امروز: ۲۷ تیر ۱۴۰۳
وبلاگدهی و سابدایرکتوری آذین بلاگ

پورشه میشن X، خودرویی بی‌نظیر و آینده‌نگر از پورشه

متفرقه تاریخ انتشار: 24/07/03 بدون نظر   9 بازدید

اندازه فونت    
پورشه میشن X، خودرویی بی‌نظیر و آینده‌نگر از پورشه

پورشه میشن X، خودروی مفهومی هایپرکار برقی با هدف ثبت رکوردهای آینده رونمایی شد. در طراحی این خودروی مفهومی برجسته که شبیه به هاورکرافت است، پورشه از مدل‌های 959، کاررا جی‌تی و 918 اسپایدر الهام گرفته تا به آینده نگاهی بیندازد.

به گزارش سایت آذین بلاگ، در حال حاضر پورشه میشن که پورشه امروز رونمایی کرده، یک هایپرکار با پیشرانه برقی است. پورشه می‌گوید اگر این خودرو به تولید برسد، برای کسب عنوان سریع‌ترین خودروی جاده‌ای قانونی در پیست طراحی خواهد شد. طراحی سبک‌وزن با فیبر کربنی و عناصر آیرودینامیکی، نیروی فشاری بیشتری ایجاد می‌کند.

پورشه میشن

مشخصات فنی پورشه میشن X

  • موتور: الکتریکی
  • قدرت: 1700 تا 2300 اسب بخار
  • درایو: چهار چرخ متحرک
  • ارتفاع: 1.2 متر
  • طول: 4.49 متر

کانسپت پورشه میشن X

بررسی موتوری

پورشه هنوز اطلاعات دقیقی درباره موتورهای پورشه میشن ارائه نکرده است، اما وعده داده که نسبت قدرت به وزن حدود 1 اسب بخار به ازای هر 2.2 پوند خواهد بود و سیستم 900 ولتی آن امکان شارژ با سرعتی دو برابر تایکان Turbo S را فراهم می‌کند. نسبت قدرت به وزن با اسب بخار متریک اندازه‌گیری می‌شود، بنابراین 0.986 اسب بخار به ازای هر کیلوگرم، می‌توان تصور کرد که Mission X دارای 1700 اسب بخار در کمترین حالت و تا 2300 اسب بخار باشد.

پورشه میشن X با سرعت بالا و سبک‌وزن طراحی شده است تا رکوردهای پیست را به چالش بکشد. ابزارهای ضبط دور و ماژول کرنومتر در کابین یکپارچه شده‌اند تا بتوانید زمان‌های خود را ثبت کنید.

نمای عقب خودرو

طراحی خارجی

این کوپه برقی با طراحی پایین‌دست و شبیه به هاورکرافت، دارای سقف گنبدی شیشه‌ای سبک و درهایی است که مانند بال‌های سوسک به جلو باز می‌شوند، اگرچه طراحان پورشه احتمالا به خودروی مسابقه‌ای مشهور 917 فکر می‌کردند. مانند مدل‌های 959، کاررا جی‌تی و 918 اسپایدر، پورشه میشن X نیز انگیزه‌ای اساسی برای توسعه تکاملی مفاهیم خودرویی آینده فراهم می‌کند.

صفحه مرکزی، نمایشگر خمیده و آینه‌های دیجیتال همه برای راننده تنظیم شده‌اند. علاوه بر این، تمام کنترل‌های اساسی در محور راننده قرار دارند. همچنین در Porsche Mission X یک نمای حالت پیست یکپارچه شده که تمام داده‌های کلیدی عملکرد را به وضوح نمایش می‌دهد.

Porsche Mission X

ابعاد خودرو پورشه میشن

این خودرو طولانی نیست. با طول 4.49 متر، عرض 2 متر و ارتفاع 1.2 متر، پورشه میشن X باید به راحتی در گاراژ شما جا بگیرد. فاصله بین دو محور آن نیز مشابه با کاررا جی‌تی و 918 است. چراغ‌های جلویی نیز شکل خاصی دارند و در قسمت پایین قرار گرفته‌اند. برخلاف خودروهای قدیمی، چراغ‌های جدید ماژول‌های LED هستند. در طول روز، فقط یک عنصر باریک قابل مشاهده است، اما هنگامی که چراغ‌های جلو روشن می‌شوند، ماژول کامل باز می‌شود.

