امروز: May 18, 2025
وبلاگدهی و سابدایرکتوری آذین بلاگ

قیمت کوپرا ترامار 2025، جدیدترین شاسی‌بلند میان‌رده

متفرقه تاریخ انتشار: 25/05/04 بدون نظر   7 بازدید

اندازه فونت    
قیمت کوپرا ترامار 2025، جدیدترین شاسی‌بلند میان‌رده

کوپرا ترامار 2025 جدیدترین شاسی‌بلند میان‌رده از برند اسپانیایی کوپرا است که به‌عنوان بخشی از گروه فولکس‌واگن، با طراحی جسورانه، فناوری پیشرفته، و گزینه‌های هیبریدی پلاگین، وارد بازار شده است. این خودرو با هدف رقابت با مدل‌هایی مانند تسلا مدل Y طراحی شده و ترکیبی از عملکرد اسپرت و کاربردی بودن را برای خانواده‌ها ارائه می‌دهد.

کوپرا ترامار

معرفی کوپرا ترامار

کوپرا ترامار یک شاسی‌بلند میان‌رده است که در سال 2025 به بازار معرفی شده و به‌عنوان بزرگ‌ترین مدل کوپرا تاکنون شناخته می‌شود. این خودرو با ابعاد 4519 میلی‌متر طول، 1869 میلی‌متر عرض، و 1586 میلی‌متر ارتفاع، در دسته شاسی‌بلندهای میان‌رده قرار می‌گیرد و با طراحی تهاجمی و اسپرت خود، از رقبایی مانند فولکس‌واگن تیگوان متمایز می‌شود. ترامار با موتورهای بنزینی، هیبریدی ملایم، و هیبریدی پلاگین عرضه می‌شود و برای خانواده‌هایی طراحی شده که به‌دنبال ترکیبی از عملکرد و فضای کافی هستند. این خودرو در کارخانه آئودی در مجارستان تولید می‌شود و از پلتفرم MQB Evo گروه فولکس‌واگن بهره می‌برد.

کوپرا ترامار 2025

مشخصات فنی کوپرا ترامار

کوپرا ترامار 2025 با سه نوع پیشرانه عرضه می‌شود: بنزینی، هیبریدی ملایم، و هیبریدی پلاگین. مدل پایه از موتور 1.5 لیتری توربو با فناوری هیبریدی ملایم (eTSI) بهره می‌برد که 148 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. نسخه‌های قدرتمندتر شامل موتور 2.0 لیتری توربو با 201 یا 262 اسب بخار و سیستم چهارچرخ محرک هستند. مدل هیبریدی پلاگین (e-Hybrid) با دو خروجی 201 و 268 اسب بخار عرضه می‌شود و از باتری 19.7 کیلووات‌ساعتی استفاده می‌کند که بیش از 70 مایل (حدود 112 کیلومتر) برد الکتریکی ارائه می‌دهد. این خودرو با سیستم تعلیق تطبیقی Dynamic Chassis Control (DCC) مجهز شده که راحتی و دینامیک رانندگی را بهبود می‌بخشد.

قیمت کوپرا ترامار

قیمت کوپرا ترامار

قیمت کوپرا ترامار 2025 بسته به بازار و تریم انتخابی متفاوت است. در بریتانیا، قیمت پایه برای مدل 1.5 eTSI در تریم V1 از 37,605 پوند (حدود 47,000 دلار) شروع می‌شود. مدل هیبریدی پلاگین با 201 اسب بخار از 44,055 پوند (حدود 55,000 دلار) قیمت‌گذاری شده، در حالی که نسخه 268 اسب بخاری حدود 2,500 پوند گران‌تر است. مدل بنزینی 262 اسب بخاری نیز از 45,095 پوند (حدود 56,000 دلار) آغاز می‌شود. در استرالیا، قیمت پایه احتمالاً از حدود 50,000 دلار استرالیا (تقریباً 33,000 دلار آمریکا) شروع می‌شود، که آن را در مقایسه با رقبا مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌کند.

