آکورا اینتگرا کوچکترین و ارزانترین محصول آکورا در سال 2024 است. این سدان کوچک به طور عمده بر پایه هوندا سیویک فعلی استوار است، اما از تعداد زیادی ویژگی اضافی بهره میبرد که به آن کمک میکند به عنوان یک خودروی مترقیتر ظاهر شود. اینتگرا در رقابت با مدلهایی همچون آئودی A3، مرسدس بنز و بیامو سری 2 گرن کوپه قرار دارد. اینتگرا نوع S جدید نیز به رقابت با نسخههای عملکرد بالای همان خودروها خواهد پرداخت. اینتگرای دوباره متولد شده یک مورد چالشبرانگیز است.
همه کسانی که فکر میکردند که نسخه جدید آکورا اینتگرا به اندازه کافی اسپرت نیست، خوشحال خواهند شد که بدانند یک نسخه جدید با نام Type S با قدرت 320 اسب بخار به مجموعه این خودرو برای سال 2024 اضافه شده است. همانطور که اینتگرا استاندارد، اجزای زیادی را با هوندا سیویک به اشتراک میگذارد، Integra Type S هم مشابهتهایی با Civic Type R دارد، از جمله موتور چهار سیلندر 2 لیتری توربوشارژ، گیربکس دستی شش سرعته و دیفرانسیل محدود کننده لغزش، ظاهر آن هم تهاجمیتر شده است. علاوه بر تریم Type S، اینتگرا استاندارد یک هاچبک خوشایند و خوش قیمت است. اگرچه این خودرو به اندازه برخی رقبای آلمانیاش مانند آئودی A3 و مرسدس بنز لوکس نیست، اما فضای بارگیری بزرگ آن، جنبهی عملی بیشتری را به آن میبخشد و پیشنهاد قیمت مناسبی ارائه میدهد.
قیمت آکورا اینتگرا مدل 2024 حدود 32 هزار دلار یا با دلار 50 هزار تومانی بیش از 1.5 میلیارد تومان میباشد. تریم A-Spec و A-Spec Technology و Type S به ترتیب 34 و 37 و 52 هزار دلار قیمت دارند.
نسخه 320 اسب بخاری با نام Type S یک تریم جدید به مجموعه Acura Integra برای سال 2024 است. قدرتمندتر، بهتر در رانندگی و با ظاهری جذابتر نسبت به خودروی پایه بوده و به نسخههای عملکردی دیگر آکورا در سری TLX میپیوندد که همچنین این نشان را دارند. در غیر این صورت، اینتگرا پایه هیچ تغییر مهمی را برای سال دوم مدل خود نشان نمیدهد.
اینتگرا نسخه استاندارد دارای یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ 1.5 لیتری با قدرت 200 اسب بخار است که از هوندا سیویک Si گرفته شده است. همه این مدلهای 200 اسب بخاری، دارای سیستم دیفرانسیل جلو بوده و به طور استاندارد با گیربکس اتوماتیک متغیر CVT عرضه میشوند، اما مدلهای A-Spec میتوانند با گیربکس دستی شش دنده و یک دیفرانسیل محدود شده اختیاری باشند. Type S دارای موتور چهار سیلندر خطی توربوشارژ 2 لیتری با قدرت 320 اسب بخار و 310 پوند-فوت گشتاور است.
در آزمایش ما، خودروی تست A-Spec با گیربکس دستی شش دنده در زمان 7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسید. دمپرهای تطبیقی برای زیربنای خودرو نیز در دسترس است و مدل A-Spec یک حالت Individual به کنترل کننده حالت رانندگی اینتگرا اضافه میکند که به راننده اجازه میدهد تا یک تنظیم سفارشی را ذخیره کند. در آزمایش رانندگی اولیه ما، متوجه شدیم که آکورا اینتگرا پرحرارت و چابک است. تنظیم Comfort رانندگی با نرمترین و آرامشبخشترین رانندگی را ارائه میدهد. با این حال، نویز جاده از مشکلات اصلی بوده و ما امیدوار بودیم که آکورا از مواد عایق بیشتری استفاده کند. اما در مورد عملکرد Type S، این مدل در 5.1 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسید.
