امروز: ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
وبلاگدهی و سابدایرکتوری آذین بلاگ

آکورا RLX مدل 2020،سدان لوکسی که به آخر خط رسید

متفرقه تاریخ انتشار: 24/08/16 بدون نظر   9 بازدید

اندازه فونت    
آکورا RLX مدل 2020،سدان لوکسی که به آخر خط رسید

آکورا RLX در مقایسه با رقبای پر زرق و برق خود، کمتر به چشم می‌آید و با سیستم هیبریدی الهام گرفته از سوپراسپرت‌ها، تجربه رانندگی خاصی ارائه می‌دهد. این سدان لوکس با تیراژ محدود، ویژگی‌های معمول یک خودروی لوکس از جمله امکانات مدرن و فضای جادار را دارد، اما فاقد جذابیت‌هایی است که از چنین خودرویی انتظار داریم. سیستم اطلاعات و سرگرمی قدیمی و طراحی داخلی ساده آن شاید قابل چشم‌پوشی باشد، اما کیفیت ساخت بالا و مصرف سوخت مناسب، نظر برخی خریداران را جلب می‌کند. علاوه بر موتور V6 استاندارد، مدل هیبریدی نیز ارائه می‌شود که عملکرد روان و شتاب بالایی دارد. با این حال، آکورا RLX 2020 به اندازه کافی برجسته نیست تا با رقبای جذاب‌تر خود رقابت کند.

آکورا RLX 2020

مشخصات فنی آکورا RLX

  • موتور: موتور 3.5 لیتری V6
  • قدرت: 310 اسب بخار
  • گیربکس: 10 سرعته اتوماتیک
  • انتقال: دیفرانسیل جلو

 

موتور V6 با 310 اسب بخار قدرت به صورت استاندارد با گیربکس 10 سرعته اتوماتیک و دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود. نسخه استاندارد RLX همچنین دارای فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب است که به بهبود چرخش‌ها کمک می‌کند. مدل هیبریدی Sport Hybrid از یک موتور 3.5 لیتری V6 و سه موتور الکتریکی تشکیل شده که مجموعا 377 اسب بخار تولید می‌کنند. در واقع، سیستم هیبریدی آن از خودروی سوپراسپرت آکورا NSX گرفته شده است. شتاب تند و سریع و عملکرد یکپارچه Sport Hybrid رانندگی در خیابان‌های شهری یا بزرگراه‌ها را لذت‌بخش می‌کند. متأسفانه، RLX در پیچ‌ها احساس چابکی کمتری دارد، چرا که بیشتر وزن آن در جلو قرار دارد. سیستم تمام چرخ متحرک آکورا (SH-AWD) که برای بهبود هندلینگ طراحی شده، در جاده‌های پیچ‌دار به اندازه رقبایی مانند جنسیس G80 و جگوار XF لذت‌بخش نیست.

قیمت آکورا RLX

قیمت آکورا RLX

قیمت آکورا RLX مدل 2020 از 56 هزار دلار شروع می‌شود و بسته به نسخه و امکانات به 63 هزار دلار می‌رسد. دلایل زیادی برای انتخاب RLX در برابر دیگر گزینه‌های لوکس مشابه وجود ندارد، اما سیستم هیبریدی قدرتمند آن یکی از آن‌هاست. مدل Sport Hybrid با هزینه اضافی 7 هزار دلار، یکی از سریع و کم‌مصرف‌ترین سدان‌های این بخش را ارائه می‌دهد. این ارتقا شامل بهترین امکانات از جمله سیستم دوربین 360 درجه، سنسورهای پارک جلو و عقب، نمایشگر هدآپ، صندلی‌های جلو با قابلیت گرم و سرد شدن، استارت از راه دور و موارد دیگر می‌شود.

تغییرات مدل 2020

آکورا در سال 2020 تغییرات خاصی در RLX ایجاد نکرد و پس از این سال تولید این سدان لوکس را متوقف کرد. آخرین به‌روزرسانی بزرگ این خودرو در سال 2018 انجام شد که شامل طراحی مجدد جلوپنجره و افزودن امکانات جدید بود.

عکس Acura RLX

هندلینگ و تجربه رانندگی

مدل غیر هیبریدی آکورا RLX فاقد سیستم چهار چرخ متحرک است، اما به سیستم فرمان‌پذیری دقیق چرخ‌های عقب (P-AWS) برند آکورا مجهز است. این سیستم با کنترل مستقل زاویه چرخ‌های عقب، به بهبود پایداری، پاسخگویی و چابکی خودرو کمک می‌کند. این سیستم تا حدی موثر عمل می‌کند و RLX بزرگ، به اندازه‌ای که از خودرویی با این ابعاد انتظار دارید، مانورپذیر به نظر می‌رسد. فرمان خودرو نیز حس خوبی دارد و به اندازه‌ای سبک است که پارک کردن آسان باشد، اما در سرعت‌های بالاتر هم پایداری و قابل پیش‌بینی بودن خود را حفظ می‌کند.

