برای نوع خاصی از خریداران که به دنبال یک خودرو سدان اسپرت هستند، آلفارومئو جولیا یک انتخاب ضروری است. واقعا هیچ سدان چهار درب دیگری نیست که به رانندگی فوقالعادهاش و حضور منحصر به فرد بر روی جاده همتایی داشته باشد. این یک سدان لوکس است که دنبال زیبایی و جلب توجه است. با وجود تازهسازی ملایم برای سال 2024، چراغهای جلو و عقب جدید و یک صفحه نمایش دیجیتال 12.3 اینچی جدید، جولیا در اصل همان سدان اسپرت خمیده، سریع و جذابی است که از زمان معرفی آن در سال 2017 بوده است.
خانههای مد ایتالیایی در زمینه لباسها به روز هستند، و صنعت خودروسازی این کشور نیز همان تمرکز را بر زیبایی در طراحی خودروها دارد. بهترین نمونه این مسئله، آلفارومئو جولیا 2024 است که با بدنهای شگفتانگیز از توانایی عملکردی خود در یک نگاه اطلاع میدهد. یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ با یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته ترکیب شده است تا شتابدهی سریعی فراهم کند، اما شاسی خودروی جولیا که به دقت تنظیم شده است، واقعا در مرکز توجه قرار دارد. رفتار متوازن آن در جادههای پیچتند لذتبخش است، و فرمان لمسی جولیا باعث میشود راننده احساس مستقیمی به سطح جاده داشته باشد. همه مدلها توسط آلفارومئو به طور استاندارد با میزان مناسبی از ویژگیهای راحتی و فناوری عرضه میشوند، اما یک سطح بالاتر از لوکسیته میتواند تجربه را بهبود بخشد.
قیمت آلفارومئو جولیا مدل 2024 حدود 44 هزار دلار یا با دلار 50 هزار تومانی بیش از 2.2 میلیارد تومان میباشد. تریم Ti و Veloce و Competizione به ترتیب 46 و 50 و 53 هزار دلار قیمت دارند.
تا سال 2024، آلفارومئو جولیا یک آپدیت جزئی دریافت میکند که شامل بهروزرسانی فنرهای جلو و عقب است و هدف این بهروزرسانی ایجاد هماهنگی در ظاهر این سدان با مدل جدید آلفارومئو توناله میباشد. چند تغییر در داخل جولیا نیز مورد انتظار است، شامل یک صفحه نمایش دیجیتال 12.3 اینچی جدید در پنل ابزار، ما پیشنهاد میدهیم که مدل Veloce را انتخاب کنید زیرا این مدل، محیط داخلی جولیا را با دیگر رقبا مانند بیامو سری 3 و مرسدس بنز سی کلاس هماهنگ میکند.
مدل Alfa Romeo Giulia نه تنها دارای تزئینات داخلی جذاب است، بلکه چرخهای زیبا به قطر 19 اینچ و یک شیشهی پاناروما نیز دارد. دیفرانسیل عقب در این مدل به صورت استاندارد موجود است و ما پیشنهاد میدهیم به همین ترتیب ادامه دهید، اما سیستم تمامچرخ محرک نیز موجود است و هزینه آن 2 هزار دلار به قیمت نهایی اضافه میکند.
موتور چهارسیلندر توربوشارژ 2 لیتری آلفارومئو جولیا با توان 280 اسببخار، صدای جذابی دارد و حس قدرتمند بودن را در حالت سرعت بالا ایجاد میکند. جولیا با انگیزه از چراغهای ترافیک شروع به حرکت میکند و در حین این حرکت، آواز آهنگهای ایتالیایی را با خود به گوش میآورد. زمان شتابدهی 0 تا 100 کیلومتر در ساعت خودروی آزمایشی ما با سیستم عقب (RWD) در حدود 5.7 ثانیه و مدل همه چرخ محرک 5.5 ثانیه بود.
همه مدلهای جولیا دارای یک انتخابگر حالت رانندگی با سه تنظیم منحصر به فرد هستند: داینامیک، طبیعی و کارایی پیشرفته که هرکدام از این تنظیمات ترانسمیشن، مدیریت موتور و حس مدیریت فرمان خودرو را تغییر میدهد. جولیا همیشه چابک و پرحرکت بوده و یک خودروی سدان اسپرت برای علاقهمندان به رانندگی است. لاستیکهای جلو بسیار حساس به ورودیهای راننده هستند و از طریق فرمان چرمی به راننده پاسخ دقیقی ارائه میدهند. جولیا در کنترل حرکات بدن خوب عمل کرده و در مناطق خمیده، همواره مسطح و قابل پیشبینی میماند. رانندگی با سرعت و انرژی، آسان است، اما همچنین در صورت رانندگی آرام نیز راحت است.
