اگر احساس میکنید که خودروهای لوکس الکتریکی فاقد شخصیت هستند و در جیبتان مقدار کافی پول دارید، ممکن است بخواهید خرید کادیلاک لیریک را امتحان کنید. این شاسی بلند میانسایز اولین خودروی کاملا الکتریکی کادیلاک است و با طراحی داخلی و خارجی پرتکنولوژیک و ویژگیهای کاربردی مانند باتری با برد بلند و سیستم رانندگی بدون دست ارائه میشود. کادیلاک لیریک 2024 بهترین نگاه به آینده کادیلاک را ارائه میدهد. لیریک از باتری Ultium شرکت جنرال موتورز استفاده میکند، به این معناست که تکنولوژی خود را با موتور برقی قدرتمند GMC Hummer EV به اشتراک میگذارد، اما این دو نمیتوانستند بیشتر از این متفاوت باشند.
بدنه زیبای کادیلاک به آن یک ظاهر ساده میدهد اما داخل آن بسیار لوکس است. یک نمایشگر دیجیتال شیک از پشت فرمان شروع میشود و با یک خم کمی به طور بیدرنگ به یک نمایشگر سرگرمی در وسط صفحه کنسول تبدیل میشود. محدوده رانندگی با یک شارژ حدود 500 کیلومتر است و همه لیریکها به طور استاندارد از قابلیت شارژ سریع DC برخوردارند تا به بهرهوری بیشتر از زیرساخت شارژرهای EV عمومی کمک کنند.
قیمت کادیلاک لیریک مدل 2024 حدود 58 هزار دلار یا با دلار 50 هزار تومانی بیش از 3 میلیارد تومان میباشد. تریم Luxury و Sport به ترتیب 62 و 63 هزار دلار قیمت دارند.
کادیلاک برای سال 2024، لاینآپ لیریک را سادهتر کرده و سه مدل متمایز با سطوح مختلف تجهیزات ارائه داده است. مدل پایه به نام Tech نامیده میشود و شامل پیشرانه الکتریکی تک موتوره 340 اسببخاری است، اما محدوده برد این مدل حدود 10 کیلومتر در هر شارژ کاهش یافته است. تریم لوکسوری ویژگیهای جذابتری اضافه میکند و مدل اسپرت یک ظاهر خارجی تهاجمیتر دارد که شامل تریمهای کروم تیره و یک طراحی گریل منحصربهفرد است.
مدل پایه Cadillac Lyriq برای تریم Tech شامل یک نمایشگر دیجیتال بزرگ و خمیده به اندازه 33 اینچ، اپل کارپلی و اندروید اوتو بیسیم، یک پد شارژ بیسیم برای گوشی هوشمند، یک سقف چند لایه شیشهای، چرخهای 20 اینچی و پوشش صنعتی چرم مصنوعی میباشد. ما پیشنهاد میکنیم که به تریم میانی لوکسوری ارتقا دهید که نورپردازی داخلی دلخواه، نمای چوب داخلی، فرمان و صندلیهای جلوی گرم، کنترل خودکار فرمان و دسترسی به چندین گزینه جذاب دیگر از جمله سیستم رانندگی بدون دست Cadillac Super Cruise را فراهم میکند.
لیریک، اولین تلاش کادیلاک در حوزه خودروهای الکتریکی است. این خودرو به عنوان یک شاسی بلند کوچک دستهبندی شده است، اما نسبتهای کشیدهاش به آن ظاهری کوچک و زمینی مانند واگن میدهد. زیرا لیریک از جدیدترین فناوریهای خودروهای الکتریکی شرکت جنرال موتورز استفاده میکند. لیریک به صورت استاندارد، دیفرانسیل عقب با موتور الکتریکی 340 اسببخاری در محور عقب عرضه میشود. با این تنظیمات ورودی، شتاب آن قابل قبول است و لیریک حس پاسخگویی دارد، اما احساس قدرتمندی که ما در برخی از رقبا مانند BMW iX و تسلا داریم، در آن وجود ندارد.
در مسیر آزمایش ما، لیریک با دیفرانسیل عقب در 5.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسید که به معیارهای معمول شاسی بلندها شتاب میانهای محسوب میشود. یک پیشرانه چهار چرخ متحرک 500 اسببخاری با دو موتور در دسترس است که یک موتور را در جلو برای حرکت چرخهای جلو اضافه میکند. این مدل، در 4.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت میرسد. رفتار جادهای لیریک ممکن است نسبت به رانندگان علاقهمند ناامیدکننده باشد. فرمان آن وزن خوبی دارد اما از قابلیت لمسی برخوردار نیست و همین موضوع برای پدال ترمز نیز میتواند صادق باشد. خوشبختانه، کادیلاک یک سیستم ترمز احیا کننده تهاجمی را طراحی کرده است که امکان رانندگی با یک پدال را فراهم میکند، بنابراین کافی است فقط از پا را از پدال بردارید تا خودرو به اندازه کافی کند شود.
طراحی داخلی با جلوهی لوکس، به لیریک ظاهری مجلل همچون سلستیک میبخشد. صندلیهای جلو دارای فضای بسیاری هستند و کابین کادیلاک با ترکیبی جذاب از چرم، چوب و فلز ساخته شده است. نقرهای درخشان با چوب در پنلهای درب و کنسول مرکزی ترکیب شده است. یک سینی بزرگ ذخیرهسازی بین راننده و سرنشین جلویی در کف برای راحتی قرار دارد، که به عنوان یک لمس شیک در رنگها عمل میکند.
