فورد فیوژن 2020 در یک بخش پر رقابت، از تنوع زیادی برخوردار است. چهار گزینه موتور در دسترس دارد که یکی از آنها با سیستم چهار چرخ متحرک ارائه میشود و دو گزینه دیگر آن هیبریدی هستند. فورد شش سطح تریم مختلف برای این خودرو ارائه میدهد که از مدلهای پایه تا نزدیک به لوکس متغیر است. فیوژن به اندازه هوندا آکورد یا مزدا 6 خاص یا پیشرفته نیست، اما طراحی شیک، سواری راحت و کابین جادار آن تجربهای رضایتبخش را فراهم میکند. متاسفانه، فیوژن قربانی تصمیم فورد برای تمرکز بیشتر بر بازار شاسی بلند و کامیون شده است و سال 2020 آخرین مدل این خودرو بود.
فورد فیوژن در زمان معرفی اولیه خود خودرویی برجسته بود و همچنان یک گزینه بالاتر از میانگین برای سدانهای خانوادگی سایز متوسط به شمار میرود. با این حال، رقبا طی سالهای اخیر پیشرفت کردهاند و اکنون در چند زمینه کلیدی از فیوژن پیشی گرفتهاند. نسل فعلی فورد فیوژن نزدیک به یک دهه است که حضور دارد و اولین بار در سال 2013 معرفی شد. با ما در آذین بلاگ و بررسی فورد فیوژن همراه باشید.
گزینههای پیشرانه در فیوژن با یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر 175 اسب بخاری و گیربکس شش سرعته اتوماتیک و دیفرانسیل جلو آغاز میشود. این گیربکس شش سرعته در تمام مدلهای فیوژن با موتور بنزینی وجود دارد. موتورهای 1.5 لیتری توربوشارژ با 181 اسب بخار و 2 لیتری توربوشارژ با 245 اسب بخار در تریمهای بالاتر موجود هستند. موتور 2 لیتری میتواند به سیستم چهار چرخ متحرک متصل شود. در اکثر حالات، فورد فیوژن با سواری راحت و هندلینگ چابک، تجربه رانندگی جذابی را فراهم میکند. این خودرو حتی در برخی مواقع بیشتر شبیه یک سدان اسپرت به نظر میرسد تا یک خودروی خانوادگی، هرچند که سواری و هندلینگ آن هنوز به اندازه کافی تیز نیست که کاملا متقاعدکننده باشد.
قیمت فورد فیوژن 2020 از 24 هزار دلار شروع میشود و بسته به تریم و امکانات، تا 36 هزار دلار افزایش مییابد. مدل SEL یک گزینه تریم با تجهیزات کامل و مقرونبهصرفه در بین مدلهای فیوژن است. این مدل با موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ عرضه میشود. خریدارانی که به دنبال مدل با سیستم چهار چرخ متحرک هستند، باید به موتور 2 لیتری چهار سیلندر ارتقا دهند. از ویژگیهای قابل توجه دیگر میتوان به سیستم اطلاعات و سرگرمی Sync 3، بسته ایمنی راننده Co-Pilot360 فورد و صندلیهای جلوی گرمشونده اشاره کرد.
فیوژن به عنوان یک مدل هیبریدی نیز در دسترس است که دارای یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر و یک موتور الکتریکی است که با هم 195 اسب بخار تولید میکنند. این مدل از گیربکس اتوماتیک با تغییر مداوم پیوسته CVT استفاده میکند. همچنین مدل پلاگین هیبرید فیوژن نیز موجود است. این مدل دارای همان پیشرانه هیبریدی بدون سیم است، اما با باتری بزرگتری که امکان رانندگی تا 35 کیلومتر تنها با برق را در هر شارژ فراهم میکند. این باتری بزرگتر باعث کاهش قابل توجه فضای صندوق عقب میشود. مدل پلاگین Energi نیز در جاده عملکرد خوبی ندارد و به دلیل تنظیم تعلیق نرمتر و فرمان بیش از حد سبک، در پیچها چابکی خود را از دست میدهد.
تغییرات کمی برای فورد فیوژن مدل 2020 انجام شده است، بهجز چند تغییر زیبایی وابسته به تریم، سیستم FordPass Connect که امکان استارت از راه دور، بررسی وضعیت خودرو و قفل یا باز کردن درها را فراهم میکند، اکنون در تمام مدلها استاندارد شده است. در نهایت، سه رنگ جدید نیز به گزینههای رنگی اضافه شدهاند.
