سوبارو لگاسی یک خودروی سدان میاناندازه راحت و بسیار قابل اعتماد بوده، اما در مقابل رقبا ضعیف است. این خودرو دارای فضای فراوان در داخل و یک صندوق بزرگ و همچنین داشتن چهار چرخ متحرک استاندارد میباشد. با این حال، نسخههای غیر توربو شارژ شده لگاسی، از شخصیت ممتازی برخوردار نیستند و نمیتوانند احساس هیجان و شتاب ایجاد کنند. همچنین، سیستم سرگرمی خودرو نه چندان سریع و ساده در استفاده است. فراموش کردن سوبارو لگاسی مدل 2024 آسان است، اما این مسئله به دلیل این نیست که این یکی از تنها محصولات غیر اس یو وی سوبارو است، بلکه به خاطر این است که رانندگی و امکاناتش، خاطرات خوشی را برای ما فراهم نمیکند.
لگاسی را میتوان با یک موتور چهار سیلندر طبیعیتر و یا با توربوشارژر داشت که هر کدام به یک گیربکس خودکار متغیر CVT و سیستم پیشران همه چرخ متحرک متصل هستند. سوبارو لگاسی حداقل با ویژگیهای استاندارد کمک راننده و سیستم سرگرمی فراوان تجهیز شده است، اما همین ویژگیها در تمامی سدانهای خانوادگی مدرن دیگر نیز موجود است. اگر استفاده خودروییتان تنها برای راحتی در سفرهای روزانه و استایل معمولی است، لگاسی دقیقا همین را ارائه میدهد، اما ما ترجیح میدهیم رفتار رانندگی شادابتر هندا آکورد و کارایی سوخت تویوتا کمری 2023 را داشته باشیم.
قیمت سوبارو لگاسی مدل 2024 حدود 26 هزار دلار یا با دلار 50 هزار تومانی بیش از 1.3 میلیارد تومان میباشد. تریم Premium و Limited و Sport و Touring XT به ترتیب 28 و 33 و 35 و 39 هزار دلار قیمت دارند.
برای مدل سال 2024، نسخه اسپرت سیستم استریوی بهبود یافته هارمن کاردون را به عنوان تجهیزات استاندارد بهدست آورده است، اما در غیر اینصورت، Subaru Legacy برای سال 2024 تغییراتی نکرده است.
تریم اسپرت تعادل مناسبی بین قیمت و ویژگیها را ارائه میدهد. این نسخه، علاوه بر داشتن موتور چهار سیلندر توربوشارژ با توان 260 اسببخار، تجهیزات مطلوبی را نیز اضافه کرده است. اسپرت دارای دیسکهای 18 اینچی، سقف شیشهای برقی، چراغهای مه زنون LED، اسپویلر عقب، نظارت نقطه کور، ورودی بدون کلید با دکمه راهاندازی، آینه داخلی خودکار با قطب نما، ترمز عقب خودکار و پارچهی مبلمانی با دوخت داخلی قرمز رنگ میباشد.
یک موتور چهار سیلندرافقی 2.5 لیتری بهعنوان استاندارد ارائه شده و 182 اسببخار تولید میکند. مدلهای Sport و Touring XT دارای موتور توربوشارژ 2.4 لیتری با توان 260 اسببخار هستند. تمام مدلهای سوبارو لگاسی دارای سیستم گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته (CVT) و سیستم دیفرانسیل همه چرخ (AWD) هستند. ما هر دو نوع موتور را آزمایش کردهایم. مدل Touring XT توانست در 6.1 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برسد در حالیکه مدل اسپرت بدون توربو برای این کار نیازمند 8 ثانیه بود. مدل اسپرت با موتور توربو در 5.7 ثانیه به شتاب 0 تا 100 کیلومتر دست یافت. با وجود نوع موتوری که زیر کاپوت ماشین است، لگاسی جدید دینامیک هندلینگ بهتر نسبت به نسل قبلی را داراست و سواری مطمئنی ارائه میدهد.
کابین سوبارو لگاسی گرم و دوست داشتنی است و دارای فضای کافی برای بزرگقدهاست. تنظیمات کافی بوده و یافتن یک موقعیت رانندگی راحت است. ورود و خروج از لگاسی راحت است و پنجرههای بزرگ، دید بیرون عالیای فراهم میکنند. درباره داخلی، راحتی و بارگیری، اگرچه اندازهگیریها ممکن است نشان دهد، داخلی سوبارو احساس بزرگتر بودن نسل قبلی را بهخوبی به مخصوص در قسمت پشتی بدنه میدهد. در حالی که طراحی آن هنوز هم کمی کند و کمروح است، اما از مواد با کیفیتی استفاده شده است.
