با استایل ممتاز و داخلی مدرن، کادیلاک XT4 تاثیر اولیه خوبی را ایجاد میکند. XT4 کوچکترین و ارزانترین شاسی بلند کادیلاک است. این خودرو داخلی راحت و فضایی فراوان دارد، سیستم سرگرمی بسیار موفق است. شاسی بلندهای لوکس زیرکلاسی مانند XT4 احساس مجلل و ارائه ویژگیهای لوکس را با قیمت نسبتا مقرون به صرفه و اندازه کوچکتر ارائه میدهند. حداقل بیشتر آنها اینطور هستند. در حالی که XT4 حجم قابل توجهی برای مسافران و بار داشته است، هرگز در کلاس خود به عنوان یک انتخاب برجسته محسوب نشده است و سال 2024 نشانگر ششمین سال از وجود نسل فعلی این مدل در بازار است. داشبورد دیجیتال مدل 2024، داخلی XT4 را به دوران مدرن میکشاند، اما متاسفانه بخش زیادی از خودرو همچنان احساسات قدیمی را القا میکند.
کادیلاک اسکالید یک شاسی بلند معروف و قدیمی است که احتمالا بیشترین سرمایه اجتماعی را نسبت به خود برند دارد، اما مدل کوچک 2024 XT4 به انتظارات بلندپروازانه که توسط خواهر بزرگتر و خیرهکنندهاش تعیین شده است، پاسخ نمیدهد. طراحی خارجی XT4 تیز به نظر میرسد و داخلی آن از رقبایی نظیر آئودی Q3 و مرسدس بنز GLA250 فضای بیشتری دارد. اما موتور استاندارد چهار سیلندر توربوشارژ با توان 235 اسب بخار XT4 همانطور که در بهترین رقبا به کار میرود، با دقت نیست. رفتارهای جاده کادیلاک XT4 نیز به همین نحو با رقبا هماهنگ نیست و با وجود سواری محکم، زمانی که جاده منعطف میشود، ویژگیهای لذتبخش خاصی ندارد.
قیمت کادیلاک XT4 مدل 2024 حدود 39 هزار دلار یا با دلار 50 هزار تومانی بیش از 2 میلیارد تومان میباشد. تریم Premium Luxury و Sport به ترتیب 42 و 43 هزار دلار قیمت دارند.
بهرغم اینکه حس میشود همان دیروز بود که کادیلاک XT4 به خانواده کادیلاک پیوست، سال 2024 نشاندهنده ششمین سال تولید این خودرو است. کادیلاک ظاهر خارجی XT4 را با یک چهره جدید متناسب با XT6 بزرگتر و کادیلاک لیریک الکتریکی و جسور، بهروز کرده است. نتیجه به نظر خیلی خوب میآید. علاوه بر تغییرات استایلی در جلو، طراحیهای جدید چرخ و چند تنظیم دیگر در پشت Cadillac XT4 نیز وجود دارد. در داخل، XT4 نمایشگر سیستم سرگرمی 33 اینچی لیریک را بهکار گرفته است که از جلوی راننده تا لبه سمت مسافر کنار قرار دارد. این سیستم از آخرین رابط کاربری سرگرمی کادیلاک استفاده میکند، که بر پایه نرمافزار Android Automotive گوگل است و امکان اتصال بیسیم به Apple CarPlay و Android Auto را فراهم میکند. خریداران اکنون میتوانند یک سیستم استریو AKG 13 اسپیکر را بهعنوان یک آپشن انتخاب کنند، و هاتاسپات Wi-Fi داخلی XT4 به 5G ارتقا یافته است.
زیر کاپوت تمام مدلهای XT4 یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ با توان 235 اسببخار قرار دارد. این موتور با یک گیربکس اتوماتیک نه دنده و سیستم دیفرانسیل جلو یا همه چرخ محرک هماهنگ میشود. XT4 که آن را تست کردیم، در 7.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت رسید، که نسبت به رقبای خود نسبتا کمتر است. با این وجود، XT4 در شهر و هنگام ادغام به بزرگراه احساس کندی و پویا دارد. نادیده بگیرید که کادیلاک XT4 ادعا کرده است که یک خودروی اسپرت است. سواری مناسب است تا زمانی که جاده به نسبت صاف باشد، اما انتقال ناخوشایند ارتعاشات و ضربههای تیز را به کابین منتقل میکند، به ویژه زمانی که روی چرخهای اختیاری 20 اینچی حرکت میکند. همچنین، فرمان نیز ناامیدکننده است.
