فراری ویژن گرن توریسمو فعلا فقط در پیستهای مجازی حضور خواهد داشت. این کانسپت مجازی که برای ظاهر شدن در بازی گرن توریسمو طراحی شده است، از موتور V-6 خودروهای جدید لمان فراری و سه موتور الکتریکی بهره میبرد. این روزها کانسپتهای مجازی بسیار مورد توجه قرار گرفتهاند. تا به حال، طرحهای دیجیتالی ویژن گرن توریسمو از برندهایی مانند جگوار، مکلارن، آئودی و بوگاتی دیدهایم. اکنون، فراری نیز با کانسپت فراری ویژن گرن توریسمو خاص خود وارد میدان شده است.
موتور 3 لیتری توربو دوگانه که قدرتبخش خودروهای 296 GTB/GTS و همچنین خودروهای مسابقهای GT3 و 499P است، نیروی محرکه این خودرو را تامین میکند. عدم نیاز به رعایت مقررات خاصی به مهندسان اجازه داده تا موتور V6 با زاویه 120 درجه را به سطح جدیدی برسانند. این موتور با قدرت 1030 اسببخار در 9000 دور در دقیقه و 900 نیوتون متر گشتاور در 5500 دور در دقیقه عمل میکند.
این موتور با یک جعبهدنده دوکلاچه هشتسرعته که از فرمول 1 قرض گرفته شده، همراه است. ICE با سه موتور الکتریکی همراه است که یکی در عقب و دو تا در جلو نصب شدهاند. بخش هیبریدی این پیشرانه 326 اسببخار دیگر فراهم میکند، که به خودرو ترکیب گشتاور تنها در عقب 1100 نیوتون متر میدهد. با وجود پیشرانه پیچیده، فراری VGT تنها کمی سنگینتر از یک مزدا MX-5 است.
این خودرو که به سادگی فراری ویژن گرن توریسمو نامیده شده، یک خودروی مسابقهای تکنفره با صندلی در مرکز است که به طور خاص برای ظاهر شدن در سری بازیهای ویدیویی گرن توریسمو پلیاستیشن طراحی شده است. فراری میگوید از نسخهای حتی قویتر از موتور V-6 توربو دوگانه که نیروی محرکه رقابتکننده جدید لمان شرکت، 499P را تامین میکند. همراه با سه موتور الکتریکی، یکی برای محور عقب و دو تا برای چرخهای جلو، استفاده میکند. به دلیل عدم وجود مقررات دنیای واقعی، خروجی کل این خودرو 1336 اسببخار است، و این همه ماجرا نیست.
بدنه فراری ویژن گرن توریسمو به گونهای طراحی شده که گویی بر روی بدنه تخت فیبر کربنی که تمام اجزای فنی خودرو را در خود جای داده، معلق است و این امر به شکل خودرو خلوص میبخشد. شاسی به گونهای طراحی شده که بر دینامیک جانبی خودرو در حین دستیابی به محدودیتها تاکید دارد. طرح پیشرانه تضمین میکند که تعادل وزن جلو و عقب بهینه و مرکز ثقل بسیار پایین به نفع سیستم چهار چرخ متحرک باشد. سیستم تعلیق الاستو-کینماتیک بر اساس ویژگیهای عملکردی تایرهای استفاده شده در گرن توریسمو و تعادل آیرودینامیکی خودرو توسعه یافته است. هدف از این کار تضمین عملکرد بینظیر در هر دو مسیر پیچیده شهری و پیستهای مسابقهای سنتی است.
این خودرو همچنین از فناوری هیبریدی بهره میبرد که از تخصص منحصر به فرد فراری در استراتژیهای تقویت الکتریکی و بازیابی انرژی که در فرمول 1 توسعه داده شده، سود میبرد. حفظ تعادل حالت شارژ باتری به راننده اجازه میدهد تا از قدرت ترکیبی موجود از موتور احتراق داخلی و موتورهای الکتریکی به طور کامل استفاده کند، به طوری که عملکرد حداکثری هم در دورهای زمانگیری و هم در دورهای متوالی مسابقهای فراهم باشد.
فراری ویژن گرن توریسمو از دسامبر 2022 برای تمامی کاربران در دسترس است. یک کاربر بازی گرن توریسمو این شانس را خواهد داشت که یک هفته زودتر این خودرو را براند، زیرا همه بازیکنان GT7 میتوانند در یک مسابقه سوالات کمپین تماشاگران شرکت کنند تا شانس دریافت این خودرو به صورت درون بازی را داشته باشند.
بر اساس ادعای فراری، این شرکت از تجربه خود در فرمول 1 استفاده کرده تا اطمینان حاصل کند که باتری موتورهای الکتریکی همیشه در حالت شارژ کامل قرار دارد. چه در حال تنظیم یک دور سریع زمانگیری و چه در حال انجام چندین دور متوالی باشد.
فراری محاسبات خود را انجام داده و میگوید Ferrari Vision Gran Turismo از 0 تا 100 کیلومتر در ساعت را در کمتر از دو ثانیه و از 0 تا 200 کیلومتر در ساعت را در کمتر از پنج ثانیه طی میکند. در سرعت نهایی، این خودروی مسابقهای که به طور خاص برای GT7 ساخته شده است، میتواند بیش از 350 کیلومتر در ساعت برسد.
