تویوتا لندکروز 2024 با کاهش قیمت عجیب بازگشت. ما فکر میکردیم که تویوتا لندکروز برای همیشه از بین رفته است، بیشتر به این دلیل که تویوتا در سال 2021 اینطور به ما گفته بود. امسال قهرمان آفرود دوباره بازگشته است. این خودرو با پلتفرم مشترک با لکسوس GX جدید بازطراحیشده، تولید میشود و دارای طراحی جعبهای مشابهی است. اما لندکروزر از یک پیشرانه هیبریدی چهار سیلندر توربوشارژ با 326 اسب بخار قدرت بهره میبرد. لکسوس از یک موتور 3.4 لیتری V-6 توربوشارژ با 349 اسب بخار استفاده میکند.
به گفته سایت آذین بلاگ، در حالی که نسل قبلی لندکروز یک شاسیبلند بزرگ بود، این بار اندازه آن کاهش یافته تا در برابر رقبای آفرود محبوبی مانند فورد برانکو و جیپ رانگلر رقابت کند. این استراتژی همچنین بازار شاسیبلندهای بزرگ را برای تویوتا سکویا باز میگذارد. در داخل، تویوتا لندکروز فضای نشستن برای پنج نفر در دو ردیف ارائه میدهد و دارای فناوریهای لازم برای رضایت خریداران مدرن است. تویوتا حتی آن را با ویژگیهای پیشرفته کمک راننده تجهیز کرده است.
مطلب پیشنهادی: قیمت بوگاتی چقدر است؟ اینجا تمام مدلها را ببینید، بوگاتی
قیمت تویوتا لندکروز مدل 2024 حدود 57 هزار دلار یا با دلار 60 هزار تومانی بیش از 3 میلیارد تومان میباشد. تریم Land Cruiser و Land Cruiser First Edition نیز 63 و 76 هزار دلار قیمت خواهند داشت.
آخرین باری که لندکروز در بازار به فروش میرسید، قیمت تویوتا لندکروز مدل 2021 آن از 87 هزار دلار شروع میشد، اما این بار تویوتا میگوید که قیمت لندکروز حدود 57 هزار دلار خواهد بود. این کاهش قیمت با توجه به اندازه کوچکتر لندکروز و کابین پنج نفره آن منطقی است. بر اساس اطلاعات قیمتی که داریم، به نظر ما تریم میانه لندکروز بهترین خرید خواهد بود، زیرا دارای صندلیهای جلوی تهویهدار، سیستم استریو با 10 بلندگو، نمایشگر اطلاعاتی 12.3 اینچی بزرگتر و روکش چرمی بهتر است.
مدل قبلی لندکروزر از یک موتور 5.7 لیتری V8 استفاده میکرد، اما مدل جدید دارای یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ 2.4 لیتری با سیستم هیبریدی است. برای دیدن اطلاعات و جزئیات بیشتر از تویوتا لندکروز، این ویدیو سایت آذین بلاگ را مشاهده نمایید.
با توجه به اینکه این یک نسل کاملا مدرن از تویوتا لندکروز است، تویوتا تصمیم گرفته به جای موتور V-8 طبیعی از پیشرانه هیبریدی توربوشارژ استفاده کند. یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ 2.4 لیتری با دو موتور الکتریکی همراهی میشود تا 326 اسب بخار قدرت تولید کند. اگر این تنظیمات آشنا به نظر میرسد، به این دلیل است که شبیه به پیشرانهای است که در تویوتا تاکوما ارائه میشود.
تمامی مدلهای لندکروز دارای گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ متحرک هستند که شامل دیفرانسیل مرکزی قفلشونده، دندههای کمکی، سیستم کنترل خزیدن و کنترل نزول تپه میشود. در تست اولیه ما، پیشرانه هیبریدی توان خوبی ارائه میدهد.
چرا دو سال این مدل را نساختند؟ هرگونه ادعای ما به درخواست شما گوش دادیم و آن را بازمیگردانیم، را فراموش کنید! زیرا اینها دروغ است. ابتدا قصد داشتند به شاسی بلند لندکروز پرادو سری 250 روی بیاورند، اما این کار نیاز به زمان توسعه داشت. امسال اولین فرصتی بود که میتوانستند آن را دوباره به بازار عرضه کنند. نتیجه، لندکروز 2024 است که مدل پایه آن با نام 1958 از 57 هزار دلار شروع میشود و تا 76 هزار دلار برای مدل مجهز به نام لندکروز افزایش مییابد.
