کادیلاک ATS کوپه 2019 یک خودروی کوپه لوکس جمعوجور با ظرفیت چهار سرنشین است که در چهار نسخه عرضه میشود: پایه (Base)، لوکس (Luxury)، لوکس برتر (Premium Luxury) و عملکرد برتر (Premium Performance). مدل پایه با امکانات مناسبی ارائه میشود، و در مدلهای لوکس و لوکس برتر، امکانات بیشتری در زمینه راحتی و ایمنی اضافه میگردد.
کادیلاک ATS با ترکیب عملکردی چشمگیر و طراحی منحصربهفرد، تا سال 2019 با برترین خودروهای اروپا و ژاپن رقابت میکرد. این خودرو به صورت کوپه یا سدان عرضه میشد و مدلهای پایه آن دارای موتور توربوشارژ 2 لیتری با قدرت 272 اسب بخار و جعبهدنده 8 سرعته اتوماتیک با دیفرانسیل عقب است. نسخههای قویتر با موتور 335 اسب بخاری V6، همچنین چهار چرخ متحرک و گیربکس دستی شش سرعته نیز در دسترس هستند. ATS یک صفحهنمایش لمسی 8 اینچی با قابلیت اتصال به Apple CarPlay و Android Auto برای سرگرمی دارد و Wi-Fi 4G LTE نیز بهصورت استاندارد عرضه میشود.
مدلهای پایه و لوکس با موتور چهار سیلندر توربوشارژ (272 اسب بخار و 295 پوند-فوت گشتاور) عرضه میشوند که با یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک یا شش سرعته دستی و دیفرانسیل عقب همراه است. چهار چرخ متحرک (AWD) نیز بهعنوان یک گزینه اختیاری اما فقط با گیربکس اتوماتیک وجود دارد. مدلهای لوکس برتر و عملکرد برتر دارای موتور شش سیلندر 3.6 لیتری (335 اسب بخار و 285 پوند-فوت گشتاور) هستند که با گیربکس اتوماتیک هشت سرعته و دیفرانسیل عقب جفت میشوند. AWD برای مدل لوکس برتر بهصورت اختیاری ارائه میشود، اما نسخه عملکرد برتر تنها با دیفرانسیل عقب است.
کادیلاک ATS Coupe 3.6 از نظر دینامیک کاملا با رقبای خود در بازار برابری میکند. این خودرو در زمان 6 ثانیه به سرعت 0 تا 100 کیلومتر میرسد و در عبور و مرور شهری نیز عملکرد قدرتمندی دارد.
تمرکز کادیلاک ATS روی هندلینگ و عملکرد باعث شده که سواری نسبتا سفتی داشته باشد که کمی از راحتی آن کاسته است. هرچند صندلیهای جلو راحت و حمایتکننده هستند، اما سرنشینان عقب ممکن است با فضای محدود مشکل داشته باشند. در داخل کابین، صدای جاده بیشتر از صدای باد و موتور به گوش میرسد.
کادیلاک ATS یک رقیب واقعی برای کوپههای لوکس اسپرتی مانند بنز C-Class، بیامو سری 2 و 4 و آئودی A5 است. اگرچه دارای برخی نقاط ضعف در فضای داخلی و سروصدای کابین است، اما به دلیل عملکرد چشمگیر و ویژگیهای تکنولوژیکی، همچنان یک انتخاب جذاب در این بخش از بازار محسوب میشود.
کادیلاک ATS کوپه فراتر از یک کوپه دو در زیباست. این خودرو با وزن سبک، انتخاب بین موتورهای توربوشارژ چهار سیلندر یا V6 و دو نوع سیستم تعلیق، عملکردی دارد که معمولا مختص کوپههای اسپرت لوکس اروپایی است. اما با صندلیهای راحت، سواری آرام و طراحی شیک، ATS همچنان برای رانندگیهای روزانه مناسب است.
البته چند ایراد نیز وجود دارد. کابین کوچک و فضای محدود صندلیهای عقب و صندوق عقب عملکرد را کمی تحتالشعاع قرار میدهند. صدای موتور چهار سیلندر در حالت فشار خشن و ناهنجار است؛ ما به خریداران توصیه میکنیم نسخه V6 را انتخاب کنند. سیستم اطلاعات و سرگرمی CUE بهبود یافته است، اما هنوز هم کار با آن پیچیده به نظر میرسد.
