امروز: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
وبلاگدهی و سابدایرکتوری آذین بلاگ

لینک سازی، آموزش کامل لینک سازی در سال 2024

متفرقه تاریخ انتشار: 23/11/13 بدون نظر   353 بازدید

اندازه فونت    
لینک سازی، آموزش کامل لینک سازی در سال 2024

لینک‌ها به وب‌سایت شما کمک می‌کنند تا در گوگل به رتبه‌بندی بالاتری دست پیدا کنید و شما نیاز دارید که یاد بگیرید چگونه لینک سازی کنید.

در این آموزش لینک سازی از سایت آذین بلاگ، بهترین نکات متخصصان سئو جهان را جمع‌آوری کرده و سعی کرده‌ایم تمام پیچیدگی‌های ساخت لینک‌ها یا همان پیوندسازی را به زبان ساده توضیح دهیم تا شما بتوانید به راحتی نصیحت‌های ما را به عمل بیاورید. اگر وب‌سایت تازه‌تاسیسی دارید، بهتر است با ساختن چندین لینک پایه شروع کنید.

لینک سازی چیست؟

لینک سازی چیست؟

لینک سازی یک بخش اساسی از استراتژی بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) است. این شامل بدست آوردن لینک‌ها از وب‌سایت‌های دیگر به منظور افزایش جایگاه وب‌سایت شما در نتایج موتورهای جستجو است. ساخت لینک با افزایش اعتبار و ارتباط وب‌سایت، نقش مهمی در سئو ایفا می‌کند.

این لینک‌ها توسط موتورهای جستجو برای کشف وب‌سایت شما و تصمیم گرفتن در مورد جایگاه شما در نتایج استفاده می‌شوند. بنابراین، با توجه به اینکه لینک سازی یکی از مهم‌ترین جنبه‌های سئو است، شما باید از هر فرصت ممکن برای کسب بک لینک با کیفیت بهره ببرید.

انواع لینک‌ها

انواع لینک‌ها

دو نوع لینک برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو مهم هستند: لینک‌های داخلی و لینک‌های خارجی.

لینک‌های داخلی لینک‌هایی در وب‌سایت شما هستند که صفحات مختلف شما را به هم متصل می‌کنند. به عنوان مثال این لینک به مقاله خرید بک لینک برای ما یک لینک داخلی محسوب می‌شود. شما می‌توانید به دسته‌ها و تگ‌های سایت خود هم لینک دهید. بسته به طول مقاله باید از 1 تا 10 لینک داخلی بسازید. البته مقادیر بیشتر مشکلی ایجاد نمی‌کند اما پیشنهاد می‌کنیم در هر مطلب بیش از 30 لینک داخلی نسازید.

لینک‌های خارجی، لینک‌هایی هستند که افراد دیگر در وب‌سایت‌های خود قرار می‌دهند تا کاربران خود را به صفحات شما ارجاع دهند. افرادی که در صنعت بهینه‌سازی موتورهای جستجو کار می‌کنند، این لینک‌های خارجی را به عنوان بک لینک توصیف می‌کنند. به عنوان نمونه لینک سازی خارجی، این یک نمونه لینک است link building که ما به سایت ahrefs می‌دهیم. اگر وب‌سایت‌های دیگر به صفحات شما لینک بدهند، شما بک لینک یا همان لینک خارجی از آنها دریافت می‌کنید. از سوی دیگر، اگر از صفحات خود به صفحات آنها لینک می‌دهید، شما به آنها بک لینک می‌دهید.

انواع ویژگی لینک‌ها

انواع ویژگی لینک‌ها

دو ویژگی اصلی به نام لینک فالو و نوفالو وجود دارد. فالو اعتبار را از سایت مبدا به مقصد منتقل می‌کند. ویژگی nofollow به گوگل می‌گوید که اعتبار و پیج‌رنک را از طریق این پیوند به URL مقصد منتقل نکند. (از سال 2019 این مورد تغییر کرده و لینک‌های نوفالو هم تاثیرات مثبتی در سئو پیدا کرده‌اند) به طور موثر، شما به گوگل می‌گویید که به این پیوند اعتماد نکند و آن را از اندازه‌گیری خارج کند.

