لینکلن آویاتور با موتور قدرتمند 6 سیلندر توئینتوربو با توان 400 اسب بخار، کابینی آرام و مجلل، و سیستم تعلیق نرم که نواقص جاده را جذب میکند، از الگوی خودروهای لوکس کلاسیک لینکلن الهام گرفته است. اما این خودرو با طراحی SUV سهردیفه و تجهیز به فناوریهای مدرن، مسیر جدیدی را دنبال میکند. این خودرو، با قرارگیری زیر مدل پرچمدار لینکلن ناویگیتور در خط تولید، تجربهای مشابه اما در ابعاد کوچکتر ارائه میدهد.
لینکلن آویاتور 2024 رقیبی برای کراساوورهای لوکس سایز متوسط مانند BMW X5، مرسدس بنز GLE و ولوو XC90 محسوب میشود. در حالی که این برندها از شهرت بیشتری برخوردارند، لینکلن بر ارائه لوکسگرایی مطلق تمرکز کرده است. مدلهای بلک لیبل بالاترین سطح امکانات و خدمات انحصاری را ارائه میدهند. Aviator 2024 فضای داخلی لوکس، سواری راحت و شتابگیری قوی را ارائه میدهد. هرچند دیگر شاسیبلندهای لوکس سهردیفه در پیچها عملکرد بهتری دارند، اما بهطور کلی Aviator بهعنوان خودرویی متفاوت و جذاب ارزیابی میشود.
موتور 3 لیتری V-6 توئینتوربو یکی از قدرتمندترین موتورهای استاندارد در بین شاسی بلندهای لوکس سایز متوسط است. این موتور با جعبهدنده 10 سرعته اتوماتیک ترکیب شده تا رانندگی روان و شتابگیری قدرتمندی ارائه دهد. در آزمایشها، مدل Reserve با دیفرانسیل عقب توانست طی 5.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و مدل Black Label با سیستم چهارچرخ متحرک این کار را در 6 ثانیه انجام داد. اگرچه برخی رقبا مانند آئودی Q7 سریعتر هستند، اما اویاتور تجربه رانندگی آرام و لوکسی ارائه میدهد.
قیمت لینکلن اویاتور از 54 هزار شروع شده و تا 80 هزار دلار بسته به امکانات افزایش مییابد. تریم Reserve بهترین گزینه از نظر ارزش در برابر هزینه است.
در مدل 2024، نسخه هیبریدی قابل شارژ و تریم گرند تورینگ حذف شدهاند. تنها گزینه موجود، موتور 400 اسب بخاری توئینتوربو است. همچنین، نام مدل پایه از Standard به Premiere تغییر یافته است. مدل 2025 انتظار میرود که تغییرات عمدهای را در طراحی و امکانات این خودرو سهردیفه به همراه داشته باشد.
انتظار میرود Lincoln Aviator در مدل 2025 بهطور کامل بازطراحی شود. فعلاً این خودرو با طراحی داخلی و خارجی منحصربهفرد و کابین جادار هفتنفره به بازار عرضه میشود. در حالی که دیگر شاسیبلندهای لوکس در پیچها عملکرد بهتری دارند، راحتی، سرعت بالا و طراحی شیک لینکلن آویاتور انکارناپذیر است.
لینکلن در زمینه طراحی، محتوا و کیفیت پیشرفت زیادی کرده است. Aviator در داخل و خارج لوکس به نظر میرسد و تجربه ممتازی برای مسافران ردیفهای اول و دوم فراهم میکند. استفاده از تریمهای کرومی و مشکی پیانویی کمی ارزان به نظر میرسد، اما در مجموع این خودرو چیزی خاص ارائه میدهد.
با این حال، ارزش لینکلن آویاتور در بالاترین تریم آن قابلتردید است. مدل آزمایشی ما، Black Label با قیمت 84 هزار دلار، به نظر بیش از حد گران بود. اگر میتوانید با فضای داخلی کمی سادهتر کنار بیایید، مدل Reserve انتخاب بهتری با قیمت رقابتیتر است.
لینکلن آویاتور 2024 یک شاسیبلند متوسط سهردیفه است که در سه تریم ارائه میشود:Premiere Reserveو Black Label، هر سه مدل مجهز به موتور V6 توربوشارژ 3.0 لیتری با قدرت 400 اسب بخار و گشتاور 415 پوند-فوت هستند. در تریمهای Premiere و Reserve، دیفرانسیل عقب بهصورت استاندارد و چهارچرخمحرک بهصورت اختیاری ارائه میشود.
ظاهر لینکلن اویاتور متمایز است که این نکته مثبت محسوب میشود. همزمان، یادآور مدلهای قدیمی لینکلن است. این خودرو در مسیرهای مستقیم بهترین عملکرد را دارد، زیرا در پیچها پویایی و اعتمادبهنفس رقبا را ندارد. اگر این موضوع برای شما اهمیتی ندارد، آویاتور با شخصیت لوکس متمایزش رضایتبخش خواهد بود.
لینکلن اویاتور یادآور مدلهای قدیمی لینکلن است. ضربهها به خوبی جذب میشوند، هرچند حرکات بدنه کمی باقی میماند. نویز باد و ترافیک حداقل است، بنابراین میتوانید در کابین مکالمهای آرام داشته باشید.
صندلیها بسیار قابل تنظیم و راحت هستند، هرچند کمی باریک هستند و ممکن است قاب سخت آنها را در ناحیه لگن احساس کنید. سیستم تهویه مطبوع عملکرد خوبی در تنظیم دما دارد، اما گرمکن و سردکن صندلیها کمی ضعیف هستند.
