امروز: ۲۲ مهر ۱۴۰۳
وبلاگدهی و سابدایرکتوری آذین بلاگ

کادیلاک CT6، یک خودرو ارزان از شرکت کادیلاک

متفرقه تاریخ انتشار: 24/09/10 بدون نظر   10 بازدید

اندازه فونت    
کادیلاک CT6، یک خودرو ارزان از شرکت کادیلاک

کادیلاک که زمانی خود را استاندارد جهانی می‌نامید، به نظر می‌رسد چگونگی ساخت خودروهای واقعا لوکس را فراموش کرده است و این شامل کادیلاک CT6 مدل 2020 نیز می‌شود. با این حال، این خودروساز توانسته است خودروهایی بسازد که رانندگی با آن‌ها واقعا لذت‌بخش است و از نسخه‌های تقویت‌شده مانند مدل CT6-V با عملکرد بالایی بهره‌مند هستند. با 550 اسب بخار قدرت و ویژگی‌های منحصربه‌فرد، این مدل به عنوان یک شورشی پرقدرت در بین مدل‌های دیگر خودنمایی می‌کند. تمامی مدل‌ها دارای سیستم چهارچرخ متحرک و طراحی ظاهری زیبا هستند. همچنین، مدل‌های ارزان‌تر این خودرو از قیمت کمتری نسبت به رقبای لوکس‌تر برخوردارند. با این حال، این خودرو نمی‌تواند به سطح کیفیت و اعتبار رقبا برسد. با این وجود، علاقه‌مندان به رانندگی و وفاداران به برند کادیلاک قطعا چیزی برای دوست‌داشتن در مدل 2020 CT6 پیدا خواهند کرد.

ماشین کادیلاک CT6

مشخصات فنی و موتوری کادیلاک CT6

همه مدل‌های کادیلاک CT6 مدل 2020 دارای گیربکس 10 سرعته اتوماتیک و سیستم چهارچرخ متحرک هستند. نسخه‌های پرمیوم و پرمیوم لوکس با پیشرانه 3.6 لیتری V-6 با توان 335 اسب بخار عرضه می‌شوند. این موتور ممکن است به اندازه کافی سریع نباشد، اما اکثر رانندگان را راضی خواهد کرد و صدای اگزوزی دلنشین دارد. پیشرانه V-8 دو توربوشارژ 4.2 لیتری، معروف به بلک‌وینگ می‌تواند تا 550 اسب بخار قدرت و 640 پوند-فوت گشتاور تولید کند. شتاب سریع و رفتار نرم آن ما را تحت تأثیر قرار داد، اما قیمت نزدیک به صد هزار دلار آن قابل توجیه نیست.

قیمت کادیلاک CT6

قیمت کادیلاک CT6

قیمت کادیلاک CT6 مدل 2020 از 60 هزار دلار شروع می‌شود و بسته به تریم و امکانات تا 98 هزار دلار می‌رسد. ما از رانندگی با مدل CT6 لذت می‌بریم، اما نمی‌توانیم پرداخت حدود 100 هزار دلار برای مدل CT6-V با پیشرانه‌ی V-8 با 550 اسب بخار را توجیه کنیم. به جای آن، مدل پرمیوم لوکس را پیشنهاد می‌کنیم که ویژگی‌های مطلوب‌تر و تجهیزات پیشرفته‌تری نسبت به مدل پایه دارد.

ویژگی‌های جدید مدل 2020

برای سال 2020، کادیلاک گزینه‌های پیشرانه‌های مدل CT6 را کاهش داده، سیستم دیفرانسیل عقب را حذف کرده و ویژگی‌های استاندارد جدیدی اضافه کرده است. موتورهای توربوشارژ 2 لیتری و V-6 دو توربوشارژ 3 لیتری قبلا در دسترس بودند، اما اکنون حذف شده‌اند. بنابراین، موتور V-6 3.6 لیتری غیر توربوشارژ به عنوان موتور پایه و V-8 دو توربوشارژ 4.2 لیتری به عنوان گزینه‌ی پرقدرت معرفی شده است. مدل پایه CT6 (لوکس) اکنون به صورت استاندارد دارای صندلی‌های جلو گرم‌شونده، ناوبری داخلی، سانروف و چندین کمک‌راننده است. هر مدل پرمیوم لوکس نیز اکنون دارای سیستم صوتی Bose Panaray و حالت نیمه خودران سوپر کروز کادیلاک است. مدل CT6-V نیز اکنون به صورت استاندارد دارای سیستم کروز تطبیقی پیشرفته، ترمز اضطراری خودکار جلو و عقب و دید در شب است. مدل‌های پلاتینوم با چرخ‌های 20 اینچی منحصربه‌فرد عرضه می‌شوند. متأسفانه، تولید کادیلاک CT6 برای همیشه در ژانویه 2020 پایان یافت.