هنگامی که Cadillac ATS برای اولین بار عرضه شد، طراحی زاویهدار و تقریبا کاربردی آن بدون شک جلب توجه میکرد، اما گذر زمان تأثیر خود را گذاشته و حالا ATS نسبت به استانداردهای مدرن کمی معمولی به نظر میرسد. چرخهای استاندارد این خودرو 18 اینچی هستند، اما میتوان بهصورت اختیاری چرخهای 19 اینچی را انتخاب کرد. در بخش بیرونی، آینههای جانبی همرنگ بدنه و جلوپنجرهای با تزیین کرومی وجود دارد. چراغهای روز LED بهصورت استاندارد در تمامی مدلها وجود دارد و سقف شیشهای برقی و برفپاککنهای اتوماتیک نیز در نسخههای لوکس و پریمیوم بهصورت استاندارد ارائه میشوند.
طراحی چشمنواز، هندلینگ دقیق و ویژگیهای پیشرفته تکنولوژیکی، کادیلاک ATS را به یکی از برجستهترین کوپههای لوکس تبدیل کردهاند. با اینکه فضای کوچک کابین و صندوق عقب استفاده روزانه را محدود میکند، اما ATS یکی از خاصترین کوپههای لوکس است. کوپه ATS فضای راحتی برای راننده و سرنشین جلو فراهم میکند، اما طراحی خاص آن منجر به کنترلهایی شده که استفاده از آنها دشوار است.
صندلی عقب هم عملا برای افراد بالغ مناسب نیست و بیشتر برای کودکان یا موارد اضطراری کاربرد دارد. دکمههای حساس به لمس برای کنترل دما به اندازه دیگر خودروها آسان نیستند، اما پس از تنظیم، سیستم دومنطقهای بهخوبی کار میکند و بهراحتی میتوانید دما را تنظیم کرده و فراموش کنید. هر دو صندلی جلو نیز دارای گرمکن هستند.
سیستم CUE لمسی کادیلاک به اندازه سیستمهای همتای خود پیشرفته است، اما دکمههای لمسی و منوهای پیچیده آن استفاده را دشوار میکنند. با این حال، قابلیت اتصال به Apple CarPlay و Android Auto و یک نقطه اتصال Wi-Fi بهصورت استاندارد عرضه میشوند. دسترسی به تمام کنترلهای اصلی برای راننده بهآسانی صورت میگیرد، اما مشکل اصلی در کنترلهای پنل مرکزی است. دکمهها صاف و صیقلی هستند و حس لمسی ندارند که باعث میشود راننده برای یافتن آنها مجبور به نگاه بردن از جاده باشد، که خطرناک است. پورتهای USB به تعداد کافی برای همه دستگاهها وجود دارد، اما اتصال گوشی و دسترسی به نقطه اتصال Wi-Fi نیاز به جستجو در منوها دارد.
درهای خودرو بهخوبی باز میشوند و دسترسی به صندلیهای جلو را آسان میکنند. کنترلهای صندلیهای جلو بهسرعت حرکت میکنند تا ورود به صندلی عقب را تسهیل کنند، اما فضای باریک برای ورود سرنشینان عقب همچنان محدود است.
فرمان بهخوبی قابل تنظیم است و آینههای جانبی با وجود اندازه کوچک، بهخوبی به ارتفاع راننده تطبیق مییابند. صندلی راننده دارای تنظیمات کافی است تا بیشتر افراد موقعیت راحتی پیدا کنند. مانند سایر کوپههای دودر، فضای ATS محدود است. در قسمت جلو، فضای کافی برای افراد قد بلند وجود دارد، اما صندلیهای عقب بیشتر برای کودکان یا افراد کوچکاندام مناسب است.
آینههای جانبی کوچک و باریک هستند و دید به عقب نیز به دلیل ارتفاع بالای قسمت عقبی خودرو محدود است. دوربین دید عقب استاندارد کمک خوبی برای افزایش دید در پارک کردن است. با وجود بهبودهای اخیر، ATS همچنان فاقد کیفیت برتری است که در خودروهای بیامو، مرسدسبنز و آئودی دیده میشود. استفاده از پلاستیکهای سخت در داخل کابین و چرخ فرمان لیز و نچسب میتواند تجربه رانندگی کاهش دهد. فضای صندوق عقب با حجم 10.4 فوت مکعب، کمتر از حد متوسط است. ارتفاع بلند برای بارگذاری و محدودیت در فضای چرخهای عقب نیز فضا را محدود میکند.
مدلهای پایه و لوکس کادیلاک ATS کوپه از نظر امکانات مناسب هستند، اما توصیه میکنیم به سراغ مدل Premium Luxury با موتور شش سیلندر بروید. این مدل تقریبا به اندازه موتور چهار سیلندر توربوشارژ مصرف سوخت دارد، اما عملکرد و صدای بهتری ارائه میدهد.
مدل ATS کوپه 2019 با قیمت پایه 39 هزار دلار برای مدل استاندارد 2.0 لیتری RWD شروع میشد. نسخه Premium Performance با موتور 3.6 لیتری V6 نیز 51 هزار دلار قیمت دارد.
منبع: آذین بلاگ
نظر شما