طراحی داخلی و کابین کانسپت فراری ویژن گرن توریسمو خودرو ادامهای از طراحی خارجی است. با رویکردی مینیمالیستی که به عملکرد بهینه و ارگونومی راننده میپردازد. خطوط داشبورد ساده و شفاف هستند و مانند پوشش موتور شفاف که پیشرانه هیبرید V6 را قاب میکند. از مواد شفاف و با تکنولوژی بالا برای نمایش اجزای مکانیکی فرمان مدرن استفاده میکند. HMI برای سادگی و سهولت استفاده طراحی شده است تا راننده همیشه بتواند به طور کامل بر جاده پیش رو تمرکز کند.
این مدل نه تنها نمادی از پیشرفت مهم فراری در محیط مجازی است که نسلهای جدیدی از رانندگان و علاقهمندان را الهام میبخشد، بلکه زبان طراحی شرکتی را نیز بازتعریف میکند. این خودرو به عنوان یک بیانیه طراحی آیندهنگر برای خودروهای جادهای و مسابقهای فراری، حداکثر زیبایی ظاهری و نوآوری را تجسم میبخشد و الهامبخش مهندسان و رانندگان فردا است.
طراحی فراری ویژن گرن توریسمو توسط مرکز طراحی فراری تحت هدایت فلیو مانزونی انجام شده است و از خودروهای اسپورت پروتوتایپ دهه 1960 و 1970 الهام گرفته است. این خودرو دارای تناسبات دراماتیک و خطوط آیندهنگر است که DNA شاهکارهایی مانند 330 P3 و 512 S را به تصویر میکشد و به تاریخچه مسابقهای پرافتخار فراری اشاره دارد و نگاهی جذاب به تکامل آینده خودروهای مسابقهای با چرخهای پوشیده دارد. طراحی این خودرو حول ایدهای از شکل سرعت با خطوط هندسی تیز و زاویهدار است که با یک شکل بسیار ارگانیک ترکیب شدهاند.
این تضاد تاثیری مخرب دارد، زیرا پلاستیسیته سطوح خارجی و داخلی با دقت هندسی خطوط پیوند میخورد و خودرویی با شخصیتی بلافاصله قابل تشخیص ایجاد میکند. معماری خودرو بر اساس یک مفهوم آیرودینامیکی پیشرفته با دو کانال جانبی بزرگ است. این راهحل که توسط فراری ثبت اختراع شده است، جریان هوا را از زیر بدنه جلویی، اطراف کابین و روی پادهای جانبی هدایت میکند. این راهحل به دلیل تغییر در نیروی محرکه و مکش ایجاد شده توسط قسمت مرکزی زیر بدنه، نیروی آیرودینامیکی بسیار کارآمدی تولید میکند.
این خودرو که فعلا فقط در پیستهای مجازی حضور خواهد داشت، با طراحی خود، مفهومی به نام فرم سرعت را تعریف میکند و به آینده زبان طراحی فراری نگاهی میاندازد. همزمان، فراری ویژن گرن توریسمو پلی به گذشته برند میزند. زیرا طراحی تهاجمی آن بهطور مستقیم از پروتوتایپهای افسانهای اسپرت فراری در دهههای 1960 و 1970 الهام گرفته شده است.
در قلب معماری فراری ویژن گرن توریسمو، یک مفهوم آیرودینامیکی پیشرفته بر اساس دو کانال جانبی بزرگ قرار دارد. این راهحل ثبت شده، جریان هوا را از زیر بدنه جلو، اطراف کابین و روی پادهای جانبی هدایت میکند. طراحی داخلی خودرو زبان طراحی خارجی را ادامه میدهد و کارایی بهینه و ارگونومی راننده را ارائه میدهد.
در طول دهه گذشته، شاهد مجموعهای گسترده از کانسپتهای ویژن گرن توریسمو از تولیدکنندگان مختلف بودهایم، اما این آخری یک معامله بسیار بزرگ است. بله، فراری سرانجام چیزی را که جامعه گیمینگ همیشه خواسته بود، ارائه کرده است و نتیجه نهایی به سادگی خیرهکننده است. ویژن گرن توریسمو مارانلو یک خودروی مسابقهای تکنفره با سقف بسته و طراحی مجازی است که دارای آیرودینامیکهای دیوانهوار و بدنهای زیبا است که بر روی چرخها قرار میگیرد. کانالهای جانبی بزرگی ایجاد میکند که جریان هوا را اطراف کابین و پادهای جانبی هدایت میکند. گفته شده است که حتی با اینکه این خودرو فقط برای پلیاستیشن است، آن یک راهحل آیرودینامیکی ثبت شده فراری است.
نوار چراغ عقب تیز که از خط بدنه ترسیم شده است، یک عنصر مشترک بین مسابقهدهنده و کانسپت است که انتظار میرود در خط تولید آینده فراری تخیل شود. ویژن گرن توریسمو همچنین یک بازتصویر از برخی ویژگیهای طراحی قدیمی مانند نوارهای افقی است که فراری قبلا در مدلهای جادهای مانند فراری دیتونا به کار برده است. کانسپت فراری ویژن گرن توریسمو به زودی در نسخه PS4/5 بازی به روز خواهد شد. جایی که هر کسی میتواند این خودرو را در همه پیستهای مسابقهای معتبر جهان رانندگی کند.
منبع: آذین بلاگ
نظر شما