کی ام سی 2023 با نام اصلی جک T9 یک خودرو دابل کب (دابل کب یا دابل کب یوتیلیتی، به خودروهایی اشاره دارد که دارای دو ردیف صندلی و محفظه بار در قسمت عقب هستند. این نوع خودروها معمولاً برای استفاده شخصی و کاری مورد استفاده قرار میگیرند و توانایی حمل بار و مسافران را با هم ترکیب میکنند. در بسیاری از موارد، دابل کبها به عنوان خودروهای خانوادگی یا خودروهای ماجراجویی محبوب هستند) چینی از شرکت جک است. T9 جدیدترین و پیشرفتهترین جک موتورز در 55 سال تاریخ تولید خودروهای تجاری سبک است. این خودرو بر پایه پلتفرم بینالمللی نسل سوم شرکت ساخته شده است که پایداری، راحتی و ایمنی بیشتری را فراهم میکند. T9 با داشتن امتیاز ایمنی 5 ستاره از پنج نهاد ارزیابی ایمنی جهانی مختلف، گزینهای برتر برای خریدارانی است که به دنبال بهترین استانداردهای ایمنی هستند.
این پیکاپ برای بازارهای رانندگی راستدست و چپدست طراحی شده است و در امکانات تولیدی پیشرفته در چین ساخته میشود. مشتقات دیزل و بنزین توربوشارژ T9 در نیمه دوم سال 2023 در جنوب آفریقا و استرالیا معرفی خواهند شد. مشتقات BEV و PHEV 4×4 نیز در سال 2024 معرفی میشوند و در سال 2025 مشتق 2.5 لیتری توربودیزل اضافه خواهد شد.
قیمت کی ام سی 2023 در استرالیا از 26 هزار دلار یا با دلار 50 هزار تومانی 1.5 میلیارد تومان آغاز میشود. در چین، قیمتها از 157 هزار یوان چینی (معادل 21,500 دلار ) شروع میشود، در حالی که مدلی که بیشترین شباهت به نسخه Luxury دارد، با قیمت 177,800 یوان چینی به فروش میرسد. با این حال، نسخههای چینی برعکس خودرویی همچون نیسان جوک دارای سیستمهای کمک رانندگی پیشرفته (ADAS) نیستند که برای بازار استرالیا اهمیت دارند.
واردکننده محلی BLK Auto به وضوح اعلام کرده است که جک T9 با رقبای هموطن خود در دسته یوتیلیتهای دابل کب 4×4 به قیمت رقابتی عرضه خواهد شد.
نسخه پایه چینی خودرو kmc کی ام سی 2023 یک موتور 2 لیتر توربوشارژی به توان 221 اسببخار و گشتاور 380 نیوتنمتر ارائه میشود. نقطه اوج گشتاور در 1900 دور در دقیقه تولید میشود و از یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته از شرکت ZF با سیستم دو دیفرانسیل بهره میبرد. این خودرو با وزن خالص 2300 کیلوگرم، به سرعت نهایی 150 کیلومتر بر ساعت میرسد و میانگین مصرف سوخت 10 لیتر در هر 100 کیلومتر را ارائه میدهد.
البته جک قصد دارد که یوتیلیتی T9 را با دو نسخه مختلف در استرالیا راهاندازی کند. هر دو نسخه با موتور دیزل توربوشارژ چهار سیلندری 2.0 لیتری با توان 125 کیلووات و گشتاور 410 نیوتن-متر همراه با یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته و سیستم چهار چرخ محرک به بازار عرضه کند.
انتظار میرود که یک نسخه الکتریکی از T9 پس از نسخههای دیزلی عرضه شود. در خارج از کشور، نسخه الکتریکی T9 دارای توان 150 کیلووات و گشتاور 290 نیوتن-متر بوده و توسط باتری 77 کیلوواتساعتی تامین انرژی میشود، محدوده رانندگی با یک شارژ حداکثر 300 کیلومتر اعلام شده است.
