خودروی دوج هورنت 2024 از پلتفرم، طراحی و داخلی آلفارومئو توناله بهره برده و برای برند دوج یک گزینه مهم در دستهی شاسی بلندهای کامپکت است. این خودرو دارای موتور چهار سیلندر توربوشارژ با 268 اسب بخار است که نیروی خود را از طریق جعبهدنده خودکار 9 سرعته به چرخهای چهارگانه منتقل میکند. یک مدل هیبریدی پلاگین نیز عرضه شده است. کابین دوج هورنت نسبت به دیگر شاسی بلندهای مانند هوندا CR-V و تویوتا RAV4 کوچکتر است و فضای کمتری برای مسافران و بار دارد. با این حال، هورنت در جادهها تجربهی رانندگی هیجانانگیزی ارائه میدهد و تمامی مدلها با لیست کاملی از ویژگیهای استاندارد از جمله نمایشگر دیجیتال، رابط اطلاعات و سرگرمی بهروز و مجموعهای از ویژگیهای ایمنی همچون ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده و دوچرخهسوار عرضه میشوند.
دوج هورنت یک شاسی بلند کوچک است که نسبت به اندازه خود، قدرت زیادی دارد. در حالی که بسیاری از شاسی بلندهای کوچکتر خوششانس هستند اگر بیش از 150 اسب بخار قدرت داشته باشند، هورنت در حالت پایه 268 اسب بخار قدرت دارد. این خودرو دارای گزینه سیستم هیبریدی پلاگین مشابهی است که در مدل جدید R/T توانایی تولید 288 اسب بخار و 383 پوند فوت گشتاور را دارد. تمام شاسی بلندهای هورنت به صورت استاندارد با سیستم چهارچرخ متحرک و مجموعهای از ویژگیهای فناوری و راحتی عرضه میشوند.
قیمت دوج هورنت مدل 2024 از 33 هزار دلار یا با دلار 50 هزار تومانی، 1.6 میلیارد تومان شروع میشود و بسته به مدل و گزینهها تا 38 هزار دلار افزایش مییابد.
در دومین سال تولید خود، دوج تغییرات قابل توجهی برای هورنت 2024 اعمال نکرده است، به جز معرفی مدل هیبریدی هورنت R/T که بهطور جداگانه در سایت آذین بلاگ بررسی میشود.
مدل پایه GT با ویژگیهای استاندارد جذاب بسیاری عرضه میشود، از جمله نمایشگر اطلاعات و سرگرمی 10.3 اینچی، Apple CarPlay و Android Auto بیسیم، چرخهای آلومینیومی 17 اینچی، برف پاککنهای حساس به باران و کنترل تهویه اتوماتیک دو ناحیهای، ما پیشنهاد میکنیم بسته Cold Weather Group که شامل صندلیهای گرمکن، فرمان گرمکن و استارت از راه دور است را تهیه کنید. اگر در مناطق گرمسیر زندگی میکنید، میتوانید از خرید آن صرفنظر کنید و پول خود را صرفهجویی کنید.
چهار سطح تریم برای دوج هورنت موجود است: GT، GT Plus، R/T و R/T Plus. مدلهای GT و GT Plus با موتور چهار سیلندر توربوشارژ 2 لیتری که 268 اسب بخار و 295 پوند فوت گشتاور تولید میکند عرضه میشوند. مدلهای R/T و R/T Plus دارای سیستم هیبریدی پلاگین با موتور چهار سیلندر توربوشارژ 1.3 لیتری هستند که 288 اسب بخار و 383 پوند فوت گشتاور تولید میکند. تمامی مدلهای Dodge Hornet به صورت استاندارد با سیستم چهارچرخ متحرک عرضه میشوند.
