کانسپت هوندا پرلود تمامی نشانههای یک خودرو نزدیک به تولید را دارد. یک سخنگوی هوندا در شبکههای اجتماعی تایید کرد که کانسپت پرلود از یک سیستم پیشرانه هیبریدی بنزینی-الکتریکی استفاده میکند و تمامالکتریکی نیست. هوندا به صورت رسمی خودروی احیا شده پرلود را که در نمایشگاه توکیو به نمایش گذاشت، یک کانسپت معرفی کرده است. به صورت غیررسمی، ما فکر میکنیم بهتر است آن را به عنوان یک پروتوتایپ نزدیک به تولید تلقی کنیم. ما نوستراداموس نیستیم، اما در تشخیص تفاوت بین یک خودروی کانسپت که به عنوان مطالعه طراحی یا سنجش واکنش عمومی استفاده میشود و یک خودروی تولیدی که به آن ظاهر کانسپت داده شده، کاربلد هستیم.
این کانسپت پرلود به نظر ما از نوع دوم است. ما یک خودروی تولیدی را وقتی میبینیم میشناسیم. با این حال، تقریبا هیچ چیز درباره اجزای مکانیکی که پرلود تولیدی حتما دارد، نمیدانیم. اما میتوانیم حدسهای بزنیم. به عنوان مثال، احتمال دارد کانسپت هوندا پرلود بر اساس پلتفرم ماژولار طراحی شده باشد که خودروهایی مانند سیویک و آکورد را پایهگذاری میکند. در این صورت، پیشبینی میکنیم پرلود عملا جایگزین کوپه سیویک که اکنون متوقف شده در خط تولید هوندا خواهد شد.
قیمت هوندا پرلود 2026 احتمالا از حدود 31 هزار دلار شروع میشود و بسته به تریم و گزینهها تا 37 هزار دلار افزایش مییابد. احتمالا پرلود با دیگر خودروهای اسپرت مقرون به صرفه مانند تویوتا GR86 و مزدا MX-5 میاتا رقابت خواهد کرد.
تنها چیزی که هوندا تاکنون فاش کرده این است که خودروی مفهومی پرلود دارای پیشرانه هیبریدی است. ما حدس میزنیم که این به معنای استفاده از نسخهای از سیستم هیبریدی موجود در مدلهای هوندا مانند CR-V، آکورد و هیبریدی سیویک 2025 باشد. آکورد با استفاده از یک موتور 2 لیتری چهارسیلندر بنزینی، 204 اسب بخار قدرت تولید میکند، اما امیدواریم که هوندا پرلود با توجه به اهداف عملکردی خود قدرت بیشتری داشته باشد. احتمالا دیفرانسیل جلو به عنوان استاندارد عرضه خواهد شد، همانطور که همیشه پیکربندی پرلود در گذشته بوده است، مانند بنتلی باتور اما احتمال وجود گزینه چهارچرخ محرک را نمیتوان نادیده گرفت. متاسفانه، انتظار نمیرود که این بار گیربکس دستی در دسترس باشد.
هوندا اعلام کرده که کانسپت Honda Prelude هیبریدی است، اما درباره جزئیات پیشرانه چیزی نگفته است. ممکن است خودروساز سیستم هیبریدی را از CR-V یا آکورد یا احتمالا سیویک هیبریدی آینده برای استفاده در پرلود بگیرد. با این حال، همچنین احتمال دارد هوندا یک سیستم هیبریدی ملایم با استارتر-ژنراتور توسعه دهد که موتور بنزینی پرلود تولیدی را تکمیل میکند.
این راهکار به شرکت امکان میدهد از یک گیربکس چندسرعته در پرلود استفاده کند. توجه داشته باشید که همه اینها فقط حدس و گمان ما است و اصلا ادعای قطعی نداریم. با این حال، شرطبندی خوبی میکنیم که کانسپت پرلود به یک پرلود تولیدی تبدیل میشود. فقط امیدواریم هوندا راهی پیدا کند تا یک نسخه از این خودرو را با گیربکس دستی قدیمی و محبوب ارائه دهد.
هوندا در حال آمادهسازی بیسروصدا برای بازگشت نام تاریخی پرلود است که انتظار میرود به صورت یک کوپه هیبریدی عرضه شود. ما نگاهی نزدیکتر به خودروی مفهومی شیک با رنگ جدید انداختیم. این خودرو در مسابقات گرند پری لانگ بیچ و در میان محصولات جدید و آتی خودروساز به نمایش درآمد. این کوپه دو درب کوچک به ما ایده بهتری از مدل آینده میدهد. رنگ جدید قرمز به نظر میرسد نزدیک به رنگ Rallye Red موجود در هوندا سیویک Si اسپرت و سیویک تایپ R باشد که نشاندهنده نیتهای اسپرت این کوپه است. در زیر نورهای روشن مرکز همایشهای لانگ بیچ، تزئینات فیبر کربنی پرلود در تضاد با رنگ بدنه برجستهتر به نظر میرسند.