دلیل اصلی استفاده از ویژگی نوفالو در وب‌سایت‌ها این است که تبلیغ کنندگان از آن بر روی پیوندهایی که به صورت پرداختی انجام شده‌اند، استفاده کنند. بنابراین، اگر یک بنر تبلیغاتی روی وب‌سایت خود قرار می‌دهید حتما ویژگی نوفالو را اضافه نمایید.

تکامل ویژگی نوفالو

در گذشته، این به این معنا بود که پیوندهایی که از ویژگی نوفالو بهره‌مند بودند تاثیری بر نتایج جستجوی گوگل نداشتند و به طور معمول نادیده گرفته می‌شدند. این به این معنا نبود که کاملا بی‌ارزش بودند. همانطور که توضیح داده شد، پیوندها دارای مزایای دیگری نیز هستند، مانند اینکه کسی از طریق پیوند به وب‌سایت شما مراجعه کند، که همچنان در مورد یک پیوند نوفالو صادق است.

این وضعیت در سال 2019 به طور کمی تغییر کرد زمانی که گوگل اعلام کرد که قصد دارد نحوه تفسیر پیوندهای دارای ویژگی نوفالو را گسترش دهد و دو ویژگی جدید معرفی کرد:

  • rel=”sponsored” وبمسترها می‌توانند از این ویژگی برای اعلام به گوگل که یک پیوند به دلیل پرداخت و یا تبلیغات به وجود آمده است، استفاده کنند.
  • rel=”ugc” این ویژگی می‌تواند توسط وبمسترهایی که انجمن‌ها یا نظرات وبلاگ را اداره می‌کنند، استفاده شود. این ویژگی به گوگل می‌گوید که لینک مورد نظر توسط کاربران ساخته شده است.

همراه با معرفی دو ویژگی جدید، گوگل اعلام کرد که همه سه ویژگی را به عنوان راهنماها در مورد پیوندها در نظر خواهد گرفت. به طور موثر، گوگل از وضعیتی که گفته بود پیوندهای نوفالو به هیچ عنوان مهم نخواهند بود، به وضعیتی رسید که گفت پیوندها ممکن است مهم باشند.

زمان شروع ساخت لینک

کی باید شروع به ساخت لینک کنم؟

خب، برای لینک سازی خارجی تاریخ خاصی وجود ندارد. اما قاعده عمومی این است که به محض اینکه وب‌سایت شما با محتوای با کیفیت پر شد، باید تلاش‌های ساخت لینک را شروع کنید. در هفته‌های ابتدایی با 2 تا 3 لینک شروع کرده و در ادامه سعی کنید تعدادشان را بیشتر کنید. در ادامه، مراحل ساخت اولین لینک‌های مهم برای وب‌سایت شما را بررسی خواهیم کرد.
نکته و تجربه مهم: اولین لینک‌های شما مهم‌ترین بخش لینک سازی هستند. به هیچ عنوان در ابتدای کار بک لینک و رپورتاژ ارزان قیمت خریداری نکنید!

سایت خوب برای لینک سازی

ویژگی سایت خوب برای لینک سازی

1- داشتن بازدید و ورودی گوگل بالا

2- داشتن مطالب اختصاصی و غیر کپی

3- داشتن اعتبار

به نظر می‌آید منطقی باشد که یک لینک از ایلنا و یک لینک از اردبیل نیوز به هیچ وجه به صورت یکسان توسط گوگل ارزیابی نشوند. اعتبار یک دامنه را با کلمات مهمی که در صفحه اول گوگل داشته و ورودی‌هایش بسنجید. اعتبار دامنه و دامین اتوریتی که توسط ماز ارائه می‌شود را می‌توان در 20 روز به بالا 50 رساند و بی‌ارزش است. اینجا بخوانید: آموزش افزایش دامین اتوریتی در 14 روز

4- داشتن کلمات کلیدی سخت در صفحه اول گوگل

به عنوان مثل ما در سایت آذین بلاگ در کلماتی مانند لامبورگینی، بوگاتی، عکس بنز، قیمت بنز، پارک دوبل و صدها کلمه رقابتی و سخت دیگر در صفحه اول گوگل قرار داریم. سایت‌هایی که در کلمات سخت و رقابتی در صفحه اول گوگل قرار دارند، بهترین مکان برای لینک سازی هستند.

