امروز: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
وبلاگدهی و سابدایرکتوری آذین بلاگ

کانسپت نیسان هایپر فورس، خودرو الکتریکی آینده نیسان

متفرقه تاریخ انتشار: 24/06/02 بدون نظر   12 بازدید

اندازه فونت    
کانسپت نیسان هایپر فورس، خودرو الکتریکی آینده نیسان

نیسان هایپر فورس با قدرت بیش از 1341 اسب بخار، جذاب‌ترین خودروی کانسپت نیسان است که در نمایشگاه خودروی توکیو 2023 رونمایی شد. این ممکن است تجسمی از نسل آینده‌ی گودزیلا باشد. نیسان پیش از نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی‌های خود را آغاز کرد و خودرو اسپرت الکتریکی خود را برای آخرین نمایش نگه داشت. به گزارش سایت آذین بلاگ، تمام کانسپت‌های معرفی‌شده از نیروی الکتریکی بهره می‌بردند و تمرکز آن‌ها بر روی تردد شهری، آفرود و مسابقات است.

کانسپت نیسان هایپر فورس چندین ویژگی بصری مشترک با مدل‌های گذشته‌ی GT-R دارد، اما به وضوح بر آینده متمرکز است. جمعیت زیادی اطراف غرفه نیسان برای رونمایی از آخرین خودروی کانسپت در نمایشگاه خودروی توکیو جمع شده بودند. خودروی نهایی که زیر پرده پنهان شده بود، به وضوح چیزی کم ارتفاع و اسپرت با یک بال بزرگ بود، بنابراین انتظارها برای عملکرد بالا، بسیار بود و نیسان ناامید نکرد.

کانسپت نیسان هایپر فورس

مشخصات فنی و موتوری

  • موتور: موتور الکتریکی با سیستم e-4ORCE
  • قدرت: 1341 اسب بخار
  • شتاب: 2 ثانیه
  • تولید: سال 2030

نمای عقب خودرو

ویژگی و اطلاعات فنی

نیسان هایپر فورس به باتری‌های حالت جامد و توان 1000 کیلووات، که معادل 1341 اسب بخار است، مجهز است. نیسان اشاره می‌کند که این سوپراسپرت الکتریکی دارای سیستم e-4ORCE است، که اصطلاح بازاریابی برای چهارچرخ‌متحرک با موتورهای جلو و عقب است. دیگر مشخصات هنوز اعلام نشده‌اند، اگرچه نمایشگر سربالا سرعت 320 کیلومتر در ساعت را در یکی از تصاویر رسمی نشان می‌دهد. در هر صورت، موتورهای هایپر فورس شامل چند موتور الکتریکی با قدرت 1341 اسب بخار از یک باتری حالت جامد است. این احتمالا به معنای زمان‌های 0 تا 100 کیلومتر در ساعت در حدود 2 ثانیه معمولی برای یک هایپرکار الکتریکی است.

داخل نیسان هایپر فورس

ادعای باتری حالت جامد جالب است. باتری‌های حالت جامد به عنوان نوعی جام مقدس در بین علاقه‌مندان به خودروهای الکتریکی محسوب می‌شوند، زیرا وعده‌های زیادی می‌دهند و به طرز جذابی به واقعیت نزدیک شده‌اند. این باتری‌ها هیجان‌انگیز هستند، عمدتا به این دلیل که تراکم انرژی بالاتری نسبت به لیتیوم-یون سنتی دارند، ایمن‌تر هستند، بازیافت آسان‌تری دارند، عمر طولانی‌تری دارند، سریع‌تر شارژ می‌شوند و عموما نیازی به داشتن شکل یا اندازه‌ای که به آن عادت داریم ندارند، که امکانات جدیدی از بسته‌بندی تا وزن را باز می‌کند.

نمای جلو خودرو

حالت‌های رانندگی کانسپت نیسان هایپر فورس

راننده و مسافر روی صندلی‌های زاویه‌دار با پشتیبانی جانبی عالی و چیزی که به نظر می‌رسد یک پوسته فیبر کربنی است، نشسته‌اند. به عنوان مدرکی بیشتر برای اثبات اینکه این خودرو در واقع یک GT-R در لباس مبدل است، نیسان هایپر فورس را با دو حالت رانندگی R (مسابقه‌ای) و GT (گردش بزرگ) مجهز کرده است.