صندلیهای جلو حمایتی دارند و به صورت الکتریکی تنظیم میشوند. دستگیرههای جلو و پلههای کناری برای کمک به ورود به صندلی راننده فراهم شدهاند، جایی که ماهیت کاربردی خودرو با لمسهای زیبایی طراحی شده است. روی صفحهنمایش داشبورد و جنب و جوشدار داخلی، مواد نرمی وجود دارد که تا صفحهی لمسی مرکزی با قطر 10.4 اینچی ادامه پیدا میکند.
همچنین در مرکز کنسول دو جا برای نگهداری نوشیدنی و دو اتصال USB-A وجود دارد، در حالی که یک پریز 12 ولتی در زیر یک لبه جایی دفن شده است که به داشبورد متصل میشود. این همچنین محل یک صفحه شارژ بیسیم تلفن همراه است.
در پشت کنسول مرکزی دو عدد خروجی هوا و در پایین پشت یک درپوش، یک درگاه USB دیگر به همراه یک پریز 220 ولتی وجود دارد. درب کابین زیرین سنگین است، بدون شک نیاز به دو دست دارد، و تخته دارای طول 1520 میلیمتر و عرض 1590 میلیمتر است.
تاکنون مدل 2023 کی ام سی در آزمونهای تصادف مستقل تحت نظر قرار نگرفته است، اما مدیران اطمینان دارند که این خودروی دابل کب چهار چرخ متحرک از سازمان امتیازدهی ایمنی خودروها (ANCAP) گواهینامه ایمنی پنج ستاره را کسب خواهد کرد.
میان سیستمهای ایمنی فعال استاندارد، کنترل استحکام و چرخش الکترونیکی قرار دارد، در حالی که تکنولوژی کمکهای رانندگی پیشرفته شامل ترمزگیری اضطراری خودکار (AEB)، هشدار تصادف جلو، هشدار ترافیک متقابل عقب، مانیتورینگ نقطه کور، کمک به نگهداشتن در مسیر، کنترل سرعت تطبیقی و نظارت بر فشار لاستیک را پوشش میدهد.
همچنین، علاوه بر هشدارهای برای تصادفات جلو و عقب، هشدار بازکردن در و همچنین سیستم نظارت بر خستگی راننده نیز وجود دارد. در صورت وقوع تصادف، هفت کیسه هوا برای حفاظت از مسافران جلویی و عقبی، از جمله یک کیسه هوای مرکزی جلو و کیسههای هوا سمتی و پردهای، وجود دارد. کمربند ایمنی سهنقطهای برای تمام پنج موقعیت ارائه شده است، و در نیمکت عقب نیز ایزوفیکس برای نصب صندلیهای کودک وجود دارد.
در کی ام سی سه حالت رانندگی اصلی وجود دارد: حالت Eco، Normal و Sport، به علاوه یک حالت اضافی برای برف (Snow)، اما هیچ تنظیمات ویژهی خارج از جاده برای گل و لرزه، شن و غیره وجود ندارد.
با افزایش حالتها، واکنش موتور به طور واضح افزایش مییابد، این مسئله خیلی شگفتآور نیست، زیرا وزن خالص حدود 2000 کیلوگرمی (بدون بار) و بدنهی بزرگی که به ابعاد 5330 میلیمتر طول، 1965 میلیمتر عرض و 1920 میلیمتر ارتفاع دارد، توجیهای دارد. این خودرو روی یک شاسی با بزرگی 3110 میلیمتر است.
همه چیز بسیار مناسب است و جک به وضوح بسیار کار کرده است تا سطوح نویز، لرزش و سختی (NVH) را کاهش دهد. در واقع، حتی هنگام سفر در مسیر آزمایش با سرعت 140 کیلومتر در ساعت، سر و صدای کابین به حداقل میرسد.
منبع: سایت آذین بلاگ
نظر شما