خودروی الکتریکی آکورا در راه است و کانسپت آکورا پرسیژن EV آن را پیشنمایی میکند. آکورا اولین خودروی الکتریکی خود را در سال 2024 عرضه خواهد کرد. این خودروی شاسیبلند میانسایز بر روی پلتفرم باتری Ultium جنرال موتورز ساخته خواهد شد و احتمالا طراحی آن بسیار شبیه به این کانسپت خواهد بود.
کانسپت آکورا پرسیژن نگاهی به جهتگیری طراحی آینده مدلهای آکورا ارائه میدهد. این کانسپت تکامل زبان طراحی آکورا پرسیژن سال 2016 است که بر الکتریکیسازی تمرکز دارد. کابین دو حالته این خودرو برای هر دو حالت رانندگی عملکردی و خودران طراحی شده است.
کانسپت آکورا پرسیژن نشان میدهد که آکورا چه ترفندهایی در دست دارد، به جای اینکه مستقیما پیشنمایشی از یک خودروی تولید آینده باشد. در حالی که احتمالا بسیاری از ویژگیهای داخلی به این زودیها به تولید نمیرسند، طراحی خارجی کانسپت آکورا پرسیژن به شدت اشارهای به مدل جادهای در آینده نزدیک دارد. کانسپت آکورا پرسیژن خیلی بزرگ نیست، تقریبا بین خودروهای سدان و کراساوورها قرار دارد.
چرخهای بزرگ 23 اینچی به تمام چهار گوشه فشار داده شدهاند و کالیپرهای ترمز نارنجی در مقابل رنگ مات آبی فوقالعاده به نظر میرسند. در حالی که خودروی کانسپت خود داخلی کاملی ندارد، آکورا میگوید کابین آن پیشنمایشی از فلسفه تجربه دوگانه جدید شرکت است. اولی صفحهنمایشهای دیجیتال و یک فرمان به سبک یوک را به جلو میآورد. دومی فرمان، پدالها و صفحهها را دور میکند و نورپردازی را تنظیم میکند تا بتوانید استراحت کنید. بله، آکورا نسخه خود را از یک داخلی که از حالت رانندگی خودکار پشتیبانی میکند، نشان میدهد.
وقتی کانسپت اولیه آکورا پرسیژن در سال 2016 معرفی شد، نقشهای بصری برای همه مدلهای آینده ارائه داد. پایبندی به این وعده منجر به خط تولیدی با ظاهر منسجم امروز شده است. اکنون این زیباییشناسی با کانسپت آکورا پرسیژن EV جلوهای جدید پیدا کرده است. بسیاری از عناصر طراحی که در اینجا مشاهده میشود، به زودی در یک شاسیبلند الکتریکی آکورا که از پلتفرم باتری Ultium جنرال موتورز استفاده میکند و قرار است به عنوان مدل 2024 تولید شود، به نمایش درخواهد آمد.
هدف کلی طراحی Acura Precision این است که انعطافپذیری آینده خودروهای الکتریکی را با بازتفسیر ویژگیهای طراحی فعلی آکورا به جای اختراع مجدد آنها نشان دهد. این موضوع در نمای جلوی خودرو که نمایشی از نورهای خیرهکننده در نسخه نورانی جلوپنجره پنج ضلعی آشنا دیده میشود، به خوبی نشان میدهد. در حالی که کانسپت قبلی یک سدان بود، شکل شاسیبلند جدید نیز نشانهای از تغییر سلیقه مصرفکنندگان است، اگرچه آکورا اصرار دارد که ویژگیهای طراحی آینده به راحتی به دیگر سبکهای بدنه نیز تبدیل خواهند شد.
خودروی آکورا پرسیژن، یک کراساوور دو ردیفه است که به نظر میرسد از مدل فعلی آکورا RDX بزرگتر باشد. برخلاف کانسپت سدان 2016 پرسیژن که حس جدیدی به محصولات آکورا بخشید، این خودروی الکتریکی از بیرون آشنا به نظر میرسد، هرچند واضح است که طراحان زبان طراحی فعلی برند را برای آیندهای تمامالکتریکی تغییر دادهاند.
این موضوع در قسمت جلوی پنج ضلعی الماسی خودرو مشهود است، هرچند که دیگر یک جلوپنجره رادیاتوری سنتی نیست. در عوض، پنل جلو در یک الگوی تکراری نرم نورانی میشود، با یک روشنایی خوشامدگویی که از نشان کالیپر آکورا شروع میشود و به سمت چراغهای جلو گسترش مییابد. پنل جلوپنجره نورانی همچنین شامل جزئیات کوچکی بر روی هر الماس است که به خودرو اجازه میدهد حتی در حالت خاموش نیز حس آکورا بودن را به نمایش بگذارد.
در تکامل این موضوع، طراحان آکورا از خطوط برجسته قایقهای لوکس الهام گرفتهاند. ما بهویژه خط کاراکتر خمیدهای را دوست داریم که یادآور پهلوی V شکل یک بدنه قایق است. نوار کروم شناور در بالای شیشه که حضور آن به نظر میرسد به طور ناگهانی افزوده شده، کمتر جذاب است.
