مدل 2024 فورد رنجر رپتور در اصل نسخهی کوچکتر و فشردهتری از فورد F-150 رپتور، ماشین پرسرعت و مهیب خودروی آفرود است. همانند برادر بزرگترش، رنجر آمادهی ماجراجویی در مسیرهای آفرود و دارای گلگیر پهن، لاستیکهای مقاوم و فاصله بیشتر از زمین است. موتور استاندارد آن، یک موتور V-6 دو توربو با حجم 3 لیتری است که توانایی تولید 405 اسب بخار و 430 پوند-فوت گشتاور را دارد. همه اینها در حال تغییر است، زیرا فورد نسل پنجم این پیکاپ محبوب را با یک موتور اختیاری قوی، ویژگیهای فناوری استثنایی و نسخه Raptor برای سرگرمی در خاک و کثیفی آماده میکند.
هر چند که فورد رنجر رپتور بر روی همان چارچوب باکسی کاملاً فلزی مانند رنجر معمولی سوار است، اما رپتور از یک سیستم تعلیق با مسافت طولانی برای پرشهای بلند و چندین حالت رانندگی برای بهینهسازی عملکرد آفرود خود در مسیرهای متنوع و دشوار استفاده میکند. فورد رپتور تنها در یک نوع بدنه عرضه میشود. داخل ماشین دارای جلوههای متمایز و یک سیستم اطلاعات سرگرمی با ویژگیهای فراوان است که شامل یک صفحه نمایش مرکزی با ابعاد بیش از 12 اینچ میشود.
قیمت فورد رنجر رپتور مدل 2024 حدود 57 هزار دلار یا با دلار 50 هزار تومانی بیش از 2.8 میلیارد تومان میباشد.
در سال 2024 رنجر در نسخههای XL، XLT و Lariat قابل دسترسی خواهد بود. تنها گزینهای که خواهید داشت، سبک بدنه SuperCrew با چهار در ورودی و تخت 5 فوتی است. ما به فرصت رانندگی Ranger مدل 2024 دست نیافتهایم، اما همه نشانها به بهبود تجربه اشاره دارند. تعداد 2 اینچ حدود به طول شاسی و چرخها اضافه شده است تا استحکام بهبود یابد و شوکها به خارج از ریلهای شاسی منتقل شوند، که به گفته فورد، کیفیت رانندگی و کنترل بیشتری را ارائه خواهد داد.
برای سال 2024، Ford Ranger Raptor بهصورت رسمی معرفی شده و مشخصات فنی و قیمت آن آشکار شده است. آخرین موردی که در فهرست مانده، رانندگی این خودرو و تجربهی رانندگی آن است. این موضوع باید قبل از عرضهی این مدل که در پایان تابستان برگزار خواهد شد، اتفاق بیفتد. گزینههای پیکربندی برای رنجر رپتور محدود است.
رنجر رپتور مدل 2024 دارای یک موتور وی-شش دو توربو با حجم 3 لیتر و توان 405 اسب بخار و گشتاور 430 پوند-فوت است. این تنظیمات اساساً همان تنظیماتی هستند که در فورد برانکو رپتور وجود دارند، که شامل یک گیربکس اتوماتیک 10 سرعته و سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد با دیفرانسیلهای جلو و عقب قفلشونده میشود. نسبت به نسخهی رایج، رنجر رپتور دارای یک تعلیق محکمتر و تجهیزات بیشتری برای مسیرهای دشوار خارج از جاده است. علاوه بر اینکه از ارتفاع بالاتر و فضای زیر شاسی بیشتری برخوردار است، دارای لاستیکهای کششی با اندازه 33 اینچی همهجانبه هستند که مسیرهای جلو و عقب بیشتری دارند.
در داخل، فورد رپتور تفاوت کمی با مدل معمولی خود دارد. هر چند که هنوز تعداد زیادی از قطعات سخت و برخی از مواد لاستیکی در داخل وجود دارد، فورد با محتوای منحصر به فردی داخل کابین را زینت داده است. این مدل دارای صندلیهای جلویی با بلندیهای زیاد، قطعات تزئینی نارنجی و یک فرمان به شکل اسپرت است. علاوه بر آن، فرمان دارای دو تا شیفتر آلومینیومی است. این مدل دارای مجموعهای مشابه با مدل معمولی است، از جمله کنترل آب و هوای اتوماتیک دو منطقهای، صندلیهای جلویی گرمشونده، استارت از راه دور و موارد دیگر، رنجر رپتور تنها به عنوان یک پیکاپ با یک جعبه بار پنج فوتی ارائه میشود.