نمای عقب خودرو

عملکرد CT6

یک موتور قدرتمند، ترمزهای قوی و گیربکس سریع به Cadillac CT6 شخصیتی پادشاه جاده‌ای می‌بخشند که متناسب با وضعیت پرچمدار آن است. اما خودرو به همان اندازه که از ریشه‌های اسپرت CTS انتظار می‌رفت، چابک نیست. فرمان و هندلینگ هر دو بی‌حس هستند و طول و وزن کادیلاک CT6 زمانی که خودرو تحت فشار قرار می‌گیرد، احساس می‌شود. ترمزها نقطه روشن قابل‌توجهی هستند، با قدرت توقف شگفت‌انگیزی که وزن سنگین سدان را جبران می‌کند.

نقطه قوت خودرو

فناوری یکی از نقاط قوت کادیلاک CT6 است. اگر به دنبال ویژگی‌های پیشرفته‌ای هستید که کاربری آسانی نیز دارند، CT6 انتخاب خوبی است. این خودرو به اندازه برخی از رقبا با قیمت بالاتر، تکنولوژی بالایی ندارد، اما از امکانات کافی برای اتصال و شارژ برخوردار است. سیستم سوپر کروز کادیلاک نیز یکی از نقاط قوت است. بزرگ‌ترین نقطه ضعف این خودرو، کنترل‌های صوتی آن است که گاهی اوقات استفاده از آن‌ها سخت و محدودتر از سیستم‌های دیگر برندهای لوکس است.

نمای کناری

ارزش خرید

CT6 تلاشی قانع‌کننده است. مواد باکیفیت بالا تقریبا در همه جا قابل مشاهده و لمس هستند. در حالی که اثر کلی به اندازه برخی از رقبا اروپایی چشمگیر نیست، اما یافتن ایرادات سخت‌تر می‌شود. کادیلاک CT6 برای قیمت خود یک ارزش محکم ارائه می‌دهد، اگرچه می‌توانید نسخه‌های پایه مدل‌های معروف‌تری را با قیمت مشابه تهیه کنید.

CT6 یکی از آن خودروهایی نیست که شما را به طور کامل به خود جذب کند. اما یک خودروی لوکس و تقریبا بی‌صدا است که تنها در بخش کیفیت سواری کمی عقب می‌ماند.

راحتی

CT6 پتانسیل دارد، اما سواری لرزان خودروی آزمایشی ما آن را عقب نگه می‌دارد. به غیر از این، شما یک سدان جادار و به‌خوبی مجهز دارید. صندلی‌های جلو حمایت جانبی زیادی ارائه نمی‌دهند، اما در سفرهای طولانی بسیار راحت هستند. سیستم تهویه مطبوع عملکرد قوی دارد و دارای یک فن آرام و یک رابط کاربری لمسی دوستانه برای کنترل‌های دما با کنترل‌های تکراری در پایین است.

مقداری لرزش بیشتر از موتور V6 وجود دارد که در این کلاس چندان مطلوب نیست، اما سواری بزرگراهی CT6 به‌طور خوشایندی بی‌صدا است. کادیلاک به هدف نزدیک است، اما باید سواری را بهبود دهد تا در این دسته رقابتی باشد.

کابین کادیلاک CT6

طراحی داخلی و کابین کادیلاک CT6

ورود به کابین کادیلاک CT6 آسان است؛ درها به‌طور وسیعی باز می‌شوند و صندلی‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که شما به راحتی می‌توانید به داخل خودرو بنشینید. فضای کافی برای همه سرنشینان وجود دارد و حتی برای افراد قدبلند نیز در عقب فضای زیادی موجود است. دید از جلوی خودرو و عقب خودرو رضایت‌بخش است. صندلی راننده تنظیمات قابل‌قبولی دارد، اما محدوده تلسکوپی فرمان محدود است و این مسئله برای رانندگانی با پاهای بلند کمی مشکل‌ساز است.

کادیلاک CT6 به هیچ وجه نمی‌تواند با فضای داخلی الهام‌بخش رقبا مطابقت داشته باشد. با وجود ابعاد کوچکتر و حجم کمتر صندوق عقب نسبت به رقبا، CT6 قادر است به اندازه کافی چمدان‌های دستی را در خود جای دهد؛ ما توانستیم شش چمدان را در صندوق عقب جا دهیم. همانند بسیاری از رقبا، صندلی‌های عقب این خودرو نیز قابل خم شدن نیستند، هرچند یک دهانه‌ی عبور به صندوق عقب وجود دارد.

