امروز: December 1, 2024
وبلاگدهی و سابدایرکتوری آذین بلاگ

کانسپت استون مارتین DBR22، یک خودرو با 2.2 میلیون دلار قیمت

متفرقه تاریخ انتشار: 24/07/25 بدون نظر   24 بازدید

اندازه فونت    
کانسپت استون مارتین DBR22، یک خودرو با 2.2 میلیون دلار قیمت

استون مارتین، اسپیدستر جدید خود با نام کانسپت استون مارتین DBR22 را که دارای موتور V-12 توربوشارژ دوگانه است، به صورت رسمی رونمایی کرد. این کانسپت دو نفره با کابین باز، به شدت از طراحی مدل‌های DBR1 و DB3S الهام گرفته است، خودروهایی که در مسابقات لمانز برنده شده‌اند.

این خودرو به مناسبت دهمین سالگرد بخش سفارشی‌سازی Q استون مارتین طراحی شده است. طراحی کانسپت استون مارتین DBR22 از مدل‌های DBR1 و DB3S الهام گرفته شده است، خودروهایی که توسط روی سالوادوری و کارول شلبی رانده شده و تنها استون مارتین‌هایی هستند که در مسابقات لمانز به پیروزی دست یافته‌اند.

کانسپت استون مارتین DBR22

مشخصات فنی کانسپت استون مارتین DBR22

استون مارتین DBR22 با استفاده از روش‌های ساخت پیشرفته و تکنولوژی‌های مدرن ساخته شده و تنها 10 نمونه از آن تولید خواهد شد. استون مارتین DBR22 با موتور V-12 توربوشارژ دوگانه 5.2 لیتری قدرتی معادل 705 اسب بخار و 753 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این اسپیدستر قادر است در 3.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن 320 کیلومتر بر ساعت است. اگرچه در حال حاضر DBR22 به عنوان یک کانسپت طبقه‌بندی شده است، اما احتمالا حدود 10 مشتری از بخش Q استون مارتین نسخه تولیدی آن را خریداری خواهند کرد.

قیمت استون مارتین DBR22

قیمت استون مارتین DBR22

DBR22 به عنوان یک خودروی بسیار نادر و مخصوص تولید خواهد شد و تعداد کمی از آن ساخته خواهد شد. قیمت استون مارتین DBR22 بیش از 2.2 میلیون دلار برآورد شده است. این خودرو به طور عمده برای کلکسیونرها و مشتریان خاص ساخته شده است و تعداد محدودی از آن تولید خواهد شد. باتوجه به عدم وجود شیشه جلو، ممکن است این خودرو در جاده قانونی نباشد. این خودروها به شدت قابل سفارشی‌سازی هستند و هیچ دو DBR22 شبیه هم نخواهند بود. DBR22 نه تنها به عنوان یک خودروی نادر و منحصر به فرد شناخته می‌شود، بلکه نشان‌دهنده توانایی‌های فنی و طراحی استون مارتین در تولید خودروهای استثنایی است.

نمای بیرونی خودرو

نمای بیرونی استون مارتین DBR22 یک اثر هنری است که با استفاده از فیبر کربن ساخته شده و به شکلی بی‌زمان شکل گرفته است. این خودرو یک هایپر اسپیدستر مدرن و پیشرفته است. اما از جزئیاتی الهام گرفته شده از مدل‌های DBR1 و DBR3 استون مارتین در دهه 50 میلادی برخوردار است. استفاده از تعداد محدودی از پنل‌های بزرگ فیبر کربن برای کاهش خطوط قطع و ایجاد ظاهری عضلانی و مجسمه‌وار، گویی که از یک بلوک جامد تراشیده شده، یکی از ویژگی‌های برجسته این خودرو است.

کاپوت Aston Martin DBR22 دارای یک دریچه خنک‌کننده به شکل نعل اسب است و جلوپنجره منحصر به فرد فیبر کربنی به جای وین‌های سنتی استون مارتین طراحی شده است. دریچه‌های جانبی گلگیرها نیز یادآور DBR1 هستند. خودرو فاقد شیشه جلو است و تنها یک لبه کوچک به جای آن وجود دارد که به نوعی نقش آن را ایفا می‌کند. نکات آئودینامیک نیز شامل دو ناوکی پشت سر سرنشینان می‌شود که جریان هوا را هدایت می‌کند. چراغ‌های عقب به صورت نواری افقی با یک پنل دریچه‌ای مشبک و دیفیوزر در زیر خودرو قرار گرفته‌اند.

