سوبارو BRZ به همهی ما یادآوری میکند که برای یک رانندگی عالی، لازم نیست ثروت خود را هدر دهیم. برخی از خودروهای اسپرت اخیرا ناپدید شدهاند چرا که سازندگان خودرو به دنبال مدلهای شاسی بلند سودآورتر میگردند و راه را برای گذر به خودروهای الکتریکی میسازند. اگر به دنبال یک خودروی اسپرت با قیمت مقرون به صرفه هستید، انتخابهای کمتری وجود دارد. به همین دلیل خوشحالیم که BRZ هنوز هم مشعل تفریح رانندگی با قیمت قابل دسترس را با خود دارد. سوبارو BRZ دقیقا همان چیزی است که رویاهای مرتبط با اتومبیلهای اسپرت از آن ساخته شده است. اگر به دنبال مدل ارزانتر هستید، ما سوبارو لگاسی را پیشنهاد میدهیم.
سبکی، چابکی و بهترین قیمت را برای خرید ارائه میدهد. ویژگیهایی مانند گیربکس دستی شش سرعته استاندارد، دیفرانسیل عقب، و طراحی صندلیهای 2+2 کمی پائین، BRZ را به برنده تعدادی از جوایز Best سال 2024 تبدیل کردهاند. کوپه کوچک سوبارو توسط موتور چهار سیلندر فلت 2.4 لیتری با توان 228 اسب بخار قدرت گرفته است. گیربکس دستی با تلاش کم و کنترل قاطعانه، این خودرو را به یک جنگجوی واقعی تبدیل کرده است. سوبارو BRZ همچنین توانسته است با فضای داخلی با تعداد زیادی از جایگاههای ذخیرهسازی، صندلیهای عقب، و یک صندوق بزرگ به اندازه کافی که توانایی حمل خرید یک هفته را دارد، جالب توجه باشد. داخلی که بر رانندگی متمرکز است، بدون شک جایزه لوکسی را نمیبرد، اما از فناوریهای مدرن به اندازه کافی برای لذت بردن از رانندگی روزانه برخوردار است.
قیمت سوبارو BRZ مدل 2024 حدود 31 هزار دلار یا با دلار 50 هزار تومانی بیش از 1.5 میلیارد تومان میباشد. تریم Limited و tS به ترتیب 34 و 36 هزار دلار قیمت دارند.
سوبارو یک مدل tS به لاینآپ BRZ برای سال 2024 اضافه کرده است. مدل tS چرخهای 18 اینچی، دیسکهای بزرگتر و سیستم ترمز بهروز و دمپرهای سوسپانسیون Hitachi را اضافه میکند. از نظر ظاهری، جزئیاتی وجود دارد که آن را در داخل و بیرون از دیگر مدلها متمایز میکنند. با این حال، موتور بدون تغییر باقی میماند. Subaru BRZ اکنون بهصورت استاندارد دارای مجموعه کمک راننده EyeSight از سوبارو برای مدلهای مجهز به گیربکس دستی است.
زیر کاپوت سوبارو BRZ یک موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی با حجم 2.4 لیتر و توان 228 اسب بخار و 184 پوند-فوت گشتاور قرار دارد. موتور 2.4 لیتری پاسخگوتر از مدل قبلی با موتور 2 لیتری است، حتی اگر کافی نباشد تا BRZ سریعترین اتومبیل شهر باشد. اما واقعا زمان شتابدهی را به طور قابلتوجهی بهبود داده است. Subaru BRZ ما با گیربکس دستی توانست در زمان 5.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد، که تقریبا یک ثانیه سریعتر از BRZ نسل قبلی tS بود. توان به چرخهای عقب از طریق یک گیربکس دستی شش سرعته یا گیربکس اتوماتیک شش سرعته اختیاری انتقال مییابد.
اتومبیل آزمایشی ما با وزن 1290 کیلوگرم بود، که یکم سنگینتر از آخرین نمونه BRZ است اما هنوز هم بسیار سبک محسوب میشود به اندازه استانداردهای امروزی اتومبیلهای اسپرت میباشد. هر مدل بهصورت استاندارد با دیفرانسیل عقب ارائه میشود، درحالیکه مدل Premium با چرخهای 17 اینچی حرکت میکند و مدل با کارایی بالاتر Limited چرخهای 18 اینچی دارد. نسخه بالاترین تریم tS یک سیستم سوسپانسیون بهصورت خاص تنظیم شده و سیستم ترمز بهروزرسانی شده اضافه میکند که هر دو به بهبود رفتار جاده کمک میکنند.
