به عنوان تنها سدان در لاینآپ فشرده جگوار که به سمتی آلوده به اس یو وی حرکت میکند، جگوار XF سال 2024 زیبایی و عملکردی واضح ارائه میدهد. طراحی جذاب XF به عنوان یادآوری اینکه در اصل، جگوار میداند چگونه یک ماشین را به درستی طراحی کند، عمل میکند. تمام مدلها توسط یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ شده تامین میشوند، اما این موتور دارای دو قدرت است. مدلهای P250 دارای 246 اسب بخار هستند، در حالی که مدل P300 به 296 اسب بخار افزایش یافته است. عملکرد آن قابل قبول است اما دور از رهبری در کلاس است، بهویژه در این بخش که رقبا اغلب موتور شش سیلندر را به عنوان یک ارتقا ارائه میدهند.
برای تکمیل پایداری، سواری آن به خوبی تنظیم شده و به اندازهی کافی راحت است. داخلی جگوار XF به همان اندازهی جذابیت خودرویش است و مقدار منطقی از فناوری در طراحی آن تعبیه شده است، اما اینجاست که XF سن خود را نشان میدهد. رقبا مانند سری 5 بامو، جنسیس G80 و کلاس E مرسدس بنز همه به طور نزدیکتر به لبهی مرز هستند. صندلیهای چرمی اسپرت روی خودروی آزمایشی ما شکلی زیبا داشتند و در سفرهای طولانی حمایت و پشتیبانی میکردند. در جلوی خود، تنظیمات وسیعی برای تطابق با رانندگان اندازههای مختلف وجود دارد. راحتی سفر نقطه دیگری است که ضعفها را کاهش میدهد. ما در سرعتهای بزرگراهی نویز کمی در داخل کابین دریافت کردیم.
قیمت جگوار XF مدل 2024 حدود 51 هزار دلار یا با دلار 50 هزار تومانی بیش از 2.5 میلیارد تومان میباشد. تریم P300 نیز 55 هزار دلار قیمت خواهد داشت.
امسال یک بار دیگر جگوار، لاینآپ Jaguar XF را سادهتر کرده است، تعداد تریمها را به تنها R-Dynamic SE کاهش داده و این مدل را با موتورهای P250 و P300 ارائه میدهد، که آخری به طور استاندارد با سیستم چهار چرخ متحرک عرضه میشود. چند ویژگی اکنون به طور استاندارد وارد شدهاند، از جمله ستون فرمان قابل تنظیم برقی، یک فرمان گرم، و یک گیج دیجیتال، برای بیشینهکردن پیشنهاد ارزشی سدان، ما با مدل پایه R-Dynamic SE P250 موافقیم. هیچ دلیلی برای ارتقا به موتور قدرتمندتر در مدل P300 یا افزودن سیستم تمام چرخ متحرک وجود ندارد. این مدل ورودی دارای ویژگیهای زیادی، از جمله یک صفحه نمایش لمسی 11.4 اینچی با سازگاری Apple CarPlay و Android Auto، یک سیستم دوربین 360 درجه، یک اسپیکر Meridian با 12 اسپیکر، ورود بدون دست فعال، و یک صفحه شارژ بیسیم برای گوشی هوشمند است.
جگوار XF از یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ 2 لیتری قدرت گرفته است که در دو توان ارائه میشود. نسخه P250 دارای 246 اسب بخار قدرت است، و P300 هم 296 اسب بخار تولید میکند. هر دو موتور به یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته متصل میشوند، اما تنها مدل قویتر با سیستم چهار چرخ متحرک عرضه میشود. مدلهای P250 تنها با دیفرانسیل عقب ارائه میشوند. در حالی که ما فرصت آزمایش هر دو نسخه را در مسیر نداشتهایم، ما یک مدل P300 را رانندگی کردیم. این مدل در زمان 6.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت میرسد، که کمی کندتر از مدل V-6 توربو شارژ است، اما صدای اگزوز جگوار هنوز خوب است. ما از تعلیق انعطافپذیر استقبال کردیم، که همراه با کیفیت سواری استثنایی، بالانس خوبی داشت.