اسپلیتر جلو، رکابهای جانبی، دیفیوزر عقب، آینههای جانبی، سقف و اسپویلر همگی به نظر میرسد از این ماده سبک ساخته شدهاند. اگرچه احتمالا نسخه تولیدی پرلود از فیبر کربن استفاده نخواهد کرد، اما استفاده از آن در اینجا به تاکید بر اجزای مسابقهای این کوپه کمک میکند. ما شباهتهای دیگری بین این پرلود قرمز و کانسپت سفیدرنگی که در نمایشگاه خودرو لسآنجلس رونمایی شد، مشاهده کردهایم. هر دو مدل به نظر میرسد روی چرخهای سیاه 20 اینچی حرکت میکنند. نوارهای آبی عمودی روی سپرهای جلو و عقب به نظر میرسد نشانه هیبریدی بودن پرلود باشند. هیچکدام از آنها هنوز دارای فضای داخلی کامل نیستند.
هوندا پرلود هیبریدی جدید بنا به گزارشها بیش از 204 اسب بخار قدرت خواهد داشت و ابعاد آن تقریبا با تویوتا GR86 یکسان خواهد بود. در نمایشگاه خودرو توکیو، هوندا با رونمایی از کانسپت هوندا پرلود همه را شگفتزده کرد. شرکت قبلا تأیید کرده است که نهایتا این کوپه هیبریدی دو درب را تولید خواهد کرد.
سایت آذین بلاگ معتقد است که این خودرو از همان موتور 2 لیتری چهارسیلندر e:HEV استفاده خواهد کرد که در هیبریدیهای آکورد و سیویک به کار میرود و قدرتی بیش از هر دو، به میزان 207 اسب بخار تولید خواهد کرد. آخرین مدل پرلود در سال 2001 در آمریکا 200 اسب بخار قدرت داشت. به نظر میرسد پرلود دارای ابعادی برابر با 169 اینچ طول، 70 اینچ عرض و 51 اینچ ارتفاع با فاصله بین دو محور 101 اینچ باشد. این ابعاد آن را بزرگتر از مزدا MX-5 میاتا دو نفره با طول 154 اینچ میسازد و تقریبا هماندازه تویوتا GR86 با فاصله بین دو محور مشابه است.
نام هوندا پرلود افسانهای بازگشته است و اکنون به یک کوپه دو درب با ظاهر شیک و پیشرانه هیبریدی اشاره میکند که هوندا میگوید لذت رانندگی را در اولویت قرار میدهد. هوندا از یک خودروی مفهومی جدید با نام نمادین پرلود رونمایی کرده است. پرلود یک کوپه دو درب است که به طرز چشمگیری آماده تولید به نظر میرسد. ما هنوز جزئیاتی درباره پیشرانه آن نداریم، اما میدانیم که یک هیبریدی است و امیدواریم که به زودی به واقعیت بپیوندد.
در حالی که جزئیات بیشتری درباره پیشرانه هوندا پرلود در دسترس نیست، انتظار داریم که از نسخهای از سیستم هیبریدی سیویک استفاده کند که از سدان آکورد متوسط گرفته شده است. انتظار داریم چیزی در حدود 207 اسب بخار قدرت و 252 پوند-فوت گشتاور داشته باشد. ما معتقدیم هوندا نسخه تولیدی پرلود را در پایان سال 2026 معرفی خواهد کرد، اما این نسخه باعث میشود ما فکر کنیم شاید بتوانیم انتظاری برای قدرت بیشتر داشته باشیم. هوندا به گزارشها این خودرو را به عنوان یک مدل پریمیوم معرفی میکند که بالاتر از تویوتا دو درب قرار میگیرد. به نظر میرسد قیمت آن در ژاپن بین 27 تا 29 هزار دلار باشد.
انتظار نمیرود پرلود تا نیمه دوم سال 2026 وارد بازار شود و قرار نیست ورزشیترین و سریعترین خودروی جهان باشد، بنابراین انتظارات برای روزهای پیست را تعدیل کنید. شاید هوندا پرلود را به عنوان یک کوپه اسپرت از دهههای گذشته به یاد بیاورید، برای ما هم قطعا همینطور است و با خاطرات خوبی به آن نگاه میکنیم. اکنون با هیجان اعلام میکنیم که پرلود به نظر میرسد در آستانه بازگشت به خط تولید هوندا باشد.
بار دیگر، این یک کوپه دو درب است، اما این بار احتمالا تنها به صورت هیبریدی عرضه خواهد شد. طراحی آن شیک است و دقیقا همانطور که انتظار دارید یک پرلود قرن بیست و یکمی به نظر برسد. جزئیات پیشرانه و مکانیکی کم است، اما انتظار داریم که از قطعات مشترک با مدلهای سیویک و آکورد استفاده کند و هوندا قول داده که تجربه رانندگی لذتبخشی ارائه دهد. انتظار داریم که برای مدل سال 2026 عرضه شود، هرچند زمان دقیق عرضه مدل تولیدی مشخص نیست.
منبع: آذین بلاگ
نظر شما