این خودرو به اندازه بی‌ام‌و سری 5 اسپرت نیست، اما Acura RLX هم خودرویی کاملا خسته‌کننده نیست. کیفیت سواری، به عنوان یکی از دغدغه‌های این بخش، جایی است که RLX باید بهتر عمل کند؛ چرا که در مسیرهای پیچ‌دار، عملکرد آن به اندازه‌ای که باید، روان و یکدست نیست. در مسیرهای هموارتر و با سرعت‌های کمتر، مشکلات کمتری وجود دارد. در کنار این موارد، سطح بالای پالایش و صندلی‌های راحت از نکات مثبت آکورا هستند، اما این ویژگی‌ها به‌تنهایی نمی‌توانند نقص‌های دیگر خودرو را به‌طور کامل جبران کنند.

آرم عقب خودرو

بررسی شتاب و قدرت

آکورا RLX به طور استاندارد با یک موتور V6 به حجم 3.5 لیتر و قدرت 310 اسب بخار همراه با گیربکس 10 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. همچنین می‌توانید مدل هیبریدی اسپرت RLX را انتخاب کنید که با استفاده از همان موتور V6، سه موتور الکتریکی و یک باتری لیتیوم-یونی، قدرت خروجی را به 377 اسب بخار افزایش می‌دهد. این مدل هیبریدی همچنین به جای گیربکس 10 سرعته، از گیربکس دوکلاچه 7 سرعته بهره می‌برد. موتور V6 به اندازه کافی برای اکثر موقعیت‌های رانندگی قدرت دارد و گیربکس 10 سرعته تعویض دنده‌ها را به خوبی انجام می‌دهد. مدل هیبریدی اسپرت، احساس شتاب بیشتری دارد.

مصرف سوخت

آکورا RLX دو نوع پیشرانه با دو دسته رتبه‌بندی مصرف سوخت متفاوت از EPA دارد. نسخه استاندارد V6 در شهر 20 مایل بر گالن و در بزرگراه 29 مایل بر گالن مصرف دارد. در حالی که مصرف بزرگراهی در نسخه هیبریدی تغییر نمی‌کند، اما رتبه شهری به طور قابل توجهی بهبود می‌یابد. مدل Sport Hybrid در شهر 28 مایل بر گالن مصرف دارد که 4 مایل بیشتر از رقبای لوکسی مانند آئودی A6 است.

کابین آکورا RLX

فضای داخلی و کابین آکورا RLX

در داخل کابین خوش‌ساخت آکورا RLX، سرنشینان فضای زیادی در قسمت جلو و عقب خواهند داشت. صندلی‌های راحت و فهرست بلندی از امکانات استاندارد مورد توجه قرار می‌گیرند. روکش چرمی، صندلی‌های قابل تنظیم برقی با قابلیت گرمایش، کنترل آب و هوای سه‌منطقه‌ای، فرمان قابل تنظیم برقی، نورپردازی داخلی و سقف پانوراما در تمام مدل‌ها موجود است. در حالی که نسخه استاندارد RLX دارای 15 فوت مکعب فضای بار است، بسته باتری مدل هیبریدی این فضا را به 12 فوت مکعب کاهش می‌دهد.

سیستم اطلاعات و سرگرمی

هر مدل آکورا RLX 2020 به سیستم اطلاعات و سرگرمی قدیمی با دو نمایشگر مجهز شده است. با وجود کنترلر چرخشی کاربردی و دکمه‌های فیزیکی، تجربه کاربری با گرافیک معمولی و کمبود ویژگی‌های مدرن محدود شده است. سیستم صوتی 14 بلندگو ELS Studio و ناوبری داخلی به صورت استاندارد وجود دارند، اما قابلیت‌های Apple CarPlay و Android Auto غایب هستند.

داخل خودرو

مقایسه آکورا RLX با آکورا TLX

اگر تصمیم گرفته‌اید یک سدان آکورا بخرید، اما مطمئن نیستید کدام مدل را انتخاب کنید، بهتر است نگاهی به مدل کوچک‌تر آکورا TLX بیندازید. این مدل هفت اینچ کوتاه‌تر از RLX است و فضای سرنشین و صندوق عقب کمتری دارد، اما صندلی‌های عقب TLX قابلیت تا شدن دارند و آن را به گزینه‌ای بهتر برای حمل بار اضافی تبدیل می‌کنند. مدل پایه TLX دارای یک موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر با 206 اسب بخار قدرت است، اما می‌توانید آن را با موتور V6 و بسته فناوری سفارش دهید و حدود 15 هزار دلار در مقایسه با مدل معادل RLX صرفه‌جویی کنید.

هر دو خودرو دارای فضای داخلی راحت هستند، حتی اگر TLX با مشخصات پایین‌تر از چرم مصنوعی استفاده کند. با این حال، فقط TLX به Apple CarPlay و Android Auto مجهز است که در RLX غایب هستند. به‌علاوه، با توجه به تناسبات جذاب‌تر TLX، ارزش خرید بهتر و تجربه رانندگی جذاب‌تر، ترجیح می‌دهیم مدل کوچک‌تر سدان‌های آکورا را انتخاب کنیم.

