امروز: December 1, 2024
وبلاگدهی و سابدایرکتوری آذین بلاگ

استون مارتین One-77، یک شاهکار فنی و عملکردی با قیمت بسیار بالا

متفرقه تاریخ انتشار: 24/11/20 بدون نظر   6 بازدید

اندازه فونت    
استون مارتین One-77، یک شاهکار فنی و عملکردی با قیمت بسیار بالا

استون مارتین One-77، با تولید محدود به تنها 77 دستگاه در جهان، ترکیبی از شاسی فیبر کربنی، بدنه آلومینیومی دست‌ساز، و موتوری 7.3 لیتری V12 با حداقل 700 اسب بخار قدرت است. این خودروی نزدیک به دو میلیون دلاری نتیجه تلاش بی‌وقفه مهندسان بدون محدودیت بود. اگرچه ظاهر شیک و جزئیات ظریف آن شبیه به یک خودروی نمایشگاهی است، اما زیر این زیبایی، یک خودروی اسپرت پیشرفته با الهام از مسابقات نهفته است.

خودرو استون مارتین One-77 نمادی از نهایت قدرت، مهندسی پیشرفته، و طراحی هنری است که تجربه رانندگی‌ای را ارائه می‌دهد که در هیچ خودروی دیگری یافت نمی‌شود. این خودرو نه تنها یک شاهکار فنی است، بلکه نشان‌دهنده آینده طراحی و فناوری در استون مارتین است. One-77 که در سایت آذین بلاگ بررسی خواهیم کرد، تجلی خالص‌ترین ویژگی‌های استون مارتین است. یک خودروی بریتانیایی بی‌نظیر، قدرتمند و کمی اغراق‌آمیز که جایگاه خود را به‌عنوان یکی از برترین سوپراسپرت‌های تاریخ تثبیت کرده است.

خودرو استون مارتین One-77

مشخصات فنی و موتوری استون مارتین One-77

موتور V12 استون، با همکاری شرکت کازورث، به 7.3 لیتر ارتقا یافت و توان خروجی آن به 750 اسب بخار و گشتاور به 553 پوند-فوت رسید. وزن موتور نیز 15 درصد کاهش یافت. طراحی خودرو با ارتفاع کم‌تر، گلگیرهای پهن‌تر، اورهنگ‌های کوتاه، و کابینی بازطراحی شده، جلوه‌ای منحصر به فرد به آن بخشیده است. با روشن کردن موتور، صدای غرش V12 تمام توجه‌ها را به خود جلب می‌کند.

در حالت اسپرت، پس از 2200 دور در دقیقه، صدای اگزوز به اوج می‌رسد، اما در حالت عادی (یا حالت شهری)، سیستم مدیریت خودرو تا 4500 دور در دقیقه، صدای اگزوز را کنترل می‌کند. این صدا بخش جدایی‌ناپذیر از تجربه رانندگی با One-77 است. گیربکس 6 سرعته دستی-خودکار نصب شده در عقب، با وجود سادگی و وزن کمتر نسبت به سیستم‌های دوکلاچه، به خوبی از عهده انتقال گشتاور بالا برمی‌آید. تعلیق خودرو سفت و سخت است، اما به لطف فاصله محوری بلند و عرض زیاد، خودرو در پیچ‌ها کاملاً پایدار می‌ماند.

قیمت استون مارتین One-77

قیمت استون مارتین One-77

در حال حاضر قیمت استون مارتین One-77 حدود 2 میلیون دلار تخمین زده می‌شود. برای رزرو این خودروی انحصاری، واریز مبلغ پیش‌پرداخت 200 هزار پوند الزامی بود. مبلغ باقی‌مانده، یعنی 1 میلیون پوند، باید در زمان تحویل خودرو پرداخت می‌شد. تولید این خودرو به 77 دستگاه محدود شد.