تمامی مدلهای غیرهیبریدی هورنت با موتور چهار سیلندر 2 لیتری توربوشارژ که 268 اسب بخار تولید میکند و جعبهدنده خودکار 9 سرعته و سیستم چهارچرخ متحرک عرضه میشوند. در آزمایش اولیه، ما دریافتیم که دوج هورنت عملکردی پرانرژی دارد و موتور توربوشارژ آن توانست در 5.7 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر در ساعت برسد. این زمان تنها کمی کندتر از نتیجهای است که با مدل هیبریدی پلاگین قدرتمندتر هورنت R/T Plus PHEV به دست آوردیم. در شهر، هر دو مدل هورنت احساسی پویا دارند. کنترل خودرو مطمئن است و به اسپرت نزدیک میشود، اما به اندازه رقبایی از مزدا یا فولکسواگن جذاب و رضایتبخش نیست. با این حال، نسبت به هیوندای توسان و کیا اسپورتیج جذابتر است، اما آن کراساوورها حالت کروزینگ راحتتری دارند و ممکن است برای رانندگان عادی مناسبتر باشند.
من با هورنت R/T با صندلیهای آلکانتارا، جیر مصنوعی و هورنت GT Plus با صندلیهای چرمی رانندگی کردم و هر دو را دلپذیر یافتم. اگر پاهای بلندی دارید یا در هنگام نشستن موقعیت گستردهتری دارید، ممکن است پای راستتان به پلاستیک سخت کنسول وسط برخورد کند. این پس از مدتی آزاردهنده خواهد شد. صندلی عقب فضای کافی برای پاها دارد، حتی برای مسافران بلند قد، هورنت کمی بلندتر از خودروهایی مانند مزدا CX-30 و هوندا HR-V است و این طول اضافی احتمالا بیشتر در صندلی عقب احساس میشود.
کابین دوج هورنت به اندازه توناله فضا دارد که برای رانندگان جلویی مناسب است اما برای سرنشینان عقب تنگ است. طراحی داخلی مشابه توناله است، با کنترلهای اصلی و سیستم اطلاعات و سرگرمی کمی به سمت راننده متمایل شده و یک اهرم تعویض دنده بلند برای جعبهدنده خودکار در کنسول مرکزی قرار دارد. هورنت همچنین از همان فرمان آلفا رومئو استفاده میکند، البته با لوگوی دوج در مرکز است. پوشش داخلی مشکی با دوخت قرمز استاندارد است، اما مدل GT Plus با چرم عرضه میشود. مدلهای مجهز به بسته Track دارای چرم مصنوعی هستند. گزینه داخلی چرمی قرمز نیز در دسترس است.
تمامی مدلها با نمایشگر لمسی 10.3 اینچی اطلاعات و سرگرمی و نمایشگر دیجیتال 12.3 اینچی عرضه میشوند. رابط کاربری نرمافزار جدیدترین سیستم Uconnect 5 است که در سایر مدلهای استلانتیس مانند مینیون کرایسلر پاسیفیکا و کامیونت رم استفاده میشود. Apple CarPlay و Android Auto بیسیم ویژگیهای استاندارد هستند و اتصال Amazon Alexa نیز موجود است.
هورنت، با وجود اینکه یک پلتفرم قدیمی است، به خوبی رانندگی میکند. این موضوع به این دلیل است که AWD استاندارد است و همراه با دمپرهای کنونی با انتخاب فرکانس عرضه میشود. تعلیق در حالت رانندگی عادی محکم به نظر میرسد، اما شوکهای بزرگ را به خوبی جذب میکند و به طور کلی مانند یک خودروی گرانتر رانندگی میکند. تعلیق استاندارد آنقدر خوب است که میتوانید دمپرهای تطبیقی دو مرحلهای اختیاری را کنار بگذارید، زیرا تفاوت زیادی ایجاد نمیکنند و گاهی اوقات کمدمپر به نظر میرسند. ترمزهای استاندارد نیز واکنشدهنده هستند. پیشرانههای 268 اسببخاری و 288 اسببخاری در این کلاس از قدرتمندترینها هستند. به طور خلاصه، روشهای رانندگی هورنت با تصویر اسپرت دوج همخوانی دارند.