5- نداشتن لینک خروجی فراوان

6- مشابهت موضوعی

اگر سایتی در زمینه بهداشت و تناسب اندام اداره می‌کنید، لینک‌هایی از وب‌سایت‌های دیگر در همان موضوع در نظر گوگل نسبت به لینک‌هایی از وب‌سایت‌های درباره فیلم و سریال دارای وزن بیشتری خواهند بود. در واقع، در یک قسمت از راهنمای نحوه کار جستجوی گوگل آمده که اگر وب‌سایت‌های معتبر دیگر در مورد موضوع به صفحه شما لینک دهند، این نشانه خوبی از کیفیت اطلاعات است.

اما این به این معنی نیست که باید از دریافت لینک از وب‌سایت‌هایی که در مورد موضوع شما نیستند، خودداری کنید. من نمی‌توانم تصور کنم که یک متخصص سئو با تجربه بگوید لطفا لینک به وب‌سایت من، از سایت فیلم و سریال خود اضافه نکنید!

پلن لینک سازی آذین بلاگ

پلن لینک سازی آذین بلاگ

این پلن پیشنهادی ما در آذین بلاگ برای کلمات آسان و متوسط می‌باشد. در تعدادی از پروژه‌های سئو که برای مشتریان انجام داده‌ایم به بهترین شکل جواب داده است.

تجربه مهم: اسپم اسکور امتیازی است که توسط شرکت ماز داده می‌شود و هیچ ربطی به گوگل ندارد! به عنوان مثال وبلاگدهی لوکس بلاگ امتیاز اسپم 70 درصدی داشته اما یکی از بهترین مکان‌ها برای لینک سازی است.

پلن برای کلمات متوسط

در این پلن بودجه شما را بیش از 10 میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم. ابتدا با سایت‌های مناسب و متوسط شروع کرده و بعد از آن به سراغ خرید رپورتاژ از خبرگزاری‌های معتبر می‌رویم.

1- خرید رپورتاژ از این سایت‌ها یا مشابه:

تکفای، مخاطب، باحال مگ، بازیاتو، تحلیل بازار، دیار میرزا و آذین بلاگ(این آخری با اینکه سایت خودمون هست اما جدا میگم تبلیغ در نظر نگیرید!)
هزینه خرید رپورتاژ از سایت آذین بلاگ در حال حاضر 390 هزار تومان می‌باشد. می‌توانید از طریق تلگرام یا روبیکا با شماره 09931748696 در ارتباط باشید. برای خدمات سئو نیز می‌توانید کلمات کلیدی مورد نظر، آدرس سایت و بودجه خود را برای ما در تلگرام و روبیکا ارسال نمایید.

2- ساخت وبلاگ:

این مرحله را با مرحله قبل و بعد میکس کنید تا نتیجه مناسبی بگیرید. برای ساخت وبلاگ اینها بهترین انتخاب هستند:
blog.ir
blogfa.com
blogsky.com
loxblog.com (اسپم اسکورش بالاست اما نگران نباشید)
blogspot.com
parsiblog.com
niloblog.com
monoblog.ir
rozblog.com
farsiblog.com
royablog.ir
وبلاگ‌های ضعیفتر (اینها رو زیاد پیشنهاد نمیکنم، هم لینک خروجی زیاد دارن و هم ممکنه امروز باشن و فردا نباشن و صرفا برا کامل کردن لیست قرار دادم)
toonblog.ir
deyblog.ir
nasrblog.ir
viablog.ir

3- پست مهمان:

نوشتن پست مهمان یا همان رپورتاژ رایگان را در این سایت‌ها از دست ندهید.
سایت ویرگول: virgool.io
وبسایت امیگو: omigo.ir
مداد: medad.io
پرسپت: percept.ir
مدیوم: medium.com
اخبار رسمی: akhbarrasmi.com
ضعیفتر(اینا هم ممکنه امروز باشن و فردا نه)
سایت yoozbit.com
idat.ir

4- رپورتاژ در خبرگزاری‌های معتبر:

بعد از گذشت حدود دو ماه و انجام سه مرحله ابتدایی، شروع به خرید رپورتاژ خبری کنید. از جمله خبرگزاری‌های مناسب می‌توان به ایمنا، ایلنا، ایسنا، فردانیوز و … اشاره کرد.

