود که بهواسطه آن، تولید مدلهای فیستا، فورد فوکوس و فیوژن نیز متوقف شد.
در حالی که سدانهای بزرگ در ایالات متحده به سرنوشت دایناسورها دچار شدهاند، تاروس همچنان برای Ford در چین اهمیت دارد، جایی که کراساورها و شاسیبلندها هنوز نتوانستهاند بازار سدانها را از بین ببرند. به همین دلیل، مدل چینی فورد تاروس به حیات خود ادامه خواهد داد و نسخه فیسلیفت شده آن به همراه نسخه جدید Vignale معرفی شد.
فورد تاروس پایه مجهز به یک سیستم ساده Ford Sync با صفحه نمایش کوچک 4.2 اینچی، بلوتوث، یک پورت USB، یک سیستم صوتی شش بلندگو و گزینههای محدود اتصال گوشیهای هوشمند است.
ارتقا به مدلهای بالاتر ارزشمند است، که دارای سیستم پیشرفته Sync 3 با ویژگیهایی مانند صفحه نمایش لمسی 8 اینچی، Apple CarPlay، Android Auto، ناوبری، پورتهای USB اضافی و سیستم صوتی 12 بلندگوی Sony با رادیوی ماهوارهای است. در حالی که باقی تاروس احساس قدیمی بودن میدهد، این سیستم مدرن سریع به ورودیها پاسخ میدهد و کار با آن آسان است.
زیر کاپوت، فورد تاروس 2020 نسخه چینی دارای موتور توربوشارژ 2 لیتری چهار سیلندر با قدرت 245 اسب بخار است. هنوز مشخص نیست که آیا نسخههای 1.5 لیتری و 2.7 لیتری V6 EcoBoost با این فیسلیفت ادامه خواهند یافت یا خیر!
مدل اسپرت SHO با بیشتر تجهیزات استاندارد مدل Limited آغاز میشود و به آنها سیستم چهارچرخ متحرک، موتور V6 توربوشارژ 3.5 لیتری (365 اسب بخار، 350 پوند فوت گشتاور)، سیستم تعلیق اسپرت، چرخهای 20 اینچی منحصر به فرد، چراغهای زنون، تزئینات خارجی مشکی، اسپویلر عقب، سر اگزوزهای دوگانه، روکش چرمی خاص و تزئینات داخلی و پدالهای تعویض دنده روی فرمان اضافه میشود.
بیشتر گزینههای مدل Limited برای SHO نیز در دسترس هستند، همراه با بسته عملکردی SHO که نسبت نهایی اصلاح شده برای شتابگیری سریعتر، لاستیکهای عملکردی تابستانی، تنظیم تعلیق سفتتر، پدهای ترمز بهبود یافته، تنظیم فرمان خاص، سیستم کنترل پایداری پیشرفته با حالت Track و روکش جیر مصنوعی روی فرمان را اضافه میکند.
فورد تاروس همچنان زنده است و برای بازار خاورمیانه یک تغییرات بزرگ دریافت کرده است. مدل 2023 ویژگیهایی چون کابین دیجیتال، موتور 2 لیتری EcoBoost و چراغهای عقب با تم فورد موستانگ را دارد. این مدل، هشتمین نسل از سدان قدیمی فورد است که در ایالات متحده عرضه نمیشود. فورد تاروس ایالات متحده در سال 2019 برای دومین بار کنار گذاشته شد، اما در چین سال 2016 معرفی شد و اکنون یک مدل جدید برای چین و خاورمیانه وارد بازار میشود، جایی که فورد میگوید این سدان فروش بسیار بالایی دارد.
تاروس جدید یک کابین دیجیتال مینیمالیستی در داخل خودرو با نمایشگر 8 اینچی ابزار و یک صفحه مرکزی 13.2 اینچی، سقف پانورامیک و شارژ بیسیم در دسترس دارد. همانطور که دستیارهای رانندگی مانند کروز کنترل تطبیقی، سیستم کاهش برخورد و مداخله نقطه کور نیز وجود دارد.
منبع: آذین بلاگ
نظر شما