استون مارتین DB12 جدیدترین نسخه از گرند تور لوکس استون است و تا به حال جذابترین DB در طول تاریخ بوده است. قدمت مدلهای DB استون مارتین به 75 سال قبل میرسد. DB1 اولین خودرویی بود که تحت رهبری دیوید براون در اواخر دهه 1940 معرفی شد. DB12 یک تکامل ظریف اما موثر از DB11 فعلی است. پشت این خودرو بهطور عمده همانند قدیمی به نظر میرسد، اما قسمت جلویی دارای یک سپر جلو تازه و قدرتمند است که روی طراحیهای جدید نظارت دارد. در نگاه اول، ممکن است DB12 را به عنوان یک DB11 بازطراحی شده ببینیم، اما در زیر پوست آن تغییرات مهمی وجود دارد. با این حال، با موتور جدید، گیربکس بهروزشده، سیستم تعلیق بهطور کامل بازنگریشده و داشتههای کاملا جدید، DB12 به عنوان یک خودروی جدید و به طور کلی بهتر ظاهر میشود.
زیبایی استون مارتین DB12 مدل 2024 غیرقابل انکار است. بدنهی این خودرو، اثر هنری است که شما را متوقف میکند تا بهترین نگاه را به آن بیندازید. عملکرد این خودرو نیز مانند ظاهرش زیباییهای گرم خود را نشان میدهد. این گرند تور جدید توسط یک موتور V-8 دوتوربو با حجم 4 لیتر و توان 671 اسب بخار تامین انرژی میشود، این میزان نیرو کافی است تا DB12 را با سرعتی به حدود 325 کیلومتر در ساعت به سمت جلو براند. در داخل نیز زیباست، ترکیب مواد باکیفیت با فناوری مدرن کابین را مجلل کرده است. کوپه در حال حاضر برای فروش موجود است در حالی که Volante (نسخه کانورتیبل) به زودی در دسترس خواهد بود.
قیمت استون مارتین DB12 مدل 2024 حدود 248 هزار دلار یا با دلار 50 هزار تومانی بیش از 12 میلیارد تومان میباشد. تریم Volante نیز 270 هزار دلار قیمت دارد.
استون مارتین DB12 یک مدل کاملا جدید برای استون مارتین است، آنچه که شرکت آن را یک سوپر تورر توصیف میکند. تحویل این خودرو احتمالا در اواسط امسال آغاز میشود. به طور کلی هماکنون، هیچ گزینهای برای انتخاب تریم در Aston Martin DB12 وجود ندارد و به دلیل هزینه بالا، DB12 عمدتا کاملا فروخته شده است. نسبت به مدل DB، به جز موتور V12 DB که دیگر در فهرست منو نیست، یک دیفرانسیل عقب الکترونیکی جدید وجود دارد. بله، V12 مخصوص DB دیگر در لیست نیست. ساختار آلومینیوم مرکب که بدنه DB12 را تشکیل میدهد، به دلیل استفاده از سازههای جدید و بکارگیری دیواره عقب بازنگریشده و تیغههای زیرین متفاوت، به میزان 7 درصد محکمتر شده است.
در اصطلاح گرند تور، DB12 یک خودرو اصیل در زمینه عملکرد است. موتور V-8 با دو توربو 4 لیتری در DB12، توانایی تولید 671 اسب بخار را دارد. ما فکر میکنیم که این مقدار کافی است تا این اتومبیل را در 3.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساند و به سرعت بالای 325 کیلومتر در ساعت برساند. نیرو به وسیله یک گیربکس خودکار هشت سرعته و دیفرانسیل عقب الکترونیکی منتقل میشود. ما DB12 را در جادههای کوهستانی تست کردیم و با قدرتبخش V-8 و همچنین هندلینگ متعادل، تحت تاثیر قرار گرفتیم. حتی در حالت رانندگی بسیار تهاجمی، استون مارتین موفق شده است که یک رانندگی راحت را حفظ کند، بدون اینکه به حد زیادی از قابلیتهای چرخشی DB12 فدا کند.
