این آکورا ILX مثل یک ماشینی به نظر میرسد که در زمان گیر کرده است. به نظر میرسد که به طور قابل توجهی شیک است و با محصولات دیگر آکورا هماهنگ است، اما کابین، موتور و ویژگیهای فناوری منسوخ شده و به استاندارد تعیین شده توسط رقبا نمیرسد. با این حال، ILX قیمتی کمتر از رقبا دارد. در نگاه اول آکورا ILX مدل 2022 مانند یک سدان لوکس به نظر میرسد، زیرا با یک طراحی خارجی پریمیوم و یک قیمت جذاب تزئین شده است. اما متوجه خواهید شد که کوچکترین سدان آکورا فقط یک نسخه مجدد از نسل قبلی هوندا سیویک با لیستی کمتر از ویژگیهای استاندارد مطلوب است.
آکورا ILX سدان لوکس کوچکی است که در حال حاضر کوچکترین خودرویی است که آکورا تولید میکند. این همچنین اولین خودروی قدیمی آکورا است. این نسل ILX در سال 2013 عرضه شد و از آن زمان تغییر کاملی نکرده است. سیستم سرگرمی آن بسیار قدیمی است و فاقد دینامیک رانندگی اسپرتی است که در این کلاس انتظار داریم.
موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری آن حداقل مصصرف سوخت داشته و رانندگی آن نرم و مناسب است. اما اگر به دنبال چیزی هستید که واقعا همسایگان و دوستان شما را تحت تاثیر قرار دهد، خودروهای لوکس کوچکی مانند آئودی A3، بامو سری 2 گرن کوپه و کلاس A مرسدس بنز ارزش هزینه اضافی برای خریدن دارند. در غیر این صورت، هوندا سیویک مدل جدید که برای سال 2022 تازه عرضه شده، با همان مقدار هزینه بهترین ارزش را ارائه میدهد.
قیمت آکورا ILX مدل 2025 حدود 28 هزار دلار یا با دلار 60 هزار تومانی بیش از 1.7 میلیارد تومان میباشد. تریم Premium و Premium A-Spec و Technology A-Spec به ترتیب 29 و 31 و 33 هزار دلار قیمت دارند.
کوچکترین مدل آکورا برای سال 2022 بدون تغییرات وارد میشود. Acura ILX مدل 2022 یکی از بهترین معاملات در میان سدانهای لوکس ساب کامپکت است. ما فکر میکنیم که ارزش آن با بسته پیشنهادی Premium بهینهسازی میشود که چرم، ویژگیهای سرگرمی بهروز و بیشترین کمکهای راننده را اضافه میکند. بسته A-Spec ممکن است حس افزایش عملکرد را القا کند، اما این بسته تنها بهبودهای سطحی را ارائه میدهد که ارزش هزینه را ندارد.
تنها پیشرانه، یک موتور چهار سیلندر با توان 201 اسب بخار با دیفرانسیل جلو، متصل به یک گیربکس خودکار هشت سرعته است. این موتور به راحتی گشت میزند و اگرچه ILX سریعترین خودرو در کلاس خود نیست، ولی شخصیت آن باعث میشود ما به سریهای هوندایی و آکورایی با موتور VTEC از سالهای گذشته یاد کنیم. هندلینگ آن محکم و اعتمادآمیز است، اما خاطراتی ویژه به یادگار ندارد؛ صداهای جاده و باد نسبت به رقبایی مانند آئودی A3 بیشتر حس میشود. ILX رتبهبندی کارایی سوختی 24 مایل بر گالن در شهر و 34 مایل بر گالن در بزرگراه را کسب میکند.
مانند سایر خودروهای این رده، کابین آکورا ILX برای راننده و مسافر جلویی فضای فراوانی دارد، اما برای افراد در پشت فضایی کمتر دارد. تجهیزات استاندارد زیادی وجود دارد که شامل سانروف، صندلیهای اسپرت گرمشونده با تنظیمات برقی برای راننده، و کنترل اتوماتیک دو منطقهای هوا است. با این حال، طراحی داشبورد نسبت به صفحههای براق و زیبایی که روی داشبورد کلاس A قرار دارد، قدیمی به نظر میرسد.
فضای نسبتا بزرگ داخلی توسط صندلی راننده که به اندازه کافی پایین نمیرود، آزار دهنده است. در غیر این صورت، فضای پای و شانه کافی وجود دارد و مسافران صندلی عقب احساس محدودیت یا فشار نمیکنند. در حالی که فضای ذخیرهسازی داخلی آن هیچکدام به قدرت داخل سیویک مفید نیست، ILX دارای صندوق عظیمی است که با وجود طبقهبندی ساب کامپکت سدان، اندازه وسیعی دارد.
آکورا ILX در زمینه تکنولوژی به عقب رفته است. سیستم سرگرمی همان سیستمی است که پنج یا چند سال پیش در محصولات هوندا و اکورا یافت میشد و از آن زمان به روزرسانی نشده است. کیفیت صدا برای کتابهای صوتی و پادکستها مناسب است اما هنگام پخش موسیقی، جذابیتی ندارد.
با کمال تعجب، سیستم اطلاعاتی لمسی به صورت استاندارد در مدل پایه وجود ندارد، اما تمام نسخههای دیگر با یک واحد 8 اینچی همراه با قابلیت Apple CarPlay و Android Auto عرضه میشوند. در حالی که تنظیمات دو صفحه نمایش آکورا از طریق دستهها و دکمههای فیزیکی قابل استفاده است، گرافیکهای قدیمی و عدم وجود منوهای قابل فهم این سیستم را نسبت به رقبای جدید، منسوخ میکند.
آکورا ILX فناوریهای استاندارد کمک راننده مانند کروز کنترل تطبیقی و غیره دارد. ویژگیهای کلیدی ایمنی شامل:
– هشدار تصادف جلو و ترمز اضطراری خودکار
– هشدار خروج از مسیر
– مانیتورینگ نقاط کور
آکورا ILX راحتی یک خودروی لوکس را برآورده نمیکند. ILX قیمتی کمتر از رقبا قرار دارد. ILX در ظاهر برای جوانان جذاب است. همچنین، داخل آن نیز به نظر خوب میآید، اگرچه زیبایی آن به اندازه خارجی نیست. متاسفانه، رانندگی آن به اندازه ظاهرش خوب نیست. صندلی راننده به اندازه کافی راحت است، با پشتیبانی مناسب و کفشکهای نرم، اما در سطح تنظیمی که در رقبا پیدا میکنید، عقب میماند. کابین هم خیلی پرسروصدا است.
مقایسه با رقبا مانند آئودی A3، جنسیس G70 و مرسدس کلاس A نشان میدهد که ILX از ویژگیهای فناوری منسوخ شده، طراحی داخلی کمتر لوکس و عملکرد ناامید کننده رنج میبرد. اما با قیمت رقابتی عرضه شده است.
به طور کلی، رانندگی آکورا ILX بسیار ضعیف است. شتابدهی آن کند است و واقعا باید گاز را به شدت بگیرید تا به سرعت برسد. عبور در بزرگراه و شتابدهی در رمپ ورود به بزرگراه قابل قبول است، اما یک یا دو گام پشت سر رقبا است. عملکرد ترمزها و رانندگی هم از همین قدرت کم برخوردار هستند. مسافتهای ترمز کردن اضطراری هم بیشتر از میانگین است.
منبع: آذین بلاگ
نظر شما