امروز: ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
وبلاگدهی و سابدایرکتوری آذین بلاگ

کادیلاک ELR مدل 2016، خودروی هیبریدی که ارزش تولید ندارد

متفرقه تاریخ انتشار: 24/08/07 بدون نظر   9 بازدید

اندازه فونت    
کادیلاک ELR مدل 2016، خودروی هیبریدی که ارزش تولید ندارد

کادیلاک ELR خودروی هیبرید الکتریکی با ظاهری خیره‌کننده و طراحی بی‌نظیر در داخل و خارج است و اولین خودروی هیبرید الکتریکی کادیلاک است. با این حال، زیر این زرق و برق، قلب شورولت ولت و دیفرانسیل جلو محرک آن قرار دارد. ELR تنها با برق کار می‌کند و می‌تواند تا 65 کیلومتر طی کند قبل از اینکه موتور بنزینی آن برای شارژ باتری‌ها وارد عمل شود. با این حال، قیمت پایه ELR از 66 هزار دلار شروع می‌شود که به مراتب بیشتر از ولت است. طبق بررسی سایت آذین بلاگ، این تفاوت قیمت سخت قابل توجیه است و به همین دلیل تولید کادیلاک ELR متوقف شده است.

کادیلاک ELR مشکی

مشخصات فنی کادیلاک ELR

کادیلاک ELR با دیفرانسیل جلو، عمدتا توسط یک موتور الکتریکی با توان 157 اسب بخار و 295 پوند-فوت گشتاور قدرت می‌گیرد. این موتور الکتریکی توسط یک بسته باتری لیتیوم-یونی 17.1 کیلووات‌ساعتی تغذیه می‌شود تا زمانی که شارژ باتری به‌طور عمده تخلیه شود و یک موتور بنزینی 1.4 لیتری چهار سیلندر با توان 83 اسب بخار وارد عمل شود تا موتور الکتریکی را تغذیه کند. در بیشتر مواقع، موتور بنزینی به عنوان ژنراتور برق برای موتور الکتریکی استفاده می‌شود، هرچند در برخی شرایط به افزایش عملکرد خودرو کمک می‌کند.

مدل‌های Normal، Hold، Sport و Mountain برای بهینه‌سازی عملکرد و بهره‌وری سیستم پیشرانه در شرایط مختلف طراحی شده‌اند. حالت Sport دوباره تنظیم شده و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت را به 6.4 ثانیه کاهش داده است. توان خروجی کل در حالت Sport به 233 اسب بخار و 373 پوند-فوت می‌رسد. شارژ باتری می‌تواند تا حدی در حین رانندگی انجام شود، اما برای شارژ کامل باید به یک پریز برق متصل شود. با اتصال به منبع برق 240 ولتی، کادیلاک ELR حدود چهار تا پنج ساعت طول می‌کشد تا از حالت خالی شارژ شود. این زمان با استفاده از سیم شارژ 110 ولتی که همراه خودرو عرضه می‌شود، به 12 ساعت یا بیشتر افزایش می‌یابد.

کادیلاک ELR 2016

کادیلاک ELR مدل 2016

مدل 2016 کادیلاک ELR نسبت به مدل قبلی خود در سال 2014 (مدلی برای سال 2015 وجود نداشت) بهبود یافته است. این بهبودها شامل کاهش قابل توجهی در قیمت پایه، افزایش گشتاور و اسب بخار، تنظیمات اسپرت‌تر سیستم تعلیق، ترمزهای به‌روز شده، مجموعه‌ای استاندارد از فناوری‌های کمک راننده، تغییراتی جزئی در طراحی جلوپنجره و نشان، قابلیت شارژ بی‌سیم باتری و پکیج انتخابی است.

هیبرید پلاگین کادیلاک ELR 2016 یک کوپه زیباست که همچنین به راننده‌اش اعتبار زیست‌محیطی می‌بخشد. اما حتی با به‌روزرسانی‌های 2016، ELR همچنان فاقد دقت و کارآیی روزانه‌ی سایر هیبریدهای پلاگین لوکس و کوپه‌های اسپرت است.