نمای جلو خودرو

تاریخچه تولید

جهان برای نخستین بار در نمایشگاه خودروی پاریس 2008 نگاهی اجمالی به شاهکار One-77 داشت. در آن زمان، ماکت خودرو سه‌چهارم زیر پوشش پارچه‌ای خاکستری مخفی شده بود و تنها بخش کوچکی از قسمت جلوی راست نمایان بود. تصویر کامل این خودروی فوق‌العاده، در مارس 2009 در نمایشگاه خودروی ژنو، با نمونه‌ای از بدنه فلزی آبی و شاسی متحرک آن به نمایش گذاشته شد.

نسخه نهایی One-77 در اواخر آوریل 2009 در کنار دریاچه کومو رونمایی شد و جایزه طراحی برای خودروهای مفهومی و نمونه‌های اولیه را از آن خود کرد. این خودرو با ترکیب فناوری پیشرفته و طراحی خیره‌کننده، به عنوان سریع‌ترین استون مارتین زمان خود، با سرعت نهایی 350 کیلومتر در ساعت معرفی شد. شاسی کربن‌فایبر فوق‌سبک و بدنه آلومینیومی دست‌ساز آن، تجلی هنر خودروسازی در قالبی منحصربه‌فرد است.

نمای کناری

جزئیات با دقت سوئیسی

در طراحی Aston Martin One-77، تمام قطعات فلزی با دقتی بسیار بالا از مواد اولیه تولید شده‌اند و هر سطح آن نماد کیفیت است. ساخت این خودرو با مهارت کارکنان مجرب انجام شده و نتیجه، خودرویی است که با قیمتی نزدیک به 2 میلیون دلار آمریکا، ارزش خود را اثبات می‌کند.

عکس استون مارتین One-77

طراحی متفاوت و جسورانه

در نگاه اول، تفاوت ابعاد One-77 با مدل‌های دیگر، مانند استون مارتین DB9 و DBS، کاملاً مشهود است. اگرچه طول خودرو مشابه این مدل‌هاست، اما فاصله محوری آن 2 اینچ بیشتر و ارتفاع خودرو کمتر است. این تغییرات به دلیل استفاده از سیستم تعلیق جلو و سامانه خشک‌کاری موتور است که باعث شده موتور 4 اینچ پایین‌تر و عقب‌تر نصب شود.

راننده نیز نزدیک به 4 اینچ پایین‌تر می‌نشیند، اما به دلیل طراحی هوشمندانه، یک اینچ فضای سر بیشتری دارد. کابین خودرو که تنها برای دو نفر طراحی شده، به محور عقب نزدیک‌تر شده و دسترسی به آن بسیار راحت است.

توقف و چرخش سریع

سیستم ترمز سرامیکی-کربنی One-77 توانست 250 کیلومتر بر ساعت را در چند صد متر کاهش دهد تا بتوانیم با ایمنی کامل پیچ 180 درجه‌ای بعدی را پشت سر بگذاریم.

کابین استون مارتین One-77

فضای داخلی و کابین استون مارتین One-77

با باز کردن درهای پروانه‌ای، کابینی خواهید دید که فقط می‌تواند یک استون مارتین باشد. صندلی‌های کم‌ارتفاع، چرم دوخته شده و کنسول مرکزی آبشاری از ویژگی‌های بارز آن هستند. صندلی‌های عمیق با لبه‌های بلند باعث راحتی و ثبات راننده می‌شوند، در حالی که ابزار دقیق جواهرمانند، زیبایی خاصی به کابین می‌بخشند.

امکان نشستن در One-77 فرصتی نادر است. با توجه به قیمت 2 میلیون دلاری این خودرو، شرکت استون مارتین اجازه نداده بود کسی قبل از خریداران اصلی، حتی سواری با این خودرو را تجربه کند. شاسی فیبر کربنی دستی، ترکیب سازه‌های آلومینیومی و کربنی لانه‌زنبوری، و سیستم تعلیق مسابقه‌ای از جمله ویژگی‌های پیشرفته این خودرو است. بدنه آن با صفحات آلومینیومی دست‌ساز و فرآیندی الهام‌گرفته از هواپیماهای ایرباس ساخته شده است.