برعکس، علیرغم سن و آینده نامعلوم، فیوژن یک خودروی چهار درب جذاب است که ویژگیهای ایمنی و تکنولوژی مدرن زیادی را ارائه میدهد. برای سال 2020، فیوژن یکی از گزینههای موتوری خود، یعنی مدل اسپرت با موتور V6 توربوشارژ را از دست داده است، اما موتورهای باقیمانده 1.5 لیتری و 2 لیتری توربوشارژ ارزشمند هستند. همچنین فیوژن همچنان با سیستم چهار چرخ متحرک موجود است و به طور استاندارد دارای ویژگیهای ایمنی مانند مانیتورینگ نقاط کور، کمک به حفظ خطوط جاده و کاهش برخورد از جلو است.
در جاده، Ford Fusion به خاطر کابین ساکت و جادار، تعادل مناسب بین هندلینگ و راحتی سواری و صندوق عقب بزرگ، امتیاز میگیرد. با این حال، وقت گذاشتن برای بررسی چند سدان رقیب ارزشش را دارد. برای مثال، هوندا آکورد، تویوتا کمری 2023 و مزدا 6 نسبت به فیوژن تصفیهشدهتر هستند و رانندگی با آنها لذتبخشتر است، در حالی که هیوندای سوناتا و کیا اپتیما ارزش بیشتری ارائه میدهند. در کل، فورد فیوژن 2020، علیرغم قدمت خود، یک انتخاب خوب برای یک سدان سایز متوسط است.
فیوژن دیگر به اندازه گذشته از لحاظ دینامیکی چشمگیر نیست، اما همچنان خودرویی دوستداشتنی است. فیوژن با موتور 1.5 لیتری در 8.9 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر در ساعت میرسد که کمی کندتر از میانگین است. اما پدال ترمز اطمینانبخش است. در ترافیک به راحتی قابل کنترل است و فاصله توقف اضطراری کوتاهتر از میانگین را فراهم میکند.
فیوژن در حین رانندگی در پیچها احساسی مستحکم دارد. سیستم تعلیق از چرخش بدنه به خوبی جلوگیری میکند و در صورتی که در میان پیچ به دستاندازی برخورد کنید، پایداری خودرو حفظ میشود. جادههای کوهستانی پر پیچ و خم نیز برای آن مشکل خاصی ایجاد نمیکنند. فرمان فیوژن وزن مناسبی دارد و به خوبی به مرکز بازمیگردد.
تقریبا همه افراد فضای داخلی و کابین فورد فیوژن را دلپذیر و راحت خواهند یافت. برای بیشتر سرنشینان، ورود و خروج به فیوژن آسان است. موقعیت رانندگی به خوبی قابل تنظیم است. از صندلیهای پارچهای تا چرم دوخته شده، فورد فیوژن میتواند ساده یا لوکس باشد. به طور کلی، تریمهای مختلف داخلی خودرو جذاب هستند و مطابق با استانداردهای کلاس خود ارائه میشوند، اما رانندگان مدل پایه ممکن است احساس کنند که معامله بدی کردهاند اگر وارد مدل مجلل Platinum شوند.
فیوژن با موتور بنزینی به اندازه اکثر رقبای خود بار حمل میکند، اما مدلهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی فضای زیادی را برای بستههای باتری خود که در صندوق عقب قرار دارد، از دست میدهند. مدل فیوژن Energi که ما آزمایش کردیم تنها توانست دو کیف دستی را در صندوق عقب خود جای دهد، در حالی که مدل استاندارد فیوژن شش کیف دستی را جای میداد.
گزینههای اطلاعات و سرگرمی در سری فیوژن از کاملا قدیمی تا کاملا مدرن متغیر است. ما هرگز مدل پایه را آزمایش نکردیم، اما سیستم Sync 3 فورد در تریمهای دیگر موجود است و ما آن را ساده و نسبتا سریع برای پاسخگویی یافتیم. طراحی شده تا به ورودیهای لمسی و فرمانهای صوتی تکیه کند، سیستم Sync 3 ساده برای پیمایش است. این سیستم یک بهبود بزرگ نسبت به تلاشهای قبلی فورد محسوب میشود.