همیشه کابین DB11 یک نقطه مشکل بود. به نظر نمیرسید به اندازهی کافی گرانقیمت یا ویژه باشد. این بار، استون توجه خاصی به بازطراحی کابین کرده است و نتیجه نشان میدهد. این خبر خوبی است، به خصوص اینکه یک سیستم سرگرمی جدید نیز نقطه اصلی ارتباط راننده با ساختار برقی کاملا جدید اتومبیل را تشکیل میدهد.به عنوان یک اتومبیل اسپرت گرند تورینگ، راحتی داخلی به همان اندازه عملکرد مهم است.
به تعبیری مناسب، کابین استون مارتین DB12 با ترکیبی از مواد ارزشمند تزئین شده است. چرم دستدوز تقریبا هر سطح از صندلیها تا داشبورد را میپوشاند. در یک خودروی برای سفر ساخته شده، فضای بار اهمیت دارد. تاکنون جزئیات در مورد اینکه چند چمدان سفر در DB12 جا میشود را نداریم، اما این مطلب را هنگام تست DB12 بهروز خواهیم کرد.
در حالی که سیستم سرگرمی DB11 از نسخهی قدیمیتر سیستم COMAND مرسدس بنز بهره میبرد که موجب ناراضیتر شدن میشود، تنظیم جدید به صورت اختصاصی برای استون DB12، توسط آستون طراحی شده است. همه چیز از صفحهنمایش 10.25 اینچی تا سیستم منو و قلم های نمایش راهاندازی در داخل این شرکت مشخص شده است. DB12 با اولین سیستم اطلاعات و ارتباطات داخلی برند استون عرضه میشود. یک صفحه نمایش اصلی اطلاعات با اندازه 10.3 اینچ از این سیستم پشتیبانی میکند و از Apple CarPlay بیسیم و Android Auto پشتیبانی میکند. سیستم صوتی 11 اسپیکرهای آن بهصورت استاندارد عرضه شده است و یک سیستم صوتی Bowers & Wilkins با 15 اسپیکر نیز در دسترس است.
سازمان حفاظت از محیط زیست به استون مارتین DB12 امتیازات مصرف سوخت شهری 14 مایل بر گالن و جاده 22 مایل بر گالن اختصاص داده است. این اعداد عالی نیستند، اما برای یک خودروی اسپرت با توان 671 اسب بخار، انتظار داشتیم که DB12 کمی مصرفکنندهی سوخت باشد.
افراد علاقهمند به فناوریهای کمک به راننده در DB12 میتوانند از این امکانات به عنوان استاندارد بهرهمند شوند. برخی از ویژگیهای ایمنی اصلی عبارتند از:
– ترمز خودکار اضطراری
– هشدار خروج از مسیر با کمک به نگهداشتن خط
– کروز کنترل تطبیقی و چراغهای جلوی خودکار
DB12 یک خودرو خوب و عالی برای استون مارتین تحت آخرین تیم مالکیت و مدیریت آن است. این یک ماشین بسیار چشمگیر است، با طیف وسیعی از تواناییها که لوکس و مجللی خودرو را در سطح دیگری حفظ میکند.
ما استون مارتین DB12 را بر روی جادههای زیبا و پیچتاب رانندگی کردیم و دینامیک و تعادل آن را هم جذاب و هم قابل اعتماد یافتیم. یک نرمافزار جدید برنامه کنترل پایداری الکترونیکی امکان زاویه لغزش بیشتر در عقب برای سرگرمکنندهتر بودن فراهم میکند. این تنظیم اسپرتتر توسط یک مجموعه از سفتکاریهای Bilstein الکترونیکی جدید که ارائهدهنده یک باند عریض بین راحتی و اسپرت است، پایهگذاری شده است. عملکرد آنها این امکان را فراهم کرد که این آستون جدید بر روی مسیر کوهستانی شفاف عمل کند. نتیجهی کلی تمام این تغییرات یعنی شاسی سفتتر، الکترونیک هوشمندتر و قدرتمندترین گروهمحرکه این است که این کوپه جذابتر از یک بنتلی کانتیننتال شده است. اگرچه احتمالا حریف یک فراری روما نباشد.
منبع: آذین بلاگ
نظر شما