امروز: ۱۳ آبان ۱۴۰۳
وبلاگدهی و سابدایرکتوری آذین بلاگ

کانسپت مزدا آراتا، احتمال تولید تا سال 2025

متفرقه تاریخ انتشار: 24/07/22 بدون نظر   18 بازدید

اندازه فونت    
کانسپت مزدا آراتا، احتمال تولید تا سال 2025

شرکت مزدا یک خودروی مفهومی شاسی‌بلند جدید به نام مزدا آراتا را در نمایشگاه بین‌المللی خودروی پکن 2024 رونمایی کرد. کانسپت مزدا آراتا قرار است دومین خودروی الکتریکی مزدا برای بازار چین باشد و تا پایان سال 2025 به تولید انبوه برسد.

کانسپت مزدا آراتا

معرفی کانسپت الکتریکی مزدا آراتا

کانسپت مزدا آراتا دارای طراحی شیک و مینیمالیستی با چراغ‌های جلو نازک و یک جلوپنجره بسته است. طراحی D-pillar این خودرو نیز به طور چشمگیری متمایل است که به جذابیت ظاهری آن افزوده است. این خودرو به سبک طراحی Kodo مزدا پایبند است که خطوط تیز و بدنه‌ای با انحناهای زیبا را نشان می‌دهد.

مزدا هنوز جزئیاتی در مورد قوای محرکه این خودرو منتشر نکرده است، اما تایید کرده که کانسپت مزدا آراتا بر روی پلتفرم جدید F ساخته شده است. این پلتفرم همچنین در خودروهای الکتریکی e:NS1 و e:NP1 استفاده شده است که در حال حاضر در چین عرضه می‌شوند.

خودرو Mazda Arata

تولید و عرضه

مدل تولیدی مزدا آراتا قرار است تا پایان سال 2025 به تولید انبوه برسد و به بازار چین معرفی شود. هنوز عرضه این خودرو در بازارهای دیگر مشخص نیست.

بازار و آینده

مزدا با توجه به تقاضای بالای خودروهای الکتریکی در چین، در حال سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در این بازار است. این شرکت قصد دارد تا سال 2026 ده خودروی الکتریکی جدید تحت نام e:N تولید کند.

در کنار آراتا، مزدا خودروی مفهومی سدان الکتریکی EZ-6 را نیز معرفی کرده است که انتظار می‌رود در بازار چین عرضه شود. با توجه به طراحی دیفرانسیل عقب و برد بیش از 480 کیلومتر، این خودرو می‌تواند یکی از جذاب‌ترین خودروهای الکتریکی مزدا باشد.

نمای کناری خودرو

تلاش‌های جدید مزدا در عرصه خودروهای الکتریکی

مزدا با معرفی کانسپت مزدا آراتا تلاش می‌کند تا حضور خود را در بازار خودروهای الکتریکی تقویت کند. این شرکت در همکاری با چانگان، یک شرکت خودروسازی چینی، در حال توسعه خودروهای الکتریکی جدیدی است که به طور خاص برای بازار چین طراحی شده‌اند.

بررسی Mazda Arata

داخلی مزدا آراتا

در داخل خودرو، مزدا آراتا با کابینی مجهز به فناوری پیشرفته، نگاهی به آینده نوآوری خودرویی دارد. از رابط‌های صوتی کنترل‌شده تا سیستم‌های تشخیص حرکت، هر جنبه‌ای به دقت طراحی شده تا تجربه رانندگی را ارتقاء دهد و یک ارتباط بی‌نقص بین راننده و خودرو ایجاد کند.

هر دو مدل مزدا EZ-6 و مزدا آراتا نمایانگر یک گام مهم برای تلاش‌های الکتریکی‌سازی مزدا در چین هستند. با بهره‌گیری از تخصص چانگان اتومبیل و پذیرش ارزش‌های اصلی مزدا، این مدل‌ها قصد دارند چشم‌انداز خودروی الکتریکی را بازتعریف کنند و ترکیبی جذاب از سبک، عملکرد و نوآوری را ارائه دهند.