هرچند خودروی مفهومی با چهار صندلی و یک کنسول مرکزی که دو صندلی جلو و دو صندلی عقب را تقسیم میکند به نمایش گذاشته شد و صفحه نمایش لمسی برای مسافران صندلی عقب وجود داشت، لیریک تولیدی دارای صندلی عقب سنتیتری شده است. عدم وجود موتور بنزین بدون شک به تهیهی یک کابین ساکت کمک میکند، اما لیریک همچنین از تکنولوژی پیشرفته کاهش نویز جاده استفاده میکند تا نویزهای جاده را کاهش دهد. داخلی فضایی راحت دارد، اما فضای بارگذاری آن به مقداری کمتر از دیگر شاسی بلندهاست و کادیلاک هیچ فضای ذخیرهسازی زیر کاپوت نیز نگنجانده است.
داشبورد لیریک، مانند کادیلاک اسکالید، توسط یک صفحه نمایش لمسی پیشرفته LED منحنی با اندازه 33 اینچ تسخیر شده است که به عنوان سیستم سرگرمی و نمایشگر سرعت راننده عمل میکند. سیستم سرگرمی همچنین توسط یک موس در کنسول مرکزی قابل کنترل است که برای رانندگانی که از صفحههای لمسی خوششان نمیآید، یک نعمت است. Apple CarPlay، Android Auto و یک هاتاسپات Wi-Fi تمامی امکانات استاندارد هستند. سیستم صوتی 19 اسپیکری با کیفیت بالا از کارشناسان صدایی متخصص بر روی همه مدلها وجود دارد.
تکنولوژی باتری جدید EV Ultium شرکت جنرال موتورز سال گذشته با لیریک رونمایی شد. این تکنولوژی این امکان را به سازنده ماشین میدهد که باتریهایی با ظرفیت 50 تا 200 کیلوواتساعت تولید کند، اگرچه گفته شده که بزرگترین اندازه فقط برای کامیونهای باری بزرگ EV مانند GMC Hummer اختصاص داده شده است. باتری لیریک دارای ظرفیت 102 کیلوواتساعت است و محدوده رانندگی تخمینی آن تا حداکثر 500 کیلومتر در هر شارژ است.
قابلیت شارژ سریع DC به صورت استاندارد بر روی همه مدلها وجود دارد و لیریک قابلیت شارژ از طریق پریزهای برق منزل را نیز دارد. سازمان حفاظت محیط زیست تخمین میزند که لیریک دیفرانسیل عقب عقب برای شهر 92 MPGe و برای جاده 82 MPGe مصرف کند. چهار چرخ متحرک این دو عدد را هر کدام یک واحد کاهش میدهد.
کادیلاک، لیریک را با ویژگیهای کمک به راننده به صورت استاندارد تجهیز کرده است، اما سیستم رانندگی بدون دست Cadillac Super Cruise نیاز به خرید آپشن دارد. ویژگیهای کلیدی ایمنی شامل موارد زیر خواهد بود:
– سیستم ترمز اضطراری خودکار با شناسایی عابر پیاده
– هشدار خروج از مسیر با کمک نگهداری مسیر
– کروز کنترل تطبیقی با حالت رانندگی بدون دست به عنوان آپشن
با وجود احساسی که ممکن است نسبت به نام داشته باشید، کادیلاک لیریک یک موضوع بسیار مهم است، نه تنها برای کادیلاک بلکه برای جنرال موتورز، با بهرهگیری از فناوری باتری Ultium شرکت جنرال موتورز، لیریک به ما آینده حرکت الکتریکی این شرکت را نشان میدهد. وقتی به توصیف لیریک میپردازیم، استایلی بسیار جذاب، فقط یک اظهار نظر ملایم بوده و در این رنج قیمت واقعا خودرو خوبی میباشد. درون لیریک دارای یک صفحهنمایش دیجیتال منحنی 33 اینچی است و تمامی فناوریهای جدید را شامل میشود. اکنون، لاینآپ لیریک شامل سه تریم Tech، Luxury و Sport خواهد بود.
رانندگی لیریک، سریع و کنترلشده است. سیستم ترمز، کنترل راحت و قابل مدیریت داشته و حالت یک پدال رانندگی نیز در دسترس است که به لیریک اجازه میدهد به طور خودکار کاهش سرعت دهد. این یک امتیاز مهم برای صاحبان خودروهای الکتریکی است که اغلب رانندگی با یک پدال را جذاب و قسمت مهمی از تجربه الکتریکی میدانند. به علاوه، شما میتوانید با فشار دادن دکمه چپ فرمان، مانند دستکمک دوچرخه، فشار ترمز اضافی اعمال کنید.
رانندگی اگرچه احساس راحتی دارد، اما در برخی جنبهها سخت است. عملکرد لیریک راحت است، زیرا سریع روشن میشود و بهویژه در سرعتهای پایین خودرو راحت است. اما در جادهها، مشکلاتی وجود دارد. فرمان احساس عدم ارتباط دارد و از دقت کمی برخوردار است. شاید کادیلاک آن را برای انتقال راحتی یا لوکسی فراهم کرده است، اما برای ما، لیریک به نظر میرسد در پاسخ به دستورات شما تنبل است. در نهایت، صدای جاده را از طریق کابین میشنوید و برخی سرعتها نیز صدای باد ایجاد میکنند، که معمولا برای خودروهای الکتریکی بدون صدای موتور، نادر نیست.
منبع: آذین بلاگ
نظر شما