فراری پورتوفینو یکی از مدلهای معقولتر در مجموعه خودروهای فراری است که همچنان اهمیت زیادی در سفرهای راحت در روزهای آفتابی دارد، همانطور که به هیجانهای با سرعت بالا هم میپردازد. استفاده از این خودروی گرند تور ایتالیایی با موتور جلو ما را به این نتیجه رساند که تجربه رانندگی و راحتی خوبی ارائه میدهد.
موتور V8 توین توربویی آن 612 اسب بخار قدرت و 561 پوند-فوت گشتاور داشته و با یک گیربکس گیربکس اتوماتیک هشت سرعته دوکلاچه کار میکند. حتی یک حالت رانندگی با نام مسابقه دارد. ما تخمین میزنیم که توان برای رسیدن به 100 کیلومتر در ساعت در 3.1 ثانیه کافی است. رقبای پورتوفینو مانند آستون مارتین DB11 و آئودی R8 همه درجات مختلفی از لوکس، راحتی و عملکرد را ارائه میدهند. به خصوص، آئودی تکنولوژی بهتری ارائه میدهد و پورشه بیشتر مناسب نیازهای رانندگی روزانه است. هیچ کدام از آنها بد نیستند، اما تنها یکی از آنها فراری است.
قیمت فراری پورتوفینو مدل 2023 حدود 250 هزار دلار یا با دلار 50 هزار تومانی بیش از 12 میلیارد تومان میباشد.
فراری تغییراتی در مدل سال 2023 پورتوفینو ایجاد نکرده است. در یک دنیا که برخی از برندهای لوکس مانند پورشه، فهرستهای بیپایانی از افزودنیها را ارائه میدهند، فراری با محدود کردن گزینههای شما، زندگی را آسان میکند. ما نمونه خود را با صندلیهای جلوی اختیاری که دارای تهویه و گرمایش هستند انتخاب میکنیم و همچنین تکنولوژی پیشرفته راننده را نیز اضافه میکنیم که شامل کروز کنترل تطبیقی، نوربالای خودکار و موارد دیگر است. Ferrari Portofino زیرپایی آلومینیومی و صفحه نمایش سرنشینان را ارائه میدهد، اما ما نیاز چندانی به آنها نمیبینیم.
یک فراری به واسطه موتورش به همان اندازه طراحیاش تعریف میشود و موتور توئینتوربو 3.9 لیتری V-8 که در زیر کاپوت پورتوفینو پنهان شده، عالی است. این موتور 612 اسب بخار قدرت و 561 پوند-فوت گشتاور را از طریق یک انتقال خودکار دوگانه هشتسرعته به چرخهای عقب میفرستد. حداکثر سرعت اعلامشده بیش از 320 کیلومتر بر ساعت و زمان تخمینی برای شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت حدود 3.1 ثانیه ارزیابی شده، آن چیزی نیست که بیشترین تاثیر را میگذارد؛ صدای نامعلومی است که از خروجی اگزوز در حالی که سوزن تاچ به سمت 7500 دور در دقیقه سرعت میگیرد، منفجر میشود.
فراری پورتوفینو M، نشان دهنده رانندگی راحت این کروک و کنترل قابلتوجه آن به لطف دمپرهای تطبیقی خوب تنظیمشدهاش بود. در حالی که فرمان برقی بازخورد راضیکنندهای را ارائه داد، تنظیمات به اندازهای جذاب نیست که پورشه در خودروهای اسپرت خود ارائه میدهد. هر پورتوفینو نیز دارای ترمزهای کربن-سرامیکی است که اطمینان میدهند این GT سنگین به سرعت میتواند متوقف شود.
کابین فراری پورتوفینو چشمها را با یک طراحی شگفتآور و مواد باشکوه به وجد میآورد. سطوح متنوعی که با چرم زیبا به هم دوخته شدهاند، و صندلیهای قابل تنظیم راحتی و حمایت ارائه میدهند. این صندلیها همچنین میتوانند به سیستم تهویه مطبوع و گرمکننده گردن هم مجهز شوند. ویژگیهای خوبی هستند. همچنین یک جلوگیری باد مفید وجود دارد، هنگامی که سقف پایین است به کاهش سر و صدای کابین در سرعت کمک میکند. با یک جفت صندلی کوچک در پشت مسافران جلو، فراری از لحاظ فنی قادر به حمل چهار نفر است. با این حال، ما توصیه نمیکنیم که کسی وقت خود را در آنجا صرف کند؛ از فضای آن برای کیف خود استفاده کنید. یک سینی مفید در جلوی میانه تاشو برای ذخیره اشیا کوچک قرار دارد، و حتی یک مکان برای ذخیره نوشابه موجود است.
سیستم سرگرمی در یک فراری مانند یک لاستیک ذخیره در یک بیوک است. وقتی نیاز به آن دارید، خوشایند است، اما هیچکس در مورد آن سوالی نخواهد کرد. با این حال، پورتوفینو شامل یک صفحه نمایش لمسی 10.2 اینچی است که در وسط نصب شده است. ما یک واحد واکنشپذیر را در مدت استفاده تجربه کردهایم، و صفحه نمایش لمسی اختیاری که به روی مسافر جلویی نگاه دارد، به آنها اجازه میدهد تا دادههای عملکرد را مشاهده کنند و حتی سیستم مسیریابی خودرو را کنترل کنند.
پورتوفینو M مدل 2023 با نرخ 16 مایل بر ساعت در شهر و 23 مایل بر ساعت در جاده ارزیابی شده است. هر دو عدد کمتر از رقبا با موتور V-8 مانند بنتلی کانتیننتال هستند. از آنجا که ما پورتوفینو یا هر یک از انتخابهای جایگزین را در مسیر مصرف سوخت خود تست نکردهایم، نمیتوانیم بگوییم که آنها در جهان واقعی چقدر کارآمد هستند.
کروک ایتالیایی فناوری کمک راننده رت ارائه میدهد، اما هیچ یک از آنها به صورت استاندارد نیستند. ویژگیهای کلیدی ایمنی شامل موارد زیر هستند:
– ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده
– مانیتورینگ نقطه کور
– کروز کنترل تطبیقی
فراری پورتوفینو خودرو ارزان قیمتی نیست. با موتور توربوشارژ V8 نامتعارفی که بیش از 612 اسب بخار تولید میکند، طراحی کامل و از نظر طراحی به سبک ایتالیایی، پورتوفینو M همه ایدههای مربوط به یک خودرو خوب را در خودش دارد.
بدون شک، خودروهای متفاوتی هستند. اما حالا پرتوفینو M موتور و دنده خود را از خودروی خواهر خود به اشتراک گذاشته و بخش قابل ملاحظهای از شاسی و محور چرخ و نسبتهای عمومی را به ارث میبرد. اما فراری روما سبکتر، اسپرتتر و یک کوپه است. پرتوفینو M با احساسی آرامتر میآید و شما این گزینه را دارید که در هوای خوب سقف را جمع کنید.
منبع: آذین بلاگ
اره منم داشتم بدرد نمیخورد