5- لینک سازی در دانشگاه‌های edu:

شما می‌توانید این مرحله را هم‌زمان یا قبل از مرحله 4 نیز انجام دهید.
برای این کار نیز به خرید رپورتاژ دانشگاهی دارید. ما در آذین بلاگ می‌توانیم برای شما با هزینه 240 هزار تومانی در دانشگاه تورنتو، کانواس و uw لینک سازی کنیم. نمونه رپورتاژ:
q.utoronto.ca/eportfolios/14372/Learning_skills

6- لینک سازی در سایت‌های رایگان:

این مرحله را می‌توانید قبل از مرحله سوم نیز شروع کنید. بهترین منابع لینک سازی رایگان:
pinterest.com
benzg2023.home.blog
comicvine.gamespot.com/profile/kamicar
new.express.adobe.com/webpage/LesxhY7H0CJiU
social.msdn.microsoft.com/Profile/agahisanati
imdb.com/user/ur166403191
myspace.com/agahisanati
issuu.com/agahisanati
nowewyrazy.uw.edu.pl/profil/minomoradi
openstreetmap.org/user/minomoradi
slides.com/minomoradi
speakerdeck.com/minomoradi
imgur.com/FfTefVs
about.me/minomoradi
ted.com/profiles/44600670
linktr.ee/agahisanati
myanimelist.net/profile/samanreshadi
qna.habr.com/user/bitaabasi
alt.jotfor.ms/232096463889067
heylink.me/agahisanati
behance.net/mioramin/info
bitaabasi.contently.com
intensedebate.com/people/bitaabasi
profile.hatena.ne.jp/minomoradi
viki.com/users/minmiora306_626/about

انکر تکست

انکر تکست چیست؟

انکر تکست(متن لینک‌دار) یک قسمت کلیک‌پذیر از متن است که به صفحه دیگری لینک می‌دهد. در بسیاری از موارد، به طور مختصر توصیف می‌کند که صفحه در مورد چه موضوعی است.

بنابراین از آنجا که این متن‌ها بهتر می‌توانند معنای صفحه مرجع را برسانند و کلمات کلیدی را تعیین کنند، گوگل از این کلمات برای بهبود درک خود از موضوع صفحه مرجع استفاده می‌کند. بهتر است از استفاده زیاد آن خودداری کنید. هر چه بیشتر سعی کنید کنترل کنید که صفحات مختلف چگونه به شما لینک می‌دهند و تمام کلمات اصلی را در انکر تکست لینک‌های پشتیبانی‌کننده‌تان قرار دهید، احتمال مشکوک شدن گوگل و مجازات شما وجود دارد.

کاربرد انکر تکست

انکر تکست دو هدف دارد: باید توصیف کند که صفحه در مورد چیست و افراد را ترغیب کند تا کلیک کنند. لینکی با متن انکور به خوبی طراحی شده دارای دو مزیت است:

  1. تعداد بیشتری از افراد بر روی آن کلیک می‌کنند که به افزایش ترافیک مستقیم منجر می‌شود.
  2. به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا درک کنند که صفحه شما در مورد چیست، احتمالا به افزایش ترافیک از موتورهای جستجو منجر می‌شود.

بدون شک، شما نمی‌توانید انکر تکست که دیگران برای لینک به وب‌سایت شما استفاده می‌کنند را کنترل کنید. اما شما می‌توانید از متن انکور برای بهبود لینک‌های داخلی خود استفاده کنید.

نگاه گوگل به لینک‌ها

لینک‌ها برای موتورهای جستجو دو کارکرد دارند:

1. برای کشف صفحات وب جدید که سپس می‌توانند از آنها در نتایج جستجوی خود استفاده کنند.

2. برای کمک به تعیین اینکه چقدر یک صفحه در نتایج جستجوی آنها باید رتبه بگیرد.

