امروز: ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
وبلاگدهی و سابدایرکتوری آذین بلاگ

سوبارو ترایبکا، شاسی‌بلندی که انتظارات را برآورده نکرد

متفرقه تاریخ انتشار: 24/08/19 بدون نظر   9 بازدید

اندازه فونت    
سوبارو ترایبکا، شاسی‌بلندی که انتظارات را برآورده نکرد

سوبارو ترایبکا از نظر کاربردی بودن، فراتر از انتظارات ظاهر می‌شود، حتی اگر رانندگی با آن چندان هیجان‌انگیز نباشد. این خودرو مجهز به یک موتور 6 سیلندر 3.6 لیتری با 256 اسب بخار قدرت است که به یک گیربکس اتوماتیک 5 سرعته و سیستم چهارچرخ متحرک متقارن سوبارو متصل شده است. اگر به دنبال خودرویی با ظرفیت هفت سرنشین و سیستم چهارچرخ متحرک هستید، سوبارو ترایبکا گزینه مناسبی است. اما فضای داخلی آن خیلی راحت نیست و تجربه رانندگی آن در مقایسه با دیگر رقبا در این کلاس کمتر جذاب است.

سوبارو ترایبکا 2014

مشخصات فنی سوبارو ترایبکا

در سوبارو ترایبکا 2014 همچنان از یک موتور 6 سیلندر 3.6 لیتری با قدرت 256 اسب بخار استفاده شده است. این موتور با گشتاور 247 پوند-فوتی، توانایی یدک‌کشی تا 1.6 تنی را دارد. این خودرو دارای سیستم چهارچرخ متحرک متقارن و گیربکس اتوماتیک 5 سرعته است که هرچند عملکرد مناسبی برای شرایط آب و هوایی مختلف دارد، اما در عملکرد سرعتی چندان مؤثر نیست. با اینکه قدرت موتور و شتاب خوبی دارد، اما برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به 7 ثانیه زمان نیاز دارد که نسبت به رقبا کمتر هیجان‌انگیز است. اما برای کسانی که به دنبال خودرویی با ایمنی بالا و مناسب برای خانواده هستند، پیشنهاد می‌شود حتما تست رانندگی این خودرو را انجام دهند.

قیمت سوبارو ترایبکا

قیمت سوبارو ترایبکا

سوبارو ترایبکا از نظر قیمتی در دسته خودروهای گران در بازار آمریکا قرار داشت. با قیمتی حدود 34000 دلار، این خودرو تقریبا 6 هزار دلار گران‌تر از مدل پایه فورد ادج است.

بررسی تریم و نسخه جدید

سوبارو ترایبکا مدل 2014 یک شاسی بلند جدید نیست و بسیاری از ویژگی‌های آن از مدل‌های قبلی به ارث رسیده است. برای این مدل هیچ نسخه پایه یا تریم‌های بالاتری برای تمایز وجود ندارد و سوبارو تلاش کرده است که تنها نسخه موجود را تا حد ممکن به بهترین شکل ممکن تجهیز کند. از نظر ایمنی، این خودرو مجهز به مجموعه کاملی از ایربگ‌ها، سیستم کنترل کشش و پایداری، سیستم کمک ترمز، نظارت بر فشار تایر و گزینه‌ای برای کنترل بیشتر ترمز است. همچنین می‌توان سیستم ناوبری با دوربین دید عقب را اضافه کرد.

نمای کناری خودرو

طراحی خارجی سوبارو ترایبکا مدل 2014

از نظر طراحی، سوبارو ترایبکا دارای ظاهری جعبه‌ای و ساده است که بیشتر بر کارایی تأکید دارد تا زیبایی، طراحی خارجی آن در مقایسه با نسخه قبلی تغییر چندانی نداشته و همچنان از سبک قدیمی پیروی می‌کند. انتخاب رنگ‌های موجود نیز تنوع چندانی ندارد و شامل رنگ‌های قرمز ونیزی و آبی تیره در کنار طیف‌هایی از سفید و نقره‌ای است. با این حال، خودرو Subaru Tribeca با رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی، چراغ‌های مه‌شکن، دستگیره‌های درب با روکش کروم، سانروف شیب‌دار و ریلی‌های سقفی مشکی ارائه می‌شود. ابعاد اصلی آن شامل طول 191 اینچ، عرض 88 اینچ با احتساب آینه‌های جانبی و ارتفاع 67 اینچ است.

هندلینگ خودرو

در بررسی‌های مربوط به رانندگی و هندلینگ، مشخص است که ارتفاع نسبتا کوتاه‌تر سوبارو ترایبکا نسبت به دیگر خودروهای این کلاس به نفع آن است. نتیجه این طراحی، هندلینگ مناسب با چسبندگی خوب و اعتماد به نفس بالا در پیچ‌ها است. فرمان دقیق خودرو نیز کنترل و اطمینان بیشتری به راننده می‌دهد، هرچند که این خودرو برای هیجان سرعت طراحی نشده، اما تجربه رانندگی با آن حس خوبی از اطمینان و کنترل به همراه دارد.

خودرو Subaru Tribeca

مصرف سوخت

متأسفانه مصرف سوخت در این خودرو نقطه ضعفی محسوب می‌شود. براساس ارزیابی EPA، مصرف سوخت سوبارو ترایبکا در سیکل‌های شهر، بزرگراه و ترکیبی به ترتیب 18، 21 و 16 مایل بر گالن است. این در حالی است که رقبایی مانند بیوک انکلیو کمی بهتر عمل می‌کنند. همچنین، مدل Edge از برند فورد با موتور 3.5 لیتری و چهارچرخ متحرک دارای مصرف سوخت مناسب‌تری است.