نمای جلو خودرو

طراحی مدرن و آینده‌نگر

کانسپت مزدا آراتا با طراحی شیک و مدرن خود، نشان‌دهنده جهت‌گیری آینده‌نگرانه مزدا در طراحی خودروهای الکتریکی است. این خودرو دارای چراغ‌های جلو نازک و یک جلوپنجره بسته است که به طراحی مینیمالیستی آن افزوده است.

بررسی مزدا آراتا

بررسی مزدا آراتا، رقیب تسلا مدل Y برای سال 2025

شرکت مزدا در نمایشگاه خودروی پکن 2024، کانسپت شاسی‌بلند الکتریکی جدید خود به نام مزدا آراتا را رونمایی کرد. این خودرو به عنوان دومین مدل الکتریکی مزدا برای بازار چین تا پایان سال 2025 به تولید انبوه خواهد رسید.

مزدا آراتا با طراحی تهاجمی و مدرن خود به عنوان یک شاسی‌بلند الکتریکی مطرح شده است که به وضوح رقیبی برای تسلا مدل Y خواهد بود. این کانسپت در کنار مدل تولیدی سدان الکتریکی جدید مزدا EZ-6 رونمایی شد و اگرچه هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد، ولی قرار است سال آینده به بازار عرضه شود.

طراحی خارجی و جلوپنجره

طراحی کانسپت مزدا آراتا شامل چراغ‌های جلو نازک، جلوپنجره بسته و پنجره‌های جانبی کوچک است که به آن ظاهری قدرتمند و متمایز می‌بخشد. مزدا این طراحی را با عنوان روح‌افزا + آینده‌نگر توصیف کرده و توجه خاصی به درب‌های بزرگ و فضای کم پنجره‌ها داشته است.

جزئیات فنی دقیقی از این کانسپت منتشر نشده، اما مزدا تایید کرده که آراتا یک خودروی الکتریکی کامل خواهد بود که در بازار چین عرضه می‌شود. این خودرو همچنین دارای تونل‌های هوا در گلگیرهای جلو و ستون‌های عقب است که به بهبود آیرودینامیک کمک می‌کند.

طراحی خارجی خودرو

رقابت و آینده

کانسپت مزدا آراتا به وضوح نشان‌دهنده تغییر رویکرد مزدا در تولید خودروهای الکتریکی است و به عنوان رقیبی برای تسلا مدل Y معرفی شده است. این خودرو با طراحی مدرن و جذاب خود می‌تواند به یکی از محبوب‌ترین شاسی‌بلندهای الکتریکی بازار چین تبدیل شود.

خلاصه طراحی کانسپت مزدا آراتا

این کانسپت ترکیبی از فرم‌های آینده‌نگر و مدرن است که تصویری از یک زندگی جدید با خودروهای انرژی نو را ارائه می‌دهد، در حالی که هیجان حرکت مزدا و حس زندگی منحصر به فرد طراحی KODO را با هم ترکیب می‌کند.

نمای جانبی این خودرو دارای درب‌های ضخیم و یک پیکربندی سه‌بعدی است که به چهار چرخ خودرو قدرت و دینامیک می‌بخشد، چیزی که به وضوح در طراحی KODO مشهود است. چراغ‌های عقب cross-wing با دو بال همپوشان نیز برای تاکید بر برند جدید مزدا استفاده شده‌اند. تونل‌های هوا در نقاط مختلفی از جمله در نوک کاپوت جلو، در دو طرف سپر جلو و در داخل ستون‌های D قرار دارند. این ویژگی‌ها علاوه بر بهبود عملکرد آیرودینامیکی و کاهش مصرف انرژی، به خودرو حسی آینده‌نگرانه می‌دهند.

نمای کاپوت و سپر خودرو

نسخه الکتریکی CX-5 در آینده

مزدا آراتا کانسپتی است که می‌تواند پایه‌ای برای نسخه الکتریکی Mazda CX-5 باشد. از زمان معرفی CX-5 در سال 2012، این مدل پرفروش‌ترین خودروی مزدا در سراسر جهان بوده و همچنان به‌روزرسانی‌هایی را در نسل دوم خود دریافت کرده است.