کابین کادیلاک XT4، در حالی که راحت و فضایی است، همانند انتظارات ما در این ردهی خودروهای لوکس نیست. داشبورد و پنلهای درب بالا در یک پوشش چرمی مصنوعی و دوختهشده پوشیده شدهاند اما در پایین درها و کنسول مرکزی، پلاستیک ارزان و لبه تیز همچنان وجود دارد. دکمهها و سوئیچها به نظر میرسد و احساس میشود که احتمالا با محصولات کم هزینهتر جنرال موتورز به اشتراک گذاشته میشوند. فضا برای مسافران جلو و عقب معقول و مناسب است. فضای بارگیری XT4 نیز فضایی فراوان دارد. در پشت صندلیهای عقب XT4، شش چمدان کوچک ما جا شد و با تاشویی، ما موفق به جا کردن 18 چمدان شدیم.
همه مدلهای XT4 با یک سیستم اطلاعات و ارتباطات 33 اینچی همراه هستند که از Apple CarPlay و Android Auto بیسیم پشتیبانی میکند. صفحه نمایش تمیز به نظر میرسد، در دو سوم داشبورد گسترده شده و دارای لبههای گردی است که به زیبایی با طراحی داخلی XT4 هماهنگ شدهاند. رابط کاربری نیز به نسبت آسان به نظر میآید و علاوه بر لمس صفحه، کاربر میتواند از طریق یک دستگاه دستی که در کنسول نصب شده است نیز تعامل کند. یک نقطه دسترسی Wi-Fi درونخودرو که از طریق اتصال 5G به اینترنت دسترسی فراهم میکند، به همراه اسپیکرهای هفت کاناله و سیستم ناوبری درونخودرو نیز به صورت استاندارد عرضه میشوند؛ همچنین امکان نصب یک سیستم صوتی AKG با 13 اسپیکر به صورت اختیاری وجود دارد.
با وجود قابلیت غیرفعالسازی سیلندر برای صرفهجویی در سوخت، خودروی آزمایشی ما با سیستم همه چرخ محرک تنها 27 مایل بر ساعت از 29 مایل بر ساعت از تخمین EPA خود را به دست آورد.
کادیلاک XT4 را با تعداد زیادی از ویژگیهای کمک به راننده ارائه میدهد، اما همه آنها به عنوان استاندارد ارائه نمیشوند. ویژگیهای ایمنی کلیدی شامل:
– هشدار تصادف جلو و ترمز خودکار
– مانیتورینگ نقطه کور با هشدار ترافیک متقابل
– کروز کنترل تطبیقی
کادیلاک XT4 مدل 2024 یک شاسی بلند لوکس است که در سه نسخه Luxury، Premium Luxury و Sport در دسترس است. استایل ممتاز و یک داخلی زیبا، XT4 تصویر خوبی از یک شاسی بلند لوکس کوچک را ارائه میدهد. اما عملکرد و پیشرفت آن نسبت به رقبای اروپایی و آسیایی کمی ضعیف است. یک نگاه دقیقتر نشان میدهد که اقدامات کاهش هزینه و اجرای کمتر از انتظارات نیز وجود دارد. متاسفانه، اینجا جای تعریفها برای XT4 پایان مییابد، زیرا این مدل تجربه لوکسی که از رقبای بسیارش میتوانید بدست آورید، به خوبی ارائه نمیدهد.
کلاس شاسی بلندهای لوکس جمعوجور در حال حاضر بسیار داغ است، با برندهایی از آکورا تا ولوو که وارد این بازار شدهاند. بسیاری از رقبای کادیلاک با راندمان بهتر، موتورهای صافتر و قدرتمندتر و مواد داخلی با حس غنیتر روانه بازار شدهاند.
منبع: آذین بلاگ
نظر شما