کابین سوبارو BRZ دارای یک طراحی متمرکز بر راننده و سیستم صندلیگذاری 2+2 است، و کابین دارای طراحی اسپرت با فناوری مدرن میباشد. ابعاد فشرده BRZ به آن فراوانی فضای داخلی نمیدهد، اما مسافران جلو آن بسیار راحت خواهند بود، حتی اگر قد بلند باشند. با این حال، صندلیهای عقب بهتر است به عنوان فضای ذخیره داخلی به جای مسافران استفاده شوند.
در دید راننده، یک کلاستر نمایشگر دیجیتال 7 اینچی وجود دارد که تاکومتر را به عنوان مرکز توجه قرار میدهد. دو صندلی جلویی با حمایتهای قوی سعی در نگهداشتن مسافران در مواقع مشقتآور دارند، و با جزئیات قرمز تزئین شدهاند تا نیت اسپرت کوپه را ترویج دهند.
هر BRZ دارای یک صفحه نمایش لمسی 8 اینچ است که در وسط داشبورد نصب شده و به عنوان مرکز سیستم سرگرمی آن عمل میکند. خوشبختانه، نمایشگر تنها به ورودیهای لمسی وابسته نیست، با دستههای فیزیکی برای تونینگ و تنظیم صدا، و همچنین چندین دکمه سخت کنترل میشود. این سیستم بهطور استاندارد دارای Apple CarPlay، Android Auto و دسترسی به رادیوی ماهوارهای SiriusXM میباشد.
براساس برآوردهای سازمان حفاظت از محیط زیست، تریمی که با گیربکس اتوماتیک مجهز شده است، موثرترین BRZ است که برای شهر 21 مایل بر گالن و برای جاده 30 مایل بر گالن امتیاز دارد. این امتیازات برای مدلهای با گیربکس دستی بهطور کمی کاهش مییابد و به ترتیب برای شهر 20 و جاده 27 مایل بر گالن اعلام شده است.
سیستم کمک راننده EyeSight از سوبارو که هشدار تصادف جلویی، ترمز اضطراری خودکار و کروز کنترل تطبیقی را اضافه میکند، در حال حاضر برای BRZهای با گیربکس اتوماتیک ارائه میشود. ما انتظار داریم که نسخهای از آن برای مدلهای با گیربکس دستی نیز عرضه شود. ویژگیهای کلیدی ایمنی عبارتند از:
– هشدار پیشرفته تصادف جلویی و ترمز اضطراری خودکار
– هشدار خروج از مسیر و کمک به حفظ خط
– کروز کنترل تطبیقی
BRZ حتی زمانی که به تریم بالاترین Limited میرسید، یک معامله نسبی و متوسط است. هر چند که ما داخلی را لوکس نمیدانیم، از ساختار محکم آن قدری مطمئن هستیم. صندلیهای عقب برای مسافر مناسب نبوده اما برای نگهداری کیف، کاپشن و سایر اقلامی که نمیخواهید در صندوق باشد، مناسب هستند. متاسفانه، BRZ کمی صدای اضافه دارد. صدا و نویز لاستیکها و صدای موتور مداوم و بسیار بلند است. این خودرو برای خرید ارزش متوسطی دارد.
رانندگی و هندلینگ سوبارو BRZ فوقالعاده است. فرمان سریع و بسیار دقیق به شما این امکان را میدهد که ماشین را دقیقا در جایی که میخواهید از طریق یک نوار بچرخانید و تعادل خوب شاسیبندی و کلیه موارد دیگر عالی برای هر نوع رانندگی هستند.
فورد موستانگ عملکرد قابل توجهی نسبت به BRZ ارائه میدهد حتی اگر از موتور چهار سیلندر پایه استفاده کنید که قیمتی مشابه دارد. برای سال 2024، موستانگ یک بازسازی اساسی دریافت میکند که شامل یک داخلی بسیار زیباتر است.
مزایا
معایب
منبع: آذین بلاگ
نظر شما