با توجه به طراحی شیک، فضای خوشایند و گنجاندن چندین ویژگی جذاب، کابین جگوار XF بیشتر از همه رقبا دلبری میکند. پارچهی با ظاهر ثروتمندانه محافظت کننده از صندلیها، پنلهای در و داشبورد XF را میپوشاند. XF دارای یک کابین جادار با مکانهای خوبی برای راحتی مسافران عقب است. هنگامی که داخل میشوید، صندلیها و فرمان دارای تنظیمات گستردهای هستند، اما کنترلهای برای اجرای آنها گیجکننده و به طرز عجیبی قرار گرفتهاند.
کنسول مرکزی دارای یک صفحه شارژ بیسیم برای گوشی هوشمند و چندین قسمت ذخیرهسازی است. صندلیهای جلو با قابلیت تنظیم برقی و گرمایش به طور استاندارد هستند، همچنین ستون فرمان با قابلیت تنظیم برقی و یک فرمان گرمشونده نیز وجود دارد. همه مدلها دارای سیستم تهویه مطبوع خودکار دو منطقهای هستند. صندوق عقب XF اندازه مناسبی دارد. ما پنج چمدان کوچک را درون آن جا دادیم؛ با صندلیهای عقب تاشده، ما پانزده چمدان قابل حمل را قرار دادیم.
جگوار هر XF را با یک سیستم اطلاعاتی به نام Pivi Pro مجهز کرده است که از طریق یک صفحه نمایش لمسی بزرگ با شیشه منحنی به نام Pivi Pro اجرا میشود. اگرچه Pivi Pro کاملا کامل نیست، اما واکنشگرا تر و کمتر از دستگاههای گذشتهی شرکت با مشکلات است. علاوه بر پشتیبانی از بهروزرسانیهای بیسیم، تنظیمات به طور استاندارد با اتصال Apple CarPlay و Android Auto و یک استریوی Meridian با 12 اسپیکر همراه است.
جگوار XF با دیفرانسیل عقب، در شهر تا 23 مایل بر گالن سوخت مصرف میکند و در جاده تا 30 مایل بر گالن، P300 قویتر با سیستم چهار چرخ، در شهر 22 مایل بر گالن سوخت مصرف میکند.
جگوار هر XF را با مجموعهای از ویژگیهای کمک راننده مجهز کرده است، از جمله ترمز خودکار اضطراری، چراغهای جلوی خودکار و کروز کنترل تطبیقی، ویژگیهای اصلی ایمنی شامل:
– هشدار تصادف جلو و ترمز خودکار اضطراری
– هشدار خروج از مسیر و کمک به نگهداری مسیر
– کروز کنترل تطبیقی
جگوار XF یک سدان لوکس جذاب با ظاهر لوکس چشمگیر و رانندگی راحت است. XF مدل 2024 از جگوار یک سدان لوکس متوسط است که بر روی زیبایی و کیفیت تکیه میکند تا در برابر رقبای جدیدتر، بتواند در صحنه باقی بماند. این بهترین یا سریعترین سدان در کلاس نیست، اما هنوز خودرو خوبی است که ارزش خرید را دارد.
XF به تدریج از لاینآپ جگوار خارج میشود، و این هر سال که گذشته واضحتر میشود. امسال، جگوار لاینآپ XF را تنها به یک سطح نرمال با دو پیشرانه کاهش داده است. این بدان معناست که اگر به دلایل دیگری XF را بخرید، ممکن است بابت ویژگیهایی که نمیخواهید یا نیاز ندارید، پرداخت کنید. هنوز هم دیفرانسیل عقب و چهار چرخ متحرک موجود است. اما XF تنها یک موتور چهار سیلندری 2 لیتری را با دو توانایی، هر دوی آن با توان کمتر از اکثر موتورهای میانی و بالای رقبا تولید میکند.
XF وارد دنیای بسیار رقابتی و بینظیر لوکس مرسدس بنز E-Class و بیامو سری 5 در میشود. اما با توجه به برخی از نقایص آن، منطقی است که کمتر از آن خودروها هزینه کند. سایر خودروها در این کلاس شامل جنسیس G80 و کادیلاک CT5 میشود.
منبع: آذین بلاگ
نظر شما