نمای جلو خودرو

هنر ساخت و طراحی

با ترکیب هنر ساخت بدنه کلاسیک و ادغام آن با مواد بسیار پیشرفته و تکنولوژی‌های تولید پیشرفته، DBR22 یک اثر هنری است، ترکیبی بی‌نقص از خلوص طراحی، هیجان مهندسی، عملکردی که ضربان قلب را افزایش می‌دهد و توجه دقیق به جزئیات است. این یک جشن کامل از استون مارتین و پتانسیل بی‌پایان آن است. کانسپت استون مارتین DBR22 یک فرم بدنه کاملا جدید را به نمایش می‌گذارد. طراحی بی‌نظیر آن از تعداد کمی از پانل‌های بدنه ساخته شده است تا شکلی مجسمه‌وار و حضور عضلانی را ایجاد کند.

در نهایت، جلوپنجره کاملا جدید DBR22 شامل طراحی منحصربه‌فرد فیبر کربنی است که جایگزین وین‌های معمولی در مدل‌های تولیدی استون مارتین شده است. این طراحی الهام‌گرفته از DBR1 و DB3S است، که هویت بصری منحصربه‌فردی را ایجاد کرده است. جلوپنجره این خودرو به جای طراحی معمول از فیبر کربنی بهره می‌برد و طراحی آن از مدل‌های DBR1 و DB3S الهام گرفته شده است. بدنه خودرو دارای پانل‌های کربنی است که طراحی روان آن را تقویت می‌کند. رویداد تولید این خودرو به صورت رسمی اعلام نشده است، اما مدل‌های قبلی در تعداد دو رقمی فروخته شده‌اند. بنابراین ممکن است DBR22 نیز همین مسیر را طی کند.

ابعاد کانسپت

ابعاد استون مارتین DBR22 تقریبا مشابه V12 Speedster است. این خودرو دارای طولی برابر با 178 اینچ، فاصله محوری 106 اینچ و ارتفاع بسیار کم 47 اینچی است. مانند V12 Speedster، احتمالا برخی از قطعات زیر ساختی آن از پلتفرم استون مارتین ونتیج قرض گرفته شده است. استفاده گسترده از فیبر کربن و قطعاتی مانند زیرسازه آلومینیومی پرینت سه‌بعدی شده و چسبانده‌شده باعث شده است که وزن DBR22 احتمالا کمی کمتر از V12 Speedster باشد.

رنگ‌های خارجی

هیچ محدودیتی برای انتخاب رنگ‌های DBR22 وجود ندارد و رنگ سبز خودرو مفهومی تنها یک پیشنهاد برای صاحبان آن است. با استفاده از گزینه رنگ‌های سفارشی، خریداران می‌توانند تقریبا هر رنگی که تصور می‌کنند را انتخاب کنند.

کابین استون مارتین DBR22

نمای داخلی و کابین استون مارتین DBR22

نمای داخلی مینیمالیستی استون مارتین DBR22 به حداقل‌های ضروری کاهش یافته اما با دقت از مواد باکیفیت ساخته شده است. یک صفحه‌نمایش لمسی اطلاعات و کنترل‌های تهویه، به همراه یک بانک از کنترل‌های لمسی در کنسول وسط برای انتخاب دنده، تنظیم آینه و سایر کنترل‌ها وجود دارد. داشبورد متمرکز بر راننده به طور خاص برای این خودرو طراحی شده و در هیچ مدل دیگری از استون مارتین استفاده نشده است. هر آنچه که در یک اسپیدستر نیاز است، وجود دارد اما هیچ چیز اضافی نیست.

در فضای داخلی اسپرت DBR22 فقط دو صندلی قرار دارد. مانند معمول بخش سفارشی، احتمالا این بخش اجازه خواهد داد که تنظیمات شخصی‌سازی شده‌ای مانند ارتفاع نصب و مواد به دلخواه خریدار انجام شود و صندلی‌ها کاملا با راننده هماهنگ شوند. فضای داخلی کوچک اما با تمرکز بر عملکرد است و دید جلو فوق‌العاده پانورامیک و بدون هیچ مانع ناشی از ساختار جلویی یا شیشه جلو است.

