در شهر بزرگ تهران و اطراف آن چاپخانه های افست با کیفیت زیادی وجود دارد که روزانه چاپ های با کیفیت زیادی را تولید می کنند. ولی تمام این چاپخانه ها چاپ کاتالوگ را انجام نمیدهند، در واقع هر کدام اقدام به چاپ تخصصی مانند چاپ های مخصوص بسته بندی و … می کنند.
ما در این گزارش سعی داریم که یکی از چاپخانه های چاپ کاتالوگ در تهران که یکی از تمرکز های آن صحافی و چاپ کاتالوگ بصورت حرفه ای است بپردازیم:
بانی چاپ یک مجموعه کامل چاپ و صحافی است که اقدام به چاپ کاتالوگ در تهران و ارسال به سراسر کشور را دارد. مجوعه ای که بواسطه بهره بردن از کل خدمات پیش از چاپ و پس از چاپ در یک مجتمع بصورت همزمان امکان چاپ افست کاتالوگ را بصورت حرفه ای و فوری را در یک روز دارد.
با توجه به چاپخانه های زیادی و متنوعی که در تهران وجود دارد یافتن یک چاپخانه با کیفیت برای چاپ کاتالوگ حرفه ای کمی سخت به نظر می رسد ولی با مشاهده نمونه کارهای انجام شده آنها میتوانید با توجه به قیمت ارائه شده آنها تصمیم بگیرید که کدام چاپخانه برای شما مناسب می باشد.
چاپ کاتالوگ با کیفیت
کاتالوگ با کیفیت نقش بسزایی در برندینگ محصول یا خدمات شما ارائه شده توسط شما دارد. یکی از روش های تبلیغاتی و معرفی که از دیرباز و تا هم اکنون صورت میگرفته است چاپ کاتالوگ می باشد، هر چند که این روزها با توجه گسترش اینترنت و استفاده از فضای مجازی چاپ کاتالوگ کمی کمرنگ تر شده است و برخی از شرکت ها اقدام به تهیه و تولید کاتالوگ بصورت دیجیتال میکنند ولی همچنان چاپ کاتالوگ با کیفیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در واقع میتوان گفت کیفیت چاپ کاتالوگ بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده است و همچنان چاپ کاتالوگ در مشاغل زیادی میتواند باعث فروش بیشتر محصول یا استفاده از خدمات آنها باشد.
شما باید با توجه به نیاز خود تصمیم بگیرید که کدامیک برای شما مناسب تر هستند. لذا پیش از تصمیم گیری باید بدانید که هر کدام از آنها چیست و کدامیک برای شما یک انتخاب مناسب می باشد. کاتالوگ در واقع کتابچه ای است که از چندین برگ تشکیل شده است که پس از چاپ نیاز به صحافی دارد در صورتی که بروشور صرفا چاپ روی یک کاغذ است که نهایتا پس از چاپ نیاز به خط دارد که بصورت چند لت بسته میشود و غالبا بصورت مختصر اقدام به معرفی یک محصول و خدمات خاص دارد که یا در کنار آن محصول قرار میگیرد و یا بصورت تبلیغاتی توزیع میگردد. یا برای مثال زمانی که شما وارد یک فروشگاه میشوید آن را به شما ارائه می دهند تا تمام اطلاعات مورد نیاز را شما مطالعه و به شما جهت تصمیم گیری کمک نماید تا یک خرید هوشمندانه را انجام دهید.
به صورت کلی کاتالوگ ها با هدف انتقال مجموعه ای از اطلاعات یکپارچه با هدفی خاص به مخاطب طراحی و تولید میشوند. در طراحی کاتالوگ ها با توجه به نیاز از جدول، عکس و توضیحات استفاده میشود. در طراحی کاتالوگ با توجه به اهداف مورد استفاده از طراحی کاتالوگ با سبک خاص انجام می گیرد. مثال طراحی کاتالوگ های علمی با طراحی کاتالو های معرفی محصول یا آموزش استفاده از یک محصول یا خدمات و … بسیار متفاوت می باشد. برخی از کاتالوگ ها می بایست عکس محور طراحی و چاپ شوند و برخی دیگر جدول محور و با هدف راهنمایی و آموزش سبک طراحی این کاتالوگ ها نیز متفاوت می باشد.
همانطور که بیان شد طراحی کاتالوگ با سبک های مختلف و با مقاصد مختلف انجام میشود یکی از انواع طراحی های کاتالوگ، کاتالوگ هایی است که به جهت فروش طراحی میشوند.در این سبک از طراحی تمام تمرکز بر جلب توجه مشتری برای انتخاب و خرید محصول می باشد. آتلیه طراحی بانی چاپ با توجه به نیاز و هدف شما سعی بر اجرای طراحی حرفه ای کاتالوگ دارد. بانی چاپ بعنوان یک مرکز طراحی و چاپ کاتالوگ در بستر اینترنت شناخته میشود.
از سایر اهداف طراحی و چاپ کاتالوگ می توان کمک به بازاریابی و فروش عنوان نمود، انواع کاتالوگ در کنار کمک به افزایش فروش در برندینگ نیز بسیار تاثیر گذار هستند و نمیتوان نادیده گرفت. کاتالوگ در صورتی که حاوی اطلاعات مفیدی باشد برای مشتری نیز بسیار ارزشمند خواهد بود. نمیتوان از کنار این نکته گذشت که در صورتی که طراحی و چاپ کاتالوگ درجه یک و با کیفیت بالا باشد ولی حاوی اطلاعات مفیدی نباشد هیچ جایی روی میز مشتری یا مخاطب شما نخواد داشت! پس میتوان نتیجه گیری کرد که همه ی موارد باید در کنار هم بصورت صحیح انجام شود و پیش برود تا نهایت تاثیر گذاری را روی مخاطب بگذارد و به اهداف مورد نظر خود دست یابید.
ارتباط چاپ کاتالوگ و موفقیت در فروش
احتمال زیاد در خرید خود احساس اطمینان می کنند و در نتیجه فروش را افزایش می دهند.
به طور خلاصه میتوان گفت، طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای می تواند با افزایش جذابیت بصری، افزایش نمایش محصول، ارائه اطلاعات ارزشمند محصول، تسهیل فروش متقابل و افزایش فروش، تقویت شناخت و وفاداری برند، و خدمت به عنوان یک ابزار بازاریابی ملموس برای تعامل موثر با مشتریان و در پایان بر موفقیت فروش تأثیر بسزایی داشته باشد.
منبع: https://www.banichap.com
نظر شما