هنگامی که موتورهای جستجو صفحات وب را کاوش می‌کنند، محتوای این صفحات را استخراج کرده و به نمایه‌های خود اضافه می‌کنند. به این ترتیب، آنها می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا یک صفحه کیفیت کافی را دارد تا برای کلمات کلیدی مرتبط به خوبی رتبه بگیرد.

هنگامی که این تصمیم را می‌گیرند، موتورهای جستجو نه تنها به محتوای صفحه نگاه می‌کنند بلکه به تعداد لینک‌هایی که از وب‌سایت‌های خارجی به آن صفحه اشاره می‌کند و کیفیت این وب‌سایت‌های خارجی نیز توجه می‌کنند. به طور کلی، اگر وب‌سایت‌های با کیفیت بالا به شما لینک دهند، احتمالا شما رتبه خوبی در نتایج جستجو داشته باشید. تئوری این است که هنگامی که کسی به وب‌سایت دیگری لینک می‌دهد، در واقعیت دارد می‌گوید که این یک منبع خوب است. در غیر این صورت، به آن لینک نخواهد داد، به همان شکل که دوستتان را به یک رستوران بد ارسال نمی‌کنید.

تکنیک‌های مشکوک

از آنجا که لینک سازی کار آسانی نیست، در گذشته تعداد زیادی از روش‌های مشکوک برای لینک سازی بیرون آمد. افراد سعی کردند تا با خرید لینک از مزرعه‌های لینک سیستم را دور بزنند. به همین دلیل اکنون خرید بک لینک ارزان نامطمئن شده است.

به علت این موضوع، گوگل با تنبیه‌های جدی وارد شد. اگر یک صفحه تعداد زیادی بک لینک از وب‌سایت‌های با شهرت مشکوک دریافت کند، ممکن است کاملا از نتایج جستجو ناپدید شود. بنابراین، بهتر است از ترفندهای مشکوک لینک سازی دوری کنید. اگر به تنهایی و با هوش کار کنید، می‌توانید از لینک سازی سود کسب کنید.

15 استراتژی ساخت لینک

15 استراتژی ساخت لینک

این استراتژی‌های ساخت لینک ترکیبی از ساخت لینک طبیعی و دستی هستند که بر اساس تجربیات گردآوری شده‌اند.

1. استفاده از رسانه‌های اجتماعی

یک راه برای افزایش لینک‌های ورودی، فعالیت در رسانه‌های اجتماعی و مشارکت منظم در اینستاگرام و توییتر است. ساخت و توسعه حضور آنلاین برای برند شما اندازه مخاطبان شما را افزایش می‌دهد، تعداد بازدید صفحه شما را افزایش می‌دهد و حتی ممکن است به مرور زمان منجر به لینک‌های جدید شود.

2. محتوای خود را در انجمن‌ها به اشتراک بگذارید

انجمن‌ها راهی عالی برای پیدا کردن پاسخ به سوالات شما و ارتباط با افراد آنلاین هستند. همچنین می‌توانند یک استراتژی مفید ساخت لینک باشند زیرا راهی ارزشمند برای جلب ترافیک بیشتر به پست سایت شما فراهم می‌آورند.

3. لینک‌های EDU

هر چند لینک‌های edu به طور ذاتی قدرت بیشتری ندارند، اما وب‌گاه‌های edu به دلیل دارا بودن اعتبار دامنه بالا، این لینک‌ها ارزشمند هستند. برای کسب لینک‌های .edu، به دانشجویان اجازه دهید پست‌های مهمان را منتشر کنند و آنها را تشویق کنید تا پست را به اشتراک بگذارند. در نظر داشته باشید که به دانشجویان تخفیفی ارائه کنید یا از دایرکتوری خود در دانشگاه یا مدرسه خود بپرسید.

4. لینک‌های GOV

وب‌گاه‌های .gov اعتبار دامنه بالایی دارند. برای کسب لینک‌های gov تخفیف‌ها، آموزش یا بورس‌های تحصیلی ارائه دهید و با شرکت ارتباط بگیرید و آنها را از برنامه خود مطلع کنید.

5. لینک‌های ORG

این‌ها همان مزایای قبلی را دارند، اما برای گرفتن آسان‌تر هستند.

