کادیلاک CT4 نیاز به کار بسیار زیادی دارد تا بتواند واقعا با سایر سدانهای لوکس ورودی به رقابت بپردازد. CT4 کوچکترین سدان در مجموعه کادیلاک است، که زیر مدل بزرگتر CT5 و کادیلاک سلستیک کاملا الکتریکی است. ما CT4 را برای عملکرد اسپرتاش دوست داریم اما در زمینههای اساسی از رقبا عقب میماند. برای سال 2024، CT4 بطور کلی با تغییرات جزئی باز میگردد، اما ما امیدواریم که یک بازنگری برای سال 2025 برخی از نقاط ضعف آن را برطرف کند.
کادیلاک CT4 مدل 2024 بهترین تلاش خود را میکند تا قیمت پایه را با تجهیزات لوکس داخلی و رانندگی اسپرت ترکیب کند. نتیجه یک خودروی اسپرت جذاب است که تجهیزات مهم را با قیمت کمتری نسبت به بلک وینگ ارائه میکند. موتور پایه چهار سیلندر توربوشارژ 2 لیتری است که توان خروجی آن 237 اسب بخار است. موتور چهار سیلندر توربوشارژ 2.7 لیتری گزینه انتخابی است، که توان خروجی آن به حداکثر 325 اسب بخار میرسد و از صدای ناخوشایند موتور 2 لیتری رنج نمیبرد. طراحی سخت خودرو توسط ویژگیهای فناوری بیشمار در داخل کابین نرم میشود و برخی از نسخههای کادیلاک با یک کلاستر دیجیتالی و سیستم کمک رانندگی بدون دست Super Cruise در دسترس هستند.
قیمت کادیلاک CT4 مدل 2024 حدود 36 هزار دلار یا با دلار 50 هزار تومانی بیش از 1.8 میلیارد تومان میباشد. تریم Premium Luxury و Sport و CT4-V به ترتیب 42 و 42 و 48 هزار دلار قیمت دارند.
در سال 2024 دو تغییر کوچک برای کادیلاک CT4 معمولی رخ میدهد. اولین آن یک رنگ جدید با هزینه اضافی است، به نام Midnight Sky Metallic، دومین تغییر این است که بسته Onyx که شامل شامل یک اسپویلر سیاه و چرخهای تیره است، اضافه میشود. انتظار میرود که یک نسخه فیسلیفت جدید از CT4 در طول سال 2024 یا برای سال 2025 معرفی شود.
تریم Premium Luxury بهترین دلیل برای خرید را ارائه میدهد. در مقایسه با لوکس اولیه، لیست تجهیزات را با مواردی مانند صندلیهای جلویی با تهویه، 14 حالت قدرت صندلی با سطوح چرم و تنظیمات حافظه، کروز کنترل تطبیقی، پارکینگ جلو و عقب، ترمزگردانی خودکار معکوس و چرخهای استاندارد 18 اینچی اضافه میکند. Premium Luxury همچنین دسترسی به گزینههایی مانند بسته فناوری و کلاستر دیجیتالی 12 اینچی خود و رانندگی بدون دست Super Cruise را فراهم میکند. فقط مطمئن شوید که موتور پایه چهار سیلندر توربوشارژ 2 لیتری را با موتور چهار سیلندر توربوشارژ 2.7 لیتری قدرتمندتر جایگزین کنید.
خریداران میتوانند از دو موتور چهار سیلندر توربوشارژ انتخاب کنند. یک موتور 2 لیتری با قدرت 237 اسب بخار برای مدلهای پایه لوکس و میانی لوکس و اسپرت موجود است، در حالی که موتور 2.7 لیتری به عنوان گزینه در لوکس پریمیوم و به عنوان استاندارد در CT4-V موجود است. این موتور در مدل اولی 309 اسب بخار و در مدل دوم 325 اسب بخار قدرت دارد.
کوچکترین موتور با یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته ترکیب شده است در حالی که چهار سیلندر بزرگتر با یک گیربکس ده سرعته تجهیز شده است. سیستم دیفرانسیل عقب استاندارد است؛ که در این رده بسیار کمیاب است، RWD طبیعت بسیار بازیگوشانهای را به کادیلاک CT4 میدهد که از رقبایش متمایز میکند. رقبا مانند آئودی A3 و 2-series Gran Coupe هر دو بر اساس شاسی جلومحور ساخته شدهاند. CT4 از سیستم پیشرانه همه چرخ به عنوان یک گزینه برای همه مدلها استفاده میکند.
