شورولت کلرادو یکی از بهترین کامیونتهای میانسایزی است که در بازار عرضه میشود. نسخههای خاصی مانند ZR2 برای آفرود کارآمد هستند. کلرادو جدید به طرز چشمگیری نسبت به دیگر مدلهای میانسایز بازار کامیونتها، کیفیت را ارتقا داده است. شورولت کلرادو جدیدترین فناوریها، سبک و مدلها را در بخش کامیونتهای میانسایز ارائه میدهد. شورولت سال گذشته گزینههای پیکاپ کلرادو را بهطور قابل ملاحظهای محدود کرد تا اکنون تنها با کابین چهار درب در دسترس باشد. پنج نوع تریم در دو نسخه چهار چرخ متحرک و دیفرانسیل عقب ارائه شده است. تنها یک موتور در دسترس است و آن موتور 4 سیلندر توربوشارژ 2.7 لیتری با دو خروجی مختلف است.
این خودرو برای رانندگی در محل کار به همان قدر قابل اطمینان است که میتواند به راحتی از مسیرهای خشن و لغزنده عبور کند. پیکاپ کلرادو و تجهیزات آن حتی حرکت در گل و لای و ناهنجاریهای بیرون از جاده را نیز پشتیبانی میکند. همه مدلهای کلرادو تنها با موتور توربوشارژ 2.7 لیتری چهار سیلندر و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک عرضه میشوند. در حالی که مدلهای پایه WT و LT از نسخه 237 اسب بخاری این موتور بهره میبرند، نسخههای دیگر از جمله مدل ZR2 که تمرکز آن بر فعالیتهای آفرود است، دارای 310 اسب بخار قدرت میباشند. هر کلرادو دارای چهار درب و به وابسته به سطح تریم، میتواند با دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ متحرک بهترین عملکرد را ارائه دهد. در حالی که برای مدتی جدیدترین محصول در این بخش بود، اکنون شورولت کلرادو با رقبایی همچون فورد رنجر و تویوتا تاکوما روبرو است.
قیمت شورولت کلرادو مدل 2024 حدود 31 هزار دلار یا با دلار 50 هزار تومانی بیش از 1.5 میلیارد تومان میباشد. تریم LT و Trail Boss و Z71 و ZR2 و ZR2 Bison به ترتیب 33 و 39 و 42 و 48 و 60 هزار دلار قیمت دارند.
برای سال 2024، Chevrolet Colorado با ارائه تریم مورد انتظار خود یعنی کلرادو ZR2، برای مبارزه در آفرود آماده شده است. این تریم یک نسخه انحصاری آفرودی و توجه شده به بخشهای آفرود دارای چرخهای Goodyear Wrangler Territory Mud Terrain با قطر 35 اینچ و پشتیبانی از شرکت AEV است.
برای جای دادن بزرگترین چرخهای ارائه شده، شورولت قوس چرخ را باز کرده و به کلرادو ZR2 بایسون یک مسیر گستردهتر داده است. اگرچه ما عاشق نسخه ZR2 با ارتفاع 10.7 اینچی از زمین و چرخهای 33 اینچی و نورپردازی LED فراوان هستیم، اما فکر میکنیم تریم Trail Boss با مدیریت بودجه تقریبا همین قدر سرگرمکننده است و همه اینها را با هزینه کمتر انجام میدهد.
هر شورولت کلرادو از موتور توربوشارژ 2.7 لیتری خطی چهار سیلندر شورولتی بهره میبرد که نسخههای مختلف آن تواناییهای متفاوتی را ارائه میدهد که توسط سطح تجهیزات تعیین میشود. یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته برای همه کلرادوها استفاده میشود. مدلهای WT و LT به طور استاندارد دارای 236 اسببخار هستند. مدلهای بهتر تجهیز شده یعنی Z71، Trail Boss و ZR2 از نسخه 310 اسببخاری همان موتور توربو 2.7 لیتری استفاده میکنند که به آن توان و گشتاور بیشتری نسبت به موتورهای V-6 موجود در جیپ چروکی و تاکوما میدهد.
همچنین به عنوان تجهیزات اختیاری برای مدلهای WT و LT نیز در دسترس است. اگر این اعداد برای شما آشنا به نظر میرسد، به دلیل این است که این موتور همان موتوری است که در سری 1500 سیلورادو انتخابی است. در مسیر آزمایشهای ما، ZR2 موفق به رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت در 7.1 ثانیه شد. سختترین کلرادو آفرود، ZR2 بایسون است که با چرخهای 35 اینچی بزرگترین چرخها در بخش کامیونتهای میانسایز را داراست. با 12.2 اینچ ارتفاع از زمین، بایسون زاویه ترکیب و خروجی بهتری برای عبور از موانع سنگین دارد.
کابین شورولت کلرادو با دقت طراحی شده است. بیشتر دکمهها و دستههای کنترلی جمع و جور هستند و با یک نگاه ساده به راحتی قابل شناسایی هستند. واضح است که شوولت مدت و تلاش واقعی را بر روی این کابین صرف کرده است.