این خودروی مفهومی به رنگ Rocket Metallic نقاشی شده است، رنگی که مخصوص این خودرو طراحی شده است. جزئیات فیبر کربنی با سطح مات، ساختار سبک‌وزن خودرو را برجسته می‌کنند و پورشه می‌گوید عناصر آیرودینامیکی آن نیروی فشاری بیشتری نسبت به 911 GT3 ایجاد می‌کنند. تایرهای جلو 20 اینچ و تایرهای عقب 21 اینچ هستند که از آن نیروی فشاری استفاده می‌کنند.

کابین پورشه میشن X

کابین پورشه میشن X

در کابین پورشه میشن X، صندلی‌های راننده و سرنشین رنگ‌های متفاوتی دارند؛ صندلی راننده به رنگ خاکستری کالاهاری است و به داشبورد ترکیب می‌شود. صندلی سرنشین به رنگ قهوه‌ای آندالوسیا است. فضای داخلی تا جزئیات دقیق بر راننده متمرکز شده است، از پوسته‌های صندلی به صورت سفارشی تا نمایشگر خمیده متمرکز بر راننده می‌باشد.

در داخل پورشه میشن X، همه چیز حول راننده می‌چرخد. در صورت تمایل، تجربه رانندگی را می‌توان با لمس یک دکمه با جهان به اشتراک گذاشت. پدهای چرمی روی صندلی‌های پورشه میشن به صورت جداگانه برای راننده تنظیم می‌شوند. در صورت تمایل، پد بالایی را می‌توان هنگام رانندگی با کلاه ایمنی برداشت. پدال‌ها نیز در صورت نیاز قابل تنظیم هستند. مقیاسی در ناحیه پاشنه پا اطمینان از تعامل بهینه را فراهم می‌کند.

نمای جلو

گنبد شیشه‌ای سبک

شبیه به کابین یک هواپیما، گنبد شیشه‌ای سبک با اگزواسکلتون فیبر کربنی دو سرنشین را احاطه می‌کند. شیشه جلو به سبک دیتونا، یک عنصر برجسته دیگر است. این شیشه در خودروهای مسابقه‌ای تاریخی دید بهتری در پیچ‌های تند فراهم می‌کرد و به پورشه میشن X حس فضای بازتری می‌بخشد.

خودرو لوکس

ساختن آینده با پورشه میشن X

  • عملکرد متناسب
  • نمایشگرهای متمرکز بر راننده
  • عملکرد شارژ عالی

بسیاری از خودروهای پورشه تاریخ‌ساز شده‌اند. پورشه میشن X در شرف ساختن آینده است. تفسیری بی‌نظیر از یک هایپرکار سبک‌وزن با درهای به سبک لمان و پیشرانه برقی با عملکرد بالا، که یک چشم‌انداز نوآورانه از آینده است. مانند خودروهای اسپرت نمادین گذشته، پورشه میشن استانداردهای جدیدی برای توسعه مفاهیم خودرویی آینده‌نگر تعیین خواهد کرد و عناصر متمایز پورشه را بازتفسیر خواهد کرد. DNA مسابقه‌ای آن بی‌تردید قابل تشخیص است، همانند تعهدش به حداکثر عملکرد الکتریکی خواهد بود.

Mission X نمایانگر اوج عملکرد و لوکسی مدرن است. در عین حال، فرم مجسمه‌وار و خطوط عضلانی آن نشان می‌دهد که هایپرکارها لازم نیست ظاهر تهاجمی داشته باشند. بدنه کم ارتفاع، با رنگ متالیک راکت رنگ‌آمیزی شده است. یک رنگ براق که به طور خاص برای این کانسپت طراحی شده است.