کابین آلفارومئو جولیا از پلاستیکهای نرم، چرم با کیفیت و یا تزئینات فلزی یا چوب واقعی استفاده میشود، اما سری 3 و کلاس C هر دو احساس لوکستری ارائه میدهند. این یک کابین ظریف است با داشبورد گستردهای که به عنوان یک سایهگاه برای محافظت از صفحه نمایش یکپارچه از نور خورشید عمل میکند. صندلیها راحت و با پشتیبانی خوبی هستند، به ویژه صندلیهای اسپرت اختیاری، پانلهای خورشیدی جولیا به طور خندهداری کوچک و ناکارآمد هستند هنگامی که به سمت خورشید حرکت میکنید.
جولیا موفق شد پنج کیسهی چمدان کوچک ما را درون صندوق خود جا دهد؛ با صندلیهای عقب فرو رفته، 14 چمدان را جای داد. برخی از کنترلها به طریق عجیبی قرار گرفتهاند. اگرچه سیستم سرگرمی هم از ورود لمسی و هم از ورود دستی پشتیبانی میکند، اما ورود دستی نمیتواند همه چیز نمایش داده شده را کنترل کند. به عنوان مثال، برای انتخاب یک پیشتنظیم رادیو، باید از صفحه لمسی استفاده کنید. یک نقطه منفی دیگر این است که ورود و خروج از جولیا مشکل است. فضای سر بسیار محدود است، به ویژه در قسمت عقب هنگامی که سرانتان را به داخل خودرو میآورید.
همه جولیاها دارای سیستم اطلاعات و سرگرمی لمسی 8.8 اینچی آلفارومئو هستند که در بین صفحه داشبورد و دریچههای کنترل آب و هوای مرکزی جا داده شده است. یک نمایشگر گیج دیجیتال 12.3 اینچی همچنین استاندارد است و دارای سه پیکربندی مختلف به نامهای Evolved، Relax و Heritage است، هرکدام با ظاهر متمایز، سه پورت USB، یک جک ورودی فرعی، ناوبری در داشبورد و اتصال تلفن و صدا با بلوتوث همگی استاندارد هستند.
رابط کاربری سیستم نسبتا بصری است و گزینههای سفارشیسازی ارائه میدهد، اما ما یافتهایم که ناوبری گاهی اوقات در لحظات حیاتی در طول هدایت در نقشه کند میشود. همچنین، تعدادی از نمادهای صفحه نمایش، کوچک و در حال رانندگی دشوار برای فعالسازی هستند. علاوه بر دستورات لمسی، کاربران میتوانند از یک کنترلگر دوار فرعی روی کنسول مرکزی برای تعامل با سیستم استفاده کنند. یکپارچهسازی اپل کارپلی و اندروید اتو استاندارد است و یک سیستم صوتی هارمن/کاردون با 14 بلندگو اختیاری است.
میان رقبای خود با موتور چهارسیلندر توربوشارژ، جولیا اعداد مصرف سوختی دارد که کمی از کلاس رهبری عقب مانده است. مدلهای دیفرانسیل عقب 24 مایل در گالن شهری و 33 مایل در گالن بر روی جاده را دریافت کردهاند. مدلهای همه چرخ محرک مصرف 23 مایل در گالن شهری و 31 مایل در گالن بر روی جاده دارند.
آلفارومئو جولیا فیچرهای متعددی از جمله ایمنی هوشمند را بهعنوان استاندارد اضافه کرده است، اما کسانی که به دنبال فناوری شبهاتوماتیک پیشرفتهتر هستند، نیاز به بستهی گزینشی دارند. امکانات ایمنی کلیدی شامل:
– ترمز خودکار اتوماتیک
– هشدار خروج از مسیر
– کروز کنترل تطبیقی
آلفارومئو جولیا به قیمتهای مشابه با رقبای مرسدس و بامو عرضه میشود، اگرچه سایر سدانهای اکورا، لکسوس و ولوو به طور کلی با قیمتهای پایینتری عرضه میشوند. طراحی کابین جذاب و متمایز است، با استفاده فراوان از چرم، آلومینیوم و پلاستیک نرم، به نظر میرسد که در مقابل پولی که پرداخت میکنید، به نتیجه دلخواه خود دست پیدا میکنید. با این حال، خودروی آزمایشی ما دارای صدای آزاردهنده و سیستم ادغام تلفن نامناسب بود.
جولیا ابتدا و قبل از همه یک سدان اسپرت است، اما بهطور معقول نیز راحت است. صندلیهای جلو حمایتکننده هستند و دارای تنظیمات زیادی برای تنظیم موقعیت ایدهآل شما هستند. آلفارومئو جولیا حس میشود که یک سدان اسپرت مناسب است. دسته فرمان به خوبی وزن دارد و بدنه به سرعت به ورودیهای فرمان پاسخ میدهد. چند عیب امتیاز این بخش را پایین میآورند. ترمزها به نسبت سخت گیر میکنند، همچنین انتقال قابلیت پاسخگویی سریعی ندارد هنگامی که شما واقعا برای بیشترین سرعت وارد عمل میشوید.
صندوق عقب این خودرو با 13.4 فوت مکعب فضای ذخیرهسازی فضای بیشتری نسبت به بیشتر رقبا ارائه میدهد، و داخل خودرو نیز از فضاهای ذخیرهسازی کافی برای پنهان کردن وسایل روزمره شما پر است.
منبع: آذین بلاگ
نظر شما