نمای عقبی خودرو

طراحی ظاهری و داخلی شگفت‌انگیز

بدنه آلومینیومی با انحناهای جسورانه، چراغ‌های عقب منحنی، خطوط تهاجمی روی درها و دیفیوزر عظیم عقب، ظاهر خودرو را به یک اثر هنری تبدیل کرده است. با باز کردن درهای سبک، نمای داخلی با استفاده گسترده از فیبر کربن، چرم دست‌دوز و جزئیات بی‌نظیر مانند حلقه طلای رز روی کنسول مرکزی، خیره‌کننده است.

برای روشن کردن خودرو، کلید کریستالی استون مارتین را در مرکز کنسول قرار می‌دهید. این عمل موتور V12 با حجم 7.3 لیتر و توان خروجی 750 اسب بخار را زنده می‌کند. موتور، تنها با لمس پدال گاز، با صدایی مسابقه‌ای و متفاوت از دیگر مدل‌های استون مارتین، غرش می‌کند.

عکس Aston Martin One-77

رانندگی با استون مارتین One-77

استون مارتین One-77 فاقد حالت‌های رانندگی پیچیده است. تنها یک حالت اسپرت برای جعبه‌دنده وجود دارد و خبری از کنترل چند مرحله‌ای کشش نیست. طراحی ساده اما پیشرفته این خودرو، حس تلفیق فناوری مدرن و اصول قدیمی را منتقل می‌کند. اگرچه در سرعت‌های پایین، کلاچ نیمه‌مسابقه‌ای این خودرو کمی مشکل‌ساز است، اما در سرعت‌های بالا کاملاً درخشان عمل می‌کند. کنترل خودرو چالش‌برانگیز است و حتی با لمس اندک پدال گاز، چرخ‌های عقب شروع به لغزش می‌کنند. با این حال، همین چالش، جذابیت تجربه رانندگی را دوچندان می‌کند.

One-77 به‌عنوان خودرویی کاملاً شخصی‌سازی‌شده برای هر مشتری طراحی شد. تنها 77 دستگاه از آن تولید شد. استون مارتین تصمیم گرفت هیچ آزمایش رانندگی‌ای برای رسانه‌ها برگزار نکند، اما ما خوش‌شانس بودیم که توانستیم به لطف یکی از صاحبان این خودرو، پشت فرمان این شاهکار بنشینیم.

استون مارتین One-77

سوالات متداول

شتاب خودرو استون مارتین One-77 چگونه است؟

شتاب‌گیری خودرو بی‌رحمانه است. این خودرو با حداکثر سرعت 354 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد کیلومتر در 3.7 ثانیه سریع‌ترین خودروی استون مارتین محسوب می‌شد. در تعویض از دنده یک به دو، فشار فوق‌العاده‌ای به صندلی وارد می‌شود و حتی در دنده سه، چرخ‌ها همچنان به دنبال چسبندگی هستند. سیستم کنترل کشش نقش حیاتی در مهار این قدرت دارد.

هندلینگ این خودرو مناسب است؟

لاستیک‌های پهن، چرخ‌های بزرگ و مرکز ثقل پایین باعث می‌شوند One-77 هندلینگی خنثی و پایدار داشته باشد. با این حال، در صورت خاموش بودن سیستم کنترل کشش، می‌توان با استفاده از قدرت، خودرو را از مسیر خود منحرف کرد. در سرعت‌های بالا، بال عقب خودرو به صورت خودکار باز شده و خودرو در پیچ‌ها به آرامی دچار کم‌فرمانی می‌شود.

آیا استون مارتین One-77 ارزش خرید دارد؟

One-77 یک شگفتی کامل است، نه تنها به خاطر طراحی زیبا، بلکه به دلیل تمرکز مطلق بر عملکرد، این خودرو به راننده‌ای قوی و جسور نیاز دارد. برخلاف انتظارات از یک خودروی کلاسیک استون مارتین One-77 وحشی و بی‌رحم است. این خودرو ساخته شده تا نهایت توان را از طراحی طولانی دماغه و کوتاه بدنه عقب استخراج کند. احترام به خریداران محدود این شاهکار که تنها 77 نفر در دنیا خواهند بود، پس از تجربه این خودرو به شدت افزایش می‌یابد.

منبع: آذین بلاگ

برچسب ها:

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
رفتن به ابتدای صفحه