ماشین Porsche Mission X

بررسی شارژ پالس‌دار

علاوه بر چراغ‌های جلو، نورپردازی در ساختار پشتیبان نیز در هنگام شارژ چشمک می‌زند. در داخل، نوارهای نوری LED در پوسته‌های صندلی و دکمه شروع/توقف به صورت هماهنگ چشمک می‌زنند. نمایی جذاب که مدت زیادی طول نمی‌کشد، به لطف باتری جدید ولتاژ بالا، پورشه میشن تجربه شارژی بی‌نظیر ارائه می‌دهد.

در پورشه، خودروهای مفهومی نوآورانه همیشه پایه‌گذار آینده بوده‌اند. این خودروساز اسپرت با این مطالعه مفهومی جدید به این سنت ادامه می‌دهد. پورشه میشن X یک تفسیر بی‌نظیر از یک هایپرکار است که با درهای به سبک لمان که به جلو و بالا باز می‌شوند و پیشرانه الکتریکی با کارایی بالا و بازدهی عالی همراه است.

تمرکز بر راننده

تمرکز بر راننده در طراحی نامتقارن داخلی و ترکیب رنگ آن کاملا مشهود است. دو صندلی به رنگ‌های مختلفی رنگ‌آمیزی شده‌اند. صندلی راننده به رنگ خاکستری کلاهاری است و با کنسول مرکزی و داشبورد ترکیبی یکپارچه از رنگ تشکیل می‌دهد، در حالی که صندلی مسافر به رنگ قهوه‌ای آندالوسیا است. علاوه بر پوسته‌های صندلی CFRP و کمربندهای شش‌نقطه‌ای آن‌ها که در مونوکوک یکپارچه شده‌اند، شباهت‌های بیشتری با دنیای موتورسپورتی دیده می‌شود، از جمله فرمان باز که دارای کلیدهای تغییر حالت و پدال‌های شیفت است. دوربین‌های متعددی در خودرو وجود دارند که ضبط آن‌ها به محض فشردن دکمه ضبط روی کنترلر چندمنظوره توسط راننده آغاز می‌شود.

یکی دیگر از نکات برجسته در سمت مسافر یافت می‌شود، جایی که یک سیستم بایونت در داشبورد قرار دارد که می‌توان به آن یک ماژول زمان‌سنج متصل کرد. برای پورشه میشن X، پورشه دیزاین یک ماژول زمان‌سنج ویژه با نمایشگر آنالوگ و دیجیتال طراحی کرده است. ساعت‌ها برای استفاده در پیست مسابقه و رالی طراحی شده‌اند و می‌توانند زمان دورها یا داده‌های حیاتی راننده را نمایش دهند.

طراحی برای سرعت

داخل کابین پورشه میشن X به گونه‌ای طراحی شده که حتی ناظران بیرونی را نیز به سرعت بالا دعوت می‌کند. صندلی‌های پشتیبان کربنی و تسمه‌های شش‌نقطه‌ای آن به نظر می‌رسد که به‌طور کامل در ساختار خودرو تعبیه شده‌اند. هر دو صندلی دارای پوشش قهوه‌ای آندلسیا در پایین هستند و صندلی راننده با بخش بالایی خاکستری کالاهاری متمایز می‌شود. پشت فرمان چهار پدال وجود دارد. دقیقا مشخص نیست که همه آنها چه وظیفه‌ای دارند، اما به احتمال زیاد یکی از آنها برای ترمزهای بازیابی انرژی است.

خودرو پورشه میشن X

احتمال تولید و فروش پورشه میشن X چقدر است؟

تابستان، زمانی است که خودروهای مفهومی مانند پورشه ویژن به نمایش درمی‌آیند. پورشه با معرفی کانسپت پورشه میشن X، خودروی مفهومی جدیدی را در جشن 75 سالگی خودروهای اسپرت خود رونمایی کرده است. پورشه میشن نمایشی از چگونگی توسعه خودروهای اسپرت عالی در 75 سال آینده است.

این شرکت اعلام کرده که پورشه میشن X تنها یک مطالعه طراحی است، اما با توجه به تبدیل Mission E به تایکان، امید داریم که میشن نیز در آینده به نمایندگی‌های فروش راه یابد.

منبع: آذین بلاگ

برچسب ها:

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
رفتن به ابتدای صفحه