شاسی بلندهای سایز متوسط از ماشینهای متنوعی تشکیل شدهاند، از خودروهای بزرگ دارای سه ردیف صندلی تا خودروهای دو ردیفه، برای کسانی که بیشتر از فضای یک خودروی کوچک نیاز دارند و به سومین ردیف نیاز ندارند، فورد اج 2023 میتواند یک گزینه خوب باشد. این خودرو فضایی بزرگ و راحت دارد و با ویژگیهایی تجهیز شده است. به عنوان مثال، همه مدلها دارای سیستم چهار چرخ متحرک و صفحه نمایش بزرگ 12 اینچی به صورت استاندارد هستند.
در سال 2023، فورد اج مناسب تعدادی از خریدارانی که دنبال یک خودروی کراساوور میاناندازه دو ردیفه هستند، میباشد که ویژگیهای جذاب را در یک بسته با قیمت منصفانه فراهم میکند. سفر آن راحت و مطمئن است و موتور استاندارد چهار سیلندر توربوشارژ 2 لیتری عملکرد کافی ارائه میدهد، اگرچه انتظار مصرف سوخت در جاده را برآورده نمیکند. یک موتور دو توربو و 6 سیلندر نیز به تریم اسپرت به نام ST توان میبخشد. همواره تیم برند خودروی دیگر فورد، یعنی فورد موستانگ، دو تریم در محدوده 30 تا 40 هزار دلار ارائه میدهد. رقیب قدرتمند این خودرو، جیپ چروکی است. فورد اج ممکن است کافی باشد، اما در این رده، تنها کافی بودن کافی نیست.
قیمت فورد اج مدل 2023 حدود 39 هزار دلار یا با دلار 50 هزار تومانی بیش از 2 میلیارد تومان میباشد. تریم SEL و ST-Line و Titanium و ST به ترتیب 41 و 44 و 44 و 48 هزار دلار قیمت دارند.
علاوه بر افزایش قیمت، Ford Edge تغییراتی هم از قبیل تغییرات خاص تریم نیز دریافت کرده است. هر چند قدرت V-6 افزایش یافته مدل ST جذاب به نظر میرسد، اما قیمت آن هیچ چیزی جز هزینه ندارد. ما از انتخاب مدل SEL با موتور توربوشارژ چهار سیلندری رضایت داریم. از SE به SEL از لحاظ ویژگیها به اندازه کافی افزوده میشود تا افزایش قیمت را توجیه کند، از جمله فرمان با پوشش چرمی، آینه داخلی خودکار، نمایشگر دیجیتال، سیستم صوتی با نه بلندگو، صندلیهای جلویی گرم، صندلی مسافر از طریق برق شش جهته قابل تنظیم، چراغ مهشکن و موارد دیگر میباشد.
موتور چهار سیلندر توربوشارژ پایه، 250 اسب بخار نیرو تولید میکند و با وجود شتاب معمولی، برای اکثر مشتریان توانایی قدرتدهی کافی را فراهم میکند. اگر به دنبال یک شاسی بلند هستید که بتواند سریعتر از 0 تا 100 کیلومتر در ساعت گام بزند، تریم Edge ST را انتخاب کنید که دارای موتور توئینتوربو 2.7 لیتری V-6 با توان 335 اسب بخار و چرخهای 21 اینچی با لاستیکهای تابستانی است. فرمان این خودرو به خوبی تنظیم شده است و سفر روی سطوح جاده با تضمین راحتی انجام میشود.
فورد اج دارای یک کابین بزرگ است که به اندازهی کافی فضا برای راننده و مسافران فراهم میکند. کنترلهای اصلی به خوبی قابل فهم برای استفاده هستند، با این حال توابع ثانویه، مانند تنظیم سیستم آب و هوا، میتوانند بهتر باشند. درهای جلو وسیع باز میشوند، که ورود و خروج از صندلیهای جلو را آسان میکند، اما دسترسی به صندلیهای عقب کمی تنگتر است. کابین دو ردیفی فورد اج فضای کافی برای چهار نفر بزرگسال فراهم کرده و مکانی راحت برای رانندگی روزمره یا سفرهای جادهای ارائه میدهد.