نمای کناری خودرو

عملکرد ELR

Cadillac ELR تقریبا همیشه با برق کار می‌کند و موتور در بیشتر مواقع فقط برای تولید برق بیشتر وارد عمل می‌شود. باتری لیتیوم-یونی با شارژ کامل، دامنه‌ی 65 کیلومتری را فراهم می‌کند. پس از آن، یک موتور چهار سیلندر بنزینی برای تأمین برق وارد عمل می‌شود. باتری پر و یک باک بنزین کامل، دامنه‌ی کل تخمینی 530 کیلومتری را به ELR می‌دهد. این کوپه می‌تواند یک پیشنهاد جذاب باشد اگر به دنبال ایجاد یک بیان مد و کاهش اثر زیست‌محیطی خود هستید. اما در هیچ‌یک از دسته‌های خودروهای لوکس یا کوپه‌های اسپرت به عملکرد برتر نمی‌رسد.

خودرو Cadillac ELR

تجربه رانندگی

در حالت تمام الکتریکی، کادیلاک ELR قدرت نرمی را ارائه می‌دهد و این، همراه با کابین خوب عایق‌بندی شده و سیستم کاهش نویز فعال استاندارد، سواری آرامی را فراهم می‌کند. اما زمانی که شارژ باتری تخلیه شده و موتور بنزینی 1.4 لیتری روشن می‌شود، وضعیت تغییر می‌کند. این موتور به‌طور کلی آرام یا تصفیه‌شده نیست و زمانی که برای سبقت گرفتن یا بالا رفتن از یک شیب قابل توجه شتاب می‌گیرید، صدای بلند و ناخوشایندی ایجاد می‌کند که آرامش کابین را مختل می‌کند. خوشبختانه، عملکرد افزایش یافته و با زمان صفر تا 100 در 6.4 ثانیه، ELR بسیار رقابتی‌تر با دیگر کوپه‌های اسپرت لوکس است.

بازار هیبریدهای الکتریکی

خودروهای الکتریکی و هیبریدهای الکتریکی در شهرهای آمریکا و مدل‌های لوکس هیبرید پلاگین تقریبا در تمام نمایشگاه‌های خودروهای لوکس خودروسازان اروپایی به چشم می‌خورند. اما در میان شرکت‌های خودروسازی آمریکایی در سال 2016، تنها یک خودرو در بخش کوپه لوکس وجود داشت، هیبرید پلاگین کادیلاک ELR، یک کوپه اسپرت که به اندازه یک ستاره هالیوودی جذاب، عضلانی و خوش‌چهره است.

کابین کادیلاک ELR

طراحی داخلی و کابین کادیلاک ELR

در کابین کادیلاک ELR، داشبورد و درب‌ها به زیبایی طراحی شده‌اند و با ترکیبی از چرم و شبه‌جیر چندلایه پوشیده شده‌اند. در حالی که از ظاهر کابین خوشمان می‌آید، سیستم CUE (Cadillac User Experience) از کارآیی آن کاسته است. این رابط لمسی مدیریت صدا، اقلیم، ناوبری و عملکردهای تلفن را بر عهده دارد، اما می‌تواند کند واکنش نشان دهد و گاهی اوقات دستورات لمسی را کاملا نادیده بگیرد. بازخورد لرزشی سیستم به منظور سهولت استفاده در حین حرکت طراحی شده است، اما احساسات می‌توانند تا زمانی که به آن عادت کنید، ناراحت‌کننده باشند.

رانندگان با هر سایزی می‌توانند فضای کافی برای سر و پا در جلو پیدا کنند. اما صندلی عقب بیشتر به صورت نمادین شده است، زیرا فضای شانه و لگن بسیار محدود است و سقف تند رو به پایین، فضای سر را نیز کاهش می‌دهد. سقف ELR همچنین در باز کردن صندوق عقب مزاحمت ایجاد می‌کند. ظرفیت بار به 10.5 فوت مکعب می‌رسد که کمتر از بیشتر رقبا در دسته پلاگین هیبرید و کوپه‌های لوکس است.

عکس Cadillac ELR

مقایسه کادیلاک ELR با شورولت ولت

مدل 2016 کادیلاک ELR اجزای مکانیکی اصلی خود را با نسل قبلی شورولت ولت 2015 به اشتراک می‌گذارد. مدل 2016 ولت باید بتواند نزدیک به 80 کیلومتر برد الکتریکی را از یک پیشرانه بازطراحی شده فراهم کند. برای جبران این مسئله، مهندسان کادیلاک نرم‌افزار مدیریت برق ELR را دوباره تنظیم کرده‌اند. در نتیجه، کادیلاک ELR مدل 2016 اندکی سریع‌تر از مدل 2014 خود شده است. کوپه کادیلاک همچنین دارای یک داخلی بسیار غنی‌تر از همتای شورولت خود است و با تجهیزات استاندارد بیشتری عرضه می‌شود.