تویوتا لندکروز جدید با طراحی جعبهای برای مدل سال 2024 بازگشته است و بر روی پلتفرمی کاملا مدرن سوار شده است. این به معنای قدرت هیبریدی و شکل کوچکتر است، که برای مقابله با رقبای آفرود فورد و جیپ مناسبتر است.
مشکلات واقعی تویوتا لندکروزر در ترمزگیری است، جایی که نوسان زیادی دارد و در توقفهای اضطراری به صورت مستقیم نمیماند. فرمان کمی سنگین است و حس زیادی از جاده به راننده منتقل نمیکند. هندلینگ Toyota Land Cruiser در پیچها چندان چابک نیست، هرچند در رانندگی روزمره نسبت به آفرودرهای سختتری مانند فورد برانکو و جیپ رانگلر پالایش بیشتری دارد.
شتاب لندکروزر چندان چشمگیر نیست. در تست ما، لندکروزر از صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را در 8.2 ثانیه شتاب گرفت. این حدود یک و نیم ثانیه کندتر از لندرور دیفندر 110 است که تست کردیم. اما برای رانندگیهای عادی، پیشرانه هیبریدی خوشایند، روان و پاسخگو است.
طراحی داخلی لندکروزر شاید به زیبایی زمانی که یک شاسیبلند لوکس با قیمتی نزدیک به ششرقمی بود نباشد، اما هنوز هم برای یک خودروی تویوتا بسیار خوب است. همه کنترلها، از جمله کنترلهای سیستم تهویه مطبوع، به صورت منطقی قرار گرفته و از صندلی راننده به راحتی قابل دسترسی هستند. محدوده تنظیمات صندلی راننده و فرمان به اندازهای است که موقعیت نشستن مناسبی پیدا کنید.
برخلاف نسل قبلی تویوتا لندکروز، مدل جدید به صورت یک شاسیبلند دو ردیفه و پنجنفره عرضه میشود. تویوتا این بار اندازه بدنه لندکروز را کاهش داده و به جای شاسیبلندهای بزرگ مانند شورولت تاهو و فورد اکسپدیشن، آن را در رقابت با شاسیبلندهای متوسطی مانند فورد برانکو و جیپ رانگلر قرار داده است. در حالی که تریم پایه با نام 1958 فاقد بسیاری از لوکسهای تریمهای دیگر است، اما هنوز امکاناتی مانند صندلیهای گرمشونده، فرمان گرمشونده و سیستم صوتی با شش بلندگو را ارائه میدهد.
تمام مدلهای تویوتا لندکروز دارای سیستم اطلاعات و سرگرمی عالی تویوتا با Apple CarPlay و Android Auto بیسیم هستند، اما تریم پایه دارای نمایشگر کوچک 8 اینچی است. سایر تریمها دارای نمایشگر بزرگتر 12.3 اینچی هستند. پورتهای شارژ USB-C و پد شارژ بیسیم گوشی هوشمند به صورت استاندارد عرضه میشوند. برای وایفای داخلی یا سیستم صوتی JBL با 14 بلندگو باید هزینه اضافی پرداخت کنید.
سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید تویوتا به خاطر سهولت استفاده و سادگیاش برجسته است. پورتهای USB زیادی در سراسر کابین قرار دارند و همچنین یک پریز برق به سبک خانگی نیز موجود است. پد شارژ بیسیم به طرز عجیبی استاندارد نیست، بنابراین اگر مدل پایه را خریداری کنید، بهتر است یک کابل برای شارژ همراه داشته باشید.
برای یک شاسیبلند با تمرکز بر آفرود، تویوتا لندکروز تجربه راحتی نسبتا خوبی ارائه میدهد. برخی عناصر شبیه به کامیون در سواری آن وجود دارد، اما به طور کلی در جادههای ناهموار به خوبی ترکیب میشود. کابین از صدای باد و تایر به خوبی عایق شده است. صندلیهای جلو و ردیف دوم پشتیبانی خوبی ارائه میدهند. اما صندلی عقب کمی پایین به کف کابین قرار گرفته است، بنابراین زانوهای شما ممکن است از صندلی بالا بیاید و مسافران بلندقدتر ممکن است کمی بیشتر فضای پای خود را بخواهند.
امتیازات مصرف سوخت لندکروزر از سوی EPA برابر با 23 مایل بر گالن در حالت ترکیبی، 22 مایل بر گالن در شهر و 25 مایل بر گالن در بزرگراه است. این اعداد بسیار بهتر از مدل V-8 نسل قبلی هستند.