تعدادی از مسائل عجیب و غریب وجود دارد که جلوهی قابل قبول کابین کادیلاک CT4 را از بین میبرند. ورود و خروج از صندلی جلو بد نیست، و در داخل فضای مناسبی وجود دارد. اما، صندلی عقب، مخصوصا برای افراد قدبلند، تنگ است. سقف پایین است و درها بسیار وسیع باز نمیشوند. صدای نویز کابین تقریبا در هر سرعتی حس شده و این بسیار آزار دهنده است.
تمامی مدلهای کادیلاک CT4 دارای صفحه نمایش لمسی 8 اینچی با آخرین نرمافزار CUE هستند. رابطهای Apple CarPlay و Android Auto به طور استاندارد ارائه میشوند، همچنین یک نقطه دسترسی وایفای درونی نیز وجود دارد. کادیلاک بر روی تمامی مدلها ناوبری را ارائه میدهد. این امکان همراه با یک سیستم استریو بوز 14 بلندگویی ارائه میشود که به جای آرایش استاندارد هشت بلندگویی خودرو قرار میگیرد.
هر دو موتور چهار سیلندر توربوشارژ کادیلاک CT4 مصرف سوخت مناسبی را فراهم میکنند. مدلهای با پیشرانه عقب با موتور 2 لیتری مصرف حداکثر 23 مایل بر گالن در شهر، 34 مایل بر گالن ارائه میکنند. موتور 2.7 لیتری قدرتمندتر است اما مرف بیشتری دارد.
کادیلاک یک مجموعه از ویژگیهای کمک رانندگی را به عنوان استاندارد ارائه میدهد، اما حالت رانندگی نیمه خودکار فوقپیشرفته خود، به نام Super Cruise را به عنوان یک آپشن، تنها بر روی مدلهای Premium Luxury و Sport در دسترس قرار میدهد. ویژگیهای کلیدی ایمنی عبارتند از:
– ترمز اضطراری خودکار با شناسایی عابر پیاده
– هشدار خروج از مسیر با کمک حفظ خط
– کروز کنترل تطبیقی با حالت رانندگی نیمه خودکار آپشن
از نظر کاربری، کادیلاک CT4 به طور کلی برای وظایف روزمره قابل استفاده است. اما تعدادی نکته قابل توجه وجود دارد. صندوق عقب گسترده و عمیق است اما فقط به مقدار 10.7 فوت مکعب ظرفیت دارد، که برای این کلاس پایین است. با توجه به قیمت CT4، پلاستیکهای ارزان قیمت و سطوح سخت در کابین بیش از حد است. به صورت کلی میتوان نمره 6 از 10 را به این خودرو داد و ادعا کرد که برعکس دیگر محصولات بینقص کادیلاک، ارزش متوسطی برای خرید دارد.
وقتی به رقابت میآید، کادیلاک CT4 با مشکلاتی روبرو میشود. سدانهای اروپایی عملکرد، لوکسی، راحتی و زیبایی بیشتری ارائه میدهند. این شامل بیامو سری 3، کلاس سی مرسدس-بنز و آئودی A4 است. با دانستن اینکه یک بازنگری در حال آمدن است، ما پیشنهاد میدهیم که منتظر باشید تا تغییرات انجام شود، یا بودجه خود را گسترش دهید تا CT4-V Blackwing را بخرید.
خودرویی که ما آن را تست کردیم نسخهی Premium Luxury بود، اما ما کمترین شواهدی برای پشتیبانی از آن ادعای بلندپروازانه پیدا نکردیم. کادیلاک CT4 نه احساس لوکسی دارد نه راحتی، رانندگان متوجه خواهند شد که نویز جاده در داخل کابین تقریبا در تمام سرعتها و روی تمام سطوح حاضر است. این امر در یک خودروی این قیمت، با این برچسب برند، ناراضی کننده است.
منبع: آذین بلاگ
نظر شما