نمای عقب خودرو

بررسی عملکرد خودرو

بازبینی‌ها نشان می‌دهند که هنگامی که در حالت EV رانده می‌شود، کادیلاک ELR توان نرمی و شتاب خوبی را ارائه می‌دهد. با این حال، آن‌ها از نامطلوب بودن و سر و صدای زیاد موتور بنزینی شکایت دارند. بیشتر رانندگان آزمایشی گزارش می‌دهند که ELR سواری راحتی دارد، اما اگر به دنبال دینامیک رانندگی سرگرم‌کننده هستید، بهترین گزینه نیست.

در جاده، ELR سریع به نظر می‌رسد، اما هرگز تند نیست. مانند بیشتر خودروهای الکتریکی، از خط شروع جهش می‌کند، اما پس از آن به نظر می‌رسد که صاف است. از جنبه مثبت، مطمئن نیستم که چیزی به اندازه کشش نرم یک موتور الکتریکی تقریبا ساکت لوکس باشد. شتاب صاف و مداوم است و حتی بهترین گیربکس‌های اتوماتیک نمی‌توانند با تجربه بدون تعویض دنده مطابقت داشته باشند.

ماشین ELR

مسائل و مشکلات

متأسفانه، حتی با کاهش قابل توجه قیمت پایه، قیمت ELR 2016 هنوز هم بیش از دو برابر قیمت ولت است. این موضوع باعث می‌شود صدای بلند موتور چهار سیلندر ELR پس از اتمام برد الکتریکی آن، سخت‌تر تحمل شود. کادیلاک سعی کرده است با استفاده از تکیه‌گاه‌های هیدرولیکی موتور، مواد جذب صدا و سیستم صوتی کاهش نویز، این خشونت موتور را پنهان کند، اما این تلاش‌ها کافی نیستند. کادیلاک سیستم تعلیق ELR را بازسازی کرده و ما هنوز آن را تست نکرده‌ایم.

مدل قبلی، سواری آرامی بر روی جاده‌های صاف داشت اما برای یک خودروی لوکس، در جاده‌های ناهموار، مقداری خشونت غیرمنتظره‌ای نشان می‌داد. علاوه بر این، خط سقف دراماتیک ELR مشکلات بزرگی در بسته‌بندی ایجاد می‌کند. صندلی عقب به حدی کوچک است که تقریبا غیرقابل استفاده است و دهانه صندوق عقب به طرز عجیبی باریک است.

ویژگی‌های ایمنی

یک سری از ویژگی‌های ایمنی در ELR موجود است که شامل کنترل تطبیقی کروز، هشدار خروج از خط، هشدار ترافیک متقاطع عقب و هشدار نقاط کور می‌شود.

رقبای کادیلاک ELR

رقبای کادیلاک ELR کدام خودروها بودند؟

در سال 2016، کادیلاک ELR رقیب مستقیمی نداشت. اگر فقط به دنبال یک هیبرید پلاگین با برد الکتریکی زیاد بودید، یک شورولت ولت 2016 با تجهیزات کامل ممکن است برای شما مناسب باشد. در بخش بالاتر، می‌توانید پورشه پانامرا S E-hybrid را در نظر بگیرید که عملکرد بیشتری ارائه می‌دهد اما فقط 30 کیلومتر برد الکتریکی خالص دارد. اگر کمی ماجراجوتر هستید، تسلا مدل S تمام الکتریکی بهترین EV خالصی است که می‌توانید بخرید، یا می‌توانید با BMW i8 تمام‌وحشی با دو صندلی و بدنه آلومینیومی و فیبر کربنی خود بروید.

از طرف دیگر، اگر یک کوپه لوکس چیزی است که واقعا به دنبال آن هستید و به رانندگی الکتریکی اهمیت نمی‌دهید، آئودی A5 و S5 و BMW سری 6 سبک زیادی برای ارائه دارند و بسته به موتور انتخابی، می‌توانند نسبتا بهینه در مصرف سوخت باشند. با اینکه مدل 2016 ELR نسبت به مدل 2014 بهبود یافته است، اما همچنان دارای عملکرد، دقت و کارآیی روزانه‌ای نیست که قیمت درخواستی آن را توجیه کند.

منبع: آذین بلاگ

برچسب ها:

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
رفتن به ابتدای صفحه