فناوری ایمنی زیادی به صورت استاندارد ارائه میشود، از جمله کروز کنترل تطبیقی، کمک به حفظ خط و Proactive Driving Assist که جاده را پیشبینی میکند و به طور خودکار لندکروز را برای پیچها و ترافیک کند میکند. این سیستم ممکن است بیش از حد واکنش نشان دهد و شما ممکن است آن را خاموش کنید.
همین موضوع در مورد مانیتور توجه راننده نیز صدق میکند. به دلیل موقعیت آن روی ستون فرمان، پوشانده میشود و وقتی دستتان را روی بالای فرمان میگذارید، بیوقفه بوق میزند. سیستم بدون دست کمسرعت تویوتا اختیاری است، اما فقط تا سرعت 40 کیلومتر در ساعت کار میکند و سپس از شما میخواهد که دستهای خود را دوباره روی فرمان بگذارید. بهتر است آن را نیز خاموش نگه دارید.
لندکروز 2024 یک شاسیبلند متوسط با ظرفیت پنج سرنشین است. این خودرو در سه تریم عرضه میشود: 1958، لندکروز و First Edition که تولید محدودی دارد. همه این تریمها توسط یک موتور توربوشارژ 2.4 لیتری چهار سیلندر با سیستم هیبریدی و گیربکس اتوماتیک هشت سرعته تغذیه میشوند. این موتور 326 اسب بخار قدرت و 465 پوند فوت گشتاور تولید میکند. سیستم چهار چرخ محرک در همه تریمها استاندارد است.
مانند اکثر مدلهای جدید تویوتا، لندکروز دارای لیستی سخاوتمندانه از ویژگیهای استاندارد کمک راننده است. این ویژگیها در یک مجموعه به نام Toyota Safety Sense 3 گردآوری شدهاند و شامل هشدار خروج از خط، چراغهای جلوی خودکار با نور بالا و کروز کنترل تطبیقی همراه با سیستمهای مورد انتظار مانند ترمز اضطراری خودکار میشوند. ویژگیهای ایمنی کلیدی شامل:
– ترمز اضطراری خودکار استاندارد با تشخیص عابر پیاده
– هشدار خروج از خط استاندارد با کمک حفظ خط
– کروز کنترل تطبیقی استاندارد
ظاهر جدید، کوچکتر و مقرونبهصرفهتر تویوتا لندکروز از جذابیت آن نکاهیده است. سیستم چهار چرخ محرک دائمی و ویژگیهای استاندارد متعدد آفرود آن را برای ماجراجوییهای بیرون از جاده آماده میکند. پیشرانه هیبریدی آن نیز مصرف سوخت مناسبی دارد. معایب این خودرو شامل فضای کم بار و فضای محدود برای سرنشینان عقب است. اما به عنوان یک شاسیبلند با تم سنتی و طراحی جذاب، لندکروزر جدید خودرو خوبی بوده و به طور کامل انتظارات را برآورده میکند.
تویوتا لندکروز پس از قطع تولید 2 ساله و بعد از سال 2021، اکنون بازگشته است. با ابعادی کوچکتر، چابکی بیشتر در آفرود و قیمتی کمتر از قبل! لندکروزر جدید 2024 با لکسوس GX جدید مشابه است. این شاسیبلند متوسط پنج نفره است و جایگاهی بین 4Runner و سکویا سه ردیفه در خط تولید شاسیبلندهای مبتنی بر کامیون تویوتا دارد.
موتور V8 حذف شده و جای خود را به موتور توربوشارژ 2.4 لیتری چهار سیلندر با سیستم هیبریدی داده است. این پیشرانه جدید 326 اسب بخار قدرت و 465 پوند فوت گشتاور تولید میکند. در حالی که یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ به طور طبیعی برای یک شاسیبلند بزرگ مانند لندکروزر مناسب نیست، در اینجا خوب عمل میکند. موتور الکتریکی سیستم هیبریدی گشتاور فوری از حالت توقف فراهم میکند و باعث میشود کل پیشرانه حتی در دورهای پایین نیز پاسخگو باشد. این پیشرانه همچنین بسیار بیشتر پالایش شده و به طور چشمگیری مصرف سوخت را بهبود میبخشد.
رقبای نزدیک تویوتا لندکروز ممکن است دیگر مدلهای تویوتا باشند. سکویا سه ردیفه بزرگتر و تویوتا 4Runner 2025 که بازطراحی شده و از نظر اندازه مشابه است. لکسوس GX، که نسخه لوکستر لندکروز است، نیز ارزش بررسی دارد.
منبع: آذین بلاگ
نظر شما