فراری 296 با فناوری هیبریدی نوآورانهاش، قلب علاقهمندان به خودروهای اسپرت را به تسخیر خود درآورده است. این سریعترین خودروی تولیدی دیفرانسیل عقب است. فراری از امتحان کردن چیز جدید هیچ ترسی ندارد، همانطور که با مدلهای 296GTB و 296GTS ثابت کرده است که یک موتور V-6 توربوشارژ با موتور الکتریکی ترکیب میکنند. نتیجه این گروه مختلف قدرتی نه تنها بسیار قوی است (توان ترکیبی 819 اسببخار) بلکه صدای فوقالعاده زیبا هم دارد.
البته، 296 از موتورهای V-8 و V-12 یتالیایی استفاده نمیکند، اما با این حال، این نشانهای از آیندهای است که نوید استفاده بیشتری از خودرو برقی را دارد. کوپه 296 GTB و کابریولت GTS نشانهای است برای اینکه بدانید، فراری فراموش نکرده که چگونه خودروهای اسپرت بسیار شگفتانگیز بسازد. 296 GTB که ما رانندگی کردیم هم تایید کرد که با وجود تجهیزات پیشرفته فناوری، هنوز هم یک ماشین فوقالعاده است که رانندگان با هر سطح مهارتی میتوانند بهرهمند شوند. این مدل در سال 2024 ممکن است دقیقا مانند فراریهای عجیب و قدیمی نباشد اما فراری 296 نشان میدهد، مواد جدید همیشه یک دستور العمل معروف را نابود نمیکنند.
قیمت فراری 296 در سال 2024 حدود 338 هزار دلار یا با دلار 50 هزار تومانی بیش از 17 میلیارد تومان میباشد. تریم 296GTS نیز 372 هزار دلار قیمت دارد.
در سال 2024، هیچ گونه تغییر مهمی در هیچ یک از نسخههای Ferrari 296 رخ نمیدهد. کوپه GTB و کابریوله GTS، که آخرین آن در سال 2023 اضافه شد، بدون هیچ بهروزرسانی ادامه پیدا میکنند. برچسب قیمت 296GTB و 296GTS آنها را برای اکثر ماها دستنیافتنی میسازد.
با این حال، اگر میتوانستیم یکی را بخریم، ترجیح میدادیم کوپه را انتخاب کنیم و گزینهی چرخهای فیبر کربن و صندلیهای فیبر کربن دایتونا را علامتگذاری کنیم. سپس، پول صرفشده برای خرید نسخه باز بالا را برای حمایت از روزهای مسیر و سفرهای جادهای با فراری 296 به کار گیریم.
پشت کابین 296 یک موتور توربوشارژ وی-6 است که با یک سیستم هیبرید پلاگین ترکیب میشود. این دو، موتور گازی و یک موتور الکتریکی، به همراه هم ترکیب میشوند تا توانایی تولید 819 اسب بخار قدرت را داشته باشند که بهصورت انحصاری از طریق یک گسربکس اتوماتیک دوگانه هشت سرعته به چرخهای عقب منتقل میشود. هر دو نسخه کوپه و کابریوله قابلیت حرکت تنها با استفاده از برق را دارند و توان از یک باتری 6 کیلووات-ساعتی که در زیر خودرو قرار دارد، تامین میشود.
حداکثر سرعت موتور در محدوده 8500 دور در دقیقه تجربه رانندگی یک جت را به شما میدهد. همچنین، با باز شدن سقف در 296GTS، احساس بیشتری با جریان باد که موهای شما را با سرعت سه رقمی میرقصاند، به وجود میآید. ما همچنین شتاب هیجانانگیز و توانایی آزمایش آسان حدود عملکرد عالی آن را تجربه کردیم. 296GTB دارای یک سیستم ترمزسیمی و یک سیستم فرمان برقی همراه با ارتباط است. اگر شما چرخهای سبکتری بخواهید، مجموعهای از چرخهایی از جنس فیبر کربن نیز موجود است.