6. لینک از خبرگزاری‌ها

بهترین روش برای گرفتن لینک‌ها از رسانه‌ها ایجاد منبع یا مطالعه‌ای است که خبرنگاران به آن ارجاع دهند.

7. لینک‌های داخلی

لینک‌های داخلی از ساده‌ترین لینک‌هایی هستند که می‌توانید بسازید. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، من پیشنهاد می‌کنم از یک افزونه مرتبط استفاده کنید تا فرصت‌های بیشتری برای لینک‌دهی داخلی روی وب‌گاه خود پیدا کنید.

8. لینک‌های انجمن تخصصی

ارزش این لینک‌ها در مخاطبان آن است، کسانی که در صنعت شما بسیار درگیر هستند. دنبال انجمن‌های تخصصی در صنعتتان بگردید و شروع به مشارکت کنید.

9. لینک‌های پروفایل رسانه‌های اجتماعی

اگر هنوز وب‌گاه خود را به همه پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی خود اضافه نکرده‌اید، این کار را همین الان انجام دهید. یک مرحله ساده، اما گاهی اوقات چشم‌پوشی می‌شود، به خصوص از آن‌جایی که تعداد زیادی پلتفرم اجتماعی وجود دارد.

10. لینک از ردیت

این کار جداگانه از سایر لینک‌های رسانه‌های اجتماعی است زیرا نیاز به یک رویکرد بسیار دقیق دارد تا بن نشوید.

11. لینک از لینکدین

یک لینک ساده دیگر، اما معمولا چشم‌پوشی می‌شود. اگر هنوز این کار را انجام نداده‌اید، یک صفحه شرکتی بسازید و یک لینک به وب‌گاه خود اضافه کنید.

12. لینک از فیسبوک

گرفتن لینک از فیسبوک بسیار مفید بوده اما به شدت سخت است. ممکن است فیسبوک اکانت شما را فوری بن نماید.

13. لینک از وب‌سایت‌های خبری محلی

بیشتر بر روی منطقه محلی خود تمرکز کنید. یک لینک از اصفهان نیوز برا فروشگاهی که در اصفهان است، به شدت مفید و کاربردی است.

14. لینک‌ها از سایت‌های پرسش و پاسخ

روی سایت‌هایی مانند کوئرا و جواب‌یاب بروید و پاسخ‌های مفیدی به سوالات ارائه دهید.

15. لینک‌ها از سایت‌های اشتراک ویدئوها

در سایت‌هایی مانند آپارات، یوتیوب، نماشا، میهن ویدئو، جعبه، دالفک و نمایش عضو شده و در صورت امکان یک ویدیو آپلود نمایید.

سخن پایانی

می‌توانید لینک‌ها را به عنوان رای‌ها تصور کنید. وقتی وب‌سایت‌های دیگر به صفحه شما لینک می‌دهند، این به گوگل می‌گوید که صفحه شما به نحوی مهم است. اصولا این به اختصار الگوریتم پیج رنک گوگل است.

بنابراین یک صفحه هر چه بیشتر بک لینک با کیفیت داشته باشد، احتمالا رتبه آن در گوگل بالاتر خواهد بود. بک لینک‌ها به صفحات کمک می‌کنند تا در نتایج جستجوی گوگل رتبه‌بندی بالاتری داشته باشند. رتبه‌ی اول در گوگل به خیلی از جوانب دقیق‌تری احتیاج دارد تا فقط جلب لینک‌های بیشتر، زیرا لینک‌ها تنها سیگنالی نیستند که گوگل از آن استفاده می‌کند. اما با این وجود، این یک سیگنال بسیار قوی است و تاثیر مستقیمی بر روی رتبه‌بندی جستجو دارد.

سوالات متداول

لینک سازی چه فرآیندی است؟

لینک سازی فرآیند جلب لینک از وب‌سایت‌های دیگر به صفحات وب‌سایت شما است. هدف از این کار افزایش اعتبار صفحات شما در نظر گوگل است تا این صفحات رتبه‌بندی بالاتری داشته باشند و ترافیک جستجو بیشتری به وب‌سایت شما بیاورند.