مقایسه با تسلا مدل Y

کوپرا ترامار و تسلا مدل Y هر دو شاسی‌بلندهای میان‌رده‌ای هستند، اما تفاوت‌های کلیدی دارند. Cupra Terramar با گزینه‌های بنزینی و هیبریدی، انعطاف‌پذیری بیشتری در انتخاب پیشرانه ارائه می‌دهد، در حالی که مدل Y کاملاً الکتریکی است. قیمت پایه ترامار در بریتانیا (37,605 پوند) کمتر از مدل Y (44,990 پوند) است. ترامار با طراحی اسپرت‌تر و کابین متمرکز بر راننده، حس لوکس‌تری ارائه می‌دهد، اما مدل Y با برد بیشتر (تا 387 مایل در نسخه Long Range) و شتاب بهتر (0 تا 100 کیلومتر در 3.7 ثانیه در نسخه Performance) برتری دارد. ترامار از نظر ایمنی با کسب 5 ستاره از Euro NCAP و مدل Y با فناوری‌های پیشرفته‌تر مانند Autopilot، رقابت تنگاتنگی دارند.

نمای جلو خودرو

موتورهای الکتریکی و توان خروجی

مدل هیبریدی پلاگین ترامار (e-Hybrid) از یک موتور 1.5 لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی تشکیل شده که در مجموع 201 یا 268 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. باتری 19.7 کیلووات‌ساعتی (قابل استفاده حدود 20 کیلووات‌ساعت) برد الکتریکی 112 کیلومتر را فراهم می‌کند. موتور الکتریکی به‌تنهایی برای رانندگی روزمره کافی است و با گیربکس 6 سرعته DSG، عملکرد نرمی ارائه می‌دهد. در مقایسه، تسلا مدل Y با موتورهای الکتریکی 275 تا 370 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و از باتری‌های 63 یا 83 کیلووات‌ساعتی بهره می‌برد که برد بیشتری ارائه می‌دهند.

بررسی کابین کوپرا ترامار

کابین کوپرا ترامار با طراحی راننده‌محور و مواد باکیفیت، حس اسپرت و مدرنی را منتقل می‌کند. داشبورد با صفحه‌نمایش 12.9 اینچی لمسی و نمایشگر دیجیتال 10.25 اینچی برای راننده مجهز شده است. صندلی‌های اسپرت با روکش‌های قابل بازیافت SEAQUAL یا چرم گیاهی، راحتی و پشتیبانی خوبی ارائه می‌دهند. جزئیات مسی‌رنگ در کابین، امضای کوپرا را نشان می‌دهند. فضای سر و پای کافی برای سرنشینان جلو و عقب وجود دارد، اما ردیف عقب نسبت به تیگوان کمی محدودتر است. فضای کابین با نورپردازی هوشمند و طراحی پارامتریک سه‌بعدی، جلوه‌ای لوکس دارد.

نمای عقب

شتاب و سرعت نهایی

مدل 268 اسب بخاری هیبریدی پلاگین ترامار شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را در 7.3 ثانیه طی می‌کند، که برای یک شاسی‌بلند خانوادگی قابل‌قبول است، اما حس اسپرت مورد انتظار از کوپرا را کاملاً ارائه نمی‌دهد. مدل بنزینی 262 اسب بخاری کمی سریع‌تر عمل می‌کند، اما اطلاعات دقیق شتاب آن هنوز منتشر نشده است. سرعت نهایی این مدل‌ها به حدود 210 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در مقابل، تسلا مدل Y Performance در 3.7 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و سرعت نهایی آن 241 کیلومتر بر ساعت است، که برتری قابل‌توجهی در عملکرد دارد.