کابین فراری 296 یک تمرین در زمینه مینیمالیسم شکیل است، به جز فرمان، کنترلهای اضافی آن ایجاد کننده یک کابوس ارگونومیک میشوند. در غیر این صورت، داشبورد از یک رابط دیجیتال کاملا مشتق از فراری استراداله SF90 برخوردار است. صندلیها و سطوح داخلی GTB با چرم ایتالیایی پوشانده شدهاند که جنبه لوکس کوپه را به نمایش میگذارد.
کنسول مرکزی دارای یک دکمه شیفتر دکمهای است که از گیربکسهای دستی فراری قدیمی الهام گرفته شده است. همچنین یک فضای کوچک برای نگهداری کلید راهاندازی GTB روی کنسول مرکزی نیز وجود دارد. یک صفحه نمایش هدآپ (HUD) نیز بهطور محترمانه در بالای داشبورد یکپارچه شده است. گفته میشود که داخلی GTS به جز صندلیها و پردههای بازشو، کمترین تغییرات را نسبت به GTB دارد تا حداقل buffeting (اندازهگیری افت جریان) هنگام باز شدن سقف را داشته باشد.
کنترلهای لمسی فراری 296 فاجعهبار بهنظر میرسد. همانطور که بنز به طور طولانی اثبات کردهاست، کنترلهای لمسی در فرمان بسیار بد عمل میکنند. فراری به طور کامل بر روی آنها حساب کرده و آنها به قدری محبوسکننده هستند که فکر میکنید انگار شرکت اینکار را به دلیل اجبار شما به توقف نگاه کردن به صفحه انجام داده است. انگار که فراری صفحه را به اعتراض نصب کرده است و این انتقام اوست، البته حداقل گرافیکها زیبا هستند.
حتی تغییر منبع صدا یک کار سخت است، و بهتر است که استفاده از ناوبری داخلی را فراموش کنید. هنگامی که به صفحه ورود مقصد دسترسی پیدا کردهاید، هیچ گزینهای برای ورود صدا وجود ندارد، بنابراین شما مجبور به حرکت از طریق تمام الفبای تاچپد هستید، و وقتی به انتها برسید، به ابتدا برنمیگردد. Apple CarPlay و Google Android بیسر و صدا راهحلهای معقول هستند، اما رابط تست ما مشکلاتی داشت و با مشکلات در بارگذاری برنامههای نقشهمان مواجه شد. راهحل نهایی این بود که تلفن همراه را برداشته و مقصد را در آن وارد کنید.
سازمان حفاظت محیط زیست پیشبینی میکند که 296GTB و 296 GTS هر دو قابلیت حدود 47 مایل بر گالن MPGe با ترکیبی از رانندگی شهری و بزرگراهی را دارند و باتری داخلی آن قابلیت ارائه حدود 7 مایل حرکت تنها با انرژی الکتریکی را دارد.
خودرو فراری 296 کمی انقلاب است، زیرا اولین V6 تولید فراری میباشد. در جاده صاف، صمیمی و متصل است. فرمان فوقالعاده سریع است، اما فراری اکنون در بالاترین سطح قرار دارد، بنابراین اعتماد به قسمت جلو به طور طبیعی به وجود میآید. از نظر جزئیات جاده فوقالعاده غنی نیست، اما چرخش بسیار رضایت بخش است. وزن، مقاومت، اتصال همه عالی هستند. اگر به دنبال یک خودرو عجیب و غریب هستید و از انتخاب خود راضی نشدهاید. از ایتالیا، مازراتی گیبلی یا لامبورگینی هوراکان در دسترس قرار دارند، از بریتانیا میتوانید از بین مکلارن آرتورا یا از آلمان پورشه 911 توربو یکی را انتخاب کنید.
فراری 296 GTB دارای قدرت 663 اسب بخار با گشتاور 740 نیوتن متر و فراری 296 GTS دارای قدرت 654 اسب بخار با گشتاور 740 نیوتن متر است. بنابراین 296 GTB در مقایسه با 296 GTS قدرتمندتر است.
منبع: آذین بلاگ
نظر شما