لینکلن آویاتور در فضای ذخیرهسازی پشت ردیف سوم نسبت به رقبا برتری دارد. فضای پشت ردیف دوم متوسط است و بسیاری از رقبا حجم کلی بار بیشتری ارائه میدهند. مدل آزمایشی ما به سیستم تعلیق هوایی اختیاری مجهز بود که میتوان ارتفاع خودرو را کاهش داد تا بارگیری راحتتر شود. در داخل کابین، هر سه ردیف گزینههای ذخیرهسازی کاربردی ارائه میدهند، اگرچه جعبه کنسول مرکزی کمی کمعمق است.
فضای ذخیرهسازی برای اقلام کوچک در صدر کلاس نیست اما کافی است. برای استفاده خانوادگی، صندلیهای ردیف دوم به اندازه کافی جادار هستند تا حتی صندلیهای ایمنی بزرگ برای کودکان را نصب کنید. دسترسی به گیرههای ایمنی صندلی کودک نیز آسان است.
لینکلن آویاتور در دو پیکربندی 6 یا 7 صندلی عرضه میشود. خریدارانی که صندلیهای کاپیتانی در ردیف دوم انتخاب میکنند، میتوانند بین دو کنسول مرکزی مختلف یکی را انتخاب کنند. فضای ردیف سوم بیشتر برای کودکان مناسب است اما این طراحی فضای بار بیشتری در پشت فراهم میکند، که از مدلهایی مانند کادیلاک XT6 بیشتر است. صندلیهای آپشنال Perfect Position با تنظیمات 30 حالته و قابلیت ماساژ از ویژگیهای لوکس کابین هستند.
همچنین، دوربینی در پشت شیشه جلو، ناهمواریهای جاده را شناسایی کرده و اطلاعات را برای تنظیم سیستم تعلیق تطبیقی ارسال میکند. دید یکی دیگر از نگرانیهاست. شیشه جلو و عقب کوتاه هستند و بخشی از دید جاده را مسدود میکنند. همچنین، سطوح بازتابدهنده در کابین میتوانند موجب حواسپرتی شوند. کنترلها عمدتاً استفاده آسانی دارند، اما دکمههای شیفتر دنده و فرمان چندمنظوره ممکن است نیاز به برداشتن نگاه از جاده داشته باشند.
صفحهنمایش سیستم اطلاعات و سرگرمی دارای متن بزرگ و دکمههای مجازی است که استفاده از آن را حتی برای افراد ناآشنا با فناوری آسان میکند. با این حال، این سیستم به اندازه برخی رقبا پیشرفته نیست و از قابلیتهای جدید و هیجانانگیز بیبهره است. در دو ردیف اول، پورتهای زیادی برای اتصال دستگاهها وجود دارد. Android Auto و Apple CarPlay بهصورت استاندارد ارائه میشوند، اما استفاده از این سیستمها کنترلهای صوتی پایه را غیرفعال میکند و مشکلاتی مثل تغییر تنظیمات خودرو یا جابهجایی بین ایستگاههای رادیویی ایجاد میکند.
تمام مدلهای لینکلن آویاتور 2024 دارای:
در تریمهای بالاتر، امکان باز و استارت خودرو با بلوتوث گوشی هوشمند به جای کلید فراهم است. سیستم صوتی Revel Ultima 3D با 28 بلندگو (از جمله در سقف) یکی از ویژگیهای خاص این خودرو است.
سیستم استاندارد Co-Pilot360 لینکلن Aviator شامل فناوریهای کمکرانندگی مانند هشدار برخورد از جلو همراه با ترمز اضطراری خودکار و تشخیص عابران پیاده، نظارت بر نقاط کور، کمک به حفظ مسیر، نوربالای خودکار و دوربین دید عقب است. پکیج اختیاری Co-Pilot360 1.5 Plus قابلیتهایی مانند کروز کنترل تطبیقی، تشخیص علائم ترافیکی و سیستم پارک خودکار برای پارک موازی و عمودی را اضافه میکند.
ویژگیهای کلیدی ایمنی شامل:
– هشدار برخورد از جلو همراه با ترمز اضطراری خودکار
– نظارت بر نقاط کور و کمک به حفظ مسیر
– کروز کنترل تطبیقی با قابلیت حفظ مرکز خط
لینکلن آویاتور با شاسیبلندهای لوکس متوسط سهردیفه مانند آئودی Q7، آکورا MDX، کادیلاک XT6، ولوو XC90 و رقابت میکند. همچنین میتوانید آن را با مدلهای بالاتر شاسیبلندهای متوسط سهردیفه معمولی مانند کیا تلوراید مقایسه کنید. شاسیبلندهای لوکس دیگری با ردیف سوم مانند BMW X5 و جنسیس GV80 نیز گزینههایی قابل توجه هستند.
شتاب این خودرو در خط مستقیم سریع است، هرچند هنگام درخواست نیرو تأخیری کوتاه وجود دارد اما بعد از آن بهسرعت شتاب میگیرد. مدل چهارچرخمحرک Black Label در 6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسید.
سیستم ترمز و فرماندهی عملکرد ضعیفتری دارند. پدال ترمز بیش از حد نرم است و کنترل روان را دشوار میکند. همچنین، این خودرو در پیچها بزرگ و ناپایدار به نظر میرسد و اعتماد به نفس زیادی به راننده نمیدهد. مشکل دیگر، انتقال دنده کند و ناهماهنگ بین دنده جلو و عقب است. این مشکلات باعث میشوند رانندگی با لینکلن اویاتور کمتر لذتبخش باشد.
منبع: آذین بلاگ
نظر شما