اگرچه زیرپوست اینتگرا به طور گستردهای قطعات هوندا سیویک را به اشتراک گذاشته است، آکورا کار خوبی را انجام داده است تا کابین را به طور مناسبی در سطح محصولات برند طراحی کند. صندلیهای گرمکن ویژگیهای استاندارد مدل هستند و دارای تنظیمات قدرت هشتجهته برای راننده هستند. صندلی عقب اندازه کافی دارد تا بتواند دو بزرگسال را به طور راحت جا دهد. دید بسیار خوبی در همه جهات وجود دارد و موقعیت رانندگی قابل قبول است. بیشتر کنترلها به آسانی در دسترس هستند، اگرچه صفحه نمایش لمسی برای رانندگان بلند قد ممکن است فاصله کمی داشته باشد. در اینتگرا فضای کافی برای پاهای جلو و عقب وجود دارد.
داشتن یک کلاستر دیجیتالی با ابعاد 10.2 اینچ، بخش استاندارد همه مدلهای آکورا اینتگرا است و اطلاعات متنوعی را برای راننده ارائه میدهد. اینتگرا دارای یک صفحه نمایش اطلاعاتی 7 اینچ به صورت استاندارد است و یک صفحه نمایش 9 اینچی بزرگتر نیز به عنوان گزینهای قابل دسترسی است.
صفحه نمایش بزرگتر به عنوان بخشی از بسته فناوری برای مدلهای A-Spec در دسترس است که شامل پد شارژ بیسیم تلفن همراه و سه پورت شارژ USB-C در سراسر کابین میشود. تمام مدلها از Apple CarPlay و Android Auto پشتیبانی میکنند، اما فقط خودروهایی که بسته فناوری را دارند، ارتباط بیسیم با تلفن همراه را ارائه میدهند. یک استریو با هشت بلندگو به عنوان استاندارد و یک سیستم استریو پریمیوم ELS Studio 3D با 16 بلندگو قابل دسترسی است.
به گفته سازمان حفاظت محیط زیست، کارآمدترین مدل اینتگرا، مدل پایه با گیربکس CVT است که برای شهر 30 مایل در گالن و برای جاده 37 مایل در گالن ارزیابی شده است. مدل Type S به دلیل موتور بزرگتر و قدرتمندترش، تعداد کمتری از مصرف سوخت یعنی 21 مایل در گالن برای شهر و 28 مایل در گالن برای جاده را کسب میکند.
یک مجموعه از ویژگیهای کمک راننده به عنوان استاندارد در آکورا اینتگرا موجود است که شامل ترمز اضطراری خودکار با شناسایی پیادهرو، کمک در نگهداری در مسیر و کروز کنترل تطبیقی میشود. مدلهای A-Spec با بسته فناوری اختیاری دارای سنسورهای پارکینگ جلو و عقب هستند. ویژگیهای اصلی ایمنی شامل:
– ترمز اضطراری خودکار با شناسایی پیادهرو
– هشدار خروج از مسیر با کمک در نگهداری در مسیر
– کروز کنترل تطبیقی
صادقانه، نه! چالش اصلی آکورا اینتگرا، قانع کردن خریدارانی است که باید به طور قابل توجهی پول بیشتری از سیویک برای یک خودروی اساسا یکسان پرداخت کنند، یا از CVT در یک خودروی لوکس استفاده کنند در حالی که رقبای جدید گیربکسهای خودکار پاسخگوتری ارائه میدهند. فضای بار هاچبک اینتگرا به نظر میرسد که میتواند با تاکردن صندلیهای عقب، بسیاری از چیزها را جا بدهد و از این بابت خوب است.
ما فکر میکنیم که اینتگرا وقتی با تریم A-Spec و پکیج تکنولوژیک آن تجهیز شود، بهترین گزینه خود را نشان میدهد. با یک مقدار پول بیشتر نسبت به مدل پایه، شما به تعداد قابل توجهی از ویژگیهای راحتی و امکانات را میگیرید.
دمپرهای تعلیق تطبیقی بر روی هر آکورا اینتگرا استاندارد نیست؛ شما باید A-Spec همراه با بسته فناوری را بخرید تا آنها را بگیرید، که طبیعتا قیمت را بالا میبرد. با این وجود، تریم A-Spec تجربهای مطلوبتر از سیویک داشت. اینتگرا همچنین در داخل از سیویک بیشتر آرامش را ارائه میدهد اما در داخل، کمی صدای جادهای وجود دارد که برای راحتی مناسب نیست.
منبع: آذین بلاگ
نظر شما