نمای عقب خودرو

مقایسه با هوندا آکورد

مشکل بسیاری از محصولات آکورا این است که با قیمتی بسیار مناسب‌تر، می‌توان یک هوندا با عملکرد بهتر را تهیه کرد. بله، ممکن است مجبور شوید لوگوی خودروی لوکس و پرمیوم را کنار بگذارید و به سراغ برندی بیشتر متداول بروید، اما آیا این موضوع واقعا اهمیت دارد؟ اگر پاسخ منفی است، هوندا آکورد یک سدان میان‌سایز فوق‌العاده است که در چندین جنبه کلیدی از پسرعمو گران‌قیمت و بزرگ‌تر خود، یعنی RLX، پیشی می‌گیرد. اول از همه، آکورد نه تنها تجربه رانندگی بسیار لذت‌بخش‌تری را ارائه می‌دهد، بلکه سواری آن نیز نسبت به آکورا RLX بهتر است.

هرچند گزینه موتور V6 وجود ندارد، اما مدل بالارده آکورد تقریبا 20 هزار دلار ارزان‌تر از RLX است و همچنان از موتور 2 لیتری توربو با قدرت 252 اسب بخار، صندلی‌های دارای تهویه، سیستم تعلیق تطبیقی و نمایشگر هدآپ بهره‌مند است. همچنین، آکورد صندوق عقب بزرگ‌تر و سیستم اطلاعات و سرگرمی بسیار بهتری دارد. شاید تنها مزیت RLX، سطح بالای پالایش آن باشد؛ زیرا آکورد کمی از صدای جاده رنج می‌برد. با این حال، در بقیه موارد، جذابیت کلی آکورد بسیار سخت است که نادیده گرفته شود.

Acura RLX قرمز

کدام تیپ آکورا RLX برای من مناسب است؟

آکورا RLX 2020 در دو تیپ RLX و RLX Sport Hybrid عرضه می‌شود. انتخاب بین این دو مدل به ترجیح شما در مورد پیشرانه‌های آنها بستگی دارد. مدل RLX دارای یک موتور V6 با حجم 3.5 لیتر و قدرت 310 اسب بخار است. RLX هیبریدی اسپرت سه موتور الکتریکی به موتور V6 اضافه کرده و در مجموع 377 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. مدل پایه RLX دیفرانسیل جلو دارد، در حالی که مدل هیبریدی اسپرت از سیستم چهار چرخ متحرک بهره می‌برد.

  • آکورا RLX: این مدل به‌صورت استاندارد با سیستم اطلاعات و سرگرمی دو صفحه‌ای که شامل یک نمایشگر بالایی 8 اینچی و یک صفحه‌نمایش لمسی پایینی 7 اینچی است، به همراه سیستم صوتی 14 بلندگو، ناوبری، رادیو ماهواره‌ای، رادیو HD، بلوتوث و یک پورت USB عرضه می‌شود. همچنین روکش چرم Milano، صندلی‌های جلوی قابل تنظیم در 12 حالت، صندلی‌های گرم‌شو، سیستم تهویه مطبوع سه منطقه‌ای، ورود بدون کلید و سانروف به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند.
  • آکورا RLX هیبریدی اسپرت: این مدل علاوه بر پیشرانه قوی‌تر و سیستم چهار چرخ متحرک، بسته Advanced را نیز شامل می‌شود که سیستم صوتی 14 بلندگو Krell، صندلی‌های جلوی دارای تهویه، صندلی‌های عقب گرم‌کن‌دار، فرمان گرم‌کن، استارت از راه دور، نمایشگر هدآپ، سنسورهای پارک جلو و عقب و سیستم دوربین پارک 360 درجه را به همراه دارد.

خودرو آکورا RLX

آیا آکورا RLX خودرویی ارزشمند برای خرید است؟

یک خودروی خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ اگر به دنبال یک سدان چهار درب زیبا، آرام، راحت، با سرعت مناسب و ایمن برای تمام خانواده هستید، بله، آکورا RLX خودرویی است که این انتظارات را برآورده می‌کند و مدیران آکورا می‌توانند به آن افتخار کنند. چه اولویت شما راحتی باشد و چه پویایی، RLX نه به اندازه رقبای بی‌ام‌و و مرسدس بنز سرگرم‌کننده است و نه به همان اندازه کامل! هرچند که از نظر ایمنی رتبه خوبی دارد. فناوری داخلی آن بسیار عقب‌تر از رقبا و حتی خودروهای ارزان‌تری مثل جنسیس G80 است. در نهایت، RLX با فضای بار کمتر از میانگین، امتیاز کلی آن را کاهش می‌دهد. آکورا RLX ممکن است یک سدان لوکس بزرگ قابل قبول باشد، اما در مقایسه با رقبا، چیز زیادی برای توصیه کردن ندارد.

منبع: آذین بلاگ

برچسب ها:

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
رفتن به ابتدای صفحه