عملکرد دوج هورنت GT در تمامی دور موتورها عالی است. با توانایی بالای توربو و دامنه گسترده، قدرت هورنت GT در هر شرایطی به راحتی قابل دسترسی است. این خودرو با گیربکس اتوماتیک نه سرعته استاندارد ارائه میشود. در حالی که هورنت R/T از گیربکس اتوماتیک شش سرعته استفاده میکند و با پدلشیفترهای نصب شده بر روی ستون فرمان که مستقیما و بدون شرمساری از جعبه قطعات آلفا رومئو گرفته شدهاند، مجهز است، اما این قطعات هرگز با موتور بنزینی یا سیستم برقرسانی الکتریکی کاملا هماهنگ نمیشوند.
نقطه ضعف اصلی GT تا زمانی که در پمپ بنزین توقف نکنید، آشکار نمیشود. این خودرو مصرف سوخت بالایی دارد و فقط 21 مایل در هر گالن در شهر، 29 در بزرگراه و 24 ترکیبی بازدهی دارد. هورنت GT نیز یکی از کممصرفترین خودروهای در کلاسی است که مصرف سوخت برای مشتریان بسیار مهم است.
صندوق عقب بد نیست. دوج ادعا میکند که مدل GT با صندلیهای عقب بالا داده شده، 27 فوت مکعب فضای ذخیرهسازی دارد. این میزان با فولکسواگن تائوس که یک شاسی بلند کامپکت با اندازه مشابه است، قابل مقایسه است. این مقدار بیشتر از هوندا HR-V و مزدا CX-30 است و هورنت دارای یک ویژگی خاص برای حمل اشیای بلند و باریک است.
اما ذخیرهسازی برای اشیای کوچک داستان دیگری است. جا لیوانیهای کوچک و معمولی هستند و کنسول وسط نیز کوچک است. اگر به طور مرتب کیسه کوچک یا کیف دستی حمل میکنید، احتمالا آن را روی صندلی مسافر یا در دامان مسافر قرار خواهید داد. همینطور در صندلی عقب نیز فضای ذخیرهسازی برای اشیای کوچک کم است.
دوج هورنت با یک کابین دو صفحهای استاندارد ارائه میشود که شامل یک پنل دیجیتال 12.3 اینچی جلوی راننده و یک صفحه نمایش لمسی 10.2 اینچی در مرکز است. این صفحه نمایش با رابط کاربری Uconnect5 بارگذاری شده که ما در محصولات دیگر Stellantis مانند جیپ چروکی نیز دوست داشتهایم. این سیستم همچنین از اتصال بیسیم گوشیهای هوشمند از طریق Apple CarPlay و Android Auto پشتیبانی میکند. Apple CarPlay بیسیم به خوبی کار میکرد و به سرعت به گوشی ما متصل شد.
دوج هورنت در یک بخش رقابتی بازار قرار دارد و چندین ویژگی منحصر به فرد به نفع آن است. پیشرانههای قدرتمند با AWD استاندارد حتی در مدل پایه زیر 30 هزار دلار، آن را در مقایسه با مزدا CX-30 که تقریبا 4 هزار دلار گرانتر است، به یک ارزش بسیار خوب تبدیل میکند. دارای خصوصیات رانندگی و هندلینگ به خوبی تنظیم شده است، که هورنت را به یک گزینه اسپرت خوب با ارزش تبدیل میکند. مهمتر از همه، به ارزشهای سنتی ورزشی دوج وفادار میماند، حتی اگر فکر کنیم دوج میتوانست تفاوت بیشتری با توناله ایجاد کند. این یک بسته عالی است که هیچ نقص آشکاری ندارد و شایسته موفقیت است.
منبع: آذین بلاگ
نظر شما