کانسپت نیسان

DNA و حس GT-R الکتریکی

اگر از چراغ‌های عقب چهارگانه گرد و شکل خاص نشان کانسپت نیسان، حس GT-R را دریافت می‌کنید، تنها نیستید. در حالی که نمایندگان نیسان به طور کامل تایید نکردند که نسل بعدی GT-R تمام الکتریکی خواهد بود، اما بیان کردند که واکنش‌ها به کانسپت هایپر فورس به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا نیسان برنامه‌های خود برای خودروهای عملکردی آینده را تنظیم کند. 17 سال پیش، نیسان مدل تولیدی GT-R R35 را در نمایشگاه خودروی توکیو 2007 معرفی کرد. در سال 2023، این رویداد با نام نمایشگاه تحرک ژاپن مجددا برندگذاری شد و میزبان رونمایی جهانی از کانسپتی بود که ممکن است نمایی از آینده‌ی گودزیلای معروف ارائه دهد.

با Nissan Hyper Force آشنا شوید، یک خودروی الکتریکی بی‌نظیر با طراحی فوق‌تهاجمی که دارای بال بزرگ عقب و درهای پروانه‌ای است. به طور دقیق‌تر، نیسان به صراحت نمی‌گوید که این کانسپت تمام الکتریکی پیش‌نمایشی از R36 است، اما سیلوئت و چراغ‌های عقب گرد چهارگانه نشان‌های واضحی هستند که هایپر فورس دارای DNA GT-R است. در حقیقت، بلوک‌های روشن سفید و قرمز در جلو به وضوح نشان می‌دهند که با تفسیری آینده‌نگر از خودروی اسپرت نیسان روبرو هستیم.

کابین نیسان هایپر فورس

کابین نیسان هایپر فورس

داخل کابین، حس نشستن درون یک کیس بازی کامپیوتری با چراغ‌های LED فراوان را به شما دست می‌دهد. نیسان این کانسپت را به عنوان یک ماشین مسابقه‌ای در نظر گرفته است، از این رو برف‌پاک‌کن در وسط شیشه جلو قرار دارد. به همین دلیل به جای فرمان گرد از یک فرمان مسابقه‌ای استفاده کرده است. پشت درهای عمودی بازشونده‌ی هایپر فورس، یک کابین ساخته شده از کربن مصنوعی قرار دارد.

با صندلی‌های مسابقه‌ای شناور و خمیده با کمربندهای چهار نقطه‌ای و یک اشاره‌ای به صندلی‌های عقب، لبه‌های مربع‌شکل بیرونی در فرمان باریک و صفحه‌نمایش‌های اطراف کابین تکرار می‌شوند. این صفحه‌نمایش‌ها در حالت R به سمت راننده حرکت می‌کنند و اطلاعات سیستم مانند فشار و دمای تایرها را نمایش می‌دهند. در حالت GT، نورپردازی داخلی به رنگ آبی تغییر می‌کند و رابط کاربری بیشتر بر روی سرگرمی و راحتی کابین تمرکز می‌کند. هنگامی که خودرو رانده نمی‌شود، هایپر فورس می‌تواند به عنوان یک اتاق بازی VR مورد استفاده قرار گیرد.

Nissan Hyper Force

خودروهای نسل بعدی

نیسان هایپر فورس، تویوتا FT-Se، مزدا SP Iconic و کرایسلر هالسیون همه نشان‌دهنده قصد جدی تغییرات و نشانه‌ای از نمای نسل بعدی هستند. البته خودروهای کانسپت به طور خاص واقعی نیستند، اما به نکات مهمی که شرکت‌ها آن‌ها را مهم می‌دانند اشاره می‌کنند. در حالی که برخی خودروهای کانسپت محافظه‌کارانه عمل می‌کنند، نیسان هایپر فورس به اندازه نام خود پرانرژی و تهاجمی است.

نه براق است و نه مات، سطح فلزی آن مانند یک چاقوی گرانقیمت می‌درخشد و برخی از لبه‌های آن به قدری تیز به نظر می‌رسند که می‌توانند برنده باشند. خطوط بدنه در سمت عقب به طور همزمان هندسی و ارگانیک هستند، با یک مثلث سخت از گلگیرهای برجسته که با یک برجستگی روان بر روی تایر پوشیده شده است. هایپر فورس از یک باتری حالت جامد با 1341 اسب بخار بهره می‌برد که قدرت را از طریق نسخه تقویت‌شده‌ای از سیستم چهارچرخ‌متحرک e-4ORCE نیسان به زمین منتقل می‌کند.

برچسب ها:

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
رفتن به ابتدای صفحه