مواد استفاده شده در سرتاسر کابین به خوبی انتخاب شدهاند، اما جلوه و تناسب پنلها میتوانست بهتر باشد؛ ما در وسیلهی آزمایشی خود تعدادی قطعه داشبورد نامناسب مشاهده کردیم. در غیر این صورت، طراحی داخلی ساده و مینیمال است. اگر قرار است چیزهای زیادی را در صندوق عقب قرار دهید، قطعا مدلهای دو ردیفی در این زمینه کمک کننده هستند. با تاشو کردن صندلیهای عقب، Edge تا 29 چمدان کوچک مسافری در خود جای میدهد. رقبای آن همگی در خصوص فضای بارگیری به خوبی متناسب هستند، اما کیفیت فضای ذخیرهسازی متفکرانه و کابین کمی بزرگتر اج ممکن است تصمیمگیری را آسانتر کند.
فورد اج شامل آخرین نسخه سیستم اطلاعات و تفریح Sync فورد میشود. این سیستم شامل یک صفحه نمایش لمسی بلند 12 اینچی است. سیستم ناوبری یکی از بهترین سیستمهای ناوبری است که میتوانید در هر خودرویی پیدا کنید و صفحه نمایش آن بسیار واضح بوده و واکنشپذیر است.
Apple CarPlay و Android Auto و یک نقطه دسترسی Wi-Fi 4G به صورت استاندارد در دسترس هستند. همچنین دو پورت USB جلو، چندین پریز 12 ولت و حتی یک پریز خانگی 110 ولت اختیاری برای شارژ دستگاهها وجود دارد.
در زمینه مصرف سوخت، مدلهای چهار سیلندری تا 21 مایل بر گالن در شهر و 28 مایل در جاده مصرف میکنند.
تعدادی از فناوریهای رانندگی کمکی مطلوب به صورت استاندارد در این خودرو وجود دارند، از جمله ترمز اضطراری خودکار، کمک به نگهداشتن در خط و نظارت بر نقاط کور، ویژگیهای کلیدی ایمنی شامل:
– ترمز اضطراری خودکار
– هشدار خروج از مسیر و کمک به نگهداشتن در خط
– کروز کنترل تطبیقی
ما این خودرو را با موتور چهار سیلندر توربوشارژ تست کردیم. در سرعتهای بزرگراهی، شتاب ممکن است بهتر باشد. خودروی آزمایشی ما 0 تا 100 کیلومتر را در 6.8 ثانیه پیمود. گیربکس به صورت صاف شیفت میدهد، اگرچه در برخی اوقات بیش از حد کند است. این تمایل، در ترکیب با پدال گازی که به دیری پاسخ میدهد، به معنای این است که اج گاهی ممکن است کمی زمان ببرد تا خود را مرتب کند. فعال کردن حالت ورزشی میتواند به کاهش این تاخیر کمک کند.
خودرو فورد اج، تیزترین مدل میانسایز نیست. با توجه به ابعاد خودرو، کابین آرام و فنآوری پیشرفتهای که ارائه میدهد، انتظارات را برآورده میکند. در نهایت، عملکرد اساسی آن خواهد بود که مردم را جذب خواهد کرد.
این یک خودروی راحت و فضایی برای پنج نفر است. همچنین دارای طراحی جسورانه، دیفرانسیل همه چرخ متحرک و یک صفحه نمایش لمسی 12 اینچی قابل دسترسی است. بنابراین، بله، اج نسبت به اکثر اسیوویهای میانسایز، بیشتر از یک خودروی معمولی است، و ارزش خرید دارد.
صندلیهای جلویی اج دارای حمایتهایی قابل قبول و چرم نرم هستند، اما صندلیهای عقب به نسبت تخت و بیشکل هستند. این خودرو دارای یک سیستم کنترل خوب است و صداهای باد، جاده و موتور را به خوبی خنثی میکند. سیستم کنترل دما این خودرو توانمند و بیصدا است.
منبع: آذین بلاگ
بسیار مفید بود مدل 2024 رو هم بررسی کنید