در بخش سواری و هندلینگ، فیوژن قدیمی همچنان در برابر رقبا میتواند رقابت کند. حداقل رول بدنه و فرمانی که هم خوب وزندار است و هم به ورودیهای راننده بهخوبی پاسخ میدهد، از ویژگیهای سدانهای فورد است. در مدلهای قدرتمندتر، این ویژگی به معنای یک سدان سایز متوسط است که رانندگی آن در پیچها بسیار لذتبخش است. دینامیک شاسی تحسینبرانگیز این خودرو با ترمزهایی که بهراحتی کنترل میشوند و قدرت توقف کافی برای هر دو حالت روزمره و وضعیت اضطراری فراهم میکنند، تکمیل میشود.
البته، اگر فیوژن سواری خوبی نداشت، هیچیک از این موارد مهم نبود. خوشبختانه سیستم تعلیق جذبکننده، اکثر نواقص جاده را از بین میبرد. فورد قطعا یک شریک راحت در سفرهای طولانی جادهای است و احساس ثبات و استحکام دارد. برخوردهای میانی پیچها نیز وضعیت کلی خودرو را مختل نمیکنند. به طور کلی، این یک سدان پویا و متعادل است و یکی از دلایلی است که فیوژن همچنان ارزش توجه را دارد.
اگرچه فیوژن میتواند با توجه به تجهیزاتش یک معامله مناسب باشد، رقبایی وجود دارند که ارزش بیشتری نسبت به مبلغ پرداختی ارائه میدهند. در خودروی آزمایشی ما صدای جیر جیر یا لرزشی قابل توجهی وجود نداشت، اما چندین پانل در داخل و بیرون کمی ناهمتراز بودند. تریمهای بالاتر به فیوژن کمک میکنند که کمتر شبیه یک خودروی اجارهای به نظر برسد.
اگرچه فیوژن از برخی سدانهای همرده خود بهتر و کمی سرگرمکنندهتر برای رانندگی است، اما خودرویی نیست که قلب شما را به تپش بیندازد. با این حال، فورد فیوژن یک سدان جذاب با کمی شخصیت است که ممکن است آن را نسبت به برخی گزینههای دیگر که بیشتر بر عملکرد تاکید دارند، جذابتر کند.
فورد فیوژن اگرچه مشکلات جزئی در زمینه راحتی دارد، اما نسبتا آسان است که از آنها چشمپوشی کنیم. خودرو در بیشتر سناریوها پایدار احساس میشود و با بیشتر نقصهای کوچک جاده مشکل خاصی ندارد. در بزرگراه، سواری ممکن است بدون مسافر یا بار کمی شناور به نظر برسد، اما نه به حدی که آن را پرشکننده بنامیم.
صدای جاده به حداقل رسیده است و صندلیهای جلو مکان بسیار خوبی برای نشستن حتی به مدت چند ساعت هستند. سیستم کنترل خودکار آب و هوا در هوای گرم به خوبی عمل میکند، اما دکمههای کنترل آب و هوا کوچک هستند و بهطور غیرمعمولی قرار گرفتهاند.
بیایید با مدلی که نباید بخرید شروع کنیم. مدل پایه S، با سیستم اطلاعاتی و سرگرمی ضعیف، پوششهای پلاستیکی چرخ نامناسب، و موتوری که به عملکرد مناسبی نمیرسد، این نسخه به کل سری فیوژن آسیب میزند. بهترین سدان فورد فیوژن را در میانه طیف پیدا خواهید کرد، اما بستگی به این دارد که به دنبال چه چیزی هستید. مدل SE با موتور 2 لیتری و سیستم چهار چرخ محرک دارای تجهیزات کافی و مزیت موتور قویتر است. اگر به دنبال عملکرد و امنیت چهار چرخ محرک در شرایط سردتر هستید، این مدل فیوژن را انتخاب کنید. اگر به دنبال لوکس بودن هستید، مدل SEL کمی گرانتر است. موتور 1.5 لیتری EcoBoost ممکن است به همان اندازه قوی نباشد، اما تریم داخلی و ارتقا ویژگیهای SEL آن را بالاتر از SE قرار میدهد.
منبع: آذین بلاگ
نظر شما