فورد، با اضافه کردن تکنولوژیهای جدید، مدل Ranger را به قله کلاس میاناندازه کامیونها در زمینه تکنولوژی ارتقا داده است. هر فورد رنجر رپتور دارای یک صفحه نمایش 12.4 اینچی عمودی با نرمافزار جدید Sync فورد و یک گیج دیجیتال 12.4 اینچی است. این بدان معناست که Apple CarPlay و Android Auto بیسیم، همچنین یک ایستگاه وایفای مبتنی بر اشتراکی به عنوان استاندارد وجود دارند. علاوه بر درگاههای متنوع شارژ، رنجر رپتور با گزینههایی همچون ناوبری داخلی و یک سیستم صوتی Bang & Olufsen با 12 بلندگو ارائه میشود.
تکنولوژیهای مرتبط با آفرود شامل یک سیستم مدیریت ترابری با حالتهای رانندگی برای ماسه، برف و موارد مشابه میشود. همچنین سیستم Trail Control نیز وجود دارد که کاربردی مانند یک کنترل کروز با سرعت پایین برای رانندگی در جشنوارههای آفرود دارد.
فورد ادعا میکند که ظرفیت حمل بیشینه کشش رنجر رپتور 2500 کیلوگرم است که کمتر از ظرفیت کشش 3400 کیلویی رنجر معمولی مدل 2024 است. رنجر رپتور دارای ظرفیت بار 650 کیلویی است که همچنین کمتر از مدل معمولی این ماشین است.
هنوز نهادی اعداد مربوط به مصرف سوخت رنجر رپتور را منتشر نکرده است، اما انتظار نداریم که ماشین بسیار صرفهجو باشد. برانکو رپتور مشابه تنگاتنگ این ماشین، تنها با میانگین 15 مایل در شهر و 16 مایل در جاده امتیاز گرفته است.
فورد رنجر رپتور 2024 تاکنون توسط اداره ملی ایمنی مورد آزمایش تصادف قرار نگرفته است. این دسته از دستگاههای پیکاپ نیز دارای فناوریهای رانندگی کمکی زیادی هستند. علاوه بر تکنولوژیهای جذاب مربوط به تریلر، رنجر جدید همچنین به سیستم Active Park Assist 2.0 دست یافته است که کمک به مانور در پارک دوبل و موازی را ارائه میدهد. هشدار برخورد جلو، کمک به جلوگیری از تصادف، تشخیص تابلوهای راهنمایی و رانندگی، ترمز پس از برخورد و کروز کنترل نیز موجود هستند. ویژگیهای ایمنی کلیدی عبارتند از:
– هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار
– نظارت بر نقطه کور و هشدار ترافیک متقابل
– کروز کنترل تطبیقی
فورد رنجر رپتور تنها به صورت چهار چرخ متحرک موجود است، رنجر رپتور دارای یک موتور V6 توربوشارژ با ظرفیت 3.0 لیتر و 405 اسب بخار و 430 پوند-فوت گشتاور است که منتظر است که در بیابان به رقص بپردازد. تعداد دندههای 10 اتوماتیک در اینجا است و اینبار با پدالهای شیبدهی برای تجربه دندهزدن دستی، حالتهای رانندگی شامل معمولی، کشش و حملونقل، اسپرت، لغزنده، آفرود هستند. فورد میگوید پس از اینکه راننده پای خود را از روی پدال گاز در حالت باجا بردارد، توربو به مدت 3 ثانیه به چرخش خود ادامه میدهد.
بسته به تریم، فضای داخلی کامیون جدید فورد از کاربردی تا قابل استفاده را شامل میشود. در اینجا چیزهای لوکس زیادی وجود ندارد. سطوح نرمی وجود دارد و صندلیها در تریم Lariat بسیار راحت به نظر میرسند، اما چرم با کیفیت و بافتهای جالب بخشی از بازی نیست.
منبع: آذین بلاگ
نظر شما