در حالی که CX-5 تغییرات جزئی در طراحی و ویژگی‌ها داشته، آنچه مزدا واقعا نیاز دارد، یک گزینه الکتریکی است که هزینه‌های بالایی نداشته باشد. کانسپت مزدا آراتا، که در نمایشگاه Auto China 2024 رونمایی شد، نمایانگر یک خودروی الکتریکی جدید است که برای بازار چین در سال 2025 به تولید انبوه خواهد رسید. این کانسپت در همکاری با شرکت خودروسازی چینی چانگان ساخته شده است.

خودرو مزدا آرتا

مقایسه EZ-6 و مزدا آرتا

علاوه بر عملکرد بالا، مزدا EZ-6 از ایمنی و راحتی با استفاده از مجموعه‌ای از ویژگی‌های هوشمند برخوردار است. از سیستم‌های پیشرفته کمک راننده گرفته تا فناوری پارکینگ هوشمند، هر جنبه‌ای از این خودرو برای ارتقاء تجربه رانندگی و افزایش اعتماد به نفس راننده طراحی شده است.

در همین حال، مزدا آراتا به عنوان یک کانسپت طراحی برجسته معرفی می‌شود که تجسم دیدگاه مزدا است. به عنوان یک کراس‌اوور شاسی بلند، مزدا آراتا زیبایی‌های آینده‌نگر را با حس‌های مدرن ترکیب می‌کند. طراحی خارجی آراتا نشان‌دهنده تعهد مزدا به اصول احساسی، آینده‌نگر و مدرن است که ترکیبی از فرم‌های دینامیک با کارایی آیرودینامیک را به نمایش می‌گذارد.

ادامه مقایسه دو خودرو

انتظار می‌رود که کانسپت مزدا آراتا شبیه به EZ-6 باشد و با هر دو پیشرانه الکتریکی باتری و هیبریدی پلاگین عرضه شود. نسخه الکتریکی این خودرو می‌تواند اولین رقیب مستقیم مزدا برای پرفروش‌ترین مدل تسلا، مدل Y، باشد؛ همان‌طور که EZ-60 الکتریکی با تسلا مدل 3 رقابت می‌کند. هیچ جزئیاتی درباره مزدا آراتا اعلام نشده است، اما این خودرو در همکاری با شریک چینی چانگان، توسعه یافته و احتمالا با مدل دیپال S7 که توسط چانگان در چین فروخته می‌شود، مرتبط است؛ همان‌طور که EZ-6 به شدت بر پایه دیپال SL03 استوار است.

آراتا با طراحی خارجی بسیار تیزتر از هر شاسی بلند دیگر مزدا، که بخشی از آن به دلیل جلوپنجره بسته با حاشیه‌های نورانی است، دارای ابعاد مشابه دیپال بوده اما درب‌ها، چراغ‌ها و سپرهای جلو و عقب متفاوتی دارد. اگر این دو مدل مرتبط باشند، آراتا با فاصله محوری 2900 میلی‌متر و ابعاد تقریبی 4750 میلی‌متر طول، 1930 میلی‌متر عرض و 1625 میلی‌متر ارتفاع، اندازه‌ای مشابه مزدا CX-60 و تسلا مدل Y خواهد داشت. حدود 175 میلی‌متر بلندتر از مزدا CX-5 فعلی خواهد بود. دو نسخه الکتریکی از چانگان S7 در چین موجود است که برد ادعایی 520 کیلومتر و 620 کیلومتر رانندگی را ارائه می‌دهند. به همراه دو پیشرانه هیبریدی پلاگین بر اساس یک موتور بنزینی 1.5 لیتری، که با یک موتور الکتریکی و باتری 31 کیلووات ساعتی همراه است تا برد الکتریکی 200 کیلومتر و برد کل تا 1120 کیلومتر را فراهم کند.

منبع: آذین بلاگ

برچسب ها:

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
رفتن به ابتدای صفحه