پایینتر از قسمت جلوی خودرو مجموعهای از چراغهای خوشهای در هر دو انتهای خودرو دیده میشود. این چراغها الگویی از اشکال آشفته را نمایش میدهند که در پرههای چرخهای 23 اینچی نیز تکرار میشود.
داخل کابین، فناوری نسل بعدی آکورا با صفحه نمایش لمسی شفاف منحنی در بالای داشبورد و صفحه نمایش کوچکتر شفاف در جلوی راننده نمایان است. فرمان به سبک یوک شامل خوشهای از دکمهها و دایرههای کنترل در مرکز آن است.
از آنجا که آینده الکتریکیسازی نشاندهنده افزایش عملکرد و وعده رانندگی خودکار است، آکورا دو تجربه کابین مجزا ایجاد کرده که هر یک به یک انتهای این طیف مربوط میشود. رانندگی غریزی فضای داخل را با نور قرمز و صدای موتور مسابقهای پر میکند. در حالت استراحت، فرمان و پدالها جمع میشوند، هر دو صفحه نمایش کاملا شفاف میشوند و صندلیها به حالت خوابیده درمیآیند. در حالی که مسافران به مقصد خود میرسند، رایحهها و صداهای آرامبخش در کابین جریان مییابند و تصاویر اقیانوسی به صورت خیالی روی سطوح پروژه میشوند.
از نمای جانبی، کانسپت آکورا پرسیژن دارای حالت قویای است که بخشی از آن به چرخهای 23 اینچی با طراحی پنجپره و درجهای پیکسلی یادآور چراغهای مهشکن بازمیگردد. جلوی خودرو با شیب به جلو برای یک آکورا غیرمعمول است، اما خطوط قلهای کاپوت در اینجا به اندازه مدلهای TLX و RDX آشنا به نظر میرسد. برخلاف خطوط کاراکتر این خودروها که به سمت بالا شیب دارند، پرسیژن دارای یک چین است که از کاپوت به روی چرخهای عقب پایین میآید و سپس دوباره به سمت بالا میرود تا درب صندوق عقب را بپوشاند.
آکورا میگوید ظاهر اصلاح شده این خودرو به منظور تداعی تصاویری از یک قایق موتوری که از میان امواج میگذرد، طراحی شده است و طرح رنگ سهگانه جذابیت بیشتری به آن افزوده است. در قسمت عقب، کانسپت آکورا پرسیژن دارای ظاهری تراشیده است، با چراغهای LED سبک چیکان آکورا که با جزئیات هندسی بیشتر اصلاح شدهاند. درب صندوق عقب با یک نقطه در مرکز به پایان میرسد.
اولین خودروی الکتریکی آکورا یک شاسیبلند با ابعادی مشابه کانسپت آکورا پرسیژن خواهد بود که بر اساس هوندا پرولوگ و با همکاری جنرال موتورز توسعه یافته است. کانسپت آکورا پرسیژن بر طراحی خودروهای الکتریکی آینده آکورا تأثیر خواهد گذاشت. آکورا در سال 2026 شروع به عرضه خودروهای الکتریکی بر روی پلتفرم اختصاصی خود خواهد کرد. در سال 2016، کانسپت پرسیژن، یک سدان شیک که لحنی برای طراحیهای کنونی سازنده خودرو تنظیم کرد، معرفی شد.
اما اکنون که آکورا به آینده تمام الکتریکی مینگرد، میخواهد بار دیگر زبان طراحی خود را بازنگری کرده است. کانسپت آکورا پرسیژن که در هفته خودروی معرفی شد، به شاسی بلند تغییر پیدا کرده است. در حالی که کانسپت اولیه پرسیژن یک قدم بزرگ به جلو بود، کانسپت جدید بیشتر تکاملی است تا انقلابی! بسیاری از ویژگیها، یادآور عناصر طراحی فعلی هستند. اما مواردی مانند خط سقف شناور و نورپردازی پایین جدید هستند، همانطور که جلوپنجره برجسته که گفته میشود از قایقهای لوکس الهام گرفته شده است.
هنوز مشخص نیست که آیا کانسپت آکورا پرسیژن به نحوی با خودروی الکتریکی هوندا پرولوگ مرتبط است یا خیر، آن مدل بر روی پلتفرم Ultium جنرال موتورز سوار است. هنگامی که هوندا خودروی کراساوور الکتریکی خود را اعلام کرد، تأیید کرد که یک نسخه آکورا نیز در راه است اما تمایلی به ارائه جزئیات بیشتر نداشت.
بر اساس شایعات قبلی، نسخه تولیدی خودروی الکتریکی آکورا قرار است در سال 2024 عرضه شود و بر روی پلتفرم Ultium جنرال موتورز سوار باشد. تولید نسخه هوندا احتمالا در مجتمع تولیدی جنرال موتورز در راموس آریزپه مکزیک انجام خواهد شد.
منبع: آذین بلاگ
نظر شما