نسل جدید کلرادو گامهای مهمی در طراحی داخلی برداشته است. هر کلرادو یک کابین چهار درب دارد. در داخل، یک کنسول مرکزی جدید وجود دارد، شیفتر به سمت سرنشین کابین حرکت کرده است و جاهای نوشیدنی مستقیما جلوی کنسول مرکزی قرار دارند به جای اینکه مخفی شده و مقابل گیربکس باشند. به طور کلی، ارتفاع سر نسبت به آخرین مدل کلرادو کاهش یافته است، اما فضای پایی و فضای شانه تقریبا همانند قبل باقی مانده است.
تکنولوژی کلرادو آخرین کلمه در زمینه تکنولوژی برای این رده از کامیونتها است. صفحات داخلی روشن و بسیار واضح هستند و صفحه نمایش ابزار قابل تنظیم با چندین نمای مختلف است. نرمافزار اندروید گوگل، سیستم سرگرمی را اداره میکند و کلرادو از این امر بهرهمند است. همه کلرادوها به عنوان تجهیزات استاندارد دارای یک صفحه نمایش بزرگ 11.3 اینچی برای سیستم سرگرمی میباشند.
شورولت کلرادو همچنین امکان شارژ بیسیم گوشی را دارا میباشد، اما همچنان پورتهای USB نیز وجود دارند در صورتی که دستگاههای شما به آنها نیاز داشته باشند. این خودرو میتواند با خدمات اشتراکی، Google Built-In را به عنوان تجهیزات اختیاری داشته باشد که توانایی مدیریت ناوبری، موسیقی و سایر عملکردهای خودرو را از طریق حساب گوگل شما فراهم میکند. هر کلرادو دارای Android Auto و Apple CarPlay بیسیم به عنوان استاندارد میباشد.
شورولت کلرادو با بیشترین ظرفیت یدککشی در بخش کامیونتهای میانسایز، با ظرفیت حداکثر 3.5 تن ارائه میشود. در حالی که موتور پایه با 237 اسببخار که در نسخههای WT و LT استفاده میشود، توانایی کشیدن تنها 1.6 تن را دارد، شورولت کلرادو Z71 و Trail Boss میتوانند تا 3.5 تن را کشیده و بکسل کنند. این مقدار بیشتر از هر نیسان فرانتیر، فورد رنجر یا تویوتا تاکوما است. کلرادو بهترین امتیاز سوخت مصرفی EPA خود را برای مدلهای دیفرانسیل عقب با 20 مایل بر گالن در شهر و 25 مایل در بزرگراه کسب کرده است. کلرادو با چهار چرخ متحرک مصرف سوختی حدود 19 مایل در شهر و 23 مایل در بزرگراه دارد.
لیست ویژگیهای کمک راننده برای کلرادو، به عنوان بخشی از بسته ایمنی استاندارد Chevy Safety Assist، بسیار کامل است و شامل اصول اساسی مانند هشدار تصادف جلویی و همچنین فناوریهای پیشرفتهتری مانند کمک به حفظ خط است. ویژگیهای ایمنی کلیدی شامل موارد زیر میتواند باشد:
– هشدار برخورد جلو و سیستم ترمز خودکار
– هشدار خروج از خط و کمک به حفظ خط
– کروز کنترل تطبیقی
شورولت کلرادو بازطراحی شده، معیار را برای کامیونتهای میانسایز بالا برده است. موتور چهار سیلندر توربو 2.7 لیتری هنگامی که گاز را فشار میدهید، مقدار زیادی گشتاور ارائه میدهد که برای رانندگی در شهر و کشیدن بار مفید است. گیربکس به طور صاف و سریع شیفت میدهد و ترمزها توان کافی برای ترمز کردن اضطراری را فراهم میکنند و برای ترمز کردن نرم نیز آسان است. این خودرو در مسیر ثابت و رانندگی در خاکی بسیار خوب و جذاب است.
کلرادو برای افرادی طراحی شده است که به دنبال یک کامیونت کوچکتر و مقرون به صرفهتر از سیلورادوی فولسایز میگردند. شورولت کلرادو به طرز تعجبآوری کامیونتی راحت است. وقتی خالی است، احساس سفتی زیادی نمیدهد و موفق به مهار تکانهای جاده است. همچنین داخل آن نسبتا ساکت است. کامیونتها تمایل دارند بسیاری از صداهای جاده را به کابین منتقل کنند، اما کلرادو نسبت به سایر کامیونتهای میانسایز، سکوت قابل توجهی داشت. با این حال، در سرعتهای بزرگراهی، صدای باد که از ستون جلو و شیشه جلویی میآید بسیار مشهود است.
ما فکر میکنیم تریم LT گزینهای مناسب و ارزشمند است، مگر اینکه قابلیت آفرود برای شما به اندازهای اهمیت داشته باشد که هزینهای بسیار بیشتر را توجیه کند. ما توصیه میکنیم که پکیج LT Convenience II را نیز اضافه کنید، که شامل موتور با قدرت بیشتر، صندلیهای جلوی گرم، شارژر بیسیم گوشی و موارد دیگر میشود.
منبع: آذین بلاگ
نظر شما