کابین سوبارو ترایبکا

کابین و فضای داخلی سوبارو ترایبکا

با اینکه این خودرو دارای هفت صندلی است، اما فضای کابین سوبارو ترایبکا برای سرنشینان به ویژه در ردیف وسط و صندلی‌های انتهایی چندان جادار نیست. با این حال، طراحی داخلی آن هوشمندانه و مرتب است، با داشبوردی مدرن و روکش‌های چرمی که صندلی‌ها را می‌پوشاند. صندلی راننده قابلیت تنظیم در هشت جهت را دارد و صندلی مسافر جلو در چهار جهت قابل تنظیم است. سوبارو همچنین تلاش کرده است تا فضای داخلی را راحت‌تر کند و کنترل دو منطقه‌ای دما و سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب به صورت استاندارد نصب شده است.

ویژگی‌ها و ظرفیت خودو

سوبارو ترایبکا مدل 2014 برای هفت نفر ظرفیت دارد. صندلی‌های جلو جادار و راحت هستند و ردیف دوم فضای تقریبا معقولی دارد. اما ردیف سوم برای بزرگسالان تنگ است، که در بین خودروهای سه ردیفه معمول است. به‌طور کلی، کابین ظاهر خوبی دارد، اما کیفیت مواد آن پایین‌تر از سایر رقبای این کلاس است.

فضای داخلی و کابین سوبارو ترایبکا از نکات مثبتی از جمله طراحی جذاب، دید بسیار خوب و کاهش چشمگیر صدای باد و جاده برخوردار است. صندلی‌های جلو راحت هستند، اما عدم وجود فرمان تلسکوپی ممکن است پیدا کردن وضعیت ایده‌آل رانندگی را برای برخی افراد دشوار کند. همچنین، طراحی و چیدمان دکمه‌ها و کنترل‌های موجود بر روی کنسول مرکزی کاربرپسند نیست.

صندوق عقب و ظرفیت بار

تکنولوژی و فناوری

صفحه‌نمایش‌های اصلی بزرگ و خوانا هستند، اما نشانگرهای سوخت و دما به‌راحتی قابل خواندن نیستند. کنترل‌های صوتی و تهویه عمدتا ساده هستند و هیچ‌کدام توسط سیستم ناوبری اختیاری جذب نمی‌شوند که این امر خوب است. با این حال، دکمه‌ها می‌توانند گیج‌کننده باشند و صفحه‌نمایش در برخی شرایط نوری قابل خواندن نباشد. ویژگی‌های استاندارد در سوبارو ترایبکا شامل کنترل خودکار دمای دوگانه، بلوتوث، رادیو ماهواره‌ای و سیستم صوتی Harman Kardon با 10 بلندگو است.

از ویژگی‌های اختیاری برجسته می‌توان به سیستم ناوبری و سیستم سرگرمی صندلی‌های عقب اشاره کرد. کنترل‌های صوتی و تهویه هوا به‌خوبی عمل می‌کنند. با این حال، حداکثر ظرفیت بار ترایبکا به 74 فوت مکعب می‌رسد که برای یک شاسی بلند سه ردیفه کم است. این خودرو با سیستم صوتی ده بلندگوی Harman Kardon، پخش‌کننده شش سی‌دی، رادیو SiriusXM و جک کمکی عرضه می‌شود. همچنین، آینه عقب با قابلیت کاهش نور خودکار و دوربین پشتی یکپارچه در دسترس است که تصاویر را هنگام حرکت به عقب نمایش می‌دهد. سیستم هندزفری بلوتوث و فرستنده HomeLink نیز در این خودرو گنجانده شده‌اند.

تصویر Subaru Tribeca

تجربه رانندگی

موتور 3.6 لیتری سوبارو ترایبکا شتاب قابل قبولی ارائه می‌دهد، اما هرگز احساس قدرتی ویژه‌ای نمی‌دهد و هنگام فشردن پدال گاز، صدای زیادی تولید می‌کند. در حالت عادی، گیربکس تمایل کمی به کاهش دنده دارد، اما با فعال کردن حالت اسپورت، عملکرد بهتری در شتاب و سبقت‌گیری در بزرگراه‌ها نشان می‌دهد. در این حالت، تعویض دنده‌ها سریع و روان انجام می‌شود. تعلیق نرم ترایبکا سواری راحتی روی جاده‌های ناهموار و دست‌اندازها فراهم می‌کند و فرمان سبک آن نیز به مانورپذیری در سرعت‌های پایین کمک می‌کند.

خودرو سوبارو ترایبکا

آیا سوبارو ترایبکا نسبت به رقبا انتخاب جذاب‌تری است؟

بزرگ‌ترین کراس‌اوور سوبارو از طراحی نسبتا جذابی برخوردار است و از تکنولوژی چهارچرخ متحرک کارآمد این خودروساز بهره می‌برد. این خودرو در یک تریم کامل و مجهز با ظرفیت هفت سرنشین عرضه می‌شود که فرایند خرید را ساده می‌کند. اما این موارد نمی‌توانند دلیل قاطعی برای خرید آن باشند. به‌علاوه، ترایبکا سه مشکل بزرگ دارد. فضای ناکافی برای سرنشینان و بار، مصرف سوخت نامطلوب، و طراحی قدیمی با امکانات محدودی که حتی فناوری‌های جدید مانند نظارت بر نقاط کور یا اتصال بلوتوث صوتی/USB را شامل نمی‌شود. رقبای اصلی سوبارو ترایبکا در این کلاس شامل هیوندا سانتافه، فورد ادج، کیا سورنتو و نیسان پت‌فایندر مدل 2014 هستند که هر کدام از این مدل‌ها گزینه‌های جذاب‌تری برای یک شاسی بلند هفت‌نفره هستند.

منبع: آذین بلاگ

برچسب ها:

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
رفتن به ابتدای صفحه