ماشین Aston Martin DBR22

هندلینگ و مصرف سوخت

هیچ‌کس هنوز DBR22 را نرانده و نمی‌توانیم بگوییم که چگونه در جاده یا پیست عمل می‌کند. حتی زمانی که عرضه می‌شود، نمی‌توانید یک تست جاده‌ای خوانده و ببینید. مگر اینکه یکی از خوش‌شانس‌هایی باشید که به یکی از مالکان دسترسی داشته باشید. این خودرو با تعلیق تنظیم شده برای پیست و ساختار محکم، احتمالا هندلینگ مهیجی خواهد داشت، اما هیچ‌یک از مالکان آن را تحت چنین شرایطی قرار نخواهند داد.

به طور خلاصه، هیچ‌کس اهمیت نمی‌دهد. مالکان استون مارتین DBR22 آن را برای مصرف سوخت نمی‌خرند و هیچ‌یک از آنها احتمالا مسافت کافی برای اهمیت دادن به مصرف سوخت طی نخواهند کرد. برای آنچه که ارزش دارد، بیشتر خودروهای اسپرت کنونی استون مارتین با موتور V12 توربوشارژ دوگانه مصرف سوخت بین 16 تا 17 مایل بر گالون در چرخه ترکیبی دارند، بنابراین DBR22 باید در این محدوده باشد. ما هیچ اطلاعاتی درباره اندازه مخزن سوخت نداریم، بنابراین نمی‌دانیم که قبل از نیاز به سوخت‌گیری چقدر می‌توانید با آن مسافت طی کنید، به فرض اینکه بخواهید با DBR22 به سفر جاده‌ای بروید.

عملکرد کانسپت استون مارتین DBR22

با قدرت 705 اسب بخار از موتور توربوشارژ V12 و گیربکس اتوماتیک هشت‌سرعته ZF، DBR22 می‌تواند به سرعت حداکثر 320 کیلومتر در ساعت برسد. در این سرعت، استفاده از کلاه ایمنی به شدت توصیه می‌شود، حتی اگر لب شیشه جلو برای محافظت از صورت راننده طراحی شده باشد.

عکس Aston Martin DBR22

رنگ‌ها و مواد داخلی

در خصوص مواد و تزئینات داخلی، هیچ محدودیتی وجود ندارد و خودروی نمایشی تنها نگاهی اجمالی به ما داده است. این خودرو با چرم بژ روی صندلی‌ها، درها، کنسول مرکزی و داشبورد و در کنار فیبر کربن آشکار، طراحی شده است. همه سطوح از فلز، چرم یا فیبر کربن نمایان تشکیل شده‌اند و در هیچ نقطه‌ای از پلاستیک استفاده نشده است که در این سطح قیمتی بسیار مناسب است. بخش Q از استون مارتین این امکان را به شما می‌دهد تا DBR22 خود را با انتخاب تزئینات داخلی و رنگ‌ها، نوع چرم و محل استفاده از آن‌ها به دلخواه شخصی‌سازی کنید.

سیستم سرگرمی و اطلاعاتی

اما یک امتیاز به زندگی مدرن متصل ما داده شده است و آن نمایشگر مرکزی اطلاعات و سرگرمی است. استون مارتین نگفته است که چه ویژگی‌هایی شامل شده است. احتمالا می‌توانید سیستم‌های خودرو را با آن کنترل کنید، اما حتی اگر قابلیت همگام‌سازی تلفن وجود داشته باشد، ممکن است در سرعت نزدیک به 320 کیلومتر در ساعت با کلاه ایمنی چندان مفید نباشد. بنابراین امیدواریم این یکی از چیزهایی نباشد که می‌خواهید در DBR22 خود انجام دهید.

خودرو استون مارتین DBR22

آیا استون مارتین DBR22 خودروی خوبی است؟

هیچ راه منطقی برای ارزیابی یک خودرو مانند استون مارتین DBR22 وجود ندارد و انتظارات مردم از خودروهای عادی را برآورده نمی‌کند، زیرا این خودرو هیچ شباهتی به یک خودرو عادی ندارد. به عنوان یک اسب تک‌شاخ محدود و سفارشی که به سختی به دو رقم تولید می‌رسد و هر یک از آنها به طور جداگانه سفارشی شده و بنابراین در جهان منحصربه‌فرد است. DBR22 به اندازه‌ای بی‌نظیر و بدون مقایسه است که تصور می‌شود. افزودن هیجان بی‌پایان حسی که توسط فرمت اسپیدستر و غرش V12 در پشت شما ارائه می‌شود، تنها معامله را شیرین‌تر می‌کند. حتی می‌توانید بگویید که این دو بار یک مقایسه نسبی برای این نوع انحصاری بودن است.

منبع: آذین بلاگ

برچسب ها:

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
رفتن به ابتدای صفحه