فناوری‌های ایمنی فعال و غیرفعال

کوپرا ترامار با کسب 5 ستاره از Euro NCAP، یکی از ایمن‌ترین شاسی‌بلندها محسوب می‌شود. فناوری‌های فعال شامل ترمز اضطراری خودکار (AEB) با تشخیص عابر پیاده و دوچرخه‌سوار، هشدار خروج از خط، نظارت بر نقاط کور، و کروز کنترل تطبیقی است. سیستم Travel Assist و Dodge Assist نیز به رانندگی نیمه‌خودکار کمک می‌کنند. از نظر ایمنی غیرفعال، 7 کیسه هوا (شامل کیسه هوای مرکزی جلو) و ساختار مستحکم بدنه، حفاظت بالایی ارائه می‌دهند. تسلا مدل Y نیز با Autopilot و سیستم‌های مشابه، ایمنی بالایی دارد، اما ترامار در تست‌های Euro NCAP امتیاز بالاتری در حفاظت از عابران کسب کرده است.

سیستم صوتی و سرگرمی

سیستم سرگرمی ترامار از یک صفحه‌نمایش 12.9 اینچی با نرم‌افزار به‌روز گروه فولکس‌واگن بهره می‌برد که از اپل کارپلی بی‌سیم، اندروید اتو، و ناوبری داخلی پشتیبانی می‌کند. Sennheiser با 12 بلندگو و توان 390 وات در تریم‌های بالاتر ارائه می‌شود. ویژگی CUPRA CONNECT امکان کنترل از راه دور و اتصال دائمی را فراهم می‌کند. تسلا مدل Y با صفحه‌نمایش 15.4 اینچی و سیستم صوتی پیشرفته‌تر، تجربه کاربری بهتری ارائه می‌دهد، اما ترامار با دکمه‌های فیزیکی روی فرمان، کاربری آسان‌تری دارد.

شاسی‌بلند Terramar

شارژ سریع کوپرا ترامار

مدل هیبریدی پلاگین ترامار از شارژ سریع DC تا 50 کیلووات پشتیبانی می‌کند و باتری آن در 26 دقیقه از 10 تا 80 درصد شارژ می‌شود. شارژ AC با توان 11 کیلووات نیز در 2.5 ساعت باتری را کامل شارژ می‌کند. این اعداد برای یک خودروی هیبریدی پلاگین قابل‌توجه هستند، اما در مقایسه با تسلا مدل Y که از شارژ 250 کیلوواتی پشتیبانی می‌کند و در 27 دقیقه (0 تا 80 درصد) شارژ می‌شود، عملکرد ضعیف‌تری دارد. مدل Y با باتری بزرگ‌تر، برای سفرهای طولانی مناسب‌تر است.

فضای صندوق عقب و بار

فضای صندوق عقب ترامار در مدل‌های بنزینی 540 لیتر است که با جابجایی صندلی‌های عقب تا 602 لیتر افزایش می‌یابد. در مدل هیبریدی پلاگین، به‌دلیل قرارگیری باتری، این فضا به 450 لیتر کاهش می‌یابد، که همچنان برای استفاده خانوادگی کافی است. تسلا مدل Y با 854 لیتر فضای صندوق عقب (شامل محفظه جلو) و تا 2041 لیتر با خواباندن صندلی‌ها، برتری قابل‌توجهی دارد و برای خانواده‌های پرجمعیت مناسب‌تر است.

حالت رانندگی تک‌پدالی

کوپرا ترامار از حالت رانندگی تک‌پدالی پشتیبانی می‌کند، اما این ویژگی در مدل‌های هیبریدی پلاگین برجسته‌تر است. با فعال کردن این حالت، خودرو با ترمز احیاکننده (Regenerative Braking) سرعت را کاهش می‌دهد و انرژی را به باتری بازمی‌گرداند.  به گزارش آذین بلاگ، این سیستم در مقایسه با تسلا مدل Y، که به‌دلیل الکتریکی بودن کامل، ترمز احیاکننده قوی‌تری دارد، کمتر تهاجمی است. مدل Y در حالت تک‌پدالی می‌تواند خودرو را تا توقف کامل کند، در حالی که ترامار معمولاً نیاز به استفاده از پدال ترمز در سرعت‌های پایین دارد.

برچسب ها:

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
رفتن به ابتدای صفحه