پارچه معمولی استاندارد است، اما مدلهای بالاتر مانند Limited و Touring چرم دارند. صندلیهای جلو بهطور کلی مناسب هستند و راحتی بالایی دارند و مدلهای بالاتر دارای گسترش دستی برای گذاشتن ساق پای راننده هستند که برای خریداران با پای بلند بسیار کارآمد است. صندوق بار مساحت بزرگی دارد و در آزمایش ما، هشت چمدان کوچک را جای میدهد که یک چمدان بیشتر از هوندا آکورد و دو چمدان بیشتر از کمری است.
بدون شک، لگاسی با تکنولوژی پر شده است. رابط ناوبری جذاب بوده و پورتهای USB زیادی وجود دارد. مدلهای پایه از نسخهای از سیستم سرگرمی Starlink Subaru استفاده میکنند که دارای دو نمایشگر 7 اینچی است. مدل Premium، که یک پله بالاتر است، دارای آخرین نسخه صفحه نمایش سرگرمی 11.6 اینچی از سوبارو است که به نظر میرسد که از ولوو اقتباس شده است.
اتصال Apple CarPlay و Android Auto به صورت استاندارد در دسترس است. در حالی که ناوبری در داشبورد فقط در مدلهای Limited و Touring XT به صورت استاندارد است، این امکان در سایر مدلها به جز نسخه پایه لگاسی اختیاری است. یک سیستم صوتی چهار بلندگو به صورت استاندارد است، مدل Premium دارای یک سیستم شش بلندگو است و هر چیزی بالاتر از آن دارای یک سیستم صوتی Harman/Kardon با 12 بلندگو است.
خودروهای بدون توربو به این مصرف سوخت دست پیدا کردهاند: 27 مایل بر گالن در شهر، 35 مایل بر گالن در جاده و میانگین 30 مایل بر گالن، اما مدلهای توربو هم دور نیستند و به مصرف 24 مایل بر گالن در شهر، 32 مایل بر گالن در جاده و میانگین 27 مایل بر گالن میرسند.
در زمینه ایمنی، سوبارو لگاسی یک انتخاب عالی است. همه مدلهای لگاسی دارای مجموعه EyeSight از ویژگیهای کمکی به راننده سوبارو میباشند. ویژگیهای اصلی ایمنی شامل:
– ترمز اضطراری خودکار
– هشدار خروج از مسیر با کمک نگهداری خط
– کروز کنترل تطبیقی
کارشناسان به خودرو سوبارو لگاسی امتیاز 7 از 10 دادهاند. سوبارو لگاسی خودرو خوبی است، اما نسبت به رقبا ارزش کمتری برای خرید دارد. لگاسی کمی گرانتر از رقبا با تجهیزات مشابه است، اما این تفاوت بیشتر به دلیل سیستم چهار چرخ متحرک آن است. طراحی داخلی تمیز بوده و صندوق عقب لگاسی با حجم 15 فوت مکعب، فضای بار عمیق و خوبی است که آن را برای نگهداری اجناس بزرگ مناسب میکند.
لگاسی، سدان میاناندازه سوبارو است که از چرخهای محرک استاندارد، یک موتور توربو شارژ قدرتمند به صورت اختیاری و سطح قابل توجهی از راحتی برخوردار است. در سال گذشته، سوبارو طراحی و سیستم EyeSight را که بسته استانداردی از کمکهای پیشرفته راننده است را بهروزرسانی کرد. مدل اسپرت همچنین با موتور توربو شارژی با قدرت 260 اسببخار بهروز شد.
راحتی نقش اصلی در جذابیت لگاسی دارد. خودروی آزمایشی ما تنظیمات ساده و موثری برای صندلیهای جلویی داشت. پشتهای صندلی، شما را در مواجهه با برخوردها در نقطه ثابتی نگه میدارند. حتی صندلیهای عقب نیز برای راحتی مسافران ساخته شده و احساس بهتری نسبت به یک صندلی صاف دارند. سواری راحت و بدون احساس شناور بودن است، اما صدای باد و صدای جاده در مقایسه با رقبا بیشتر است.
منبع: آذین بلاگ
نظر شما