انواع مختلفی از لینک‌ها تاثیرات مختلفی بر رتبه‌بندی صفحه شما در گوگل دارند. و هیچ کس به طور قطع نمی‌داند که دقیقا گوگل چگونه ارزش هر لینک را اندازه‌گیری می‌کند.

ساخت لینک و بک لینک چیست؟

ساخت لینک، فرآیند ایجاد لینک‌ها به وب‌سایت شما از سایر وب‌سایت‌هاست. این کار از طریق دایرکتوری‌ها، رسانه‌های اجتماعی، میهمان‌نویسی یا هر روش دیگری برای دریافت لینک از وب‌سایت‌های دیگر قابل انجام است. بک لینک‌ها لینک‌هایی هستند که از سایر وب‌سایت‌ها به وب‌سایت شما اشاره می‌کنند.

لینک بیلدینگ چیست؟

لینک بیلدینگ یک جنبه ضروری از بهینه‌سازی موتورهای جستجو است. این به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا صفحات شما را پیدا کرده و رتبه‌بندی کند. گوگل برای پیدا کردن پست شما، نیاز به لینک‌ها از وب‌سایت‌های دیگر دارد. هر چه تعداد لینک‌ها بیشتر باشد، بهتر خواهد بود. اما احتیاط کنید، کیفیت لینک‌ها مهم است! هر لینک به اندازه دیگران ارزش ندارد. حتی بدتر از این، برخی از لینک‌ها ممکن است تاثیر منفی بر روی وب‌سایت شما داشته باشند. لینک یا لینک های وب، به عبارت ساده، ارتباطی بین دو صفحه در اینترنت است. با یک لینک، شما می‌توانید افراد را به یک صفحه، پست، تصویر آنلاین ارجاع دهید. اصلا لینک‌ها در ابتدا برای مردم وجود دارند. با یک لینک، می‌توانید به آسانی از یک مکان وب به مکان وب دیگر سفر کنید.

آیا لینک سازی مفید است؟

استراتژی‌های ساخت لینک برای افزایش ترافیک ارگانیک و تبدیل به مشتریان واجد شرایط بسیار حیاتی هستند. واضح است که هر چه بیشتر دیگر سایت‌ها به شما ارجاع دهند، الگوریتم موتورهای جستجو می‌بیند که شما منبعی برای اطلاعات قابل اعتماد و ارزشمند هستید.

لینک سازی چیست و چرا ما لینک می‌سازیم؟

لینک سازی به تلاش‌ها برای گرفتن لینک از وب‌سایت‌های دیگر به وب‌سایت شما اشاره دارد. این به عنوان یکی از قدرتمندترین ابزارها برای رسیدن به رتبه‌بندی‌های بالاتر در موتورهای جستجو در نظر گرفته می‌شود. وقتی به این موضوع فکر می‌کنید، منطقی به نظر می‌رسد. اگر یک صفحه دارای بیشترین تعداد بک‌لینک‌های با کیفیت باشد، باید یک صفحه خوب باشد. بنابراین، موتورهای جستجو این صفحه را به عنوان یک صفحه محبوب یا معنادار در نظر می‌گیرند و آن را با رتبه بالاتری نمایش می‌دهند.

آیا گوگل به ساخت لینک اهمیت می‌دهد؟

ما الگوریتم کاملی که گوگل برای تعیین نتایج جستجو خود استفاده می‌کند را نمی‌شناسیم، این مساله راز این شرکت است. با این حال، اغلب توافق درون اجتماع سئو و مطالعات اخیر نشان داده‌اند که پیوندها همچنان نقش مهمی در این الگوریتم دارند. به طور کلی پذیرفته شده است که اگر تمام عوامل دیگر یکسان باشند، حجم و کیفیت پیوندهای ارجاعی به یک صفحه می‌تواند تفاوت میان رتبه‌بندی آنها را به وجود آورد.

برای خرید رپورتاژ یا دریافت خدمات سئو لطفا از طریق روبیکا و تلگرام در ارتباط بوده و کلمه کلیدی، آدرس سایت و بودجه خود را برای ما ارسال نمایید: 09931748696

منبع: آذین بلاگ

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
رفتن به ابتدای صفحه