عکس Cadillac CT6

سیستم اطلاعات و سرگرمی و اتصال

کادیلاک در بخش اطلاعات و سرگرمی مدل CT6 کم‌کاری نکرده و هر نسخه از این خودرو را به سیستم‌های ادغام Apple CarPlay و Android Auto، ناوبری، سه درگاه USB و شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند مجهز کرده است. تنها اندازه نمایشگر موجود، صفحه‌نمایش 8 اینچی است، اما برای کاهش حواس‌پرتی، به همراه کنترلر چرخشی و دکمه تنظیم صدا در کنسول مرکزی ارائه می‌شود. همچنین، کادیلاک سیستم صوتی 34 بلندگوئی Bose Panaray را ارائه می‌دهد که برای گوش‌های ناآشنا صدایی بسیار خوب دارد.

مصرف سوخت

سازمان حفاظت محیط زیست برآورد کرده است که مدل CT6 با موتور V-6 در شهر 18 مایل در هر گالن و در بزرگراه 27 مایل در هر گالن مصرف سوخت دارد. این ارقام با رقبای دارای سیستم چهارچرخ متحرک مانند بی‌ام‌و سری 7 و مرسدس بنز اس کلاس با موتورهای پایه‌شان همخوانی دارد. استفاده از مدل CT6-V با 550 اسب بخار به معنای پرداخت مالیات خودروهای پرمصرف و نرخ مصرف 14 مایل در هر گالن در شهر و 25 مایل در هر گالن در بزرگراه است.

عکس چرخ خودرو

هندلینگ و رانندگی

در بخش سدان‌های لوکس فول‌سایز، امتیاز اضافی برای خودروهایی که توانایی هندلینگ و ایجاد هیجان را دارند، وجود دارد. در اینجا، کادیلاک CT6 به رقبا ضربه می‌زند و با از بین رفتن جگوار XJ، اکنون بی‌چون و چرای جذاب‌ترین خودروی لوکس بزرگ برای علاقه‌مندان به رانندگی است.

نباید گزینه‌های موتور کاهش‌یافته و وزن زیاد آن شما را فریب دهد، زیرا CT6 قادر به هندلینگ عالی است و حس خوبی در حین رانندگی ایجاد می‌کند. در حالی که بی‌ام‌و سری 7 و مرسدس بنز S کلاس تمایل دارند به نرمی در جاده حرکت کنند. حتی با دامپرهای تطبیقی در تنظیمات اسپرت‌تر، همچنان حس خودروهای سنگین را می‌دهند.

کادیلاک CT6 مشکی

فضای ذخیره‌سازی

CT6 در اصل نسخه کشیده‌ای از یک سدان سایز متوسط (CTS) است و این امر در صندوق عقب نسبتا کوتاه و کوچک آن قابل مشاهده است. کادیلاک همچنین می‌توانست در ارائه گزینه‌های ذخیره‌سازی داخلی بهتر عمل کند. به جای آن، طراحی زیبا و شیک داشبورد و کنسول مرکزی به اولویت تبدیل شده است.

دهانه وسیع صندوق عقب نگهداری اقلام حجیمی مثل کیف‌های گلف را آسان می‌کند، اما حداکثر فضای صندوق عقب کمتر از حد متوسط برای یک سدان بزرگ است. از طرف دیگر، فضای فراوان صندلی‌های عقب و دسترسی آسان به نقاط نصب صندلی کودک، نصب حتی بزرگ‌ترین صندلی کودک را بدون مشکل ممکن می‌سازد.

خودرو کادیلاک CT6

آیا کادیلاک CT6 خودروی خوبی است؟

کادیلاک CT6 تصویر وسوسه‌انگیزی را ترسیم می‌کند. یک سدان لوکس بزرگ و جذاب که بیش از 30 هزار دلار ارزان‌تر از رقبا است. قیمت جذاب است، اما فضای کابین لوکس و راحتی نیز مهم هستند. CT6 در هر دو این جنبه‌ها نتوانسته است به هدف برسد. اگرچه صرفه‌جویی در هزینه قابل توجه است، اما وقتی که باید برای مدل پایه هزینه کنید، بهترین موتور بلک‌وینگ V8 است. با این حال، این موتور قیمت را به‌طور قابل توجهی بالا می‌برد و وقتی از شما خواسته می‌شود مبلغی معادل S کلاس برای CT6 بپردازید، مابقی بسته‌بندی این خودرو واقعا نمی‌تواند رقابت کند.

منبع: آذین بلاگ

برچسب ها:

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
رفتن به ابتدای صفحه